معرفی و دانلود کتاب ام‌ اس از دیدگاه سیستم‌ اندیش

برای دانلود قانونی کتاب ام‌ اس از دیدگاه سیستم‌ اندیش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ام‌ اس از دیدگاه سیستم‌ اندیش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ام‌ اس از دیدگاه سیستم‌ اندیش

کتاب ام‌ اس از دیدگاه سیستم‌ اندیش، نوشته‌ی رضا جوهری‌ فرد، خدیجه بازیاری و نسترن مجدی‌ نسب، تدابیری برای رویارویی با بیماری ام‌اس ارائه می‌دهد. این کتاب حاصل تجربیات و مطالعات چندین‌ ساله‌ی نویسندگان در حوزه‌ی روان‌شناسی بالینی و بیماری ام‌اس است که می‌تواند به‌عنوان مرجع، توسط پزشکان و روان‌شناسانی که با افراد مبتلا به ام‌اس برخورد دارند، مورد استفاده قرار بگیرد.

درباره‌ی کتاب ام اس از دیدگاه سیستم‌ اندیش

پزشکی روان‌تنی، حوزه‌ای است که شک‌وشبهه‌های فراوانی درباره‌ی آن وجود دارد و همچنان برای شماری از افراد ناشناخته است. رضا جوهری‌ فرد، خدیجه بازیاری و نسترن مجدی‌ نسب، پزشکان خبره‌ای هستند که پژوهش‌های ارزنده‌ای در این حوزه انجام داده‌اند. نتیجه‌ی مطالعات آن‌ها در کتاب ام اس از دیدگاه سیستم‌ اندیش منتشر شده است. کتاب حاضر ضمن توضیح کامل حوزه‌ی پزشکی روان‌تنی، کاربرد آن را در جهت بهبود و درمان بیماری ام‌اس شرح می‌دهد.

پزشکی روان‌تنی در تصور پزشکان، روان‌شناسان و عامه‌ی مردم، به صورت اشتباه نهادینه شده. بسیاری از آن‌ها این حوزه را به طب سنتی نسبت می‌دهند و پیش‌فرض‌های نادرستی در این‌باره دارند. اما در حقیقت، پزشکی روان‌تنی، مبتنی بر شواهد علمی است و کاملاً از مبانی پزشکی پیروی می‌کند. کتاب پیش‌رو توضیح می‌دهد که عوامل محیطی، ژنتیک، شرایط اجتماعی و الگوهای رایج در فرهنگ، از موارد تأثیرگذار بر سلامت‌ به حساب می‌آیند.

سلامت دارای دو جنبه‌ی جسمی و روحی است. این دو جنبه رابطه‌ی متقابلی با یکدیگر دارند. در نتیجه، بروز هرگونه اختلال در یکی از آن‌ها، دیگری را هم با مشکل مواجه می‌کند. براساس این استدلال، بیماری‌های جسمی می‌توانند منجر به پیدایش مشکلات روحی، مثل اضطراب یا افسردگی شوند که البته برعکس این موقعیت هم صادق است و بیماری‌های روحی می‌توانند اختلالات جسمانی را به‌ همراه داشته باشند. این ادعا، پایه و اساس روان‌تنی است.

مطابق پیش‌فرض‌های اشتباه در این حوزه، شماری از افراد، روان‌تنی را نوعی بیماری به‌شمار می‌آورند؛ اما در حقیقت روان‌تنی، رویکردی سیستم‌‌اندیش است که نسبت‌ به بیماری اتخاذ می‌شود. بنابراین، بهتر است برای درمان بیماری‌هایی با احتمال آسیب‌رسانی به سایر جنبه‌های سلامت، از این رویکرد یکپارچه استفاده شود.

ام‌اس یکی از این بیماری‌هاست که محدودیت‌های دشواری برای مبتلایانش ایجاد می‌کند. کتاب ام اس از دیدگاه سیستم‌ اندیش می‌تواند به افرادی که با مبتلایان به ام‌اس در ارتباط‌اند، کمک کند تا رویکرد مناسب را برگزیده و بیمار را در جهت غلبه بر بیماری‌اش یاری کنند. رویکرد پیشنهادی این کتاب، روان‌تنی است که جنبه‌های جسمانی و روانی را به‌طور همزمان دربرمی‌گیرد.

اثر حاضر نتیجه‌ی سال‌ها تلاش و پژوهش در حوزه‌ی روان‌شناسی بالینی و بیماری ام‌اس است. سازوکار پدیده‌های روان‌تنی، ام‌اس از دیدگاه زیست‌شناختی و استفاده از رویکرد مذکور برای درمان بیماران، شماری از مباحث مطرح‌شده در این کتاب‌اند. کتاب ام اس از دیدگاه سیستم‌ اندیش توسط انتشارات دهکده سلامت، نشر تخصصی مطالعات پزشکی، منتشر شده است.

کتاب ام اس از دیدگاه سیستم‌ اندیش برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای پزشکان و روان‌شناسانی که با مبتلایان به بیماری ام‌اس سروکار دارند، بسیار مفید خواهد بود. همچنین مطالعه‌ی آن به پژوهشگران حوزه‌ی پزشکی روان‌تنی نیز توصیه می‌شود.

با رضا جوهری‌ فرد، خدیجه بازیاری و نسترن مجدی‌ نسب بیشتر آشنا شویم

دکتر رضا جوهری‌ فرد، روان‌شناس بالینی و فارغ‌التحصیل رشته‌ی پزشکی روان‌تنی از دانشگاه فرایبورگ آلمان است. او ریاست کارگروه تخصصی مطالعات روان‌شناسی در سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره‌ی ایران را به‌ عهده دارد و عضو هیأت تحریریه‌ی فصل‌نامه‌ی روان‌شناسی و هنر است. کتاب‌های «پزشکی روان‌تنی» و «تم درمانی» از دیگر آثار رضا جوهری‌ فرد هستند.

دکتر خدیجه بازیاری به‌عنوان نویسنده و پزشک فعالیت دارد. کتاب «همه‌چیز درباره‌ی ام اس» از تألیفات تخصصی اوست که توسط انتشارات پژوهندگان راه دانش منتشر شده.

دکتر نسترن مجدی‌ نسب متخصص نورولوژی (مغز و اعصاب) و ساکن شهر اهواز است. او نگارش کتاب «تغذیه و رژیم‌درمانی در مالتیپل اسکلروزیس ام اس، از پیشگیری تا درمان» را در کارنامه‌ی خود دارد.

در بخشی از کتاب ام‌ اس از دیدگاه سیستم‌ اندیش می خوانیم

مریم 39 ساله متاهل و دارای دو فرزند، از اسفندماه سال 1390با شنیدن خبر فوت مادرشوهرش دچار حالات افسردگی شدید ‌شده و از همان زمان نشانه‌هایی همچون تکرر ادرار و دردهای شدید در ناحیه کمر (دردهای عضلانی ونورولوژیک)، ضعف، خستگی، و مورمور شدن داشت و در فروردین‌ماه همان سال، حالاتی همچون سرگیجه، سبکی سر، چرخش محیط و عدم تعادل را تجربه کرد، به‌طوری که یک روز در هنگام راه رفتن، تعادلش را از دست داد و به زمین خورد و پایش شکست.

در مراجعات اولیه به پزشک تشخیص قطعی دریافت نکرد. اما، تداوم نشانه‌ها از یک سو و روحیه حساس و جستجوگر او باعث شد که به بررسی و مطالعه سایت‌ها و منابع مختلف در زمینه علائم خود بپردازد و به بیماری ام‌اس شک کند و به همین دلیل به متخصص مغز و اعصاب مراجعه نمود. پزشک متخصص با بررسی MRI و بررسی‌های اولیه تشخیص ام‌اس را در مورد او تایید کرد. مریم با شنیدن این خبر از یک طرف خوشحال شد که بالاخره مشکل خود را فهمیده و از سوی دیگر سنگینی این بیماری را حس کرد که حال چگونه با حضور این بیماری باید زندگی کند؟

مریم در آن لحظه، یاد دوران گذشته افتاد: روزهای که زندگی پرتحرک و فعالی داشت و با روحیه پرتلاش خود سعی می‌کرد زندگی موفق و شاد و آرامی داشته باشد همسر و فرزندانش او را به حمایت‌گری، مثبت‌اندیشی، سرسختی و شکیبایی می‌شناختند و حالا احساس می‌کرد، کاخ آرزوهای او و خانواده‌اش فروریخته است. او درحالی‌که غرق درحسرت گذشته و نگرانی‌های آینده‌اش بود، با صدای دکتر به خود آمد: "مریم خانم، لطفا آرام باشید! ما تلاش خود را خواهیم کرد که بیماری شما را زودتر درمان کنیم تا پیشرفت نکند."

در این هنگام چقدر واژه به واژه‌های دکتر می‌توانست امیدبخش و معجزه‌آسا باشد. اما، حیف که دکتر وقت نداشت و در بیان جملات سحرآمیز خود صرفه‌جویی می‌کرد.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌درآمد
فصل اول: پزشکی روان‌تنی - رویکردی سیستم‌اندیش به سلامت
ویژگی‌های رویکرد سیستمی (روان‌تنی) به سلامت
فصل دوم: سازوکار پدیده‌های روان‌تنی
مسیر روان عصب ایمنی (ایمنی‌شناسی عصبی روانی)
مسیر اثر دارونما
مسیر استرس
فصل سوم: ام‌اس از دیدگاه زیست‌شناختی
شیوع‌شناسی
علت‌شناسی
عوامل محیطی
پاتوفیزیولوژی
تشخیص
فصل چهارم: ام‌اس از دیدگاه روانی‌اجتماعی
نشانه‌های عصبی روانی‌ و اجتماعی ام‌اس
اختلالات شناختی
اختلالات خلقی
افسردگی
اضطراب
خستگی
مکانیسم‌های اولیه
مکانیسم‌های ثانویه
فصل پنجم: درمان روان‌تنی بیماران مبتلا به ام‌اس
درمان شناختی‌رفتاری (CBT)
درمان‌های بهشیاری‌مبنا (موج سوم رفتاری)
خانواده درمانی در ام‌اس
فنون ذهن بدن
ورزش در ام‌اس
رژیم غذایی
رژیم‌های غذایی مطالعه‌شده در درمان ام‌اس
کتاب‌نامه
واژه‌نامۀ فارسی به انگلیسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ام‌ اس از دیدگاه سیستم‌ اندیش
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات دهکده سلامت
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات138
زبانفارسی
شابک978-622-96899-5-0
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ام‌ اس از دیدگاه سیستم‌ اندیش

برای دریافت کتاب ام‌ اس از دیدگاه سیستم‌ اندیش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.