معرفی و دانلود کتاب الکی خوش و چهار نمایشنامه کمدی دیگر

عکس جلد کتاب الکی خوش و چهار نمایشنامه کمدی دیگر
قیمت:
۳۹,۶۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب الکی خوش و چهار نمایشنامه کمدی دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب الکی خوش و چهار نمایشنامه کمدی دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب الکی خوش و چهار نمایشنامه کمدی دیگر

نویسنده‌ی خوش‌نام معاصر، امیر لشکری، در اثری جدید مخاطبان خود را به دنیای جادویی نمایش و و نمایشنامه دعوت می‌کند. کتاب الکی خوش و چهار نمایشنامه کمدی دیگر، مجموعه‌ای از نمایشنامه‌های کوتاه و با ته‌مایه‌ای طنز از روزگار امروز ما را در بر می‌گیرد. نمایشنامه‌های این اثر به‌ترتیب «الکی خوش»، «زیارت نطلبیده»، «وور وور»، «کافیه فقط چند لحظه فکر کنی» و «بحث داغ فرهنگی» نام دارند.

درباره‌‌ی کتاب الکی خوش و چهار نمایشنامه‌ی کمدی دیگر

پرداختن به درونیات مشترک انسان، و ترکیب آن با زبان شیرین طنز همیشه از جذاب‌ترین سوژه‌ها برای خلق آثار نمایش‌نامه‌نویسان خوش‌ذوق بوده است. این‌بار در اثری متفاوت از نمایش‌نامه‌نویس ایرانی، امیر لشکری، با مجموعه‌ای جذاب از این ایده‌های ناب که به زبان کمدی و نگاهی دغدغه‌مند گره خورده، آشنا خواهیم شد. کتاب الکی خوش و چهار نمایشنامه‌ی کمدی دیگر، مجموعه‌ای از پنج نمایشنامه‌ی کوتاه است که در کنار مضامین طنزآمیز خود، مخاطب را به فکر بیشتری فرا خواهد خواهند.

دکتر محمود عزیزی، از پیشکسوتان محبوب دنیای تصویر و نمایش، در مقدمه‌ی کتاب الکی خوش و چهار نمایشنامه‌ی کمدی دیگر، امید نور تازه‌ای در دنیای نمایش‌نامه‌نویسی معاصر فارسی را در قلب مخاطب ایرانی روشن می‌کند. اثر جدید امیر لشکری توانسته از میان خیل عظیم آثار نمایشنامه‌ای معاصر و همچنین ادبیات رئالیستی، راه خود را به دل مخاطبان زیادی باز کند. هر یک از پنج نمایشنامه‌ی این اثر، خواننده را به دل روزگار آدم‌هایی متفاوت و با دغدغه‌هایی کم‌ترپرداخته‌شده خواهد برد، دغدغه‌هایی که درنهایت به هم بی‌ربط نیستند و جهان افراد زیادی را به هم پیوند می‌دهند.

نمایش اول با نام «الکی خوش»، داستان مردی توانمند است که در خلال روایت او را به اسم شیک‌پوش می‌شناسیم. مردی که با تماشای رهگذری ولگرد، تمنای زندگی بی‌دغدغه‌اش را از خود دور می‌کند و رؤیای زندگی‌ای مانند بی‌خانمان‌ها را در سر می‌پروراند. شیک‌پوش تصمیم‌ می‌گیرد از روزگار خود دور شود و از این پس در میان گدایان سر کند، اما برای این کار قبل از هرچیز باید نشانه‌های ثروت را از تن خود جدا کند، اما مرد شیک پوش خبر ندارد که همان اموالی که او از آن‌ها نفرت دارد و می‌خواهد به دیگری ببخشد چه اتفاقات پیش‌بینی‌نشده‌ای برایش به همراه خواهند آورد. نمایشنا‌مه‌های بعدی کتاب نیز هر کدام به‌نوعی با رگه‌های کمدی و دورنمایی دغدغه‌مند به مسائل درونی انسان‌ها می‌پردازند. از طرف دیگر، هر یک از این ماجراها با حضور شخصیت‌هایی به‌ظاهر ساده، اما در حقیقت منحصر‌به‌فرد، قوام بیشتری پیدا می‌کند و مخاطب را در لحظاتی که انتظارش نمی‌رود به غافلگیری می‌کشاند.

این اثر با تلاش نشر نیستان به دست علاقه‌مندان دنیای نمایش و نمایش‌نامه رسیده است.

کتاب الکی خوش و چهار نمایشنامه‌ی کمدی دیگر برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب الکی خوش و چهار نمایشنامه‌ی کمدی دیگر را به علاقه‌مندان جهان نمایشنامه و ادبیات کمدی پیشنهاد می‌کنیم.

با امیر لشکری بیشتر آشنا شویم

امیر لشکری (متولد 1363) از هنرمندان معاصر و اهل بندر گناوه است. رفتن به سمت‌وسوی هنر نمایش و آشنایی با این هنر جادویی در اوایل جوانی برای او شکل گرفت و پس از آن به رکنی جداناشدنی از زندگی‌اش تبدیل شد، طوری که ادامه‌ی تحصیل در رشته‌ی مهندسی را رها کرد و به‌طور جدی به کارگردانی و اجرای نمایش پرداخت.

امیر لشکری «آنتوان چخوف» و «هنریک ایبسن» را از ادبیان محبوب خود می‌داند. او تاکنون موفق به دریافت نقد و نظرات مثبتی درباره‌ی آثار نمایشی خود شده و موفقیت در بیش از ده جشنواره‌ی نمایشی ازجمله‌ جشنواره‌ی بین‌المللی فجر، جشنواره کشوری ادبیات نمایشی رضوی، جشنواره منطقه ای قلم سبز، جشنواره‌ی کشوری بهار نمایش شیراز و جشنواره‌ی سراسری بانوان را نیز در کارنامه‌ی هنری خود دارد. امیر لشکری همچنین به ترجمه‌ی آثار نمایشنامه نیز می‌پردازد که در این میان می‌توان به اثر «مرد کوچک» نوشته‌ی جان گالزوورثی اشاره کرد. کتاب‌های «فراموشی است رسم آدمیزاد» و «الکی خوش و چهار نمایشنامه‌ی کمدی دیگر» نیز از آثار تألیفی این نویسنده هستند.

در بخشی از کتاب الکی خوش و چهار نمایشنامه کمدی دیگر می‌خوانیم

[اتاق خواب. تختی دو‌نفره در میانه‌ ضلعی که در عمق واقع‌ شده، قرار دارد. درِ ورودی اتاق در میانه‌ ضلع سمت چپ‌ بوده و میز آرایشی در ضلع سمت راست و نزدیک به پیش‌صحنه، جای گرفته است. بر دیوار بالای تخت، قاب‌عکسی متعلق به عروسیِ زن و مرد نصب بوده و در اطراف آن، قاب‌های کوچک‌تری از فرزندان آن‌ها دیده می‌شود. وسایل دیگری نیز همچون کمد، چوب‌لباسی، میزتلفن و... در اتاق وجود دارد که از سر و شکل آن‌ها پیداست که متعلق به سال‌های دورِ گذشته‌اند. در کل، اتاق مرتب بوده و همه چیز سر جای خود قرار دارد].

[مرد و زن در حالی‌ که لباس بیرون به تن دارند و کمی خسته به نظر می‌رسند، درِ اتاق را باز کرده و داخل می‌شوند. مرد می‌گوید:]

مرد: آخ که چه خسته‌م!

زن: تمام خیابون‌ها رو پیاده گشتیم.

مرد: [همین‌طور که کُتش را در می‌آورد] خوبه حداقل اون چیزی که می‌خواستیم، گیرمون اومد.

زن: کُتت رو آویزون کن...

مرد: چشم!

زن: اتوش خراب می‌شه.

فهرست مطالب کتاب

الکی خوش
زیارت نطلبیده
وور وور
کافیه فقط چند لحظه فکر کنی
بحث داغ فرهنگی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب الکی خوش و چهار نمایشنامه کمدی دیگر
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات176
زبانفارسی
شابک978-964-337-769-4
موضوع کتابنمایشنامه ایرانی، کتاب‌های طنز
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب الکی خوش و چهار نمایشنامه کمدی دیگر

برای دریافت کتاب الکی خوش و چهار نمایشنامه کمدی دیگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.