معرفی و دانلود کتاب صوتی جادوی نظم: هنر ژاپنی خلوت‌سازی و سازماندهی

عکس جلد کتاب صوتی جادوی نظم: هنر ژاپنی خلوت‌سازی و سازماندهی
قیمت:
۷۷,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جادوی نظم: هنر ژاپنی خلوت‌سازی و سازماندهی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جادوی نظم: هنر ژاپنی خلوت‌سازی و سازماندهی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جادوی نظم: هنر ژاپنی خلوت‌سازی و سازماندهی

کتاب صوتی جادوی نظم: هنر ژاپنی خلوت‌سازی و سازماندهی نوشته‌ی ماری کوندو که از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز بوده است، از جادوی نظم و تغییری که از بابت آن در زندگی ایجاد می‌شود می‌گوید. طبق گفته‌های کوندو، نظم دادن به محیط اطراف تنها به حس سرخوشی و طراوت ناشی از تمیزی محدود نمی‌شود، بلکه قدرت آن را دارد که شما را به سمت رسیدن به بزرگ‌ترین اهدافتان در زندگی سوق بدهد.

درباره‌ی کتاب صوتی جادوی نظم: هنر ژاپنی خلوت‌سازی و سازماندهی

از کودکی پدر و مادرمان به ما تأکید می‌کردند که اتاقمان را مرتب نگه داریم و بعد از هر بار بازی، وسایل و اسباب‌بازی‌هایمان را دوباره سر جایشان برگردانیم. بزرگ‌تر که شدیم فهمیدیم منظم نگه داشتن محیط اطراف همان چیزی است که به خانه، معنای خانه می‌دهد و آن را به محیطی امن برای آسایش تبدیل می‌کند. ولی مشکل اینجاست که مرتب نگه داشتن یک فضا، به زمان و انرژی فراوانی نیاز دارد. زمانی که آستین‌های خود را برای تمیزکاری بالا می‌زنید و شروع به کار می‌کنید، همه‌چیز برای مدتی خوب پیش می‌رود. هیجان و حس خوب ناشی از تمیزکاری بالاست و انگیزه‌ی زیادی برای سامان‌دهی وجود دارد. اما وقتی انرژیتان فروکش می‌کند و از ادامه دادن خسته می‌شوید، ناگهان خود را در میان باتلاقی از هرج‌ومرج می‌بینید که نمی‌توان پایانی برای نظم دادن به آن متصور شد.

سناریوی دیگر در این مورد این است که با موفقیت تمیزکاری را به پایان می‌رسانید و بعد از آن،‌ غرق حس خوب پاکیزگی و نظم در محیط اطرافتان می‌شوید، اما تنها چند روز بعد فضا به چنان آشفته‌بازاری تبدیل می‌شود که گویی سال‌هاست رنگ تمیزی به خود ندیده. کوتاه بودن عمر آن نتیجه‌ی خوب شما را به این فکر می‌اندازد که آیا تمیزکاری اصلاً ارزش آن همه وقت و انرژی را دارد و آیا می‌توان کاری کرد که فضا دوباره به حالت قبل بازنگردد؟ جواب تمام این سوالات و مشکلات در کتاب صوتی جادوی نظم: هنر ژاپنی خلوت‌سازی و سازمان‌دهی (The Life-Changing Magic of Tidying Up) نوشته‌ی ماری کوندو (Marie Kondo) نهفته است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی جادوی نظم: هنر ژاپنی خلوت‌سازی و سازماندهی

شاید پیش از این نام ماری کوندو که ابداع‌کننده‌ی روش «کُن ماری» است شنیده باشید. او که از سوی مجله‌ی تایمز جزو صد نفر تأثیرگذار در جهان معرفی شده، موفق شده به کمک روش خلاقانه‌اش میان صدها نفر از مشتریانش و مفهوم نظم، آشتی برقرار کند. کسانی که به درستی روش او را درک و اجرا کرده‌اند، دیگر هرگز به زندگی شلوغ و نامنظم برنگشته‌اند. اما این تنها دستاورد پیوستن به جنبش کن ماری نیست.

ماری کوندو ادعا می‌کند کسانی که به درستی ذهنیت مد نظر او را اجرایی کرده‌اند، به زندگی شادتر، آرام‌تر و موفق‌تری رسیده‌اند. آن‌ها حتی به طرزی جادویی به سمت رسیدن به اهدافی کشیده شده‌اند که در ظاهر هیچ ارتباطی با مرتب کردن و سامان‌دهی محیط اطراف ندارد؛ مثلاً از یک رابطه‌ی مخرب خارج شده‌اند، به ارتقاء سمت کاری دست پیدا کرده‌اند، ثروتمند شده‌اند و یا به شخص دلخواهشان نزدیک شده‌اند. ماری کوندو نام این اتفاقات را «معجزه‌‌ی نظم» می‌گذارد.

روش کن ماری که در کتاب صوتی جادوی نظم: هنر ژاپنی خلوت‌سازی و سازمان‌دهی توضیح داده شده چند اصل مشخص و بی‌چون‌وچرا دارد. یکی از این اصول، دل کندن از تمام چیزهایی است که برای شما احساس خوشحالی را به ارمغان نمی‌آورند. شما باید تمام این وسایل اضافی را بسته‌بندی کرده و دور بریزید تا جا برای گردش انرژی در محیط اطرافتان باز شود. اصل بعدی این است که برخلاف باور عموم که از شما می‌خواهد کمال‌طلبی را کنار بگذارید و آهسته‌آهسته محیطتان را مرتب کنید، از شما می‌خواهد به یک‌باره کار نظم‌دهی را انجام دهید و به جای مرتب کردن اتاق به اتاق، با روش مرتب کردن بر اساس دسته‌بندی پیش بروید.

کتاب صوتی جادوی نظم: هنر ژاپنی خلوت‌سازی و سازماندهی به همت گلسا دیبا و شهاب حاجی‌زاده به فارسی ترجمه شده و گویندگی آن نیز به عهده‌ی نازیما حسینی بوده است. نشر صوتی آوانامه و انتشارات ذهن‌آویز ناشران این کتاب هستند.

افتخارات کتاب جادوی نظم: هنر ژاپنی خلوت‌سازی و سازمان‌دهی

  • در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز
  • پرفروش‌ترین کتاب سایت آمازون در دسته‌ی فنگشویی

نکوداشت‌های کتاب جادوی نظم: هنر ژاپنی خلوت‌سازی و سازمان‌دهی

  • خانم کوندو مانیفست نظم خود را به سبک سنتی ژاپنی ارائه می‌دهد. (The New York Times)
  • این کتاب با عنوان خود مطابقت دارد و به درستی زندگی شما را تغییر خواهد داد. (B.J. Novak)
  • ماری کوندو مرتب‌ترین زن جهان است. (PureWow)
  • نظریه‌ی این متخصص ژاپنی برای برطرف کردن بی‌نظمی، ساده و قابل اجرا است. (Vogue)

کتاب صوتی جادوی نظم: هنر ژاپنی خلوت‌سازی و سازمان‌دهی برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به فنگشویی و چیدمان منزل از شنیدن این کتاب لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی جادوی نظم: هنر ژاپنی خلوت‌سازی و سازماندهی می‌شنویم

فکر می‌کردم که این تمایل به نظم قبل از یک امتحان،‌ ویژگی عجیب و غریب خودم است. اما بعد از ملاقات با بسیاری از افراد، که همین کار را انجام می‌دهند، متوجه شدم که این پدیده‌ای رایج است. بسیاری از مردم وقتی تحت فشار قرار می‌گیرند، مانند اوقاتی که اندک زمانی تا یک امتحانشان باقی است، تمایل به تمیزکاری و مرتب کردن پیدا می‌کنند. اما این تمایل به این دلیل ایجاد نمی‌شود که فرد می‌خواهد اتاقش را تمیز کند. دلیل آن امر این است که فرد نیاز دارد به «چیز دیگری» نظم بدهد. در واقع ذهن اصرار به مطالعه دارد، اما وقتی فرد متوجه محیط بهم‌ریخته می‌شود، تمرکزش به این مسئله معطوف می‌شود و با خود می‌گوید: «من باید اتاقم را مرتب کنم.» به ندرت پیش می‌آید که تمایل به نظم، پس از پایان دوره‌ی بحران ادامه پیدا کند و این حقیقت نظریه‌ی مرا تصدیق می‌کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی یک
نمونه‌ی دو
17 دقیقه
مقدمه
31 دقیقه
فصل اول - بخش اول
25 دقیقه
فصل اول - بخش دوم
31 دقیقه
فصل دوم - بخش اول
35 دقیقه
فصل دوم - بخش دوم
45 دقیقه
فصل سوم - بخش اول
51 دقیقه
فصل سوم - بخش دوم
51 دقیقه
فصل سوم - بخش سوم
53 دقیقه
فصل چهارم - بخش اول
51 دقیقه
فصل چهارم - بخش دوم
35 دقیقه
فصل پنجم - بخش اول
39 دقیقه
فصل پنجم - بخش دوم
5 دقیقه
سخن پایانی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جادوی نظم: هنر ژاپنی خلوت‌سازی و سازماندهی
نویسنده
مترجمگلسا دیبا، شهاب حاجی زاده
راوینازیما حسینی
ناشر چاپیانتشارات ذهن آویز
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۴۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی علمی و آموزشی، کتاب‌های عمومی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جادوی نظم: هنر ژاپنی خلوت‌سازی و سازماندهی

javidan
۱۴۰۳/۲/۶
کتاب عالی برای افرادیکه از بی نظمی حجم زیاد وسیله عاجز از ساماندهی زندگی و محیط اطراف شدند. صدای گوینده کتاب خیلی خوب و ماهرانه است. کتاب بدون حاشیه و خیلی دقیق سر اصل مطلب رفته دردوبخش بخش اول تعریف کامل از تجربیات و اینکه چطور یک نفر رو به بی نظمی میاره وبخش دوم راهکار مو به مو جزییات لوازم زندگی و ارائه پیشنهاد برای عدم انباشتگی. مطالعه کتاب بخصوص برای خانمهای ایرانی که همیشه انبار وکمدی پر از وسایل بلا استفاده دارند واجبه. یک انتقاد هم دارم به نظرم مترجم بهتر بود برای ترجمه خیلی جملات معادل ایرانی استفاده میکرد مثلا درکتاب برای پارتیشن بندی کشو گفته شده استند کارخانه اپل بهترین گزینه است در صورتیکه در ایران جعبه میوه هم با صرف هزینه باید تهیه بشه. وجملات ومثالهای مشابه که برای ما کمی دور از واقعیت. گذشته از این موضوع راهکارهای نامناسب برای نظم دهی ذکر شده در کتاب برای من خیلی جالب بود چکیده کتاب اینه همه چیز حتی لباس زمان مصرف داره عمر مفیدو باید در نظر گرفت دور بریزید ببخشید بفروشید ولی نگه ندارید. انباشتگی ذهن و جسم وبیمار میکنه
مریم صابری
۱۴۰۳/۲/۷
سلام و عرض ادب. این کتاب به کسایی که دوست دارند نظم دهی در منزل و زندگی یاد بگیرند پیشنهاد میدهم. خیلی نکات خوبی داره و یک حس خوبی با شنیدن این کتاب به آدم دست میده و انگیزه برای نظم بیشتر می‌کنه در ضمن علاوه بر نظم دهی انرژی مضاعفی برای درست زندگی کردن و ارزش دادن به همه چیز یاد میده
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جادوی نظم: هنر ژاپنی خلوت‌سازی و سازماندهی

برای دریافت کتاب صوتی جادوی نظم: هنر ژاپنی خلوت‌سازی و سازماندهی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.