معرفی و دانلود کتاب آموزش کاربردی نرم افزار EPLAN

عکس جلد کتاب آموزش کاربردی نرم افزار EPLAN
قیمت:
۵۰۰۰۰ ۴۵,۰۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش کاربردی نرم افزار EPLAN و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش کاربردی نرم افزار EPLAN و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش کاربردی نرم افزار EPLAN

برای اینکه یکی از کاربردی‌ترین و مهم‌ترین نرم‌افزارهای حوزه‌ی برق صنعتی را شناخته و گام‌به‌گام نحوه‌ی استفاده از آن را بیاموزید، تنها کافی است با آموزش‌های میلاد قیدی در کتاب آموزش کاربردی نرم افزار EPLAN همراه شوید. در این اثر آموزشی و کارآمد هرآنچه باید در مورد نرم‌افزار EPLAN بدانید، از نصب برنامه تا گزارش‌گیری و تبادل اطلاعات به شما ارائه خواهد شد.

درباره‌ی کتاب آموزش کاربردی نرم افزار EPLAN

برق صنعتی از آن دسته رشته‌هایی است که به دلیل نیاز روزافزون بشر به تکنولوژی و فناوری، چه در سطح داخلی و چه در سطح بین‌المللی، رو به گسترش مستمر نهاده. سالانه در دانشگاه‌های مطرح ایران و جهان گرایش‌های جدیدی از این رشته سر برآورده و دانشجویان مستعد و نخبه را به خود جذب می‌کنند. دانشجویان شاخه‌های رشته‌ی برق یا مهندسانی که تحصیلات خود را به پایان رسانده و وارد بازار کار شده‌اند، برای برنامه‌ریزی و کنترل پروژه‌های خود، همچنین طراحی و تنظیم نقشه‌های مرتبط با سیستم‌های هیدرولیکی، پنومالیکی، کنترلی و... به برنامه‌ها و نرم‌افزارهایی نیاز دارند. EPLAN ELECTRIC نمونه‌ای موفق و کاربردی از چنین نرم‌افزارهایی است که به کوشش مهندسان و طراحان آلمانی تولید شده و تاکنون توانسته به‌خوبی کارآیی و قابلیت‌های خود را در پروژه‌های متعددی به اثبات برساند. البته این نکته را نیز اضافه کنیم که در حال حاضر، 10000 کاربر از خدمات این نرم‌افزار بهره برده‌اند و و در بیش از 30 کشور جهان از این نرم‌افزار استفاده شده است. این ارقام به ما نشان می‌دهند که نرم‌افزار EPLAN نسبت به سایر نرم‌افزارهای رشته‌ی برق از محبوبیت، کارآیی و امکانات بیشتری برخوردار بوده و پرکاربردترین نرم‌افزار حوزه‌ی برق و الکترونیک محسوب می‌شود.

با وجود اینکه کاربرد EPLAN مزایای فراوانی همچون صرفه‌جویی در زمان، سادگی در کاربرد، جلوگیری از بروز اشتباهات انسانی و... را به همراه دارد اما به نظر می‌رسد آن‌طور که شایسته است به جامعه‌ی علمی ایرانیان معرفی نشده. در گذشته و در اغلب موارد دانشجویان رشته‌ی الکترونیک یا مهندسان برق برای یادگیری استفاده از این نرم‌افزار به‌ناچار به منابع خارجی و زبان اصلی مراجعه می‌‌کردند اما با تدوین کتاب آموزش کاربردی نرم افزار EPLAN دیگر نیازی به استفاده از کتاب‌ها یا ویدئوهای آموزش EPLAN نیست؛ چراکه میلاد قیدی، نویسنده‌ی کتاب، تمامی مراحل کار با این نرم‌افزار را به زبان ساده، با بهره‌گیری از عکس و تصویر و به‌صورت عملی آموزش داده است.

کتاب حاضر در پانزده فصل کلی به نگارش درآمده. در فصل اول که در حکم مقدمه‌ای برای ورود به مباحث اصلی کتاب است، نرم‌افزار EPLAN، کارایی این نرم‌افزار، چگونگی نصب و راه‌اندازی آن روی سیستم معرفی و آموزش داده خواهد شد. فصل دوم به رابط‌های کاربری و انواع آن‌ها اختصاص دارد. در این مرحله، ابزار و منوهای موجود در نرم‌افزار و کاربرد آن‌ها به‌تفصیل توضیح داده می‌شوند. در فصل سوم نحوه‌ی ساخت پروژه‌ها آموزش داده می‌شود. به این معنا که مخاطب چیستی یک پروژه، ساختار و الگوی مربوط به آن را می‌آموزد و همچنین با مراحل ساخت یک پروژه در نرم‌افزار EPLAN آشنا می‌گردد.

فصل چهارم به مخاطبان نشان می‌دهد که در فضای این نرم‌افزار چگونه می‌توان یک صفحه‌ی جدید را ایجاد کرد یا صفحات ایجادشده را ویرایش نمود. طراحی نمودار با استفاده از ویرایشگر گرافیکی از دیگر موضوعات مطرح‌شده در این فصل هستند. در فصل پنجم روش کار با پروژه، طراحی چشم‌اندازی از آن، ذخیره و باز یا بستن یک پروژه نشان داده می‌شود. در فصل ششم به مراحل نقشه‌کشی در محیط EPLAN پرداخته شده و در این راستا، انواع نمودارها، سیمبول‌ها، علائم گرافیکی، سیستم‌های مختصات و... معرفی می‌شوند. فصل هفتم به‌طور کلی، ارجاعات متقابل در نمودارها را آموزش داده و در فصل هشتم نیز قطعات مختلف و نحوه‌ی انتخاب و مدیریت آن‌ها معرفی می‌گردد.

در فصل نهم، Symbolها مجدداً مورد واکاوی قرار می‌گیرند و مخاطب با مطالعه‌ی این فصل، ایجاد، ویرایش و حذف انواع سیمبول‌ها را خواهد آموخت. فصل دهم منحصراً بر ماکروها، چیستی آن‌ها و کاربردشان متمرکز شده و در فصل یازدهم ساختار، ایجاد و ویرایش فرم‌ها و فریم‌های متنوع بررسی می‌شود. فصل دوازدهم به کاربران آموزش می‌دهد چطور قطعات پروژه‌ی خود را مدیریت کرده و اقدام به ویرایش آن‌ها نمایند. فصل سیزدهم به نحوه‌ی گزارش‌گیری از پروژه‌ها پرداخته و فصل چهاردهم به‌روز‌رسانی پروژه‌ها را آموزش می‌دهد. سرانجام در فصل پانزدهم شیوه‌ی تبادل اطلاعات از طریق EPLAN و روش خروجی گرفتن از آن تشریح خواهد شد.

اگر به هر نحوی با رشته‌ی برق یا طراحی و اجرای پروژه‌های این حوزه در ارتباط هستید، پیشنهاد می‌کنیم این کتاب آموزشی مفید و کاربردی را هرگز از دست ندهید. مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران این اثر سودمند را به مرحله‌ی چاپ و انتشار رسانده است.

(این کتاب دارای حجم بیش از 20 مگابایت است، لطفاً قبل از خرید، نسخه نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت اطمینان حاصل کنید.)

کتاب آموزش کاربردی نرم افزار EPLAN برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان، دانش‌آموختگان و دانش‌پژوهان گرایش‌های گوناگون برق صنعتی، از جمله: برق قدرت، کنترل، الکترونیک انتقال و...، همچنین مهندسان برق از مخاطبان اصلی کتاب آموزش کاربردی نرم افزار EPLAN به شمار می‌آیند که می‌توانند با آموزش‌های عملی کتاب حاضر مهارت‌های خود را در کاربرد این نرم‌افزار ارتقا دهند.

با میلاد قیدی بیشتر آشنا شویم

میلاد قیدی (متولد 1365)، نویسنده‌ی موفق ایرانی در حوزه‌ی برق صنعتی است که تاکنون آثار ارزشمندی را در این زمینه به چاپ رسانده. علاوه‌بر کتابی که پیش رو دارید، آثار دیگری را با عناوین «خودآموز برق ساختمان»، «راهنمای طراحی و اجرای سیستم‌های اعلام حریق»، «آموزش کاربردی AutoCAD Electrical» و... منتشر کرده است.

در بخشی از کتاب آموزش کاربردی نرم افزار EPLAN می‌خوانیم

همان‌طور که می‌دانید، برق صنعتی یکی از گسترده‌ترین رشته‌های دنیاست که روز به روز در حال توسعه و پیشرفت بوده و شامل گرایش‌های گوناگون و متنوع مانند برق قدرت، کنترل، الکترونیک انتقال و غیره می‌باشد. در این راستا نرم‌افزارهای گوناگونی برای نقشه‌کشی مدارهای تابلوهای الکتریکی ساخته شده است. نرم افزار EPLAN ELECTRIC محصول اصلی شرکت آلمانی EPLAN بوده که یک برنامه‌ی حرفه‌ای و جامع برای برنامه‌ریزی و مدیریت پروژه‌های اتوماسیون، طراحی و ایجاد نقشه‌های مربوط به انواع سیستم‌های کنترلی، هیدرولیکی، پنوماتیکی و نیز نقشه‌های بخش‌های مختلف تولید می‌باشد. مهندسین برق با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانند نقشه‌هایی مطابق با آخرین استانداردهای بین‌المللی را برای اجزای مختلف اتوماسیون‌های صنعتی طراحی نمایند. این نرم افزار با داشتن بیش از 10000مشتری در بیش از 30 کشور جهان یکی از پرکاربردترین نرم‌افزارها در زمینه مهندسی برق و الکترونیک می‌باشد. در واقع EPLAN P8 یک نرم‌افزار قدرتمند و باهوش برای طراحی نقشه‌های شماتیک برقی و تهیه دیگر مستندات لازم جهت اجرای یک پروژه بوده و امکانات و توانایی‌های فراوانی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

اگر شما طراح و راه‌انداز کارخانه‌ها و تأسیسات برقی هستید کافی است توسط این نرم‌افزار و با استفاده از امکانات آن نقشه شماتیک را طراحی نموده و بقیه کارها را به این نرم‌افزار بسپارید تا لیست قطعات، نقشه کلیات، لیست ارتباطات و.... را استخراج نماید و همچنین امکان اعمال تغییرات در طرح‌های خود را داشته باشد. این نرم‌افزار جهت انجام پروسه‌های صنعتی و مدیریت پروژه‌های الکتریکی بسیار مناسب می‌باشد.

توانایی‌های نرم‌افزار EPLAN در فرآیند اتوماسیون صنعتی بسیار زیاد می‌باشد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: معرفی نرم‌افزار
فصل دوم: رابط کاربری نرم‌افزار
فصل سوم: نحوه ساخت پروژه‌ها
فصل چهارم: ساخت و ویرایش صفحات
فصل پنجم: نحوه کار با پروژه
فصل ششم: شروع نقشه‌کشی با EPLAN
فصل هفتم: ارجاعات متقابل
فصل هشتم: انتخاب قطعات
فصل نهم: ساخت SYMBOL
فصل دهم: ماکروها
فصل یازدهم: فرم‌ها و فریم‌ها
فصل دوازدهم: مدیریت قطعات و تجهیزات
فصل سیزدهم: گزارش‌گیری از پروژه
فصل چهاردهم: به‌روز‌رسانی گزارش‌ها
فصل پانزدهم: تبادل اطلاعات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش کاربردی نرم افزار EPLAN
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات237
زبانفارسی
شابک978-600-124-570-1
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی برق
قیمت نسخه الکترونیک
۵۰۰۰۰ ۴۵,۰۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش کاربردی نرم افزار EPLAN

حسین زارع
۱۴۰۲/۶/۲۶
کتاب خیلی خوب علمی و مثال محور و مناسب برق صنعتی کاران، این کتاب تقریبا، در بیرون نایاب هست
مهدی غفاری
۱۴۰۳/۱/۱۹
کتاب جامع و کاملی هستش ممنون از مهندس قیدی بزرگوار
naser
۱۴۰۲/۱۰/۲۸
یکی از بهترین کتابهایی که تو این زمینه وجود داره.
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب آموزش کاربردی نرم افزار EPLAN

برای دریافت کتاب آموزش کاربردی نرم افزار EPLAN و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.