معرفی و دانلود کتاب ابزارهای ارزیابی و تشخیص اختلال اضطراب اجتماعی (DSM-V)

عکس جلد کتاب ابزارهای ارزیابی و تشخیص اختلال اضطراب اجتماعی (DSM-V)
قیمت:
۳۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ابزارهای ارزیابی و تشخیص اختلال اضطراب اجتماعی (DSM-V) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ابزارهای ارزیابی و تشخیص اختلال اضطراب اجتماعی (DSM-V) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ابزارهای ارزیابی و تشخیص اختلال اضطراب اجتماعی (DSM-V)

کتاب ابزارهای ارزیابی و تشخیص اختلال اضطراب اجتماعی (DSM-V) با ترجمه و تألیف مشترک لیلا امیرپور و سارا سبحانی، در حوزه‌ی روان‌شناسی منتشر شده است. کتاب حاضر منبعی جامع از مقیاس‌هایی را در اختیار متخصصان حوزه‌ی بهداشت روان قرار می‌دهد که سودمندی آن‌ها در رابطه با ارزیابی و تشخیص DSM اثبات شده. این روش‌ها در انجام پژوهش‌ و فرآیندهای درمانی مورد استفاده‌ی فراوانی دارند.

درباره‌ی کتاب ابزارهای ارزیابی و تشخیص اختلال اضطراب اجتماعی (DSM-V)

بر اساس آمارهایی که انجمن روان‌شناسی ایالات متحده منتشر کرده است، از هر چهار نفر یک نفر در طول عمر خود با یکی از اختلالات مربوط به اضطراب مواجه می‌شود. اضطراب، از هر نوعی که باشد، عملکرد افراد را در زمینه‌های مختلف تحت‌تأثیر قرار می‌دهد؛ این امر خصوصاً در برقراری رابطه اتفاق می‌افتد. کتاب ابزارهای ارزیابی و تشخیص اختلال اضطراب اجتماعی (DSM-V) که با ترجمه و تألیف مشترک دکتر لیلا امیرپور و سارا سبحانی به انتشار رسیده، با استفاده از منابع معتبر به ارائه‌ی مجموعه‌ای جامع از ابزارهایی پرداخته که در زمینه‌ی تشخیص اختلال اضطراب اجتماعی کاربرد دارند.

هرچند شیوع اختلالات اضطراب و پیامدهای فراگیر آن یکی از معضلات بزرگ جوامع کنونی‌ست، اما افراد مبتلا اغلب تشخیص مناسبی از سوی پزشکان دریافت نمی‌کنند و به سبب روش درمان نامناسب، ممکن است با مشکلات بیشتری نیز مواجه شوند. مؤلفان کتاب حاضر با توجه به این نکته، تلاش کرده‌اند با استفاده از تازه‌ترین پژوهش‌ها به معرفی و شرح ابزارهایی بپردازند که در تشخیص اختلال اضطراب اجتماعی مفید واقع می‌شوند. اثر پیش رو پس از معرفی کلیات ارزیابی و انواع آن، به نکات مهم در تشخیص اختلال اضطراب اجتماعی می‌پردازد و مواردی مانند شناسایی اختصاصی و افتراقی و مشخصه‌های اصلی افرادی را توضیح می‌دهد که از چنین اختلالی رنج می‌برند.

ابزارهایی که در سنجش اختلال اضطراب اجتماعی کاربرد دارند، به گونه‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که مصاحبه‌ی بالینی، ارزیابی‌های شناختی و رفتاری از آن جمله هستند. این موارد همراه با مقیاس‌های درجه‌بندی درمانگر و پرسشنامه‌هایی که بیمار آن‌ها را پر می‌کند، در فصلی جداگانه از کتاب توضیح داده شده‌اند. استفاده از روش‌های ذکرشده در اثر پیش رو به متخصصان و پژوهشگران کمک می‌کند با تشخیص صحیح مشکلات فرد، روش درمانی مناسبی برای وی تجویز نمایند. به این شکل بیمار قادر خواهد بود از عواقب ناخوشایندی همچون افسردگی، اعتیاد و اختلالات جسمانی ناشی از اضطراب اجتناب کرده و با دنبال کردن فرآیند درمان، به وضعیت روانی مناسبی برسد.

کتاب ابزارهای ارزیابی و تشخیص اختلال اضطراب اجتماعی (DSM-V) توسط انتشارات آزمون‌یار پویا به چاپ رسیده و در دسترس علاقه‌مندان به کتب روان‌شناسی قرار گرفته است.

کتاب ابزارهای ارزیابی و تشخیص اختلال اضطراب اجتماعی (DSM-V) مناسب چه کسانی است؟

دانشجویان روان‌شناسی، پزشکان و متخصصان دست‌اندرکار در حوزه‌ی درمان آسیب‌های روانی، از مطالعه‌ی کتاب ابزارهای ارزیابی و تشخیص اختلال اضطراب اجتماعی (DSM-V) بهره خواهند برد.

در بخشی از کتاب ابزارهای ارزیابی و تشخیص اختلال اضطراب اجتماعی (DSM-V) می‌خوانیم

فرد در مواجهه با موقعیت‌های اجتماعی نسبت به این که در مورد او برداشت منفی صورت بگیرد، می‌ترسد. بیمار نگران است که دیگران او را مضطرب، ضعیف، دیوانه، احمق، کسالت آور و نامطبوع تصور نمایند. علاوه بر این بیمار نگران است به گونه‌ای رفتار نماید یا چیزی بگوید که غیرعادی به نظر برسد و منجر به شرمندگی و تحقیر وی شود، یا اینکه علائمی مانند برافروختگی، لرزش صدا، تعریق یا نگاه خیره در او پدیدار شود که نشان دهنده اضطراب وی بوده و برداشت منفی دیگران را درباره وی برانگیزد. نگرانی و ترس از اهانت به دیگران و در نتیجه آن، طرد از سوی آن‌ها نیز در برخی بیماران دیده می‌شود. ترس از اهانت به دیگران معمولاً به وسیله بروز علائم اضطراب در فرهنگ‌های جمع گرا بیشتر مشاهده می‌شود. فردی که از لرزش دستانش در جمع نگران است، سعی می‌کند از خوردن، نوشیدن یا اشاره کردن در موقعیت‌های اجتماعی اجتناب نماید. کسی که دچار تعریق زیاد می‌شود از دست دادن با دیگران یا خوردن غذاهای تند پرهیز می‌نماید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: کلیات ارزیابی
کارکردهای ارزیابی
انواع راهبردهای ارزیابی
دیگر موضوعات مورد توجه در ارزیابی
فصل دوم: مسائل مهم در ارزیابی اختلال اضطراب اجتماعی
تشخیص اختصاصی
تشخیص افتراقی
مشخصه‌های اصلی اختلال اضطراب اجتماعی
ویژگی‌های مرتبط
فصل سوم: ابزارهای اندازه‌گیری اختلال اضطراب اجتماعی
مصاحبهٔ بالینی
ارزیابی‌های شناختی
ارزیابی‌های رفتاری
مقیاس‌های درجه‌بندی درمانگر
پرسشنامه‌های خودگزارشی
پیوست الف: مرور کلی بر ابزارهای سنجش
پیوست ب: پرسشنامه‌ها
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ابزارهای ارزیابی و تشخیص اختلال اضطراب اجتماعی (DSM-V)
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات آزمون یار پویا
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات135
زبانفارسی
شابک978-600-7849-30-9
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ابزارهای ارزیابی و تشخیص اختلال اضطراب اجتماعی (DSM-V)

برای دریافت کتاب ابزارهای ارزیابی و تشخیص اختلال اضطراب اجتماعی (DSM-V) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.