معرفی و دانلود کتاب ترفندها و تکنیک‌های برنامه نویسی پایتون

عکس جلد کتاب ترفندها و تکنیک‌های برنامه نویسی پایتون
قیمت:
۵۵,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ترفندها و تکنیک‌های برنامه نویسی پایتون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ترفندها و تکنیک‌های برنامه نویسی پایتون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ترفندها و تکنیک‌های برنامه نویسی پایتون

کتاب ترفندها و تکنیک‌های برنامه نویسی پایتون نوشته‌ی رمضان عباس نژادورزی، اثری ساده و خوش‌خوان است که ترفند‌های کاربردی و جالب زبان برنامه‌نویسی پایتون را به خوانندگان آموزش می‌دهد تا آن‌ها زمانِ کمتری را صرفِ کدنویسی کنند. در این کتاب، بیش از 300 ترفند و تکنیک برنامه‌نویسی با زبان پایتون آورده شده‌اند که می‌توانند برای خوانندگانی که آشنایی کمی با این زبانِ برنامه‌نویسی دارند، بسیار مفید باشد.

درباره‌ی کتاب ترفندها و تکنیک‌های برنامه‌نویسی پایتون

زبانِ برنامه‌نویسی پایتون، یکی از پرکاربرد‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی در حالِ حاضر است. این زبان در اواخر دهه‌ی 1980 توسط خیدو فان روسوم، برنامه‌نویسِ هلندی ساخته شد و به علتِ سادگی و قابلیت‌های فراوانی که دارد، به یکی از اصلی‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی موردِ استفاده‌ی محققینِ حوزه‌های علوم داده، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین تبدیل شده است. زبانِ پایتون، که زبانی چندمنظوره و شیء‌گرا است، به واسطه‌ی کتابخانه‌های متعددی که توسطِ کاربرانِ آن ساخته و منتشر می‌شوند، از جمله زبان‌های سطح بالا و درعین‌حال ساده به شمار می‌رود. زبان برنامه‌نویسی پایتون از سال 2003 تاکنون همیشه یکی از 10 زبان برنامه‌نویسی پُرطرفدار بوده است و در سالِ 2022، این زبان حتی از زبان‌های C، C++ و جاوا نیز پُرطرف‌دار‌تر و محبوب‌تر شد.

برخی تحقیقات نشان داده‌اند زبان پایتون از بسیاری از زبان‌های معمولِ برنامه‌نویسی بهره‌وری بیشتری دارد و سازمان‌های بسیاری از جمله ویکی‌پدیا، گوگل، یاهو، موسسه‌ی تحقیقاتیِ سِرن، ناسا، فیس‌بوک، آمازون، اینستاگرام و اِسپاتی‌فای از این زبان استفاده می‌کنند. کتاب ترفند‌ها و تکنیک‌های برنامه‌نویسی پایتون نوشته‌ی رمضان عباس نژادورزی، به ترفند‌های این زبانِ کاربردی می‌پردازد.

این کتاب، بحثِ خود را با معرفیِ ترفندِ پایتون شروع می‌کند. ترفندِ پایتون، یک قطعه کد کوتاه است که به عنوانِ ابزارِ آموزشی موردِ استفاده قرار می‌گیرد. یک ترفندِ پایتون، جنبه‌ای از این زبانِ برنامه‌نویسی را با یک تصویرِ ساده آموزش می‌دهد تا بتوان در این زبان عمیق‌تر شد و درکِ شهودیِ بهتری از آن پیدا کرد.

در فصلِ اولِ کتاب ترفند‌ها و تکنیک‌های برنامه‌نویسی پایتون، فوت و فن‌های مقدماتیِ این زبان معرفی می‌شوند. از مهم‌ترین تکنیک‌های این بخش می‌توان به این موارد اشاره کرد: قوانینِ مرتبط با نام‌گذاریِ متغیر‌ها؛ عمل‌گرهای موجود در زبانِ پایتون؛ انواعِ مختلفِ مقدار‌دهی؛ نمایشِ اعداد در مبنا‌های متفاوت؛ و توابعِ کاربردی و مهمِ این زبان.

در فصلِ دوم کتاب ترفند‌ها و تکنیک‌های برنامه‌نویسی پایتون، به ساختار‌های مرتبط با تصمیم و حلقه‌های تکرار پرداخته می‌شود. در این فصل، عملگر‌هایی که می‌توان آن‌ها را به صورت عبارت‌های درون‌خطی نوشت مورد بررسی بیشتری قرار می‌گیرند و کاربرد‌هایی که این عملگر‌ها می‌توانند داشته باشند نشان داده می‌شوند. عملگرِ Walrus که یکی از بزرگ‌ترین عملگر‌هایی‌ست که در نسخه‌ی 3.8 پایتون به این برنامه افزوده شده‌اند و کاربرد‌های آن نشان داده می‌شود. دستور pass و تفاوتِ آن با دستور continue موردِ بررسی قرار می‌گیرد و تفاوتی که کد‌های نوشته‌شده توسطِ برنامه‌نویسانِ آشنا به زبان C با کد‌های برنامه‌نویسانی که همیشه به زبان پایتون کدنویسی می‌کرده‌اند نشان داده می‌شود.

در فصلِ بعدی کتابِ ترفند‌ها و تکنیک‌های برنامه‌نویسی پایتون، رمضان عباس نژادورزی ترفند‌های و تکنیک‌های موردِ استفاده در توابع را موردِ بررسیِ بیشتر قرار می‌دهد. از جمله‌ی این تکنیک‌ها، دستورِ ویژه‌ی **kwargs است که در هنگامِ فراخوانی کردنِ توابع موردِ استفاده قرار می‌گیرد. فصل‌های بعدی این کتاب، به ترفند‌های مرتبط با رشته‌ها، لیست‌ها، دیکشنری‌ها و مجموعه‌ها در این زبان می‌پردازند و به امکاناتی می‌پردازند که شیءمحور بودنِ زبانِ پایتون فراهم کرده است. در فصلِ آخر این کتاب، کلاس‌ها و شیء‌های متفاوتِ موجود در زبانِ پایتون معرفی و با هم مقایسه می‌شوند.

کتاب ترفند‌ها و تکنیک‌های برنامه‌نویسی پایتون، توسط دکتر رمضان عباس نژادورزی نوشته شده است و انتشاراتِ فناوری نوین آن را منتشر کرده است. از آثارِ دیگرِ این نویسنده می‌توان به کتاب «حل مسائل پایتون»، «آموزش گام‌به‌گام برنامه‌نویسی پایتون» و «کاربرد رایانه در مدیریت و حسابداری» اشاره کرد.

کتاب ترفندها و تکنیک‌های برنامه‌نویسی پایتون برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمامی علاقه‌مندان به زبان برنامه‌نویسی پایتون که به دنبال منبعی برای ترفند‌های این زبان می‌گردند مناسب است. هم کسانی که آشنایی چندانی با این زبان ندارند و هم کسانی که آشنا به زبانِ پایتون هستند می‌توانند از کتاب ترفند‌ها و تکنیک‌های برنامه‌نویسی پایتون را بهره ببرند.

در بخشی از کتاب ترفندها و تکنیک‌های برنامه نویسی پایتون می‌خوانیم

تابع filter یکی از امکانات اولیه برنامه‌نویسی است که می‌توانیم از آن برای فیلتر کردن داده‌ها استفاده کنیم. این تابع یک تابع داخلی پایتون است که روشی زیبا برای فیلتر کردن تمام عناصر یک دنباله ارائه می‌دهد که تابع با استفاده از عبارت لامبدا True را برمی‌‌گرداند. تابع filter را می‌توان بر روی یک داده قابل تکرار مانند یک لیست یا یک دیکشنری اعمال کرد و یک تکرارکننده جدید ایجاد کرد که می‌تواند عناصر خاصی را بر اساس شرایطی که ما ارائه کرده‌ایم فیلتر کند. در این بخش، با تابع filter آشنا می‌شویم که از آن برای فیلتر کردن داده‌های خاص استفاده می‌کنیم. علاوه بر این، تابع filter را با سایر توابع از جمله توابع map و raduce ادغام خواهیم کرد. در نهایت، همچنین برخی از جایگزین‌هایی را که می‌توانیم به جای تابع filter استفاده کنیم، موردبحث قرار خواهیم داد. در پایان این بخش، شما یک دستور قوی روی تابع filter خواهید داشت.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: ترفندها و تکنیک‌های مقدماتی
فصل دوم: ترفندها و تکنیک‌های ساختار تصمیم و حلقه تکرار
فصل سوم: ترفندها و تکنیک‌ها در توابع
فصل چهارم: ترفندها و تکنیک‌های رشته‌ها، لیست‌ها، دیکشنری‌ها و مجموعه‌ها
فصل پنجم: ترفندها و تکنیک‌های شیءگرایی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ترفندها و تکنیک‌های برنامه نویسی پایتون
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات فناوری نوین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات310
زبانفارسی
شابک978-622-5412-01-9
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ترفندها و تکنیک‌های برنامه نویسی پایتون

برای دریافت کتاب ترفندها و تکنیک‌های برنامه نویسی پایتون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.