معرفی و دانلود کتاب بلبل

عکس جلد کتاب بلبل
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بلبل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بلبل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بلبل

رمانی خواندنی با موضوع عشق و جنگ و ایثار... کریستین هانا، نویسنده‌ی معاصر ادبیات آمریکا، در کتاب بلبل به روایت زندگی «ایزابل» و «ویان» پرداخته است؛ دو خواهر فرانسوی که در پی درگرفتن جنگ جهانی دوم، در کنار یکدیگر حوادثی تکان‌دهنده را پشت سر می‌گذارند. گفتنی است که اثر پیش رو، یکی از عناوین پرفروش نیویورک تایمز و کتاب سال وال استریت ژورنال به شمار می‌رود.

درباره کتاب بلبل

جنگ، بی‌گمان تلخ‌ترین و مهیب‌ترین حادثه‌ای است که می‌تواند در یک جامعه‌ی انسانی رخ دهد. حادثه‌ای که به یک معنی، تمام طبقات اجتماعی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. هنگام درگرفتن جنگ هیچ فرد یا گروهی از آسیب و خطر مصون نیست. در این میان، زیان مادی کمترین خسارتی است که جوامع از جنگ‌ها متحمل می‌شوند. عمده‌ی نبردهای بزرگ تاریخ، فراتر از لطماتِ اقتصادی کوتاه‌مدت، بر روح یک ملت زخم‌هایی التیام‌ناپذیر وارد آورده‌اند؛ زخم‌هایی که چه بسا تأثیرِ اثراتِ منفی‌شان برای نسل‌های متمادی به چشم بیاید. با این همه، همین جنگ که از آن به عنوان مادر تمام مصائب یاد می‌کنند، برای هنر و ادبیات، نعمتی بزرگ و بی‌بدیل بوده است. چه بسیار آثار بزرگ ادبی و هنری که با الهام از حوادثی خلق شده‌اند که در طول جنگ‌ها و نبردها به وقوع پیوسته‌اند. تاریخ ادبیات غرب در طول سده‌ی گذشته شمار فراوانی از این قبیل آثار را به فرهنگ بشری هدیه نموده است؛ آثاری که اغلب با الهام از وقایع نبردهای کوچک و بزرگی نگاشته شده‌اند که در طول دو جنگ جهانی اول و دوم درگرفته‌اند. کتاب بلبل (The Nightingale)، نوشته‌ی کریستین هانا، یکی از تازه‌ترینِ این گروه از آثار است.

در کتاب بلبل مخاطب زندگی دو خواهر به نام‌های ایزابل و ویان خواهید بود. ایزابل، خواهر جوان‌تر، در پاریس سکونت دارد؛ در حالی که ویان به همراه خانواده در روستایی دور از پایتختِ فرانسه به سر می‌برد. این دو خواهر که روحیاتی خاص و متفاوت از دیگری دارند، دور از هم و هر یک به سبک خود گذران زندگی می‌کنند و ظاهراً از وضعیت خویش گله و شکایت چندانی ندارند. تا این‌که با وقوع جنگ جهانی دوم و کشیده شدن گستره‌ی نبرد به فرانسه، زندگی هر دو، به یک میزان، دستخوش تغییراتی ناخوشایند می‌گردد. با ورود ارتش آلمان نازی به خاک فرانسه، آنتوان، همسر ویان، عازم جبهه‌های نبرد می‌شود و ایزابل، به توصیه‌ی پدرش، برای مراقبت از خواهر بزرگ‌تر خود نزد او می‌شتابد. از این پس، عمده‌ی حجم کتاب به شرح رابطه‌ی ایزابل و ویان در طول دوران جنگ اختصاص می‌یابد؛ رابطه‌ای که اگرچه آغازی چندان امیدبخش ندارد، به مرور زمان هرچه نزدیک‌تر و انسانی‌تر می‌گردد.

کریستین هانا در کتاب بلبل به خوبی اثرات ویرانگر جنگ بر جنبه‌های گوناگون زندگی مردمان معمولی را به تصویر کشیده است. در این بین، او بیش از هر چیز به آن جنبه‌ای از تأثیرات جنگ توجه داشته که سبب شکوفایی احساسات و اعمال والای آدمی، از جمله همدلی، ایثار، عشق و ازخودگذشتگی می‌شود.

رمان بلبل نخستین بار در سال 2015 میلادی به انتشار رسید و خیلی زود، ضمن برانگیختن تحسین منتقدان، به فهرست پرفروش‌ترین عناوین نیویورک تایمز راه پیدا کرد. ترجمه‌ی فارسی این اثر به قلم میثم امامی فراهم آمده و انتشار آن به همت نشر ذهن‌آویز میسر گشته است.

اقتباس سینمایی از کتاب بلبل

ملانی لوران، بازیگر و فیلمساز مطرح فرانسوی، با اقتباس از کتاب بلبل فیلمی سینمایی با همین عنوان را کارگردانی کرده. فیلمنامه‌ی اثر مذکور با همکاری کریستین هانا به نگارش درآمده است. بنا به اعلام تهیه‌کننده‌، فیلم سینمایی بلبل در سال 2023 به اکران عمومی درخواهد آمد.

جوایز و افتخارات کتاب بلبل

  • حضور در فهرست پرفروش‌ترین عناوین نیویورک تایمز
  • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کتاب گودریدز در ژانر تاریخی
  • انتخاب به عنوان کتاب سال وال استریت ژورنال
  • نامزد جایزه‌ی Audie در بخش روایت زنانه
  • برنده‌ی جایزه‌ی «بوک بروز» در سال 2015
  • برنده‌ی جایزه‌ی Audie در بخش داستان
  • و ...

نکوداشت‌های کتاب بلبل

  • منتظر رمانی باشید که ظرف مدت زمانی کوتاه آن را خواهید بلعید! طرح پرجزئیات و شخصیت‌های دوست‌داشتنی کتاب بلبل، مجال استراحت به خواننده نخواهند داد. (Shelf Awareness)
  • کتاب بلبل رمانی غنی در باب جنگ جهانی است که در آن از موضوعاتی چون عشق، ایثار و شجاعت سخن رفته. (Family Circle)
  • کتاب بلبل رمانی ترغیب‌کننده، با ضرب‌آهنگی تند و نفسگیر است. (Christina Baker Kline)
  • شگفت‌انگیز است! حتماً رمان بلبل را مطالعه کنید. (Dr. Miriam Klein Kassenoff)
  • بلبل رمانی با نگارشی زیبا و داستانی خاطره‌انگیز است. (Sara Gruen)
  • رمانی نیرومند؛ پرتره‌ای فراموش‌نشدنی از عشق و جنگ. (People)

کتاب بلبل مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به ادبیات روز جهان و دوست‌داران داستان‌ها و رمان‌های تاریخی، بیش از همه از مطالعه‌ی رمان بلبل، اثر کریستین هانا، لذت خواهند برد.

با کریستین هانا بیشتر آشنا شویم

کریستین هانا (Kristin Hannah)، نویسنده‌ی مطرح اهل آمریکا، به سال 1960 در ایالت کالیفرنیا دیده به جهان گشوده است. عمده‌ی آثار این داستان‌نویس پرآوازه جزو عناوین ادبی پرفروش جهان در سالیان اخیر به شمار می‌روند. این آثار همچنین، جوایز فراوانی را نیز برای خالق خود به ارمغان آورده‌اند.

کریستین هانا پیش از شروع داستان‌نویسی، در کالجی واقع در واشنگتن حقوق خواند و مدتی نیز در سیاتل، مشغول کارهای قضایی شد.

از میان عناوین مطرح این نویسنده، می‌توان به کتاب‌هایی چون «بلبل»، «باغ زمستانی»، «تنهای بزرگ»، «پرواز» و «همیشه کنارت هستم» اشاره نمود.

در بخشی از کتاب بلبل می‌خوانیم

در یک روز زیباى اواخر آوریل 1941، ایزابل روى یک پتوى پشمى در مزرعه روبه‌روى خانه دراز کشیده بود و پاهایش را دراز کرده بود. عطر شیرین یونجه‌هایى که وقت درویشان رسیده بود، بینى‌اش را پر مى‌کرد. وقتى چشم‌هایش را مى‌بست، تقریبا مى‌توانست فراموش کند که صداى موتورى که از دوردست مى‌شنید کامیون‌هاى آلمانى بودند که سربازها و محصولات زراعى فرانسه را به ایستگاه قطار تور مى‌بردند. پس از آن زمستان فاجعه‌بار، آفتابى که مثل لالایى، او را به خواب‌آلودگى مى‌برد، دوست داشت.

«تو اینجایى.»

ایزابل آه کشید و از جایش بلند شد.

ویان لباس روز آبى رنگ و رو رفته کتان پوشیده بود که صابون خانگى قوى، آن را خاکسترى کرده بود. گرسنگى در طول زمستان، همچون ساطور بدنش را تراشیده بود. استخوان‌هاى گونه‌اش بیرون زده بودند و حفره خالى زیر گلویش گودتر شده بود. یک شال قدیمى دور سرش پیچیده بود و موهایش را پنهان کرده بود. موهایى که درخشش و پیچش خودشان را از دست داده بودند.

ویان تکه کاغذى را به او نشان داد و گفت: «این براى تو اومده. از طرف یه مرد براى تو.» ویان طورى این کلمات را بیان کرد که گویى این موضوع کسل‌کننده تکرارى است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بلبل
نویسنده
مترجممیثم امامی
ناشر چاپیانتشارات ذهن آویز
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات740
زبانفارسی
شابک978-600-118-250-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بلبل

فروغ حقیقی
۱۴۰۲/۸/۲۲
مرگ بر جنگ... قدرت طلبان و ظالمان جنگ‌ها رو آغاز می‌کنند و در این میان مردم عادی، زنان و کودکان بیشترین آسیب رو می‌بینند. این کتاب ترجمه‌ای روان از داستان دو خواهر است که سختی‌ها و مشقاتی که در طول جنگ تحمل کردند و شجاعت‌ها و فداکاری‌هایی که از خود نشان دادند قابل باور نیست. در هر جایی که نیاز و خواست دیگران را بر نیاز و خواست خودمان ترجیح دهیم، عشق شکوفا می‌شود. ممنونم از کتابراه
الهام. ت
۱۴۰۲/۵/۲۸
مثل بقیه کتاب‌های این نویسنده، بلبل هم بازگو کننده حقیقت وجود زنهاست. زن موجودی که میتونه در یک مان هم شکننده و ظریف باشه که عاشق بشه هم اونقدر محکم که تو شکست دادن ارتش نازی‌ها نقش کلیدی داشته باشه بارها از درد و رنج قهرمان‌های کتاب منقلب میشید اما باز دوست دارید همراهشون ادامه بدید
نوشین نحریر
۱۴۰۲/۲/۲۰
کتابی بسیار زیبا با داستانی پرکشش، جذاب و متاثر کننده. نویسنده آنقدر وقایع داستان را به خوبی بیان کرده بود که مانند تماشای فیلم بود و حتی باعث غلیان احساس من در اواخر داستان شود و چشمانم را نمدار نمود. ترجمه کتاب و ویرایش کتاب هم خوب و بدون غلط املایی بود که باعث ارزش بیشتر متن شده بود.
الهام نظاری
۱۴۰۲/۶/۱۶
اولین داستانی بود که به قلم این نویسنده خواندم. علاوه بر ترجمه بسیار خوب و روان، داستان گیرا و جذاب با پایانی غافلگیرکننده بود. در هر سطر با تفکر نویسنده به وقایع سالهای جنگ پرتاب شدم و با شخصیت‌های داستان همذات پنداری کردم. خواندنش را به تاریخ دوستان عزیز توصیه میکنم.
نگار میرنظامی
۱۴۰۲/۲/۱۵
کتابی راجع به جنگ جهانی دوم. با توصیفات خیلی دقیق و زیادی از ترسها و شرایط ومبارزات ان زمان. غم انگیز، هیجان انگیز وتاریخی همراه با عشق به خانواده. از یک نویسنده خوب و مترجم ماهر.
مختار گورکانی
۱۴۰۲/۶/۲۸
کتاب مفیدی بود از متن شیوا و دیالوگ‌های دوستانه و خانوادگی و مقاومت بلبل و پیشبرد آگاهانه و توانمندی خانواده کاملا لذت بردم
آتنا شیخی
۱۴۰۲/۴/۱۷
بی نظیر و فوق العادست کتاب
پیشنهاد میشه
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب بلبل

برای دریافت کتاب بلبل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.