معرفی و دانلود کتاب بیش از حد به رابطه خود فکر نکنید

عکس جلد کتاب بیش از حد به رابطه خود فکر نکنید
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بیش از حد به رابطه خود فکر نکنید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بیش از حد به رابطه خود فکر نکنید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بیش از حد به رابطه خود فکر نکنید

آلیشیا مونوز در کتاب بیش از حد به رابطه خود فکر نکنید پیامی بسیار سرراست و ساده اما مهم برای شما دارد؛ وقت آن است که از فکر کردن بیش‌ازاندازه به رابطه‌ی خود دست بردارید! نویسنده با معرفی یک رویکرد چهار مرحله‌ای در این کتاب به شما کمک می‌کند تا بر نشخوارهای فکری آزاردهنده‌ی خود غلبه کنید و شادی، آسایش و ارتباط معنادار با شریک زندگی خود را از نو بیافرینید.

درباره‌ی کتاب بیش از حد به رابطه خود فکر نکنید

شاید شما هم تجربه‌ی ناخوشایند نشخوار فکری را از سر گذرانده باشید، اینکه ساعت‌های متوالی ذهنتان با افکار آزاردهنده و مزاحم مغشوش باشد و نتوانید آن‌ها را پس بزنید. افکاری که اکثراً ریشه‌ای در واقعیت ندارند و ساخته‌ و پرداخته‌ی ذهن هستند. نشخوار فکری که احتمالاً با معادل لغوی آن در زبان انگلیسی (Overthinking) نیز آشنا هستید، موجب بسیاری از درگیری‌ها و چالش‌ها در روابط مختلف، به‌خصوص روابط عاطفی می‌شوند؛ چه این رابطه را تازه شروع کرده باشید یا سال‌ها در یک رابطه‌ی متعهدانه باشید،‌ ممکن است با نشخوار فکری روبه‌رو شوید. نشخوار فکری نوعی از تفکر وسواسی در مورد یک ایده، موقعیت یا انتخاب است، که می‌تواند در زندگی عادی اختلال ایجاد کند. آلیشیا مونوز (Alicia Muñoz) در کتاب بیش از حد به رابطه خود فکر نکنید (Stop Overthinking Your Relationship) به شما می‌گوید که با فکر کردن بیشتر از حدِ طبیعی و لازم، قطعاً در چرخه‌های اضطراب، سرزنش یا شک و تردید گیر می‌کنید.

معرفی و دانلود کتاب بیش از حد به رابطه خود فکر نکنید

تفکر و قضاوت منفی شما در مورد شریک زندگی‌تان ممکن است بی‌اساس و ناخواسته باشد و حتی ممکن است یک رابطه‌ی سالم را از هم بپاشد. ممکن است احساس اضطراب، نگرانی و ناامیدی کنید، اما حتی اگر به مشکل نشخوار فکری خود واقف هم باشید، متوقف کردن آن بسیار سخت است و احتیاج به راهنمایی دارید.

آلیشیا مونوز، زوج‌درمانگر معروف، در کتاب بیش از حد به رابطه خود فکر نکنید، نشخوار فکری را به‌عنوان الگویی از تفکر منفعل و نه فعال توصیف می‌کند و انواع مختلفی از چرخه‌های نشخوار فکری مانند سرزنش یا نشخوار مبتنی بر کنترل را توصیف می‌کند که این‌ها هر کدام به انواعی از کمبود‌های روانی مربوط می‌شوند. او از درمان شناختی-رفتاری (CBT) و ذهن‌آگاهی استفاده می‌کند تا یک رویکرد مؤثر و چهار مرحله‌ای برای کاهش نشخوار فکری و تغییر الگوهای تفکر منفی ارائه دهد. او سبک‌های متفاوتی از انواع دلبستگی را به خوانندگان معرفی می‌کند و ذکر کرده است که با شناخت و درک دو سبک دلبستگیِ منحصربه‌فرد خودتان و همچنین شریک زندگی‌تان، می‌آموزید که چگونه به‌طور مؤثرتر با یکدیگر ارتباط برقرار کرده، نیازهای یکدیگر را برآورده کنید و روی آنچه واقعاً در رابطه‌ی شما اهمیت دارد متمرکز شوید.

با استفاده از روش ابداعی مونوز یعنی رویکرد SLOW، یاد خواهید گرفت که چگونه:

  • چرخه‌ی نشخوار خود را ببینید و وارد عمل کنید.
  • به چرخه‌ی نشخوار خود برچسب بزنید.
  • درونیات خود را بیان کرده و برای خود فضا ایجاد کنید.
  • و از تجربیات بیان‌نشده‌ و پنهان خود استقبال کنید.

این کتاب بر فرآیندی تمرکز دارد که نویسنده آن را آهسته (دیدن، برچسب زدن، باز کردن، و استقبال) می‌نامد و هر فصل کتاب به یکی از مراحل فرآیند اختصاص دارد. دیدن یعنی آگاهی از آنچه در درون شما می‌گذرد. برچسب زدن شامل نوشتن افکار شما و برچسب زدن نوع چرخه‌ی نشخوار مرتبط، محرک‌ها و ترس‌های دلبستگی است. این کتاب بین افکار واقعی و شبه‌واقعیت (مانند نظرات، قضاوت‌ها، مفروضات یا انتظارات) تفاوت زیادی قائل می‌شود. این روش قدرتمند ابداعی آلیشیا مونوز، نوعی از روانشناسی مبتنی بر شواهد و راهنمایی‌های عملی است که به شما کمک می‌کند بر افکار و نشخوار فکری ناخواسته‌ای که مانع اعتماد متقابل در رابطه‌ی شما می‌شود غلبه کنید.

کتاب بیش از حد به رابطه خود فکر نکنید همچنین شامل تمرین‌های فردی و مشترک است، بنابراین می‌توانید با کار کردن روی هر تکنیک‌ به‌تنهایی، یا ترکیبی از حضور و تلاش هر دو نفرتان، آزمایش‌های مختص به خودتان را انجام دهید. این تمرین‌ها از جانب مخاطبان با استقبال فراوانی روبه‌رو شده‌اند و مطمئناً شما نیز با انجام آن‌ها یاد می‌گیرید که چگونه از فکر کردن بیش از حد به رابطه‌ی خود دست بکشید و حس جدیدی از امنیت، اعتمادبه‌نفس و تمامیت را کشف کنید؛ هم به‌عنوان یک فرد و هم به‌عنوان یک نفر در رابطه‌ی عاطفی.

انتشارات وانیا کتاب بیش از حد به رابطه خود فکر نکنید را با ترجمه‌ی دکتر مریم زینالی، دکتر زهرا شمشادی و دکتر پرنا لطف منتشر کرده و در اختیار مخاطبان قرار داده است.

نکوداشت‌های کتاب بیش از حد به رابطه خود فکر نکنید

  • اگر زمانی احساس کردید که در چرخه‌های منفی افکار خود غرق شده‌اید، این کتاب را بخوانید. آلیشیا مونوز شرح مفصلی از این فرایند ناتوان‌کننده و به‌همان اندازه شرح مفصلی از روند حرکت از نشخوار فکری به درگیری و چالش در رابطه ارائه می‌دهد. مطالعه و تمرین دقیق فرآیندهای رهایی‌بخش را توصیه می‌کنم. (دکتر هارویل هندریکس و دکتر هلن لاکلی هانت - نویسندگان کتاب دریافت عشقی که می‌خواهید)
  • آلیشیا مونوز یک هنرمند واقعی است، از این نظر که تفاوت‌های ظریف روابط را می‌بیند و به خوانندگان کمک می‌کند تا پیچیدگی‌ها را به روش‌های ساده و در عین حال مؤثر بررسی کنند. (لیویا کنت، MFA، سردبیر شبکه‌ی روان‌درمانی)
  • نشخوار فکری در رابطه یک مسئله‌ی ناشناخته و یک مشکل اصلی‌ست که در مشاوره‌های زوج‌درمانی مطرح می‌شود و این کتاب نقشه‌ی واضحی را برای حل آن ارائه می‌دهد. روند آهسته‌ی آلیشیا مونوز به‌راحتی قابل اجرا است و رابطه‌ی عاطفی را به یک ماجراجویی تبدیل می‌کند. هرکسی که به یک رابطه فکر می‌کند باید این کتاب را بخواند و هر درمانگری که سعی می‌کند به زوج‌ها کمک کند تا از تعارض خارج شوند و به یک ارتباط محبت‌آمیز و سالم برسند، باید روش اجرای این تمرین‌ها را بدانند. (دکتر تامی نلسون - سخنران TEDx، و نویسنده کتاب تک‌همسری باز)

کتاب بیش از حد به رابطه خود فکر نکنید برای چه کسانی مناسب است؟

اگر نشخوار فکری و بازخوردهای حاصل از آن رابطه‌ی عاطفی شما را نیز تهدید می‌کند و به‌دنبال راه رهایی از آن هستید، پیشنهاد می‌کنیم مطالعه‌ی کتاب پیش رو را از دست ندهید. همینطور چنانچه دوست دارید مدیریت ذهن خود را در اختیار بگیرید و از این راه به یک خودسازی موثر دست یابید، این اثر را بخوانید.

در بخشی از کتاب بیش از حد به رابطه خود فکر نکنید می‌خوانیم

وقتی خودمان یا شرکایمان را قضاوت می‌کنیم، واقعیت را کوچکتر می‌کنیم تا با این دیدگاه مطابقت داشته باشد. این ممکن است احساس امنیت بیشتری نسبت به باز ماندن برای یک نمای کامل‌تر داشته باشد. برای جلوگیری از رسیدن عشق، احترام و مراقبت خود به آنچه قضاوت می‌کنیم، سعی می‌کنیم از آسیب‌پذیری‌های خود فاصله بگیریم. ویلیام در چرخه‌های نشخوار فکری خود بین این دو دسته از افکار تمایز قائل می‌شود. او تشخیص می‌دهد که من یک بازنده هستم و به‌عنوان نمونه قضاوت‌هایی که به‌عنوان واقعیت‌های شبه‌پنهان شده‌اند، خوب نیستم. آن‌ها دیدگاه‌های جزئی و نادرستی از خودش هستند که ریشه در عدم تأیید دارند. مانند قضاوت‌ها، نظرات نیز می‌توانند در چرخه‌های نشخوار فکری مضر باشند، زمانی‌که به‌عنوان واقعیت‌های شبه ظاهر شوند و بر حوزه‌ی رابطه‌ی شما، تصمیم‌گیری‌ها و رفتارهای شما نسبت به شریک زندگی‌تان تأثیر منفی بگذارند. عملکرد برخی از نظرات به‌عنوان شبه‌واقعیات در چرخه‌ی نشخوار ویلیام عبارتند از:

پیدا کردن کار در سن من غیرممکن است. من نمی‌توانم از همکارانم کمک بخواهم. من محکوم به فنا هستم من باید با زندگیم کار دیگری می‌کردم. من بی‌خانمان می‌شوم. در انبوهی از قضاوت‌ها، نظرات و انتظارات، افکاری که در چرخه‌های نشخوار فکری شما می‌چرخند، می‌توانند مانند واقعیت به‌نظر برسند، درحالی‌که آن‌ها در واقع واقعیت‌های شبه هستند که توسط شواهد پشتیبانی نمی‌شوند. گذراندن فرآیند دیدن افکار، نوشتن آن‌ها و برچسب زدن آن‌ها به‌عنوان واقعیت یا شبه‌واقعیت به شما کمک می‌کند تفاوت را تشخیص دهید.

این فرآیند مهمی است که باید آگاهانه و عمداً در آن شرکت کنید، به‌خصوص زمانی‌که اعمال، انتخاب‌ها و تصمیم‌هایی را که بر شریک زندگی‌تان و رابطه‌تان تأثیر می‌گذارد، بر اساس 6200 فکری که بی سر و صدا به آن فکر می‌کنید استوار می‌کنید، و احتمالاً در تمام طول روز، هر روز بیش از حد فکر می‌کنید.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
معرفی
دشمن آرام عشق
چگونه نشخوار فکری در رابطه علیه شما کار می‌کند
نحوه‌ی استفاده از این کتاب
صحبت کردن و گوش دادن عمدی
مسئولیت‌ها هنگام صحبت کردن
مسئولیت‌ها هنگام گوش دادن
راجع بهش فکر کنم یا فقط باهاش باشم
تمرین انفرادی: ایجاد شیفت
تمرین انفرادی: چک لیست پیام‌های بودن و فکر کردن
تمرین مشترک: تأملاتی در مورد وجود و تفکر
فصل 1: نشخوار فکری رابطه چیست؟
فصل 2: زمینه ارتباط شما
فصل 3: ذهنیت بنیادی SLOW
فصل 4: به افکاری برای آگاهی از وقوع نشخوار فکری مراجعه کنید
فصل 5: به عادت یا الگوی ذهنی برچسب بزنید
فصل 6: باز کردن به آنچه در لحظه می‌گذرد
فصل 7: استقبال از آسیب‌پذیری و ناشناخته
فصل 8: نکاتی برای اعمال فرآیند آهسته
فصل 9: مراقبت از رابطه شما
نتیجه
قدردانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بیش از حد به رابطه خود فکر نکنید
نویسنده
مترجممریم زینالی، زهرا شمشادی، پرنا لطف
ناشر چاپیانتشارات وانیا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات254
زبانفارسی
شابک978-622-360-002-9
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب بیش از حد به رابطه خود فکر نکنید

برای دریافت کتاب بیش از حد به رابطه خود فکر نکنید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.