معرفی و دانلود کتاب ابزارهای ارزیابی و تشخیص اختلال اضطراب فراگیر (DSM-V)

عکس جلد کتاب ابزارهای ارزیابی و تشخیص اختلال اضطراب فراگیر (DSM-V)
قیمت:
۳۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ابزارهای ارزیابی و تشخیص اختلال اضطراب فراگیر (DSM-V) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ابزارهای ارزیابی و تشخیص اختلال اضطراب فراگیر (DSM-V) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ابزارهای ارزیابی و تشخیص اختلال اضطراب فراگیر (DSM-V)

کتاب ابزارهای ارزیابی و تشخیص اختلال اضطراب فراگیر (DSM-V)، راهنمایی تخصصی در حوزه‌ی روان‌شناسی است که با همکاری لیلا امیرپور و سارا سبحانی نوشته شده. این کتاب، ضمن اشاره به فراگیری اختلالات اضطرابی، روش‌هایی را برای تشخیص و ارزیابی به‌موقع آن ارائه می‌دهد که می‌تواند برای دانشجویان و متخصصان این حوزه سودمند باشد. نتیجه‌ی پیاده‌سازی توصیه‌های درج‌شده در این کتاب، پیشگیری از پیشرفت بیماری و عواقب سنگینی است که درصورت عدم رسیدگی، در پی دارد.

درباره‌ی کتاب ابزارهای ارزیابی و تشخیص اختلال اضطراب فراگیر (DSM-V)

اختلالات اضطرابی، گونه‌های مختلفی دارند که در جوامع امروزی بسیار رایج است. انجمن روان‌شناسی آمریکا اعلام کرده که از هر 4 نفر، یک نفر در طول زندگی به یکی از انواع این بیماری دچار می‌شود که عواقب ناشی از آن می‌تواند منجر به افسردگی، رو آوردن به مواد مخدر یا اختلالات جسمانی شود. از این رو، لیلا امیرپور و سارا سبحانی، متخصصان حوزه‌ی روان‌شناسی، کتاب ابزارهای ارزیابی و تشخیص اختلال اضطراب فراگیر را با هدف آگاهی‌رسانی در حوزه‌ی سلامت روان به رشته‌ی تحریر درآوده‌اند، تا راهنمایی کاربردی در زمینه‌ی تشخیص به‌موقع این اختلال باشد.

اختلالات اضطرابی، عملکرد افراد را در فضای کار، روابط شخصی و بسیاری از جنبه‌های دیگر زندگی تحت‌تأثیر قرار می‌دهند و اگر از ابتدا پیگیری نشوند، هزینه‌های اقتصادی قابل‌توجهی بر دوش بیمار و جامعه می‌گذارند. هرچند که این اختلالات بسیار رایج هستند؛ اما همچنان شمار زیادی از افراد با عدم تشخیص به‌موقع از سوی درمان‌گر مواجه می‌شوند. نمونه‌های بسیاری هم وجود دارد که حاکی از عدم توانایی روان‌درمانگر یا روانپزشک در یافتن شیوه‌ی مؤثر درمانی است.

تحقیقات ثابت کرده که شیوه‌ی شناختی-رفتاری، راهکار اثربخشی برای درمان اختلالات اضطرابی است که اولین مرحله‌ی آن به ارزیابی اختصاص دارد. در این مرحله درمان‌گران باید نسبت‌به ابزارها و مقیاس‌های تشخیص بیماری تسلط کافی داشته باشند تا بتوانند ارزشمندترین اطلاعات را جمع‌آوری کرده و درنهایت خلاصه کنند.

نویسندگان، پرسش‌نامه‌های خودگزارشی را یکی از مهم‌ترین ابزارها در تشخیص این اختلال می‌دانند و تأکید می‌کنند که پرسش‌نامه‌های عمومی، نمی‌تواند حق مطلب را ادا کند. چراکه لازم است هر پرسش‌نامه، اختصاصاً برای یک اختلال اضطرابی مشخص طراحی شده باشد.

خلاصه، می‌توان اظهار داشت که کتاب‌ پیش رو، ضمن پرداختن به مبحث ارزیابی، ابزارهای سنجش اختلال اضطراب فراگیر را تشریح می‌کند و اطلاعات ارزنده‌ای درخصوص فرآیند و چالش‌های درمان در اختیار متخصصان قرار می‌دهد.

این کتاب توسط انتشارات آزمون‌یار پویا، ناسر تخصصی کتب روان‌شناسی، منتشر شده است.

کتاب ابزارهای ارزیابی و تشخیص اختلال اضطراب فراگیر (DSM-V) برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب ابزارهای ارزیابی و تشخیص اختلال اضطراب فراگیر (DSM-V)، یک راهنمای تخصصی برای دانشجویان، فعالان و متخصصان حوزه‌ی روان‌شناسی است.

در بخشی از کتاب ابزارهای ارزیابی و تشخیص اختلال اضطراب فراگیر (DSM-V) می‌خوانیم

ویژگی اصلی اختلال اضطراب فراگیر بر اساس DSM-V، اضطراب و نگرانی بیش از حد در مورد چند واقعه یا فعالیت است به طوری که شدت مدت یا فراوانی اضطراب و نگرانی با احتمال واقعی یا تأثیر رویداد مورد انتظار، بی تناسب بوده و فرد کنترل کردن این نگرانی را دشوار می‌داند. بزرگسالان مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر اغلب در مورد شرایط زندگی روزمره و عادی مانند مسئولیت‌های شغلی، امور مالی، سلامت اعضای خانواده یا مسایل پیش‌پا‌افتاده (مثل کارهای روزمره خانواده) نگران هستند. در طول دوره این اختلال کانون نگرانی ممکن است از یک موضوع به موضوع دیگر جابه‌جا شود. علاوه‌بر این، اضطراب و نگرانی در اختلال اضطراب فراگیر حداقل با سه نشانه اضافی زیر همراه است:

بی‌قراری یا احساس عصبی یا کفری بودن، به راحتی خسته شدن، مشکل تمرکز کردن یا تهی بودن ذهن، تحریک‌پذیری، تنش عضلانی و خواب آشفته.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: کلیات ارزیابی
کارکردهای ارزیابی
انواع راهبردهای ارزیابی
سایر موضوعات مورد توجه در ارزیابی
فصل دوم: مسائل مهم در ارزیابی اختلال اضطراب فراگیر
تشخیص اختصاصی
تشخیص افتراقی
مشخصه های اصلی اختلال اضطراب فراگیر
ویژگی‌های مرتبط
فصل سوم: ابزارهای اندازه گیری اختلال اضطراب فراگیر
مصاحبه بالینی
دفترچه یادداشت روزانه
پرسشنامه های خود گزارشی
پیوست الف: مرور کلی بر ابزارهای سنجش
پیوست ب: پرسشنامه‌ها
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ابزارهای ارزیابی و تشخیص اختلال اضطراب فراگیر (DSM-V)
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات آزمون یار پویا
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات107
زبانفارسی
شابک978-600-7849-28-6
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ابزارهای ارزیابی و تشخیص اختلال اضطراب فراگیر (DSM-V)

برای دریافت کتاب ابزارهای ارزیابی و تشخیص اختلال اضطراب فراگیر (DSM-V) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.