معرفی و دانلود کتاب خودآموز برق صنعتی

عکس جلد کتاب خودآموز برق صنعتی
قیمت:
۱۵۰۰۰۰ ۱۳۵,۰۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خودآموز برق صنعتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خودآموز برق صنعتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خودآموز برق صنعتی

کتاب خودآموز برق صنعتی تألیف مسعود شاهدی و میلاد قیدی حاصل سال‌ها کار عملی و تدریس در صنعت برق و الکترونیک است و با قلمی ساده و کاربردی به آموزش برق صنعتی می‌پردازد. نویسندگان در ابتدای کتاب مقدمات برق صنعتی را ارائه می‌دهند و در ادامه ضمن ده فصل به طور جامع، برق صنعتی را تشریح می‌کنند.

درباره کتاب خودآموز برق صنعتی

برق صنعتی یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین صنایع در جهان است که به بسیاری از فعالیت‌ها با استفاده از آن صورت می‌گیرد. به همین ترتیب مسعود شاهدی و میلاد قیدی کتاب خودآموز برق صنعتی را در نتیجه‌ی سالیان متمادی تجربه‌ی عملی و تدریس در صنعت برق گردآوری کرده‌اند. این کتاب ضمن ده فصل، با زبانی شیوا و کاربردی در کنار جداول و نقشه‌های مورد نیاز، به آموزش حوزه‌ی برق صنعتی می‌پردازد.

در فصل اول مقدمات برق صنعتی، تأسیسات الکتریکی و شبکه‌های توزیع و انتقال با استفاده از جداول و تمرین‌های لازم ارائه می‌شود. در فصل دوم و سوم ساختمان و انواع کلیدهای ساده و مرکب، کاربرد و موارد استفاده از کلیدها به همراه نقشه‌های لازم تشریح می‌گردد. در فصل چهارم نیز روش‌های کنترل و راه‌اندازی انواع گوناگون الکتروموتورهای القایی سه‌فازه و یک فاز بیان می‌شود.

نوینسدگان در فصل پنجم به طور خیلی مختصر درباره‌ی ماشین‌های افزار توضیحاتی را ارائه می‌دهند. همچنین در فصل ششم کتاب خودآموز برق صنعتی تعاریف اولیه‌ی اتصال کوتاه، طریقه‌ی محاسبه‌ی اتصال کوتاه منبع و نقطه‌ای و انواع هادی‌ها را خواهید آموخت. با مراجعه به فصل هفتم نیز تعاریف ابتدایی ژانراتورهای اضطراری، روش تعیین ظرفیت و طراحی این ژنراتورها را به طور کامل یاد می‌گیرید.

در فصل هشتم کتاب خودآموز برق صنعتی انواع سیستم خنک‌کاری ترانسفرمرها، عوامل مؤثر بر راندمان این سیستم‌ها، روش‌های محافظت و تعیین ظرفیت ترانسفورمرها به طور کامل توضیح داده می‌شود. فصل نهم به انواع و کاربردهای سیستم تأمین توان آماده به خدمت و مسائل مرتبط می‌پردازد و در نهایت نویسندگان در فصل دهم توان اکتیو و راکتیو، مقررات سیستم تغذیه اصلی و خازن‌ها را تشریح می‌کنند.

کتاب خودآموز برق صنعتی توسط مؤسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران، منتشر شده است.

کتاب خودآموز برق صنعتی مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این کتاب برای همه‌ی کسانی که در زمینه‌ی برق صنعتی فعالیت می‌کنند یا دوست دارند از طریق یک خودآموز حرفه‌ای در این حوزه خبره شوند،‌ پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب خودآموز برق صنعتی می‌خوانیم

در فصل چهارم، کنترل و راه‌اندازی الکتروموتورهای القایی گفته شد. می‌دانیم که الکتروموتورها خود به منزله‌ی قلب (محرک) یک ماشین صنعتی انجام وظیفه می‌کنند و البته بخش کنترل نیز مانند مغز به ماشین فرمان می‌دهد تا کارهای مختلف را به انجام برساند. بنابراین مسائل مهمی از تخصص برق صنعتی مربوط به مدارهای فرمان، راه‌اندازی و کنترل ماشین‌های صنعتی می‌شود. به همین دلیل در این فصل به طور خیلی مختصر درباره‌ی ماشین‌های افزار توضیحاتی داده شده است. این توضیحات بیشتر پیرامون برق ماشین بوده و اطلاعات مکانیکی اجزای هر ماشین مبحث جداگانه‌ای است که علاقه‌مندان می‌توانند به کتاب‌هایی که ویژه مکانیک عمومی و ماشین‌های افزار نوشته شده، مراجعه نمایند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: تأسیسات الکتریکی
فصل دوم: وسایل کنترل ساده
فصل سوم: کلیدهای مرکب
فصل چهارم: راه‌اندازی و کنترل موتورهای القایی (آسنکرون)
فصل پنجم: آشنایی با ماشین‌های صنعتی
فصل ششم: محاسبات اتصال کوتاه
فصل هفتم: ژنراتورهای اضطراری
فصل هشتم: ترانسفورمر
فصل نهم: سیستم‌های تأمین توان آماده به خدمت
فصل دهم: اصلاح ضریب قدرت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خودآموز برق صنعتی
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات358
زبانفارسی
شابک978-600-124-535-0
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی برق
قیمت نسخه الکترونیک
۱۵۰۰۰۰ ۱۳۵,۰۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خودآموز برق صنعتی

naser
۱۴۰۲/۱۰/۲۸
جا داشت بهتر از این باشه
saeed Softwares
۱۴۰۲/۹/۳
کتاب کاربردی و بسیار کار راه بنداز
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب خودآموز برق صنعتی

برای دریافت کتاب خودآموز برق صنعتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.