معرفی و دانلود کتاب آکادمی شاهزاده خانم‌ها - جلد 1: دختران کوهستان

عکس جلد کتاب آکادمی شاهزاده خانم‌ها - جلد 1: دختران کوهستان
قیمت:
۱۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آکادمی شاهزاده خانم‌ها - جلد 1: دختران کوهستان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آکادمی شاهزاده خانم‌ها - جلد 1: دختران کوهستان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آکادمی شاهزاده خانم‌ها - جلد 1: دختران کوهستان

کتاب آکادمی شاهزاده خانم‌ها - جلد 1: دختران کوهستان نوشته‌ی شانون هیل، در مورد دختری نوجوان به نام میری است که در روستایی کوهستانی زندگی می‌کند. وقتی شاهزاده تصمیم می‌گیرد همسرش را از میان دختران این روستا انتخاب کند، یک آکادمی برپا می‌شود تا دخترها در آنجا آموزش ببینند. اما میری می‌فهمد که این آکادمی کمترین شباهت را به آنچه او انتظارش را داشته، دارد و به همین دلیل تصمیم می‌گیرد به مقابله با سیاست‌ها و روش‌های آنجا بپردازد. این داستان در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز قرار دارد و توانسته جایزه‌ی نیوبری را از آن خود کند.

درباره‌ی کتاب آکادمی شاهزاده خانم‌ها - جلد 1: دختران کوهستان

میری، دختر نوجوان چهارده ساله‌ای است که در یک روستای کوهستانی منزوی زندگی می‌کند. اهالی این روستا همگی در معدن کار می‌کنند و با استخراج نوعی سنگ مرمر و فروش آن روزگار می‌گذارنند. میری با اینکه شیفته‌ی کار در معدن است ولی پدرش هرگز به او اجازه نمی‌دهد به معدن بیاید و کمک کند. وظیفه‌ی اصلی میری معامله با دلال‌ها و فروش مرمر‌ها است. زندگی آن‌ها به شکلی یکنواخت طی می‌شود تا اینکه روزی فرد پیام‌رسانی به روستا می‌آید و می‌گوید به کشیش پادشاه وحی شده که همسر شاهزاده و جانشین شاه از دختران اینجا خواهد بود. به همین دلیل شاه تصمیم گرفته در این کوهستان آکادمی‌ای برپا کند و به دختران 12 تا 18 ساله آموزش بدهد تا عروسش را از میان آن‌ها برگزیند. یکی از این دختران، میری است. اما او خیلی زود می‌فهمد که آکادمی آن‌طور که انتظار دارد نیست و آنجا را دوست ندارد...

رمان آکادمی شاهزاده خانم‌ها - جلد 1: دختران کوهستان (Princess Academy) از تحسین‌شده‌ترین داستان‌های نوجوان سال‌های اخیر است که با الهام از قصه‌های پریان نوشته شده. اما شانون هیل (Shannon Hale) فقط الگوی این داستان‌های کلاسیک را می‌گیرد و آن را به شکلی مدرن روایت می‌کند. قهرمان قصه‌ی هیل، دختری یاغی است و برخلاف کهن‌الگو‌های قصه‌های پریان منفعل نیست. او نمی‌خواهد صرفاً منتظر باشد تا انتخاب شود، بلکه در برابر نظم آکادمی قرار می‌گیرد و حتی آن را زیر سؤال می‌برد. میری دوست ندارد برای اینکه به شاهزاده خانمی مناسب تبدیل شود به سختی آموزش ببیند و وارد رقابت با دختر‌های دیگر شود.

داستان آکادمی شاهزاده خانم‌ها - جلد ۱: دختران کوهستان در ستایش عشق، خانواده و زادگاه است. میری در طول رمان بر سر دو راهی قرار می‌گیرد؛ موفقیت در آکادمی او را به ثروت و جایگاه می‌رساند ولی باید خانواده و زادگاهش را هم ترک کند. او به مفهوم عشق هم فکر می‌کند و در مورد این ازدواج دچار تردید است. حالا باید تصمیم بگیرد که به صدای قلبش گوش دهد یا در پی منفعت برود!

داستان آکادمی شاهزاده خانم‌ها - جلد 1: دختران کوهستان را نشر افق با ترجمه‌ی نسرین وکیلی و پارسا مهین پور منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی آکادمی شاهزاده خانم‌ها

تریلوژی آکادمی شاهزاده خانم‌ها، مجموعه داستان‌هایی از شانون هیل هستند که با الهام از قصه‌ی پریان و کلاسیک پسر شاهزاده و دختر فقیر نوشته شده‌اند. شخصیت اصلی این داستان دختری جوان و روستایی به نام میری است که در کوهستان زندگی می‌کند و زندگی ساده‌ای دارد. اما وقتی شاهزاده تصمیم می‌گیرد از میان دختران این روستا همسرش را انتخاب کند، همه‌چیز برای او تغییر می‌کند و وارد ماجرا‌هایی می‌شود که انتظارش را ندارد. این مجموعه‌ی تحسین شده شامل کتاب‌های «دختران کوهستان»، «قصر سنگی» و «خواهران فراموش‌شده» است.

اقتباس‌های هنری از کتاب آکادمی شاهزاده خانم‌ها - جلد 1: دختران کوهستان

در سال 2015، لیزا هال هیگن این رمان را مورد اقتباس قرار داد و بر مبنای آن یک نمایش‌نامه نوشت. این تئاتر در دانشگاه بیرمنگام یانگ به اجرا درآمد و نامزد جایزه‌ی AML در بخش درام شد. بعدتر کمپانی تئاتر کِنزینگتون نیز از روی این رمان یک نمایش موزیکال اقتباس کرد و در یوتای آمریکا به روی صحنه برد.

جوایز و افتخارات کتاب آکادمی شاهزاده خانم‌ها - جلد 1: دختران کوهستان

  • در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز
  • نامزد مدال نیوبری سال 2006 و برنده‌ی جایزه‌ی نیوبری افتخاری
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب یوتا در بخش کودکان‌ونوجوانان
  • برنده‌ی جایزه‌ی AML در بخش نوجوان
  • نامزد جایزه‌ی کتاب ورمونت
  • نامزد جایزه کتاب خوانندگان جوان ربکا کودیل

نکوداشت‌های کتاب آکادمی شاهزاده خانم‌ها - جلد 1: دختران کوهستان

  • کتاب شانون هیل عشق به مطالعه را دوباره در من برانگیخت؛ خواندن این کتاب برابر است با لذت گذراندن زمانی از زندگی‌ام با یک رمان عالی. (استفانی میر، نویسنده‌ی مجموعه‌ی شفق)
  • این رمان، با پیچش‌های داستانی غیرمنتظره و تأثیرگذاری احساسی فوق‌العاده‌اش، نگاهی نو به داستان‌های شاهزاده‌ای کلاسیک دارد. (کمیته‌ی مدال نیوبری)

کتاب آکادمی شاهزاده خانم‌ها - جلد 1: دختران کوهستان برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به نوجوانانی که به داستان‌های پریان و افسانه‌ها علاقه دارند، توصیه می‌شود. همچنین اگر از خواندن داستان و رمان لذت می‌برید،‌ فارغ از سن‌وسالی که دارید می‌توانید این اثر را بخوانید.

در بخشی از کتاب آکادمی شاهزاده خانم‌ها - جلد 1: دختران کوهستان می‌خوانیم

چشم‌هایش را بست. ذهنش را از همه‌ی فکرهای دیگر آزاد کرد و آواز روزهای خوش تعطیلات بهاری را سر داد. روزی از آن روزها، آن‌ها روی یک تکه‌سنگ کنار هم نشسته بودند و پاهایشان آن‌قدر نزدیک بود که تقریباً به هم می‌سایید. تصویر نزدیک‌ترین هیزم شعله‌ور در چشم‌های تیره‌رنگ پیدر دیده می‌شد. شاید نزدیک به یک ساعت تلاش کرد و بعد کم‌کم تمرکزش را از دست داد و فکرش رفت به سمت یادآوری روزی در سال‌ها پیش که در یک بعدازظهر تابستان او و پیدر کنار نهر نشسته بودند، پاهایشان را آن‌قدر در آب سرد نهر نگه داشته بودند که رنگشان کم‌کم به آبی نزدیک می‌شد. بزها اطرافشان می‌چریدند و زیر نور آفتاب، بع‌بع می‌کردند. شاپرک کوچکی با بال‌های رنگ‌پریده کمی جلوی صورت او چرخید؛ انگار می‌خواست مطمئن شود گل نیست. پیدر هم برگی شبیه به بال یک شاپرک را کند و اول آن را کمی میان لب‌هایش نگه داشت و بعد آن را با فوت به جلو پرت کرد. برگ کمی بالا و پایین رفت. انگار شاپرک را در نسیم تعقیب می‌کرد تا اینکه به سطح آب برخورد و همراه جریان آن، بالا و پایین رفت و از آن‌ها دور شد.

آن روز هیچ ویژگی خاصی نداشت. تنها یکی از هزاران ساعتی بود که در کودکی کنار پیدر گذرانده بود، اما به یاد آوردن آن دلش را گرم کرد. قلبش به تپش افتاد و خون در میان دنده‌های سردش جریان گرفت و در آن حال که دست‌بسته، وحشت‌زده و کرخت از سرما، روی زمین افتاده بود، به این فکر افتاد که احساس رضایت چقدر می‌تواند لذت‌بخش باشد. یاد پیدر و این خاطره در هم تنیده به ذهنش رسید و در همان حال انگار رایحه‌ی ضعیفی از خود او را هم روی پیراهنش حس می‌کرد. جنبش تصویری را در مقابل چشمانش حس نمی‌کرد، فقط خاطره‌ای محو و عجیب بود. هیچ شباهتی به زبان معدنی که پیدر در تعطیلات بهاره با استفاده از آن چیزهایی به او گفته بود نداشت. آن زبان قوی و زنده بود، آن‌قدر زنده که می‌توانست تصاویر را مقابل چشمانش ببیند. با وجود این، مطمئن بود ذهنش او را گمراه نمی‌کند. مطمئن بود پیامی که او حس می‌کند از طرف پیدر است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آکادمی شاهزاده خانم‌ها - جلد 1: دختران کوهستان
نویسنده
مترجمنسرین وکیلی، پارسا مهین پور
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات312
زبانفارسی
شابک978-600-353-406-3
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آکادمی شاهزاده خانم‌ها - جلد 1: دختران کوهستان

برای دریافت کتاب آکادمی شاهزاده خانم‌ها - جلد 1: دختران کوهستان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.