معرفی و دانلود کتاب بمانم یا بروم: چگونه قاطعانه تصمیم بگیرم و زندگی‌ام را به باد ندهم

عکس جلد کتاب بمانم یا بروم: چگونه قاطعانه تصمیم بگیرم و زندگی‌ام را به باد ندهم
قیمت:
۵۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بمانم یا بروم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بمانم یا بروم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بمانم یا بروم: چگونه قاطعانه تصمیم بگیرم و زندگی‌ام را به باد ندهم

اگر در رابطه‌ای ناخوشایند هستید و نمی‌دانید چه کنید، بورلی استون با کتاب بمانم یا بروم کمک‌تان می‌کند بهترین تصمیم ممکن را برای زندگی‌تان بگیرید. او در این کتاب راهکارهایی ارائه می‌دهد تا هر زمان در روابط عاطفی و ازدواج، کار، تحصیل یا هر جای دیگری بین دوراهی‌های سخت قرار گرفتید، بتوانید عاقلانه‌ترین انتخاب را انجام دهید.

درباره‌ی کتاب بمانم یا بروم

گاهی رابطه‌ی عاطفی با انسانی دیگر به مرحله‌ای می‌رسد که فرد در مورد ادامه‌ دادن آن دچار تردید می‌شود. به عبارتی، نمی‌داند که باید بماند یا برود. گرفتار شدن در این وضعیت بسیار سخت و از لحاظ ذهنی، احساسی و فیزیکی آسیب‌زننده است. تصمیم گرفتن برای تغییر این شرایط، اصلاً کار ساده‌ای نیست و همیشه این ترس و واهمه هست که اگر تصمیم اشتباهی بگیریم چه اتفاقی می‌افتد و اگر شرایط از این بدتر شود چه؟ هیچ‌گاه نمی‌توان بر مبنای یک یا دو عامل برای اتفاقات بزرگ زندگی مثل ترک همسر یا ادامه‌ی ازدواج تصمیم گرفت، اما به تعویق انداختن تصمیم نیز راهکار درخوری نیست و جز رنج بیشتر چیزی به‌همراه نخواهد داشت. ما زمانی محدود در اختیار داریم و تا همیشه فرصت نخواهیم داشت که انتخاب کنیم. چطور می‌توانیم در این وضع بهترین تصمیم را بگیریم و زندگی‌مان را تغییر دهیم؟

دکتر بِوِرلی استون (Beverley Stone) روانکاو باسابقه‌ای است و در زمینه‌ی رابطه‌درمانی تبحر و تجربه‌ی زیادی دارد. یکی از ویژگی‌های درمان او کمک به زوجین برای تصمیم‌گیری و انتخاب آزادانه است. بنابراین احتمالاً او بهترین کسی است که می‌تواند پاسخ‌دهند باشد:‌ رابطه‌ی احساسی‌مان را ادامه دهیم، یا برویم و عطایش را به لقایش ببخشیم؟ کتاب بمانم یا بروم (Stay or Leave?) او، راهنمایی کاربردی برای یاد گرفتن این مهارت است: اینکه اگر در رابطه‌مان به جایی رسیدیم که بین رفتن و ماندن دودل شدیم، تصمیمی صحیح بگیریم. به همین وضع ناخوشایند و بیهوده ادامه دهیم یا شجاعت پیدا کنیم و با انتخابی درست، وضع را عوض کنیم؟ این کتاب حتی در مورد انتخاب‌های شغلی، تحصیلی، سبک زندگی و هر موضوع دیگری هم کاربرد دارد و می‌توان به آن رجوع کرد.

بورلی استون در کتاب بمانم یا بروم تلاش می‌کند به ما این شجاعت و قدرت را بدهد که خودمان باشیم. او معتقد است که در نهایت، ما باید همانطور که می‌خواهیم زندگی کنیم. این امر لدون شک کار سختی است، اما زندگیْ ارزش این کشمکش و جدل دارد. بلاتکلیفی و بی‌تصمیمی وضعیت بغرنجی است که می‌تواند زندگی را نابود کند. اما کتاب نامبرده روی این نکته دست می‌گذارد که ماندن در تردید به زندگی‌ای بیهوده و بی‌فایده منتج می‌شود. باید یک‌بار برای همیشه از این وضع خود را رها کرد. استون برای کمک به این اتفاق، شش گام پیشنهاد می‌کند:

  1. قابلِ‌اعتماد باشیم و ریسک اینکه خودمان باشیم را بپذیریم.
  2. اضطراب را به‌عنوان یک تجربه‌ی بنیادین و مثبت انسانی قبول کنیم. یعنی در مقابلش تسلیم نشویم و جا نزنیم.
  3. زندگی‌مان را به زندگی‌ای معنادار تبدیل کنیم، نه چیزی که از آن پشیمان شویم.
  4. مسئولیت شرایط‌مان را بپذیریم و دیگران را بابتش سرزنش نکنیم.
  5. به این نکته وقوف پیدا کنیم که همیشه یک انتخاب داریم و آنطور نیست که گیر افتاده‌ایم.
  6. و با ارزش‌ها و استانداردهای خود زندگی کنیم، نه دیگران.

کتاب بمانم یا بروم ابزارها و تکنیک‌هایی در اختیارمان می‌گذارد تا این مراحل را عملی کنیم و در نهایت تغییری بزرگ را رقم بزنیم. این کتاب را نشر شمعدونی با ترجمه‌ی میترا نادری منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب بمانم یا بروم

  • خواندن کتاب بمانم یا بروم اکیداً توصیه می‌شود. (دیپاک چوپرا، نویسنده و درمان‌گر)
  • کتابی ایده‌آل برای همه‌ی آن‌هایی که به‌دنبال انگیزه‌ای برای تغییر هستند. با استراتژی‌هایی مفید، دقیق و کاربردی. (داون فرنچ، بازیگر بریتانیایی)
  • راهنمای جدی بورلی استون برای تغییر، درس‌هایی الهام‌بخش دارد و به مردان و زنان این امکان را می‌دهد که خودشان باشند. (آنا فورد، روزنامه‌نگار انگلیسی)

کتاب بمانم یا بروم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر بین رفتن و ماندن، یا انتخاب و رد کردن مُردد هستید، کتاب بمانم یا بروم؟ برای شماست. اگر همیشه تردید دارید با کتاب حاضر می‌توانید بر آن غلبه کرده و راه درست را انتخاب کنید.

با بورلی استون بیشتر آشنا شویم

دکتر بِوِرلی استون (متولد 1949) روان‌کاو، درمان‌گر، مربی و نویسنده‌ی انگلیسی است که بیشتر در زمینه‌ی «تصمیم‌گیری» فعالیت دارد. تخصص اصلی استون درمان روابط عاطفی و زوجین است. او کمک می‌کند طرفین رابطه آزادانه انتخاب کنند و تصمیم بگیرند، تعارضات‌شان را حل کنند و توقعات‌شان را با هم درمیان بگذارند. او به سازمان‌ها نیز در مورد تغییر فرهنگ و توسعه‌ی سازمانی، تصمیم‌گیری و اجرای آن مشاوره می‌دهد.

«جنگجوی درونی» کتاب دیگر بورلی استون است که در آن مفهوم تغییر را در سازمان‌ها و افراد بررسی می‌کند. او تلاش دارد کمک کند افراد و شرکت‌ها برای تغییر به شجاعت لازم دست یابند.

جملات برگزیده‌ی کتاب بمانم یا بروم

  • جنگیدن برای تبدیل شدن به آنچه می‌خواهید، سخت است.
  • فقط با تصمیمی قاطع می‌توانید بیاموزید، پیشرفت کنید و امکانات بالقوه زندگی خود را محقق کنید.
  • ترس از دست دادن چیزهایی که دارید، باعث می‌شود خود را قانع کنید که اوضاع آن‌قدر هم بد نیست، اما واقعاً هست!
  • چرا تغییر کردن تا این حد برایتان سخت است؟ به این خاطر که انتخاب یک چیز، به این معناست که شما چیزهای دیگری را از دست می‌دهید.

در بخشی از کتاب بمانم یا بروم می‌خوانیم

خیال‌پردازی‌های ما سراسر پیش‌بینی فاجعه است، چون ما همیشه به بدترین حالت ممکن فکر می‌کنیم. (من هرگز با کسی آشنا نخواهم شد، نمی‌توانم به‌تنهایی از عهده زندگی‌ام بربیایم و...). اما اگر حاضر شوید کمی ریسک کنید، با کسی آشنا خواهید شد و خشنودتر خواهید بود. شما می‌توانید از عهده خودتان بر‌آیید و از آرامش و سادگی زندگی‌تان لذت خواهید برد. خیال‌پردازی‌های فاجعه‌بار، یا از ترس آسیب زدن به دیگران ناشی می‌شود یا از ترس عدم تأیید از سوی آن‌ها. درنتیجه به جای این‌که ریسک کنیم و روراست باشیم، کنار می‌کشیم و هیچ کاری نمی‌کنیم.

دیوید نمی‌توانست به والدینش بگوید که قرار است با جسیکا که دین متفاوتی دارد، ازدواج کند. چون از گفتن مسئله به این مهمی به خانواده‌اش می‌ترسید، او هراس داشت که آن‌ها برای همیشه او را طرد کنند. بنابراین تصمیم گرفت که پنهانی با جسیکا ازدواج کند، و فقط دوستانش از این ازدواج باخبر بودند. به این ترتیب، او به ‌خاطر این شرایط از داشتن فرزند خودداری کرد، چون مجبور می‌شد که باز هم مدام دروغ بگوید. خیلی وقت‌ها دیوید وسوسه می‌شد که درباره اتفاق‌های زندگی‌اش با پدر و مادرش صحبت کند، اما تصور واکنش احتمالی‌ آن‌ها مانع از این می‌شد که چیزی بگوید. در نتیجه بعد از فوت مادرش و زمانی که تقریباً پنجاه ساله بود، به این موضوع اقرار کرد. واکنش پدر دیوید هر دوی آن‌ها را شگفت‌زده کرد. پدرش خوشحال و هیجان‌زده شده بود که دیوید توانسته کسی را پیدا کند که دوستش دارد، و به او گفت حتماً اگر مادر دیوید زنده بود، او هم خوشحال می‌شد؛ و گفت تمام نگرانی مادر دیوید این بوده که‌ای کاش او با زنی ازدواج کند که دوستش داشته باشد و برایش فرزندانی به دنیا بیاورد. چه حیف!... زندگی دیوید به‌ خاطر تصورات فاجعه‌باری که داشت این‌طور به هدر رفته بود.

فهرست مطالب کتاب

درباره نویسنده
یادداشت ناشر
پیشگفتار
مقدمه
بخش اول: شما، اکنون
فصل اول: آیا هنوز تردید دارید؟
فصل دوم: چرا تغییر نمی‌کنید
فصل سوم: آیا هر تصمیمی به فاجعه می‌انجامد؟
فصل چهارم: درحالی‌که پایتان روی ترمز است، گاز ندهید!
بخش دوم: دیدگاهی تازه
فصل پنجم: دیدگاهی تازه
فصل ششم: پرسش‌های ارزشمند و حیاتی: پذیرفتن مسئولیت بن‌بست زندگی‌
فصل هفتم: پرسش‌های ارزشمند و حیاتی: عواقب تصمیم‌تان‌ را بپذیرید
فصل هشتم: پرسش‌های ارزشمند و حیاتی: پاسخ به نیازها و خواسته‌های شخصی‌
فصل نهم: پرسش‌های ارزشمند و حیاتی: خود واقعی‌تان باشید
فصل دهم: بیایید یک وقفه کوتاه داشته باشیم
بخش سوم: شش مانعی که زندگی ما را متحول خواهد کرد
فصل یازدهم: مانع اول: خود واقعی‌تان باشید. این ریسک را بپذیرید که خودتان باشید (نه کسی که دیگران می‌خواهند)
فصل دوازدهم: مانع دوم: به اضطراب و دلهره به دید تجربه‌ای انسانی مثبت و مهم نگاه کنید
فصل سیزدهم: مانع سوم: شما فقط یک بار زندگی می‌کنید، پس زندگی پرمعنا و هدفداری داشته باشید (تا بعدها از آن پشیمان نشوید)
فصل چهاردهم: مانع چهارم: مسئولیت شرایط خود را بپذیرید (دیگران را سرزنش نکنید)
فصل پانزدهم: مانع پنجم: مطمئن باشید که همیشه انتخابی هست (آن‌طور که فکر می‌کنید دست و پایتان بسته نیست)
فصل شانزدهم: مانع ششم: با ارزش‌ها و استانداردهای خودتان زندگی کنید (و نه هیچ کس دیگری)
فصل هفدهم: کاری که باید انجام دهید این است که خودتان باشید
ضمیمه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بمانم یا بروم: چگونه قاطعانه تصمیم بگیرم و زندگی‌ام را به باد ندهم
نویسنده
مترجممیترا نادری
ناشر چاپیانتشارات شمعدونی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات176
زبانفارسی
شابک978-622-7044-25-6
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بمانم یا بروم

حسنیه اخروی
۱۴۰۳/۱/۷
کاش این کتاب رو زودتر میخوندم کاش این حرف ها رو از نوجوانی بهمون میگفتند خیلی عالی و تاثیر گزار بود. واقعا کمکم کرد تا از بند خیلی از تردیدهایم رهایی پیدا کنم از مطابق میل دیگران بودن و آدم خوبه بودن دست بکشم. مرسی از کتابراه
حسام
۱۴۰۲/۵/۱۹
کتاب فوق العاده‌ای بود واسه کسانی که سخت تصمیم میگیرن راهنمای خیلی خوبی هستم میتونن با خوندن حتی ۲ بار این کتاب به راحتی تصمیم بگیرن و از بلا تکلیفی بیرون بییان
زهرا قویدل
۱۴۰۲/۸/۳۰
سلام دوستان کتاب فوق العاده‌ای هست به من خیلی کمک کرد که راحت تر تصمیم قطعی بگیرم وبه شماهم پیشنهاد میکنم حتما این کتاب را مطالعه کنید.
منیژه ابراهیمی
۱۴۰۳/۱/۱۱
بسیار عالی لذت بردم ازکتابهایی که خوندم
زینب
۱۴۰۲/۱۲/۲۱
بسیار عالی بود پیشنهاد میشه بخونید
Negin Nouri
۱۴۰۲/۱۰/۲۳
کتاب خوبی بود فقط کاش صوتی هم داشت
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب بمانم یا بروم

برای دریافت کتاب بمانم یا بروم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.