معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی مردی که زنش را با کلاه اشتباه می‌گرفت و ماجراهای بالینی دیگر

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی مردی که زنش را با کلاه اشتباه می‌گرفت و ماجراهای بالینی دیگر
قیمت:
۲۶,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی مردی که زنش را با کلاه اشتباه می‌گرفت و ماجراهای بالینی دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی مردی که زنش را با کلاه اشتباه می‌گرفت و ماجراهای بالینی دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی مردی که زنش را با کلاه اشتباه می‌گرفت و ماجراهای بالینی دیگر

خلاصه کتاب صوتی مردی که زنش را با کلاه اشتباه می‌گرفت و ماجراهای بالینی دیگر اثری پرمخاطب از الیور ساکس، عصب‌شناس، استاد دانشگاه و نویسنده‌ی پرآوازه‌ی آمریکایی است. ساکس در این کتاب روایاتی عجیب اما واقعی از بیمارانی را شرح می‌دهد که از اختلال‌های عصب‌روان‌شناختی گوناگونی رنج می‌برند و به ناهنجاری‌های فکری و ادراکی مختلفی دچار هستند اما در عین حال، از قابلیت‌های ناشناخته و استعدادهای باورنکردنی و بی‌نظیری نیز برخوردارند؛ انسان‌هایی که مدام به نویسنده‌ یادآوری می‌کنند در برابر دردمندانی که رنج می‌کشند و مبارزه می‌کنند، تا ابد مسئول هست و خواهد بود.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی مردی که زنش را با کلاه اشتباه می‌گرفت

دکتر الیور ساکس (Oliver Sacks) در خلاصه کتاب صوتی مردی که زنش را با کلاه اشتباه می‌گرفت (The Man Who Mistook His Wife for a Hat) راوی داستان‌هایی باورناپذیر اما حقیقی از افرادی واقعی است؛ بیمارانی که به انواع گوناگون اختلال‌های عصب‌روان‌شناسی دچار هستند و از اختلالات متفاوت روانی و ناهنجاری‌های فکری و ادراکی گوناگونی رنج می‌برند: بیمارانی که می‌توانند منطقی فکر کرده و استدلال کنند اما بخشی از خاطرات و گذشته‌ی خود را از یاد برده‌اند یا آن‌هایی که نمی‌توانند چهره‌ی افراد یا ابعاد اجسام مختلف را تشخیص دهند؛ بیمارانی که به سندروم دست یا پای بیگانه مبتلا هستند یا آنانی که ممکن است از جهاتی، به رشد عقلی نرسیده باشند اما استعدادهای هنری یا ریاضیاتی خارق‌العاده‌ای از خود بروز می‌دهند.

زبان روایت الیور ساکس در خلاصه کتاب صوتی مردی که زنش را با کلاه اشتباه می‌گرفت دلسوزانه و عمیقاً انسانی است. او در این کتاب داستان‌های متفاوت و عجیبی از افراد واقعی را شرح می‌دهد که در برابر ناملایماتی که اغلب خود نقشی در ایجاد آن‌ها نداشته‌اند، به مبارزه‌ای شجاعانه دست زده‌اند. ساکس از این رو باور دارد که شخصیت‌های روایاتش همانند قهرمانان تمثیلی افسانه‌ها و حکایات قدیمی هستند اما از آن قدرت‌های ماورای بشری بهره‌ای نبرده‌اند و برای زندگی و زنده ماندن، به یاری و همراهی پزشکانی نظیر او نیازمندند.

الیور ساکس مدرس و استاد عصب‌شناسی در دانشکده‌های پزشکی آلبرت اینشتین و نیویورک بود و هم‌زمان با تدریس، طبابت و پژوهش می‌کرد و کتاب نیز می‌نوشت. آثار پرمخاطب او به بیش از بیست‌وپنج زبان دنیا ترجمه شده‌اند و مقالاتش در مجلات مختلف پزشکی، علمی و عمومی به انتشار رسیده‌اند. کتاب صوتی مردی که زنش را با کلاه اشتباه می‌گرفت بررسی موردی بعضی از عجیب‌ترین و جالب‌توجه‌ترین بیماران ساکس را در بر دارد.

معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی مردی که زنش را با کلاه اشتباه می‌گرفت و ماجراهای بالینی دیگر

ساکس درمان‌گری متعهد است و هرگز مسئولیت خطیر یک پزشک را فراموش نمی‌کند: اینکه تا زمانی که به طبابت می‌پردازد، مسئول هر انسان رنج‌کشیده‌ و دردمندی است که برای زندگی‌اش مبارزه می‌کند. کتاب مردی که زنش را با کلاه اشتباه می‌گرفت نخستین بار در سال 1985 به انتشار رسید و به محض انتشار با بازخوردهای مثبت متعددی مواجه شد. این کتاب از آن زمان تا به امروز از جمله آثار معتبر و پرمخاطب عصب‌روان‌شناسی به شمار می‌رود.

خلاصه کتاب صوتی مردی که زنش را با کلاه اشتباه می‌گرفت و ماجراهای بالینی دیگر را به همت نشر جیحون، در همکاری با انتشارات آسمان نیلگون، با ترجمه‌ی بهاره رستمی و خوانش فرزانه فائزی می‌شنوید.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های صد خلاصه‌ی برتر

«صد خلاصه‌ی برتر» عنوان مجموعه‌ای از کتاب‌های اثرگذار، پرمخاطب و معتبر است که به شکل خلاصه و صوتی منتشر می‌شوند تا دسترسی مخاطبان را به کاربردی‌ترین و مفیدترین یافته‌های روز جهان آسان‌تر سازند. کتاب‌های این مجموعه برای افرادی که فرصت یا حوصله‌ی کافی برای مطالعه‌ی تمام محتویات یک کتاب را ندارند، شرایطی را فراهم می‌آورند تا در مدت زمانی کوتاه‌تر، از به‌روزترین، جالب‌توجه‌ترین و پرطرفدارترین تازه‌های کتاب در جهان آگاه شده و از مطالب آن‌ها بهره‌مند شوند. «کفش‌باز»، «حافظه‌ی نامحدود»، «روش گرگ»، «کیمیاگر»، «مردی به نام اُوه»، «من پیش از تو»، «بیندیشید و ثروتمند شوید» و «دنیای سوفی» از جمله آثاری هستند که در این مجموعه به انتشار رسیده‌اند.

نکوداشت‌های کتاب مردی که زنش را با کلاه اشتباه می‌گرفت

  • کتاب مردی که زنش را با کلاه اشتباه می‌گرفت مناسبِ همه‌ی افرادی است که گهگاه احساس گمگشتگی کرده و فکر می‌کنند که در حال از دست دادن هویت خود هستند. (The Times)
  • الیور ساکس به پرآوازه‌ترین و برجسته‌ترین متخصص مغز و اعصاب در جهان تبدیل شده است. مطالعات موردی او درباره‌ی مغزهای آسیب‌دیده، بینش و نگرش درخشانی را درباره‌ی رمز و رازهای آگاهی و مغز به ما ارائه کرده است. (The Guardian)
  • الیور ساکس با چیره‌دستیِ یک رمان‌نویس توانسته است هم‌زمان هم به بررسی اختلالات عصبی انسان بپردازد و هم از بیمارانی که او را در نگارش اثرش یاری کردند، قدردانی نماید. (Publishers Weekly)
  • مردی که زنش را با کلاه اشتباه می‌گرفت اثری سرزنده و ظریف است. (Kirkus Reviews)
  • کتاب مردی که زنش را با کلاه اشتباه می‌گرفت از جذاب‌ترین آثار دکتر الیور ساکس است. روایات او در این کتاب آن‌قدر قانع‌کننده هستند که بسیاری از آن‌ها به استعاره‌هایی اعجاب‌برانگیز، نه‌تنها برای پزشکی مدرن که برای زندگی انسان عصر حاضر تبدیل شده‌اند. (New York Magazine)
  • مردی که زنش را با کلاه اشتباه می‌گرفت اثری پویا و مملو از بینش، آگاهی و دلسوزی است که شفافیت و قدرت قلمِ یک نویسنده‌ی بااستعداد را نشان می‌دهد. (The New York Times Book Review)

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب مردی که زنش را با کلاه اشتباه می‌گرفت

با الهام از روایات کتاب مردی که زنش را با کلاه اشتباه می‌گرفت درام موزیکالی به تألیف و تنظیم مایکل موریس، موسیقی مایکل نیایمن و تهیه‌کنندگی کریستوفر راولنس ساخته شد. این اثر نخستین بار در سال 1987 در مرکز هنرهای معاصر لندن اجرا شد و پس از آن، نسخه‌ای تلویزیونی نیز از این اثر از تلویزیون بریتانیا به نمایش درآمد.

در این اثر، یک خواننده‌ی پرآوازه به متخصص مغز و اعصاب مراجعه می‌کند. او می‌تواند ببیند اما قدرت تشخیص آنچه می‌بیند را ندارد و همه‌ی چهره‌ها برایش ناشناخته هستند. حتی پس از آزمایشات متعدد نیز پزشک او نمی‌تواند درک کند چگونه فردی با چنین تخریب مغزی می‌تواند از پس کارهای ساده‌ای نظیر غذا خوردن و لباس پوشیدن برآید. همسر این خواننده به کمکش می‌آید و به پزشک می‌گوید که او تمام روز در حال آواز خواندن است و اینجاست که پزشک متوجه می‌شود او دنیای موسیقی را جایگزین دنیای بینایی کرده است و در نبودِ موسیقی، قدرت تشخیص او بسیار متزلزل است. الیور ساکس در قسمتی از این اثر به توصیف بیماری می‌پردازد و خواننده‌ی شهیر را مبتلا به مراحل اولیه‌ی آلزایمر توصیف می‌کند و سپس در تشریح مراحل دیگر بیماری، مخاطب را راهنمایی و آگاه می‌سازد.

اولین نمایشنامه‌ی اقتباسی برگرفته از داستان‌های کتاب مردی که زنش را با کلاه اشتباه می‌گرفت به کارگردانی پیتر بروک در مرکز تئاتر لینکن در نیویورک در سال 1988 به روی صحنه رفت و از آن زمان تا به امروز آثار متعددی با الهام از روایات این کتاب در سراسر جهان به نمایش درآمده است.

خلاصه کتاب صوتی مردی که زنش را با کلاه اشتباه می‌گرفت برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از علاقه‌مندان به روایات روان‌شناسانه و کنکاش در سازوکار روان و مغز انسان هستید، شنیدنِ خلاصه کتاب صوتی مردی که زنش را با کلاه اشتباه می‌گرفت را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی مردی که زنش را با کلاه اشتباه می‌گرفت و ماجراهای بالینی دیگر می‌شنویم

آسیب مغزی شخصیت و رفتار بیمار را تغییر می‌دهد. فرض کنید که یک عصب‌شناس هستید و با این سه مورد مواجه می‌شوید: اولین مورد مردی‌ست که پارکومتر را با کودکانِ در حال بازی اشتباه می‌گیرد و با محبت، سر آن‌ها را نوازش می‌کند. او همچنین سر همسرش را با کلاه اشتباه می‌گیرد و وقتی می‌خواهد آن را بر سر بگذارد، دچار اضطراب و آشوب می‌شود. دومین مورد، بیماری است که در بیمارستان محل کار شما بستری است. او در ترسی دائمی زندگی می‌کند زیرا فکر می‌کند که شخصی پای خود را در تخت او جا گذاشته است اما این پای ناراحت‌کننده در واقع پای خودش است. سومین مورد مردی‌ست که زبانِ بدن، حرکات صورت و لحن را کاملاً می‌فهمد اما مطلقاً درکی از زبان تکلم ندارد. چه چیزی این افراد را به هم ربط می‌دهد؟ همه‌ی آن‌ها از نوعی آسیب مغزی رنج می‌برند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
4 دقیقه
دیباچه، درباره‌ی نویسنده، مقدمه
23 دقیقه
مردی که زنش را با کلاه اشتباه می‌گرفت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی مردی که زنش را با کلاه اشتباه می‌گرفت و ماجراهای بالینی دیگر
نویسنده
مترجمبهاره رستمی
راویفرزانه فائزی
ناشر چاپیانتشارات آسمان نیلگون
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۲۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی علمی و آموزشی، خلاصه کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی مردی که زنش را با کلاه اشتباه می‌گرفت و ماجراهای بالینی دیگر

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی مردی که زنش را با کلاه اشتباه می‌گرفت و ماجراهای بالینی دیگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.