معرفی و دانلود کتاب آموزش تضمینی نحوه کار با Arduino

برای دانلود قانونی کتاب آموزش تضمینی نحوه کار با Arduino و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش تضمینی نحوه کار با Arduino و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش تضمینی نحوه کار با Arduino

کتاب آموزش تضمینی نحوه کار با Arduino نوشته‌ی استیون فرانک بارت است که در حوزه‌ی مهندسی برق و آموزش سخت‌افزار نوشته شده و به مخاطبان نحوه‌ی کار با این سیستم الکترونیکی را آموزش می‌دهد. شیوه‌ی کار با Arduino که از دو بخش نرم‌‌افزار و سخت‌‌افزار متن‌باز تشکیل شده می‌تواند واجد پیچیدگی‌هایی باشد که این کتاب بر آن است تا با شرح دقیق خود شیوه‌های کار با آن را آموزش دهد.

درباره‌ی کتاب آموزش تضمینی نحوه کار با Arduino

کتاب آموزش تضمینی نحوه کار با Arduino که توسط استیون فرانک بارت (Steven F. Barrett) نوشته شده در باب کار با این سیستم برقی است. اما به طور کلی Arduino چیست؟ می‌توان گفت که Arduino یک پلتفرم است که به برنامه‌نویسان این فرصت را می‌دهد تا مدارهای برقی را آن‌گونه که قصد دارند برنامه‌نویسی کنند. این به چه معناست؟ تصور کنید که به عنوان مثال، برنامه‌نویسی می‌خواهد مداری درست کند و آن را در یک خانه قرار دهد و زمانی که دمای خانه به یک حد مشخصی رسید، سیستم کولر به طور خودکار شروع به کار کند یا خاموش شود. چنین رویدادی نیازمند یک مدار برنامه‌نویسی شده است. Arduino نیز به همین منظور طراحی شده تا برنامه‌نویسان را قادر سازد چنین مدارهایی را ایجاد کنند.

Arduino واجد دو قسمت است. یک بخش مربوط به سخت‌‌افزار است و بخش دیگر در ارتباط با یک محیط نرم‌افزاری است که برنامه‌نویسان با بهره بردن از آن محیطِ برنامه‌نویسی می‌توانند این سخت‌افزار را برنامه‌نویسی کنند. شکل کار با آن این‌گونه است که مدار را به سیستم خود وصل می‌کنند، محیط نرم‌‌افزاری Arduino را باز می‌کنند و سپس شروع به برنامه‌نویسی می‌کنند و آنچه قصد دارند ایجاد کنند را به عمل می‌رسانند. این مدارهای Arduino می‌توانند مجموعه‌ای از داده مانند سیگنال را از وسایل برقی دریافت کنند. به عنوان مثال در همان نمونه‌ی کولر که به آن اشاره شد، می‌توانند دمای اتاق را با مدار خودشان دریافت کنند و وقتی مدار را می‌گیرند، براساس آن برنامه‌ریزی اعمال‌شده پردازش مورد نیاز به انجام می‌رسد و سپس خروجی آن تولید می‌شود. می‌توان به طور کلی گفت که Arduino به اینترنت اشیا مربوط می‌شود.

کتاب آموزش تضمینی نحوه کار با Arduino (Arduino Microcontroller Processing for Everyone!) اثر استیون فرانک بارت برای مخاطبان گسترده‌ای این مجموعه‌ی آموزشی را تدارک دیده است، از دانش‌آموزان علوم انسانی و دانش‌آموزان مدرسه‌ای در مقطع دبیرستان تا دانشجویان مهندسی، کارآموزان علمی و مهندسان و برنامه‌نویسان جوان که سعی دارند بهتر و کامل‌تر با این سیستم آشنایی پیدا کنند. برای این‌که استیون فرانک بارت در این کتاب بتواند ساختاری ارائه دهد که برای مخاطب‌اش مفید واقع شود، کتاب با سرفصل‌هایی که هر بخش با درجه‌ی متفاوتی از نیاز به درک این تخصص نوشته شده ساختاربندی شده است. به این معنا که کسانی که آشنایی کمی با کدنویسی و برنامه‌نویسی دارند برایشان فصول متفاوتی از کسانی نوشته شده که در این حوزه اطلاعات بیشتری دارند. در کتاب آموزش تضمینی نحوه کار با Arduino، استیون فرانک بارت مثال‌های گوناگون و متعددی از نرم‌افزارها و سخت‌افزارها ارائه می‌دهد تا مخاطبان را در درک بهتر مباحث یاری کند. این کتاب توسط انتشارات نبض دانش منتشر شده است.

کتاب آموزش تضمینی نحوه کار با Arduino برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب برای دانشجویان مهندسی برق، برنامه‌نویسان و کسانی که در بخش سخت‌افزار فعالیت می‌کنند مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب آموزش تضمینی نحوه کار با Arduino می‌خوانیم

هنگامی که برای یک میکرو برنامه‌نویسی می‌کنید تعداد بیت‌هایی که برای ذخیره متغیر به کار می‌رود و موقعیتی از حافظه که به متغیر اختصاص داده می‌شود، اهمیت دارند. به‌عنوان مثال اختصاص دادن متغیری از نوع کاراکتر و بدون علامت که در فضای 1 بیتی ذخیره می‌شود به هشت بیت پورت خروجی اختصاص داده شده است. این در حالی است که متغیری که 16 بیتی است را نمی‌توان به 1 بیت خروجی اختصاص داد. توجه شود که منظور از بدون علامت یعنی تمامی بیت‌های متغیر بیان‌کننده مقدار آن می‌باشند و بیت علامت ندارد. در متغیرهای علامت‌دار آخرین بیت سمت چپ برای نمایش پولاریته مثبت و منفی متغیر به کار می‌رود.

فهرست مطالب کتاب

1. شروع کار با سخت‌افزار ARDUINO
2. برنامه‌نویسی
3. پروژه‌های کاربردی
4. ضمیمه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش تضمینی نحوه کار با Arduino
نویسنده
مترجمعلیرضا کشاورز باحقیقت، محمد اهوازی
ناشر چاپیانتشارات نبض دانش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات137
زبانفارسی
شابک978-600-7703-70-0
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی برق، کتاب‌های آموزش سخت افزار
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش تضمینی نحوه کار با Arduino

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آموزش تضمینی نحوه کار با Arduino

برای دریافت کتاب آموزش تضمینی نحوه کار با Arduino و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.