معرفی و دانلود کتاب اصول طراحی مجتمع‌های مسکونی

عکس جلد کتاب اصول طراحی مجتمع‌های مسکونی
قیمت:
۹۵۰۰۰ ۸۵,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اصول طراحی مجتمع‌های مسکونی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول طراحی مجتمع‌های مسکونی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول طراحی مجتمع‌های مسکونی

کتاب اصول طراحی مجتمع‌های مسکونی نوشته‌ی فریناز علی اصغری و فریبرز علی اصغری، با مرور رویکردهای مختلف در معماری سایت‌های مسکونی، شیوه و مراحل طراحی این نوع ساختمان‌ها را آموزش می‌دهد. نویسندگان این کتاب که خود معمارانی حرفه‌ای و باتجربه هستند، ضوابط و الزامات این فرآیند را به شما می‌آموزند و کمک می‌کنند با توجه به اقلیم، بلوک‌هایی پایدار و باکیفیت طراحی کنید.

درباره‌ی کتاب اصول طراحی مجتمع‌های مسکونی

شکل‌گیری ساختمان‌های چندطبقه و بلند، یکی از پیامدهای اجتماعی و اقتصادی انقلاب صنعتی بود. در پس پشت این سیستم مجتمع، نوعی نگاه انتظامی وجود داشت. در آن برهه این نگاه غالب بود که بلوک‌ها باعث کنترل و نظم‌بخشی به شهرها می‌شوند و از هرج‌ومرج جلوگیری می‌کنند. ضمن اینکه مانع از هدررفت زمین‌های باارزش می‌شوند. این شیوه ابتدا در آمریکا و اروپا به کار گرفته شد و در قرن بیستم به تمام کشورها دنیا صادر شد. امروزه سایت‌های مسکونی تقریباً در تمام شهرهای دنیا وجود دارند و میلیاردها نفر از آن استفاده می‌کنند. طبیعتاً این مدل مسکن، فلسفه‌ی خاص خود را دارد از خانه‌های آپارتمانی متمایز است؛ هماهنگی با اقلیم، آسایش و امنیت ساکنان، و دسترسی به امکانات مناسب ازجمله فاکتورهایی هستند که در طراحی و ساخت این نوع ساختمان‌ها باید رعایت شوند. کتاب اصول طراحی مجتمع‌های مسکونی نوشته‌ی فریناز علی اصغری و فریبرز علی اصغری، می‌کوشد این سبک معماری را به شکل کامل تشریح کند و مراحل طراحی و اجرای آن را آموزش دهد.

سایت‌های مسکونی عموماً متشکل از چندین آپارتمان هستند که در کنار یکدیگر ساخته می‌شوند و فضاهای عمومی مشترکی دارند. در بیش از صدسالی که از عمر این مدل مسکونی می‌گذرد، رویکردهای متفاوتی در مورد آن شکل‌گرفته؛ عده‌ای از معماران نگاهی پایدار دارند و کوشیده‌اند مبتنی بر این فلسفه مجتمع‌ها را شکل بدهند. در دهه‌های بعدی که محیط‌زیست بیشتر موردتوجه قرار گرفت، طراحان به سمت نوعی معماری سبز گرایش پیدا کردند و تلاش کردند با اولویت دادن به فضاهای طبیعی، بلوک‌های مسکونی را طراحی کنند. رویکردهایی هم بوده که به تعاملات اجتماعی ساکنین اهمیت داده و در طراحی روی آن متمرکز بوده است. در هرکدام از این نگرش، المان‌هایی برجسته‌تر بوده و طبیعتاً ساختمان‌ها اشکال متفاوتی به خود گرفته‌اند. فریناز علی اصغری و فریبرز علی اصغری در کتاب اصول طراحی مجتمع‌های مسکونی، تمامی این رویکردها را به‌تفصیل توضیح داده و ویژگی‌های آن‌ها را برشمرده‌اند. نویسندگان در ادامه‌ی کتابشان با مرور ضوابط و مقررات مربوطه، مراحل و شیوه‌ی طراحی این نوع بلوک‌ها را بیان کرده‌اند. آن‌ها در پایان نیز چند نمونه‌ی واقعی را مورد مطالعه قرار داده‌اند تا مخاطب درک بهتری از این شاخه‌ی معماری به دست آورد.

کتاب اصول طراحی مجتمع‌های مسکونی نوشته‌ی فریناز علی اصغری و فریبرز علی اصغری را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر کرده است.

کتاب اصول طراحی مجتمع‌های مسکونی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به مهندسان عمران، معماری و فعالان و علاقه‌مندان این حوزه توصیه می‌شود.

با فریناز علی اصغری و فریبرز علی اصغری بیشتر آشنا شویم

فریناز علی اصغری (متولد 1360) مهندس معمار و استاد دانشگاه است. او دکترای معماری دارد و بیشتر روی طراحی داخلی، طراحی ساختمان و طراحی شهری متمرکز است. فریناز علی اصغری پروژه‌های زیادی در شهرهای مختلف کشور انجام داده است که از میان آن‌ها می‌توان به طراحی و اجرای بیش از 40 هتل و 25 مجتمع تجاری اشاره کرد. او در سال 1398 به‌عنوان یکی از 20 زن کارآفرین نمونه‌ی کشور انتخاب شد. کتاب‌های «طراحی نمای بیرونی برای منازل، مراکز تجاری، اداری و ویلاها» و «صفر تا صد طراحی مجتمع‌های تجاری» از جمله آثار منتشرشده‌ی او محسوب می‌شوند که به همراه فریبرز علی اصغری آن‌ها را تألیف کرده است.

فریبرز علی اصغری (متولد 1357)، معمار و نویسنده است و در بسیاری از پروژه‌ها و تالیف کتاب‌ها با فریناز علی اصغری همکاری می‌کند. او همچنین به عنوان مهندس مشاور در شرکت‌های گوناگون فعالیت دارد.

در بخشی از کتاب اصول طراحی مجتمع‌های مسکونی می‌خوانیم

تجهیزات صوتی مبتنی بر شبکه (IP Network PA System)، یک راهکار جامع مدیریت سیستم صوتی از قبیل اعلان عمومی یا پیجینگ و پخش فابل‌های صوتی زمان‌بندی‌شده مانند اذان، مناجات‌های مذهبی و یا پخش موسیقی می‌باشد. با استفاده از این راهکار، مدیر سامانه‌ی صوتی به‌راحتی می‌تولند نقاط مختلف را جهت تأمین نیازهای صوتی مدیریت نماید. به‌طور مثال می‌تواند حجم صدای زون‌های مختلف را تغییر دهد، خاموش، روشن و یا اقدام به پخش فایل‌های مختلف در زون‌های صوتی مختلف نماید.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: پیشینه و تعاریف
فصل دوم: اصول طراحی مجتمع‌های مسکونی با رویکردهای مختلف
فصل سوم: مراحل طراحی سایت مسکونی
فصل چهارم: ضوابط و الزامات
فصل پنجم: اقلیم
فصل ششم: بررسی نمونه‌های موردی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول طراحی مجتمع‌های مسکونی
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات175
زبانفارسی
شابک978-622-218-460-5
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی عمران، کتاب‌های معماری
قیمت نسخه الکترونیک
۹۵۰۰۰ ۸۵,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اصول طراحی مجتمع‌های مسکونی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اصول طراحی مجتمع‌های مسکونی

برای دریافت کتاب اصول طراحی مجتمع‌های مسکونی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.