معرفی و دانلود کتاب چرا تا به حال کسی این‌ها رو به من نگفته بود؟

عکس جلد کتاب چرا تا به حال کسی این‌ها رو به من نگفته بود؟
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چرا تا به حال کسی این‌ها رو به من نگفته بود؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چرا تا به حال کسی این‌ها رو به من نگفته بود؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چرا تا به حال کسی این‌ها رو به من نگفته بود؟

کتاب چرا تا به حال کسی این‌ها رو به من نگفته بود؟ نوشته‌ی جولی اسمیت، از پرفروش‌ترین کتاب‌های حوزه‌ی روان‌شناسی در سطح بین‌المللی است. این کتاب که در سال 2022 نامزد دریافت جایزه‌ی بهترین کتاب غیرداستانی به انتخاب وب‌سایت گودریدز شد، راهنمایی برای مواجهه با مشکلات روزمره است. نویسنده توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان با تقویت مهارت‌ها از چالش‌های زندگی سربلند بیرون آمد و معضلاتی نظیر افسردگی و اضطراب را کنار گذاشت.

درباره‌ی کتاب چرا تا به‌ حال کسی این‌ها رو به من نگفته بود؟

جولی اسمیت (Julie Smith) در کتاب چرا تا به‌ حال کسی این‌ها رو به من نگفته بود؟ (?Why Has Nobody Told Me This Before)، مهارت‌های لازم برای مواجهه با سختی‌های زندگی را آموزش می‌دهد و به افراد کمک می‌کند تا سلامت عاطفی و روانی خود را تضمین کنند. او که از تجربیات چندین‌وچندساله‌ی خود برای نگارش این کتاب استفاده کرده، ترفندهایی برای افزایش تاب‌آوری، تقویت اعتمابه‌نفس و یافتن انگیزه ارائه می‌دهد. تأکید او در سراسر کتاب بر موقعیت‌های دشوار است و قصد دارد به افراد کمک کند تا اضطراب و افسردگی را شکست دهند.

کتاب پیش‌ رو، مسائل روزمره‌ی زندگی را مورد بررسی قرار داده و با ارائه‌ی راهکارهایی قابل‌اجرا، افراد را هدایت می‌کند تا به‌سادگی با مشکلات کوچک و بزرگ کنار بیایند. نویسنده توضیح می‌دهد که سلامت روان هم به اندازه‌ی سلامت جسمانی حائز‌اهمیت است و توجه به این مسئله می‌تواند درک افراد از زندگی را تغییر دهد. لازم به ذکر است که او دانش جامعی نسبت‌به عملکرد مغز انسان دارد و توان خود را به کارگرفته تا با نگارش این کتاب، تجربه‌ای مشابه جلسات روان‌درمانی را برای خوانندگان رقم بزند. کنترل اضطراب، تقویت روحیه‌ی انتقادپذیری، افزایش انگیزه و انرژی، بهبود اعتمادبه‌نفس و شکستن الگوهای منفی‌گرایانه، از دستاوردهای مطالعه‌ی کتاب چرا تا به‌ حال کسی این‌ها رو به من نگفته بود است.

این کتاب امکانی فراهم کرده تا افراد، متناسب با ضعف‌ها و مشکلات خود، به مباحث موردنیاز مراجعه کرده و با کمک راهکارهای ساده و زبان شیوای جولی اسمیت، ابزار مناسب برای مواجهه با مشکل را پیدا کنند. شایان ذکر است که مطالب کتاب پیش‌ رو براساس تحقیقات علمی حوزه‌ی روان‌شناسی گردآوری شده و نقشه‌ای برای حرکت در مسیر درست زندگی است.

این کتاب اولین‌بار در سال 2022 منتشر شد و اکنون با ترجمه‌ی لیدا پورغفاری و سعید مهرجو توسط انتشارات پرتا قلم به چاپ رسیده است.

جوایز و افتخارات کتاب چرا تا به‌ حال کسی این‌ها رو به من نگفته بود؟

  • نامزد دریافت جایزه‌ی بهترین کتاب غیرداستانی در سال 2022 به انتخاب وب‌سایت گودریدز
  • پرفروش‌ترین کتاب بین‌المللی

نکوداشت‌های کتاب چرا تا به‌ حال کسی این‌ها رو به من نگفته بود؟

  • هوشمند، باهوش و صمیمی. دکتر جولی اسمیت، دوست حرفه‌ای و خردمندی است که همه‌ی ما به آن نیاز داریم. (لوری گوتلیب، پادکستر و نویسنده‌ی کتاب پرفروش شاید بهتره با یکی حرف بزنی)

  • دکتر جولی اسمیت با استفاده از سال‌ها تجربه به‌عنوان روان‌شناس بالینی، در اولین کتاب خود مهارت‌هایی را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد که برای تقویت و حفظ سلامت روانی لازم است. (fortune)

  • کتابی گرم و پذیرا. جولی اسمیت بر موضوعات پیچیده‌ای نظیر استرس، اندوه، ترس و تردید نسبت‌به خود تمرکز دارد که همه‌ی ما با آن‌‌ها درگیر هستیم. او راهکارهایی را برای مواجهه با این احساسات پیشنهاد می‌کند. کتاب چرا تا به‌ حال کسی این‌ها رو به من نگفته بود لبریز از بینش‌های دلسوزانه است. (بوک‌پیج)

  • اکنون بیش از هر زمان دیگری، مردم با سلامت روان خود دست به گریبان‌اند و دکتر جولی اسمیت در کتاب چرا تا به‌ حال کسی این‌ها رو به من نگفته بود، ترفندها و ابزارهایی کاربردی را در اختیار کسانی قرار می‌دهد که با اضطراب، افسردگی و تردید مواجه‌اند. خوانندگان با انعطاف‌پذیری بیشتر و توانایی کنترل زندگی، این کتاب را به پایان می‌رسانند. بنابراین اگر می‌خواهید احساس کنید که یک درمان‌گر روبه‌روی شما نشسته و به شما قدرت می‌دهد تا بهترین خود باشید، این کتاب مناسب شماست. (نیکول لپرا، نویسنده‌ی کتاب چگونه حال خودمان را بهتر کنیم؟)

کتاب چرا تا به‌ حال کسی این‌ها رو به من نگفته بود؟ برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به افرادی که به دنبال راهکاری برای حل مشکلات زندگی‌ روزمره‌اند، پیشنهاد می‌شود. همچنین مطالعه‌ی آن برای تقویت مهارت‌های فردی هم خالی از لطف نیست.

با جولی اسمیت بیشتر آشنا شویم

دکتر جولی اسمیت، یک روان‌شناس بالینی انگلیسی است که سال‌ها تجربه‌ی کار تخصصی دارد و ثمره‌ی دوران فعالیت حرفه‌ای خود را در کتاب چرا تا به حال کسی این‌ها رو به من نگفته بود منتشر کرده است. او توصیه‌های درمانی خود را در تیک‌تاک به اشتراک می‌گذارد و از زمان همه‌گیری ویروس Covie-19، طرفداران بسیاری جذب کرده. ازاین‌رو، جولی اسمیت را در لیست صد کاربر برتر این پلتفرم اجتماعی قرار داده. شبکه‌های تلویزیونی شناخته‌شده در سراسر دنیا هم مرتباً او را به برنامه‌های محبوب خود دعوت می‌کنند.

جملات برگزیده‌ی کتاب چرا تا به حال کسی این‌ها رو به من نگفته بود؟

  • قدرت هر فکری در این است که چقدر آن را حقیقت می‌دانیم.
  • سوگیری فکری اجتناب ناپذیر است، اما ما در برابر تأثیرات آن درمانده نیستیم.
  • ما نمی‌توانیم افکاری را که به ذهنمان می‌آیند کنترل کنیم، اما بر کانون توجه خود کنترل داریم.
  • افکار واقعیت نیستند. آن‌ها پیشنهاداتی هستند که توسط مغز به ما ارائه می‌شود تا به ما در درک جهان کمک کنند.

در بخشی از کتاب چرا تا به حال کسی این‌ها رو به من نگفته بود؟ می‌خوانیم

وقتی احساس می‌کنیم که بدخلق هستیم، گرفتن تصمیم هایی که می‌گیریم، ممکن است دشوار به نظر برسد. در این لحظه، شروع به تمرکز بر روی بهترین‌ها می‌کنیم و خود را به خاطر انجام ندادن بعضی کارها سرزنش می‌کنیم. این کمال گرایی است و باعث می‌شود فرآیند تصمیم‌گیری فلج شود زیرا هر تصمیمی‌دارای برخی عدم قطعیت ذاتی است. و هر انتخابی شامل برخی از عوارض جانبی منفی است که باید تحمل کرد. وقتی نوبت به مقابله با بدخلقی می‌رسد، باید روی تصمیم‌گیری خوب تمرکز کنیم، نه تصمیم‌های کامل. یک تصمیم خوب تصمیمی‌است که شما را به سمتی که می‌خواهید بروید سوق دهد. لازم نیست شما را آنجا منجنیق کند. اما کاری که باید انجام دهیم این است که به تصمیم‌گیری هر چند کوچک ادامه دهیم.

در شرایط بقا، تصمیم‌گیری و حرکت ضروری است. اگر در تاریکی خود را در اعماق آب می‌بینید، بدون هیچ راهی برای گفتن اینکه کدام جهت به ایمنی منتهی می‌شود، آنچه می‌دانید این است که اگر مسیری را انتخاب نکنید و شروع به حرکت نکنید، نمی‌توانید سر خود را نگه دارید. برای مدت طولانی بالای سطح بد خلقی از شما می‌خواهد که هیچ کاری انجام ندهید. بنابراین، انجام هر کاری مثبت، هر چند کوچک، گامی‌سالم در مسیری است که می‌خواهید بروید. اغلب چیزی که تصمیم‌گیری را در دوره‌های بدخلقی دشوارتر می‌کند، تمایل ما به تصمیم‌گیری بر اساس احساس و احساسی است که در حال حاضر داریم. قرار دادن تصمیم‌هایمان بر اساس معنا و هدف شخصی می‌تواند تغییری از تمرکز عاطفی به تصمیم‌ها و اقدامات مبتنی بر ارزش‌های ما ارائه دهد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی نویسنده
فصل 1: درک بد‌‌خلقی
فصل 2: تله‌های خلقی که باید مراقب آن‌ها بود
فصل 3: فاصله گرفتن از بدخلقی
فصل 4: چگونه روزهای بد را به روزهای بهتر تبدیل کنیم
فصل 5: چگونه اصول اولیه را به درستی دریافت کنیم
فصل 6: درک انگیزه
فصل 7: چگونه می‌توان احساس انگیزه را پرورش داد
فصل 8: چگونه خود را مجبور می‌کنید کاری را که دوست ندارید، انجام دهید؟
فصل 9: زندگی تغییر می‌کند. از کجا آغاز کنم؟
فصل 10: کاری کن که همه‌چیز از بین برود!
فصل 11: با احساسات چه کنیم
فصل 12: چگونه از قدرت کلمات استفاده کنید
فصل 13: چگونه از کسی حمایت کنیم
فصل 14: درک غم و اندوه
فصل 15: مراحل غم و اندوه
فصل 16: تکالیف عزاداری
فصل 17: ستون‌های قدرت
فصل 18: برخورد با انتقاد و عدم تایید
فصل 19: کلید ایجاد اعتماد به نفس
فصل 20: شما اشتباهاتتان نیستید
فصل 21: کافی بودن
فصل 22: اضطراب را از بین ببرید!
فصل 23: کارهایی که انجام می‌دهیم اضطراب را بدتر می‌کند
فصل 24: چگونه اضطراب را آرام کنیم؟
فصل 25: با افکار مضطرب چه کنیم
فصل 26: ترس از امر اجتناب ناپذیر
فصل 27: آیا استرس با اضطراب متفاوت است؟
فصل 28: چرا کاهش استرس تنها راه حل نیست
فصل 29: وقتی استرس خوب، بد می‌شود
فصل 30: ایجاد استرس
فصل 31: کنار آمدن مهم است
فصل 32: مشکل "من فقط می‌خواهم خوشحال باشم"
فصل 33: کار کردن در مورد آنچه مهم است
فصل 34: چگونه یک زندگی معنادار بسازیم
فصل 35: روابط
فصل 36: چه زمانی باید به دنبال کمک بود

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چرا تا به حال کسی این‌ها رو به من نگفته بود؟
نویسنده
مترجملیدا پورغفاری، سعید مهرجو
ناشر چاپیانتشارات پرتا‌ قلم
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات192
زبانفارسی
شابک978-622-94885-5-3
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چرا تا به حال کسی این‌ها رو به من نگفته بود؟

Marmar Moghadam
۱۴۰۲/۵/۷
نسخه اصلی به زبان انگلیسی رو نخوندم ولی بعضی ویدیو‌های این نویسنده رو دنبال کردم ولی باید بگم مترجم به نظرم حق مطلب رو نتونسته ادا کنه کتاب بسیار گنگ و بی مفهوم و تقطعه شده ترجمه شده در خیلی جاها جملات رو تفسیر کردم تا متوجه منظور نویسنده بشم. دوره سختی خواهیم داشت تا مترجمین فعلی به تبحر و دانایی و توانایی گذشتگان دست پیدا کنند.
محمد
۱۴۰۳/۲/۵
این کتاب گلچین شده است از طرف من. یه کتاب به شدت موثر و به درد بخور که برگرفته از تجربه هاست نه عقاید. درک کردن و فهمیدن‌ی سری جملاتش شاید سخت باشه ولی خب اگه فهمیده شه حتما به کار میاد. پیشنهاد میشه
رقیه بحرینی
۱۴۰۲/۱۲/۱۹
نکاتش ساده و قابل فهم بود اما ترجمه‌ی جالبی نداشت
زیاد فعل وفاعل مشخصی نداشت همین‌ی کم گیجت می‌کرد
در کل به‌ی بار خوندنش می‌ارزه
نکاتی هست ک از قبل بلدی اما فراموشت شده ودوباره بهت یاد آوری میشه
محمد فراهانی
۱۴۰۲/۳/۱۰
کتاب بسیار خوبی است ولی توصیه میکنم ترجمه‌ای دیگر رو امتحان کنید بنظرم ترجمه خیلی غیر حرفه‌ای بود ‌اصلا روان نبود واز لذت درک وفهم کتاب کم میکنه
حکمت مرادی
۱۴۰۲/۳/۲۵
سلام کتابی خوبیه میشه گفت هر فصل ان خلاصه یک کتاب روانشناسیی تخصصی هست
همچنین می‌تونیم با توجه به نیاز خود فقط اون فصل خواند
کاربردی هم هست
زهره جمالی
۱۴۰۲/۱۱/۲۷
حاوی مطالب آموزنده‌ای هست، البته احساس میکنم ترجمه ضعیفی داشته و این مطلب باعث بی میلی خواننده میشه.
فاطمه حسینی
۱۴۰۳/۱/۱۳
مطالعه این کتاب و از این دست کتابها را به دوستان علاقه مند به توسعه فردی توصیه میکنم
Azam fekri
۱۴۰۲/۵/۱۱
متاسفانه ترجمه‌اش خوب نیست. گاهی بعضی جمله‌ها رو باید چندین بار بخونین تا متوجه منظور نویسنده بشین.
علیرضا کاشفی
۱۴۰۲/۲/۶
خیلی کتاب عالی و کاربردی‌ای بودش و من واقعا تونستم باهاش ارتباط بگیرم و ازش استفاده کردم♥️
خدیجه شهبازی
۱۴۰۲/۱۰/۲۱
بهترین کتابی بود که خوندم و توی رشد فردی خیلی تاثیر گذار هست این کتاب
ارزو فاضل
۱۴۰۲/۸/۲۲
با نکات کاربردی و ریز بینی در زمینه رفتارها به خوبی با خلقیات خودمون اشنا میشیم
amir
۱۴۰۳/۱/۶
من از خوندن این کتاب لذت بردم و خیلی ذهن من و باز کرد
Cyrus
۱۴۰۳/۱/۳
همیشه مشکلات می‌تونه انسان رو به بیراهه بکشه
محو تماشا
۱۴۰۲/۲/۱۷
حتما توصیه می‌کنم خوانده شود
امیر نظرزاده
۱۴۰۲/۸/۱۱
بسیار زیبا و دلنشین
مشاهده همه نظرات 15

راهنمای مطالعه کتاب چرا تا به حال کسی این‌ها رو به من نگفته بود؟

برای دریافت کتاب چرا تا به حال کسی این‌ها رو به من نگفته بود؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.