معرفی و دانلود کتاب آموزش جامع ارتباطات فیبر نوری - جلد دوم

عکس جلد کتاب آموزش جامع ارتباطات فیبر نوری - جلد دوم
قیمت:
۵۵۰۰۰ ۴۹,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش جامع ارتباطات فیبر نوری - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش جامع ارتباطات فیبر نوری - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش جامع ارتباطات فیبر نوری - جلد دوم

اکبر محمد علیزاده در کتاب آموزش جامع ارتباطات فیبر نوری - جلد دوم، به مفاهیم پیشرفته‌تر سیستم مخابراتی فیبر نوری می‌پردازد و می‌کوشد نحوه‌ی کارکرد گیرنده‌های آن را تشریح کند. او در ادامه‌ی مباحث جلد اول، شبکه‌ی فیبر نوری را معرفی می‌کند، اجزای غیرفعال، ماژول‌های عملیاتی و سوئیچ‌های آن را توضیح می‌دهد و ساختار و شیوه‌ی تبادل اطلاعات شبکه‌ی نوری غیرفعال PON را مرور می‌کند.

درباره‌ی کتاب آموزش جامع ارتباطات فیبر نوری - جلد دوم

اطلاعاتی که امروز با آن‌ها مواجهیم به سه دسته‌ی مستقل تقسیم می‌شوند: دیتا، صدا و تصویر. تا سال‌ها این اطلاعات از کانال‌هایی مجزا و متفاوت منتقل می‌شدند ولی از چند دهه‌ی پیش سیستم‌های مخابراتی کاملاً متحول شدند. دلیل این مسأله ترکیب شدن این اطلاعات در یکدیگر بود. به این معنا که خیلی از فناوری‌های مدرن، صوت و تصویر و دیتا را هم‌زمان به کار می‌گرفتند. برای مثال کامپیوترهای امروزی می‌توانند داده را پردازش کنند، امکان برقراری تماس از طریق آن‌ها فراهم است و می‌توان به کمک این دستگاه‌ها،‌ ویدیوها را انتقال داد. طبیعتاً برای انتقال این نوع اطلاعات جدید، باید از بسترهای مخابراتی مدرن‌تری استفاده کرد. بستری که ظرفیت و پهنای باند زیادی داشته باشد تا بتواند این سیگنال‌های اطلاعاتی حجیم و ادغام‌شده را جابجا کند.

معرفی و دانلود کتاب آموزش جامع ارتباطات فیبر نوری - جلد دوم

سیستم فیبر نوری، دقیقاً به همین دلیل ابداع شده است. این سیستم مخابراتی هزاران برابر دیگر اشکال ارتباطی ظرفیت و توان دارد. ضمن اینکه از امنیت بیشتری هم برخوردار است که امروزه در دنیای دیجیتال فاکتور خیلی مهمی محسوب می‌شود. یکی از منابعی که کوشیده مفاهیم مرتبط با این شکل مخابراتی را توضیح دهد، کتاب آموزش جامع ارتباطات فیبر نوری - جلد دوم نوشته‌ی اکبر محمد علیزاده است. نویسنده که در جلد اول این کتاب به اصول ابتدایی و مبانی این سیستم پرداخته بود، در این جلد، یعنی مجلد دوم این کتاب، بحث‌های پیشرفته‌تری را درباره‌ی این حوزه مطرح می‌کند.

فیبر نوری از نور به‌عنوان سیگنال حامل استفاده می‌کند که دلیل اصلی ظرفیت زیاد آن است. اما پیاده‌سازی این سیستم نیاز به امکانات ویژه‌ای دارد؛ چون سیگنال‌ها در اساس الکتریکی هستند و طبیعتاً برای ورود به این سیستم باید به نور تبدیل شوند. بنابراین در دو سر کابل‌های فیبر نوری باید دستگاه‌های فرستنده و گیرنده نصب شود. فرستنده‌ها سیگنال‌های اطلاعاتی را به نور تبدیل می‌کنند، نور در طول کابل‌ها جابه‌جا می‌شود و در مقصد، توسط گیرنده‌ها دوباره به فرم الکتریکی درمی‌آید.

اکبر محمد علیزاده در کتاب آموزش جامع ارتباطات فیبر نوری - جلد دوم، به‌تفصیل به این موضوع پرداخته و سعی کرده آن را کاملاً توضیح دهد. او در ادامه به شبکه‌های فیبر نوری هم اشاره می‌کند و اجزای آن‌ها را شرح می‌دهد. همین‌طور اجزای غیرفعال، ماژول‌های عملیاتی و سوئیچ‌های آن را معرفی کرده و به هر یک از آن‌ها به‌صورت جداگانه می‌پردازد. او درنهایت بحث شبکه‌های نوری غیرفعال PON را پیش می‌کشد و در مورد عناصر و نحوه‌ی تبادل اطلاعات در آن‌ها صحبت می‌کند.

کتاب آموزش جامع ارتباطات فیبر نوری - جلد دوم را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی آموزش جامع ارتباطات فیبر نوری

آموزش جامع ارتباطات فیبر نوری مجموعه‌ای دوجلدی است که به یکی از مدرن‌ترین فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی، یعنی فیبر نوری، می‌پردازد و می‌کوشد مفاهیم و اصول آن را توضیح دهد. اکبر محمد علیزاده، نویسنده‌ی این مجموعه، هم به مبانی نظری این حوزه اشاره می‌کند و هم شیوه‌ی اجرای عملی آن را به مخاطبان آموزش می‌دهد.

کتاب آموزش جامع ارتباطات فیبر نوری - جلد دوم برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به مهندسان و تکنسین‌هایی که در حوزه‌های برق و مخابراتی فعالیت دارند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب آموزش جامع ارتباطات فیبر نوری - جلد دوم می‌خوانیم

شبکه‌های فیبرنوری اصطلاح دوپهلویی است. برداشت هرکس از آن بسته به دیدگاه و پس‌زمینۀ او از موضوع دارد. این برداشت می‌تواند از شبکه‌های مخابراتی امروزی که دارای سوئیچ‌های الکترونیکی است و از طریق فیبرهای نوری به هم متصل شده‌اند، تا شبکه‌های تماماً نوری آینده که درآن‌ها تبدیل الکتریکی به نوری جایی نخواهد داشت، تغییر کند. شبکه‌های مخابراتی چندین سال است که بنیان‌گذاری شده‌اند اما شبکه‌های مخابراتی تماماً نوری، به تازگی به عنوان یک ایده در ذهن طراحان مطرح شده است. شبکه‌های تماماً نوری اگرچه امروزه به صورت تجاری وجود ندارند اما تقریباً پیاده‌سازی شده‌اند. این شبکه‌ها یک‌شبه به وجود نخواهند آمد. بلکه مرحله به مرحله و بلوک به بلوک پیاده‌سازی شده و به شبکه‌های موجود اضافه خواهند شد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 7: گیرنده‌ها
فصل 8: اجزای شبکه‌های فیبر نوری
فصل 9: اجزاء غیرفعال، سوئیچ‌ها و ماژول‌های عملیاتی شبکه فیبر نوری
فصل 10: آشنایی با شبکه‌های فیبر نوری
فصل 11: شبکه نوری غیرفعال PON
فصل 12: جمع‌بندی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش جامع ارتباطات فیبر نوری - جلد دوم
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات261
زبانفارسی
شابک978-600-124-803-0
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی برق
قیمت نسخه الکترونیک
۵۵۰۰۰ ۴۹,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش جامع ارتباطات فیبر نوری - جلد دوم

برای دریافت کتاب آموزش جامع ارتباطات فیبر نوری - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.