معرفی و دانلود کتاب این منم رزا پارکس

عکس جلد کتاب این منم رزا پارکس
قیمت:
۱۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب این منم رزا پارکس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب این منم رزا پارکس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب این منم رزا پارکس

کتاب این منم، رزا پارکس نوشته‌ی برد ملتزر، داستان قهرمانی از دنیای واقعی است که برای گرفتن حق خود جنگید و سکوت نکرد. این داستان آموزنده‌ی کودک، رتبه‌ی دوم در لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز را به خودش اختصاص داده است.

درباره‌ی کتاب این منم رزا پارکس

کتاب این منم، رزا پارکس (I Am Rosa Parks) نوشته‌ی برد ملتزر (Brad Meltzer) سومین اثر از مجموعه کتاب‌های آدم‌های معمولی جهان را تغییر می‌دهند (Ordinary People Change the World) است که مورد تحسین فراوانی واقع شده و عنوان پرفروش‌ترین مجموعه کتاب‌های مصور زندگینامه‌ای را از نیویورک‌تایمز دریافت کرده است. این کتاب توسط سیده هستی حسینی به فارسی ترجمه شده است.

کتاب این منم، رزا پارکس داستان زندگی دختر کوچک سیاه‌پوستی است که در برابر ظلم و تبعیض نژادی تسلیم نشد و سکوت نکرد. داستان از زمان بچگی رزا شروع می‌شود؛ زمانی که برای اولین بار توسط یک پسر بچه‌ی سفید پوست هل داده می‌شود و زمین می‌خورد، ولی ساکت نمی‌ماند. رزا می‌گوید با اینکه می‌دانسته دعوا کردن کار بدی است، اما او هم آن پسر را هل داده تا دیگر نتواند او را اذیت کند. بعد هم که مادر آن پسر با رزا دعوا کرده که چرا بچه‌اش را هل داده، رزا سکوت نکرده و از حقش دفاع کرده است.

رزا در ادامه از تبعیض و تفاوت‌هایی می‌گوید که به خاطر رنگ پوستش به او و دیگر سیاه‌پوستان تحمیل می‌شده است. از اینکه کلاس درسشان با بچه‌های سفیدپوست جدا بوده و معلم نداشتند، اینکه آبخوری برای سفیدپوستان جدا از آبخوری سیاه‌پوستان بوده و حتی اینکه حق استفاده از اتوبوس مدرسه را نداشتند.

داستان به اینجا ختم نمی‌شود؛ رزا بزرگ‌تر می‌شود و این تبعیض‌ها ادامه پیدا می‌کنند. شخصیت داستان این منم، رزا پارکس از تجربه‌ی سوار شدن به اتوبوس‌های شهری می‌گوید که در آن‌ها جای نشستن سفیدپوستان از سیاه‌پوستان جدا بوده و سیاه‌پوستان حق ورود به بخش سفید‌پوستان را نداشتند. آن‌ها حتی مجبور بودند در صورت نبود جا، صندلی‌شان را به اجبار به سفیدپوستان بدهند. رزا اما دیگر از تسلیم شدن خسته شده است. او تصمیم می‌گیرد تغییری در این وضعیت ایجاد کند و دیگر زیر بار زور نرود. بعد از آن بقیه هم با او همراه می‌شوند و جنبشی شکل می‌گیرد که باعث می‌شود زندگی برای سیاه‌پوستان راحت‌تر شود. کتاب پیش روی شما، سرگذشت قهرمانِ الهام‌بخش این جنبش، رزا پارکس، را روایت می‌کند.

گفتنی‌ست که این اثر توسط انتشارات مهرسا در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. از این داستان ترجمه‌ی دیگری نیز در کتابراه موجود است.

درباره‌ی مجموعه‌ی آدم‌های معمولی جهان را تغییر می‌دهند

مجموعه کتاب آدم‌های معمولی جهان را تغییر می‌دهند داستان‌هایی است از زندگی انسان‌هایی عادی که با سخت‌کوشی و روحیه‌ی شکست‌ناپذیر خود به قهرمانانی بزرگ تبدیل شدند. برد ملتزر، نویسنده‌ی این مجموعه کتابِ پرفروش نیویورک تایمز است. راوی کتاب‌های این مجموعه خود این قهرمانان هستند که داستان زندگی‌شان را از ابتدا تا انتها با لحنی ساده و صمیمانه تعریف می‌کنند. وجود سال‌شمار اتفاقات کلیدی زندگی قهرمان، تصویرگری جذاب کریستوفر الیوپولوس، عکس‌های مستند و روایت لحظات تأثیرگذار دوران کودکی قهرمان قصه، ارتباط کودکان را با داستان‌های واقعی و غیرتخیلی این مجموعه حفظ می‌کند.

در نکوداشت کتاب این منم رزا پارکس

  • شوخ‌طبعی موجود در داستان کمک کرده تا تعصب نژادی خشن نمایش‌داده‌شده متعادل شود. (پابلیشرز ویکلی)

اقتباس سینمایی از مجموعه‌ی آدم‌های معمولی جهان را تغییر می‌دهند

خاویر ریدلی و موزه‌ی مخفی (Xavier Riddle and the Secret Museum) عنوان یک مجموعه‌ی تلویزیونی برای کودکان است که در سال 2019 از شبکه‌ی PBS Kids پخش شد. کوری بوبیاک (Cory Bobiak) کارگردانی این مجموعه را به عهده داشته است. این سریال که 37 قسمتِ 22 دقیقه‌ای دارد، براساس مجموعه کتاب آدم‌های معمولی جهان را تغییر می‌دهند نوشته‌ی برد ملتزر ساخته شده است.

کتاب این منم رزا پارکس برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب این منم، رزا پارکس نوشته‌ی برد ملتزر، برای کودکان ۶ تا ۱۲ ساله مناسب است.

در بخشی از کتاب این منم رزا پارکس می‌خوانیم

تازه اگر سیاه‌پوست بودی، باید پیاده می‌رفتی مدرسه. اگر سفیدپوست بودی، می‌توانستی اتوبوس سوار شوی.

بدترین قسمت ماجرا این بود که وقتی داشتم با برادرم پیاده می‌رفتم خانه، بچه‌ها از توی اتوبوس به سمت ما آشغال پرتاب می‌کردند.
من خیلی حس بدی داشتم.

اما آن روزها، اصلاً و ابداً خبری از «حقوق شهروندی» نبود. تنها چاره این بود که از کنار خیابان بروی آن طرف‌تر. واقعاً راه‌حل از این مسخره‌تر هم داریم؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب این منم رزا پارکس
نویسنده
مترجمسیده هستی حسینی
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات45
زبانفارسی
شابک978-622-7924-42-8
موضوع کتابکتاب‌های کمیک و رمان‌های مصور
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب این منم رزا پارکس

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب این منم رزا پارکس

برای دریافت کتاب این منم رزا پارکس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.