معرفی و دانلود کتاب آخرین نامه‌ی معشوق

عکس جلد کتاب آخرین نامه‌ی معشوق
قیمت:
59000 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آخرین نامه‌ی معشوق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آخرین نامه‌ی معشوق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آخرین نامه‌ی معشوق

کتاب آخرین نامه‌ی معشوق اثر جوجو مویز، داستان زنیست که از بد روزگار، به اصرار پدر و مادر و موقعیت خوب خواستگار از نظر اقتصادی و اجتماعی، با او ازدواج می‌کند ولی هیچ گونه عشقی نسبت به او ندارد. این زن "جنیفر استرلینگ" نام دارد و با فردی به نام "لورانسی استرلینگ" ازدواج می‌کند.

آخرین نامه‌ی معشوق (The Last Letter From Your Lover) نام هشتمین رمان جوجو مویز نویسنده محبوب انگلیسی است. مویز پس از انتشار این کتاب توانست که برای دومین بار جایزه رمان عاشقانه بریتانیا را در سال ۲۰۱۱ کسب نماید. وی تنها نویسنده‌ای است که برای دو کتاب میوه خارجی در سال ۲۰۰۴ و آخرین نامه‌ی معشوق موفق به کسب این جایزه گردیده است.

جوجو مویز (Jojo Moyes) داستان کتاب آخرین نامه‌ی معشوق را با روایت وضعیت جنیفر در یک بیمارستان آغاز می‌کند. جنیفر در اوایل دهه ۱۹۶۰ بعد از یک تصادف در بیمارستان بستری می‌شود و پس از بازیابی هوشیاری‌اش متوجه می‌شود که حافظه خود را از دست داده و هیچ چیز در رابطه با زندگی گذشته و حتی شوهرش را به یاد نمی‌آورد. در ادامه جنیفر نامه‌هایی را مطالعه می‌کند که ظاهرا توسط معشوقه‌ی وی برایش نوشته شده‌اند. در ادامه داستان اینکه جنیفر پس از پیدا کردن و مطالعه نامه‌ها گرفتار سردرگمی شده و اتفاقاتی برایش می‌افتد و در نهایت تصمیمش برای ادامه زندگی روایت می‌گردد.

می‌توان گفت که جوجو مویز در سبک روایت داستان‌هایش استاد است، مانند کتاب دختری که رهایش کردی و میوه خارجی این کتاب نیز با محوریت شخصیت‌های زن‌ و روایت دو داستان موازی در زمان حال و گذشته روایت زیبایی را به خواننده عرضه می‌دارد که با گذشت زمان خوانندگان با آن خو گرفته و به سبک نویسنده علاقه‌مند شده‌اند. جوجو مویز در هریک از کتاب‌های خود از یک شیء برای ارتباط دو زمان مختلف و درهم تنیدن زندگی‌ها و حوادث رخداده برای شخصیت‌های داستان بهره می‌گیرد، در کتاب میوه خارجی این شیء آرکادیا است و در دختری که رهایش کردی یک نقاشی، جوجو مویز در کتاب آخرین نامه معشوق همانطور که از اسم آن پیداست این بار از نامه‌های عاشقانه برای ساختن تونل زمان برای یک سفر ۴۰ ساله بهره گرفته و این کار را بسیار هنرمندانه انجام داده است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

عزیزترین و یگانه عشقم.

هرچه گفتم از قصد بود. به این نتیجه رسیدم که یکى از ما دو نفر باید تصمیمى جسورانه بگیرد.

من به اندازه‌ى تو قوى نیستم. وقتى براى اولین بار تو را دیدم، فکر کردم موجودى ظریف و شکننده هستى. آنقدر ضعیف که باید از تو مراقبت کنم. اما حالا مى‌فهمم که اشتباه مى‌کردم. بسیار قوى هستى، آنقدر قوى که مى‌توانى مشکلات عشقى این چنین را تحمل کنى، با اینکه مى‌دانى همیشه از آن منع شده‌ایم.

از تو مى‌خواهم مرا با ضعف‌هایم قضاوت نکنى. تنها راهى که مى‌توانم این عشق را تحمل کنم این است که ...

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آخرین نامه‌ی معشوق
نویسنده
مترجممتین کریمی
ناشر چاپیانتشارات جامی
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات448
زبانفارسی
شابک978-600-7845-63-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
59000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آخرین نامه‌ی معشوق

امنه عابدینی
۱۳۹۷/۱۰/۱۴
به نظر من کتاب قشنگی هست اما در مقایسه با شاهکاری مثل دختری که رهایش کردی. کمتر تاثیرگذار هست اما بالاخره خانم جو جو مویز خیلی زحمت کشیده‌اند تا این رمان به رشته تحریر بیاد. هرچند که سلیقه افراد متفاوت هست وانتظارات همه مختلف
به نظرم ترجمه یا ویراستاری کتاب هم مزید علت بود ادم باید خیلی تلاش میکرد
تا ببینه چی به چیه
رمان سختی بود انرژی میگرفت. اما من به همه نوشته‌های جوجو مویز احترام قائلم و علاقمندم بقیه اثارش رو هم مطالعه کنم
Darya D
۱۳۹۶/۹/۸
ترجمه کتاب بصورت خیلی مبدی انجام شده بود انگار که یک دانشجوی زبان این کار رو انجام داده! کتاب اولی بود که از این نویسنده میخوندم... نمیدونم مربوط به کیفیت ترجمه میشه یا نه اما اونقدری که توی ایران این نویسنده مشهور شد کتابش چنگی به دل نمیزد! خیلی جاها معلوم نبود چه کسی داره حرف میزنه و مجبور بودی چندین بار اون دیالوگ رو بخونی تا بفهمی کدوم جمله رو کی گفته! کتابی بود فقط در حد یک بار خواندن بدون چالشی خاص
tara smaili
۱۳۹۶/۵/۳۱
این کتاب مویز خیلی به کتاب دختری که رهایش کردی نزدیک بود, ولی احساس میکنم دختری که رهایش کردی, پیچیدگی منظم تری داشت و ذهن مخاطبو برای پیدا کردن کلید گمشده بکار مینداخت, این کتاب هم پیچیدگی داشت اما کمی روند داستانو در ابتدا کندکرده بود, طوری که شاید تو 150 صفحه اول کمی کسل میشدین و فکر میکردین چیز جدیدی نداره اما بعد صفحه 200 کم کم هیجان وارد میشه و مثل همیشه تو انتها شوکه میشین چون همه چیز جلو چشم بوده اما کسی بهش دقت نکرده
Mahya Marjani
۱۳۹۹/۱/۷
کتاب خوبی بود اما ترجمه بسیارررر گنگی داشت که باید مثل پازل چیده میشد تا بفهمی.. موضوع کتاب خیلی به درد فیلم شدن میخوره تا کتاب، به خاطره ترجمه اواسط کتاب خیلی حوصله سر بره... خیانت، عشق.. نمیشه هیچوقت حق به خیانت کار داد حتی اگه عشق افلاطونی باشه... دردناکه اماچاره‌ای نداره..
Nahid Ghovanloo
۱۳۹۶/۷/۱
مهارت نویسنده در رفت و آمد بین زمان، ذهن خواننده را به چالش میکشه و این خیلی جالب و گیراست، این داستان منطقی بود از این بابت که شخصیتها را با تمام ضعف و قوت و اشتباهاتشون به تصویر کشیده بود و قهرمان سازی نکرده بود. ترجمه داستان عالی بود اما نیاز به بازبینی و ویرایش داشت.
سپاس
Mosayeb Padash
۱۳۹۷/۹/۱۲
متاسفانه اونطورئ که فکرمیکردم و کتاب هائ جوجو مویز خونده بودم جذاب و دلچسب نبود اصلا با شاهکارهائ دیگه مثل پس از تو و بازهم من قابل قیاس نیست داستان کسل کننده اس و هیجانئ نداره که خواننده رو در بر بگیره و مخاطب مجبور به خوندن بقیه داستان بکنه البته این نظر شخصئ منه
لیلا مقامی
۱۳۹۸/۱۱/۱۳
اصلا خوب نبود. ارزش وقت گذاشتن رو نداره. بعید بود از جوجو مویز. نسبت به سایر آثارش خیلی ضعیف بود. ضمن اینکه ترجمه بد اثر هم مزید بر علت شد. ممنون از کتابراه عزیز بابت همه کتابهای خوبی که میگذره. امیدوارم شاهد آثار بهتر با ترجمه و ویرایش خوب آقای باشیم
Mahdis M
۱۳۹۷/۳/۲۹
این کتاب ۴۴۸ صفحه داره و تو صفحه‌ی ۴۰۲ ادمو شگفت زده میکنه!
جالب بود اما اوایل کتاب کمی گیج کنندست کلا کتاب‌های جوجو مویز به وسطاش که میرسی جذاب میشه من خودم عاشق کتاباشم. باید بخونینش تا درکش کنین در کل دوستش داشتم مثل بقیه اثارش
مهری خانم
۱۳۹۶/۶/۱۱
نمیدونم اصل کتاب اینقدر گنگ هست یا درست ترجمه نشده، اصلا نثرش رو نمیپسندم با اینکه عاشق کتابهای من پیش از تو و من پس از تو از مویز هستم. اصلا انگیزه نمیده که تمومش کنم، اصلا مشخص نیست کی داره با کی حرف میزنه
Mahdis M
۱۳۹۷/۳/۲۹
باید موقع خوندن این کتاب حوصله کرد البته نمیدونم این از ترجمه نه چندان خوبشه یا کلا بعلت اسامی و شخصیت‌های زیادش. یا رفت و امد بین زمان، هرچند وقتی بیشتر از نصف کتابو میخونین دیگه به روند داستان پی میبرین و کششی ک داره خوانندرو به سمت خودش میکشونه
حانیه میرکمالی
۱۳۹۶/۵/۲۸
این نویسنده تمام کتابهاش عالین. و بیشتر کتابهاشو خوندم و کتابهاش حرف ندارن. طول دو روز تمومش کردم چون واقعا قشنگ بود. حتما پیشنهاد میکنم که بخونیدش. ارزش وقت گذاشتنو داره. ممنون از کتابراه.
فروغ حقیقی
۱۴۰۲/۷/۳
با اینکه از طرفداران داستان‌های خانم مویز هستم ولی ترجمه و ویرایش کتاب اونقدر بد بود که خیلی جاها متوجه مطلب و جریان داستان نمی‌شدم. اما داستان جالبی داشت و با یک ترجمه شیوا و روان می‌توانست اثر خواندنی و جذابی شود.
Sadaf Akhlaghi
۱۴۰۰/۱۲/۶
خیلی اهل رمان نیستم اما این کتاب رو بشدت دوستداشتم برای کسایی که رمان میخونن پیشنهاد میکنم چون جزییات داستان خوب به نمایش درآمده بود و خط سیر داستان باعث ایجاد حس کشش به خوندن باقی داستان میشد.
فاطمه برزگر
۱۴۰۲/۷/۲۷
متاسفانه اصلا ترجمه خوبی نبود، گاهی اسم گوینده جمله اشتباهی و گاهی مشخص نبود، گاهی پاراگراف‌ها آغاز و پایان مشخصی نداشتند و بعضی از قسمت‌های متن، بی معنی و بی مفهوم بودند.
هدیه اژدرى
۱۳۹۸/۹/۶
ترجمه کتاب خیلى ضعیف بود اکثر جاها گنگ و نا مفهوم بود از اواسط داستان دیگه هیچ کششى براى ادامه دادن براى خواننده ایجاد نمیشه نصفه ولش کردم اصلاً پیشنهاد نمیشه.
مشاهده همه نظرات 79

راهنمای مطالعه کتاب آخرین نامه‌ی معشوق

برای دریافت کتاب آخرین نامه‌ی معشوق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.