معرفی و دانلود خلاصه کتاب کد احساس

عکس جلد خلاصه کتاب کد احساس
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب کد احساس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب کد احساس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب کد احساس

خلاصه کتاب کد احساس از جمله مهم‌ترین آثاری است که بردلی نلسون، پزشک، سخنران و نویسنده‌ی آمریکایی تألیف کرده است. وی در این اثر در مورد احساسات به‌دام‌افتاده‌ی ما صحبت می‌کند؛ احساساتی که به تکامل نرسیده‌ و فرصت بروز و ظهور پیدا نکرده‌اند، اما درون ما وجود دارند. نویسنده در اثر خود با استفاده از تکنیکی به نام کد آبی، به ارائه‌ی راه‌حل‌هایی می‌پردازد که موجب شناسایی و سپس آزادسازی این احساسات در ما خواهند شد. گفتنی است کتاب حاضر ترجمه‌ی خلاصه‌ای از اثر اصلی است.

درباره‌ی خلاصه کتاب کد احساس

احساساتی که در ما هستند نقشی مهم و حیاتی در زندگی ایفا می‌کنند. ما در طی روز برای تصمیم‌گیری، تعامل و ارتباط با دیگران و حتی برای سلامتی خودمان نیازمند احساساتمان هستیم. اما گاهی اوقات برخی از احساسات، به دلایلی، در زمان شکل‌گیری به طور کامل پردازش نمی‌شوند. یعنی ممکن است در ما ته‌نشین شوند و فرصت برون‌ریزی پیدا نکنند. به این‌ احساس‌ها احساسات به‌دام‌افتاده گفته می‌شود.

بردلی نلسون (Bradley Nelson) در خلاصه کتاب کد احساس (The Emotion Code) به ارائه‌ی راه‌حل‌هایی برای این احساسات به‌دام‌افتاده می‌پردازد. آیا تابه‌حال با ترکیب کد احساس مواجه شده‌اید؟ کد احساس که توسط خود بردلی نلسون ابداع شد، درحقیقت ابزاری است که ما را قادر می‌سازد به اطلاعات ذخیره‌شده در ناخودآگاه خود دسترسی داشته باشیم تا بتوانیم ترمیمات لازم را در برخورد با احساسات آسیب‌زننده یا محبوس‌شده انجام دهیم. نکته‌ی مثبت و دارای اهمیت ماجرا این است که این کار بدون این‌که دردهای گذشته مجدداً احیا شوند صورت می‌گیرد.

تحقیقات انجام‌گرفته از سمت بردلی نلسون در خلاصه کتاب کد احساس نشان می‌دهد که رویدادهایی که از بار احساسی برخوردارند و از گذشته در ما ته‌نشین شده‌اند، هنوز هم می‌توانند ما را در قالب احساسات به‌دام‌افتاده آزار دهند. این احساسات می‌توانند بر زندگی و بدن ما أثر بگذارند و باعث ایجاد درد، اختلال در عملکرد و در نهایت بیماری گردند. آن‌ها همچنین می‌توانند آسیب‌های روحی و روانی سنگینی را بر ما تحمیل کنند که بر طرز فکر، انتخاب‌هایی که انجام می‌دهیم و سطح موفقیتی که می‌توانیم به دست آوریم، تأثیر بگذارد. فرض کنید در جایی از بدن خود ناراحتی مزمنی دارید که نمی‌توانید آن را به آسیبی جسمانی مرتبط کنید. یا اینکه از لحاظ روحی نمی‌توانید به‌اندازه‌ی کافی نسبت‌به اتفاقی مثبت واکنش احساسی شادی را نشان دهید. در این لحظه ممکن است این اتفاقات ناشی از یک احساس به‌دام‌افتاده باشد.

نکته‌ی مهم ماجرا این است که این احساساتی که اصطلاحاً در درون ما به‌دام می‌افتند، پیامدهای منفی بسیاری دارند. بردلی نلسون معتقد است این احساسات محبوس‌شده باید آزاد گردند تا سلامتی به ما بازگردد. وقتی از احساسات به‌دام‌افتاده‌ی خود خلاص شوید، احتمالاً احساس امنیت و انگیزه بیشتری خواهید داشت و برای ایجاد روابط، شغل و زندگی که همیشه می خواستید، آزاد خواهید بود. این آزادسازی نیاز به یک فرآیند دارد که نلسون در کتاب خود، کد احساس، آن‌ها را بیان می‌دارد. به‌علاوه، راه‌های شناسایی این احساسات نیز بررسی و ارائه می‌شوند.

کتاب حاضر از یک مقدمه و چهار بخش تشکیل می‌شود. بردلی نلسون در مقدمه‌ای که برای کتابش نوشته اشاره می‌کند که این اثر راهکاری جایگزین روش‌های علمی نیست؛ بلکه مسیر شخصی خود را دنبال می‌کند. در این کتاب تنها روش‌هایی ساده بیان می‌شود که به افراد کمک می‌کند بهتر از قبل احساسات خود را مدیریت کنند. بخش اول کتاب به شرح و بسط احساسات به‌دام‌افتاده، به‌عنوان موضوع اصلی کتاب اختصاص دارد. در بخش دوم دنیای پرانرژی مورد بحث قرار می‌گیرد. در بخش سوم چگونگی استفاده از کد احساس بیان می‌شود و در بخش آخر، دورنمایی از یک زندگی بدون احساسات به‌دام‌افتاده ارائه می‌شود. یک واژه‌نامه‌ی عواطف نیز به‌عنوان ضمیمه در آخر کتاب قرار گرفته است.

خلاصه کتاب کد احساس توسط لیدا پورغفاری و سعید مهرجو ترجمه شده و انتشارات پرتا قلم آن را به‌ چاپ رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب کد احساس

  • کتاب کد احساس به شما اجازه می‌دهد از درد رها شوید. (Alex Loyd PhD, ND, author)
  • این کتاب به علت سادگی و قدرتش نقش مهمی ایفا خواهد کرد. (Justin Lyons, Producer E-motion Films)
  • کتابی که زندگیتان را دگرگون می‌سازد وشما مدت‌ها بود که منتظرش بودید. (Colin Sprake, Founder and Consulting Inc)

خلاصه کتاب کد احساس برای چه کسی مناسب است؟

کتاب پیش رو به کسانی که با مشکلات روحی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و کسانی که نمی‌توانند احساسات خود را مدیریت کنند، توصیه می‌شود.

با بردلی نلسون بیشتر آشنا شویم

دکتر بردلی نلسون، نویسنده‌ی کتاب کد احساس، به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین متخصصان در زمینه‌ی پزشکی انرژی زیستی و روان‌شناسی انرژی شناخته می‌شود. وی متولد و ساکن آمریکا است و از کالج لایف کایروپراکتیک کالیفرنیا مدرک تحصیلی خود را دریافت کرده است. عمده‌ی شهرت او به خاطر ابداع یک روش خودیاری ساده و درعین‌حال قدرتمند به نام رمز بدن (Body Code) است که کد احساس، بخشی از آن محسوب می‌شود. دکتر نلسون روش‌های درمانی خود را در سرتاسر جهان آموزش داده و به هزاران پزشک در بیش از هفتاد کشور گواهی استفاده از روش درمانی خود را اعطا کرده است. او که به‌عنوان سخنران و معلم شهرت زیادی دارد، اکنون آموزه‌های خود را به‌وسیله‌ی سخنرانی‌ها و کتاب‌هایش در دسترس مخاطبان بیشتری قرار می‌دهد.

از بردلی نلسون کتاب‌های «رمز بدن» و «نقشه‌های ذهن» به فارسی ترجمه شده است.

در بخشی از خلاصه کتاب کد احساس می‌خوانیم

به همان اندازه که دوست داریم برخی از زمان‌های سخت احساسی را که پشت سر گذاشته‌ایم فراموش کنیم، تأثیر این رویدادها ممکن است به شکل احساسات به دام‌افتاده در ما باقی بماند. گاهی اوقات می‌توانیم آگاهانه این رویدادهای چالش‌برانگیز را به خاطر بیاوریم و گاهی اوقات نمی‌توانیم. اینکه شما یک رویداد دردناک را به خاطر می‌آورید یا نه، در واقع مهم نیست، زیرا ضمیر‌ ناخودآگاه شما به یاد می‌آورد و ما می‌توانیم با استفاده از کد احساسی به آن اطلاعات دسترسی پیدا کنیم. بسیاری از افرادی که از آسیب‌های شدید رنج می‌برند، سال‌های زندگی خود را مسدود کرده‌اند و تقریباً هیچ‌چیز را به‌خاطر نمی‌آورند، اما کد احساسات به ما اجازه می‌دهد تا ذهن خودآگاه را به‌طور کامل دور بزنیم.

در عوض، از ضمیر‌ناخودآگاه به اطلاعات حیاتی در مورد احساسات به‌دام‌افتاده دسترسی داریم. هر بار که احساسی را به دام می‌اندازید، در وسط هر حادثه آسیب‌زا که تجربه می‌کردید گیر می‌کنید. بنابراین به‌جای فراتر رفتن از لحظه‌ی عصبانیت یا یک حمله‌ی موقت با غم و اندوه یا افسردگی، این انرژی عاطفی منفی را در بدن خود حفظ می‌کنید و به طور بالقوه باعث ایجاد استرس فیزیکی و عاطفی قابل‌توجهی می‌شوید. اکثر افراد از این که می‌بینند چمدان عاطفی آن‌ها واقعی‌تر از چیزی است که تصور می‌کردند شگفت‌زده می‌شوند. احساسات به‌دام‌افتاده در واقع متشکل از انرژی‌های کاملاً مشخصی هستند که شکل و فرمی دارند. اگرچه قابل مشاهده نیستند، اما بسیار واقعی هستند.

آیا تا‌به‌حال احساس می‌کنید که زیر وزن چیزی دست‌وپنجه نرم می‌کنید که نمی‌توانید انگشت خود را روی آن بگذارید؟ شاید زندگی شما آن‌طور که انتظار داشتید پیش نرود. شاید تلاش‌های شما برای ایجاد روابط پایدار هرگز به نتیجه نرسد. ممکن است آرزو کنید که برخی رویدادها در گذشته‌ی شما هرگز اتفاق نیفتاده باشد، اما احساس ناتوانی در عبور از آن‌ها داشته باشید. حتی ممکن است احساس ناخوشایندی داشته باشید که زمان حال شما به روشی مبهم و غیرقابل تعریف در گروگان گذشته شماست.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه نویسنده
بخش اول: احساسات به‌دام‌افتاده
بخش دوم: دنیای پر‌انرژی
بخش سوم: استفاده از کد احساسات
بخش چهارم: زندگی بدون احساسات به دام افتاده
واژه نامه عواطف

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب کد احساس
نویسنده
مترجملیدا پورغفاری، سعید مهرجو
ناشر چاپیانتشارات پرتا‌ قلم
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات98
زبانفارسی
شابک978-622-5345-04-1
موضوع کتابخلاصه کتاب روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب کد احساس

شراره بهنود
۱۴۰۲/۸/۶
بسیار کتاب قوی، با متنی روان
جواب تمام پرسش‌های من در مورد احساساتی که باعث بروز تله‌هایی در زندگی‌ام شده بود به پیدا شدن ریشه آن‌ها بسیار کمک کرد بروز آن‌ها را بسیار کمرنگ و حتی ناپدید شد
منیره عباسی
۱۴۰۲/۱۲/۱۶
به نظرم وقت کافی برای این چنین کتاب ارزشمندی، با ترجمه‌ای نه چندان روان یا این که در فرآیند خلاصه سازی، توجه کافی به این که حق مطلب درست ادا شود، صورت نگرفته است.
علیرضادرتومی
۱۴۰۳/۲/۱
باسلام کتاب کداحساس عالیترین کتاب است من تاحال ۴بارخواندم
لیلا علیپور
۱۴۰۲/۴/۲۴
ترجمه کتاب بد است. ویرایش نشده و انگار حتی مترجمین یک بار هم ترجمه خود را با متن اصلی انطباق نداده‌اند.
افروز قیماسی
۱۴۰۲/۵/۷
کتاب خوبی بود من دوست داشتم
یخورده ترجمه مشکل داشت ولی با این حال توصیه میکنم بخونید
سعید نعمتی
۱۴۰۲/۳/۵
کتاب خوبی است ولی متن به ویرایش نیاز دارد
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب کد احساس

برای دریافت خلاصه کتاب کد احساس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.