معرفی و دانلود کتاب الگوهای طراحی در NET.

عکس جلد کتاب الگوهای طراحی در NET.
قیمت:
۷۵۰۰۰ ۶۷,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب الگوهای طراحی در NET. و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب الگوهای طراحی در NET. و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب الگوهای طراحی در NET.

کتاب الگوهای طراحی در NET. نوشته‌ی وحید فرهمندیان، به مفهوم دیزاین پترن می‌پردازد، انواع آن را معرفی می‌کند و فاکتورهای انتخاب بهترین الگو برای تولید نرم افزار را مرور می‌نماید. این کتاب راهنما سه دسته‌ی اصلی پترن‌های طراحی یعنی، ایجادی، ساختاری و رفتاری را به‌تفصیل و با ارائه‌ی مثال تشریح می‌کند و الگوهای P of EAA را توضیح می‌دهد.

درباره‌ی کتاب الگوهای طراحی در NET.

خیلی از مواقع برنامه‌نویس در تولید نرم‌افزار دچار مشکلاتی می‌شود و یا به بن‌بست می‌خورد. بعضاً این مسائل تکراری، مشابه و آشنا هستند و برای دیگر برنامه‌نویسان هم تکرار شده‌اند. در این وضعیت برنامه‌نویس دو راه پیش روی خود دارد: یا باید به‌تنهایی برای این مشکلات راه‌حلی بیابد و یا از تجربه و ایده‌ی دیگران استفاده کند. با توجه به این که برنامه‌نویسی اساساً صنعت پرهزینه و حساسی است و زمان در آن نقشی تعیین‌کننده ایفا می‌کند، تخصیص زمان طولانی برای حل مشکلات تکراری کار معقولی نیست و صرفه‌ی اقتصادی نخواهد داشت. بنابراین راه‌حل دوم، یعنی استفاده از تجربه‌ی دیگران کار منطقی‌تری به نظر می‌رسد. در دنیای برنامه‌نویسی به این فرآیند اصطلاحاً الگوی طراحی یا دیزاین پترن گفته می‌شود. این الگوها که به‌صورت تجربی شکل‌گرفته‌اند، به مشکلات رایج برنامه‌نویسی شیءگرا می‌پردازند و برای آن‌ها راه‌حل‌هایی ارائه می‌دهند. یعنی بهترین شیوه‌ی کدنویسی را پیشنهاد می‌کنند. به این شکل فرد بدون این‌که وقت زیادی صرف کند و یا هزینه‌ای بپردازد، می‌تواند بر چالش‌هایش پیش رو غلبه کند. یکی از منابع مفید در این زمینه، کتاب الگوهای طراحی در NET. نوشته‌ی وحید فرهمندیان است. فرهمندیان در این کتاب به معرفی این پترن‌ها می‌پردازد و در مورد شیوه‌ی انتخاب مناسب‌ترین الگوها صحبت می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب الگوهای طراحی در NET.

در اواسط دهه‌ی 1990 بود که برای اولین بار ایده‌ی الگوهای طراحی مطرح شد. در آن زمان عده‌ای از برنامه‎‌نویسان در حین کدنویسی به مشکلات مشابهی برخورده بودند. این مسائل اساساً ربطی به زبان برنامه‌نویسی نداشتند، اما خیلی رایج بودند و اکثر افراد حرفه‌ای دائماً با آن‌ها مواجه می‌شدند. در این زمان، گروهی از برنامه‌نویس‌ها که به گروه چهار نفره یا GoF معروف شدند، تصمیم گرفتند این مشکلات متداول را گردآوری و دسته‌بندی کنند تا به الگوهایی ثابت برسند. نتیجه‌ی کار آن‌ها سه دسته‌ی کلی بود که عبارت بودند از: الگوهای طراحی ایجادی، ساختاری و رفتاری. هرکدام از این گروه‌ها خود به زیر دسته‌هایی تقسیم می‌شدند که درنهایت 23 پترن مختلف را شکل می‌دادند. این الگوها حسن‌های زیادی داشتند و کمک بزرگی به برنامه‌نویس‌ها می‌کردند؛ برای مثل باعث می‌شدند حجم کدها کمتر شود و نیاز کمتری به کدنویسی باشد. همین‌طور انعطاف‌پذیری، مقیاس‌پذیری و توسعه‌پذیری برنامه را هم به‌وضوح افزایش می‌دادند. به خاطر همین است که بعد از سی سال، هنوز هم این الگوها حفظ شده‌اند و برنامه‌نویسان همچنان از آن‌ها کمک می‌گیرند. وحید فرهمندیان در کتاب الگوهای طراحی در NET. به هرکدام از دسته‌های فوق به شکل جداگانه می‌پردازد و پترن‌های آن‌ها را توضیح می‌دهد. او هر الگو را با جزئیات و با ارائه‌ی مثال آموزش می‌دهد. همین‌طور به الگوهای P of EAA هم اشاره و چند نمونه از آن‌ها را مرور می‌کند.

کتاب الگوهای طراحی در NET. را مؤسسه‌ی فرهنگی-هنری دیباگران تهران منتشر کرده است.

کتاب الگوهای طراحی در NET. برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به برنامه‌نویسان حرفه‌ای توصیه می‌شود. اگر قصد دارید برنامه‌نویسی خود را ارتقا دهید و چالش‌ها را به حداقل برسانید، این راهنما را مطالعه نمایید.

در بخشی از کتاب الگوهای طراحی در NET. می‌خوانیم

آبجکت‌ها با استفاده از نمونه‌گیری از یک کلاس ایجاد می‌شوند. فرآیند نمونه‌گیری منجر به تخصیص حافظه به داده‌های داخلی آبجکت می‌شود. کلاس‌های جدید نیز با استفاده از ارث‌بری می‌توانند، به‌عنوان زیرمجموعه یا فرزند یک کلاس ایجاد شوند. در این حالت کلاس فرزند، حاوی تمام داده‌ها و رفتارهای قابل دسترس کلاس پدر خود خواهد بود. اگر در تعریف یک کلاس، نیاز باشد نحوۀ پیاده‌سازی یک رفتار را به فرزندان سپرد (رفتار انتزاعی) آنگاه می‌توان کلاس را به‌صورت انتزاعی ایجاد نمود. طبیعتاً چون این کلاس صرفاً یک انتزاع است، نمی‌توان از آن نمونه‌گیری نمود. کلاسی اگر انتزاعی نباشد، آنگاه به آن کلاس واقعی یا ذاتی گفته می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه
الگوی طراحی چیست؟
ارتباط الگوهای طراحی با مشکلات طراحی نرم‌افزار
فاکتورهای مؤثر در انتخاب الگوی طراحی
آشنایی با شیء‌گرایی در NET
آشنایی با نمودار کلاس در UML
آشنایی با پنج اصل طراحی شیء‌گرای (SOLID)
فصل دوم: انواع الگوهای طراحی
الگوهای طراحی ایجادی
الگوهای طراحی ساختاری
الگوهای طراحی رفتاری
فصل سوم: الگوهای طراحی ایجادی
FACTORY METHOD
ABSTRACT FACTORY
BUILDER
PROTOTYPE
SINGLETON
فصل چهارم: الگوهای طراحی ساختاری
ADAPTER
BRIDGE
COMPOSITE
DECORATOR
FACADE
FLYWEIGHT
PROXY
فصل پنجم: الگوهای طراحی رفتاری
CHAIN OF RESPONSIBILITY
COMMAND
INTERPRETER
ITERATOR
MEDIATOR
MEMENTO
OBSERVER
STATE
STRATEGY
TEMPLATE METHOD
VISITOR
فصل ششم: الگوهای طراحی P OF EAA
مقدمه
REPOSITORY
UNIT OF WORK
IDENTITY MAP
LAZY LOAD
SERVICE LAYER
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب الگوهای طراحی در NET.
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات213
زبانفارسی
شابک978-622-218-486-5
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک
۷۵۰۰۰ ۶۷,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب الگوهای طراحی در NET.

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب الگوهای طراحی در NET.

برای دریافت کتاب الگوهای طراحی در NET. و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.