معرفی و دانلود کتاب آموزش جامع ارتباطات فیبر نوری - جلد اول

عکس جلد کتاب آموزش جامع ارتباطات فیبر نوری - جلد اول
قیمت:
۶۰۰۰۰ ۵۴,۰۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش جامع ارتباطات فیبر نوری - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش جامع ارتباطات فیبر نوری - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش جامع ارتباطات فیبر نوری - جلد اول

کتاب آموزش جامع ارتباطات فیبر نوری - جلد اول نوشته‌ی اکبر محمدعلیزاده، سیستم مخابراتی فیبر نوری را تعریف می‌کند و می‌کوشد شیوه‌ی اجرای آن را توضیح دهد. این کتاب راهنما فیبرهای نوری تک‌مد را معرفی کرده، در مورد منابع نوری و فرستنده‌های این تکنولوژی نکاتی را بیان می‌کند و درنهایت نحوه‌ی تهیه و نصب کابل آن و چگونگی تست گرفتن از آن را آموزش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب آموزش جامع ارتباطات فیبر نوری - جلد اول

انسان از بدو پیدایش خود به دنبال راهی برای ارتباط با دیگر همنوعانش بود. به‌مرور که انسان‌ها از هم دورتر شدند، محدودیت امکانات طبیعی مثل نور و آتش هم درک شد. این‌چنین بود که به سمت ابداع فناوری‌های ارتباطی رفت. قرن‌ها بعد ما به تکنولوژی‌هایی مثل رادیو و تلویزیون رسیدیم که می‌توانستیم با آن‌ها صوت و تصویر را انتقال دهیم یا دریافت کنیم. گرچه این فناوری‌ها انقلابی بزرگ در صنعت مخابرات بودند ولی به‌مرور ضعف‌های آن‌ها هم نمود پیدا کرد. در قرن بیست‌ویکم که فرم‌های مختلف داده در هم ادغام شدند، حجم اطلاعات به طرز وحشتناکی رشد کرد. اینجا بود که سیستم‌های مدرنی ابداع شدند که می‌توانستند حجم زیادی از داده، صوت و تصویر را به صورت همزمان، سریع و امن انتقال دهند. یکی از بهترین آن‌ها فیبر نوری بود. کتاب آموزش جامع ارتباطات فیبر نوری - جلد اول نوشته‌ی اکبر محمدعلیزاده تلاش می‌کند این سیستم را تعریف کند و اصول و مبانی آن را به مخاطبان بیاموزد. این راهنما ضمن مرور نظری این حوزه، اجرای عملی آن را هم به‌خوبی به شکل کاربردی و قابل اجرا توضیح می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب آموزش جامع ارتباطات فیبر نوری - جلد اول

اطلاعات در اساس به سه دسته تقسیم می‌شوند: صوت، تصویر و دیتا. تا چند دهه‌ی پیش هرکدام از آن‌ها از مسیر جداگانه‌ای انتقال می‌یافتند. اما با ظهور فناوری‌های جدیدتر، این شاخه‌ها باید در هم ادغام می‌شدند. برای مثال تلفن همراهی که قابلیت تماس تصویری دارد یا تلویزیون هوشمندی که به اینترنت وصل می‌شود، به سیستم‌های ارتباطاتی پیشرفته‌‌تری احتیاج دارند. فیبر نوری یکی از سیستم‌هایی است که برای همین منظور استفاده می‌شود. در این سیستم، از نور به‌عنوان فرکانس حامل استفاده می‌شود که ظرفیت پهنای باند آن در حدود 10 تا 100 تراهرتز است، یعنی حداقل 1000 برابر کانال‌های ماهواره‌ای. اکبر محمدعلیزاده در کتاب آموزش جامع ارتباطات فیبر نوری - جلد اول، همه‌ی ویژگی‌های این سیستم مخابراتی را توضیح داده و در مورد آن‌ها صحبت کرده. این نویسنده شیوه‌ی تهیه، نصب کابل و تست گرفتن از آن‌ها را هم آموزش داده و نکاتی را در مورد منابع نوری و فرستنده‌های این تکنولوژی بیان کرده است.

کتاب آموزش جامع ارتباطات فیبر نوری - جلد اول را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی آموزش جامع ارتباطات فیبر نوری

آموزش جامع ارتباطات فیبر نوری مجموعه‌ای دوجلدی است که به یکی از مدرن‌ترین فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی، یعنی سیستم فیبر نوری، می‌پردازد و می‌کوشد مفاهیم و اصول آن را توضیح دهد. اکبر محمدعلیزاده ،نویسنده‌ی این مجموعه، هم به مبانی نظری این حوزه اشاره می‌کند و هم شیوه‌ی اجرای عملی آن را به شما آموزش می‌دهد.

کتاب آموزش جامع ارتباطات فیبر نوری - جلد اول برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به مهندسان برق و مخابرات و علاقه‌مندان به فنّاوری‌های ارتباطاتی توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب آموزش جامع ارتباطات فیبر نوری - جلد اول می‌خوانیم

اگرچه ما فیبرهای نوری را تک‌مد می‌نامیم، اما در حقیقت آن‌ها دو مد را تحت یک عنوان حمل می‌کنند. این مدها امواجی با پلاریزاسیون خطی هستند که در داخل فیبر در دو صفحه عمود برهم منتشر می‌شوند. شکل انتشار دو مد عمود برهم در شکل نشان داده شده است. در حالت ایده‌آل، هر مد نصف توان کل نور را حمل می‌کند و در صورتی که فیبر کامل و ایده‌آل باشد، هر دو مد با سرعت یکسان در داخل فیبر منتشر می‌شوند و درنتیجه در زمان‌های یکسان به انتهای فیبر می‌رسند. در این صورت سیگنال ارسالی در فیبر بدون تغییر باقی می‌ماند و پلاریزاسیون‌های مختلف مدها، تأثیری در شکل سیگنال ندارد. در چنین حالتی عموماً گفته می شود که مدها دژنره هستند یعنی اثر آن‌ها در سیگنال خروجی دیده نمی‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مقدمه‌ای بر سیستم‌های مخابراتی فیبر نوری
فصل 2: فیبر نوری
فصل 3: فیبرهای نوری تک مد
فصل 4: ساخت، تهیه کابل و نصب فیبر نوری
فصل 5: اتصال و تست کابل‌های فیبر نوری
فصل 6: منابع نوری و فرستنده‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش جامع ارتباطات فیبر نوری - جلد اول
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات258
زبانفارسی
شابک978-600-124-798-9
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی برق
قیمت نسخه الکترونیک
۶۰۰۰۰ ۵۴,۰۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش جامع ارتباطات فیبر نوری - جلد اول

برای دریافت کتاب آموزش جامع ارتباطات فیبر نوری - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.