معرفی و دانلود کتاب رابطه‌ دشوار مادر و دختر

عکس جلد کتاب رابطه‌ دشوار مادر و دختر
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رابطه‌ دشوار مادر و دختر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رابطه‌ دشوار مادر و دختر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رابطه‌ دشوار مادر و دختر

کارن سی. ال. اندرسون داستان‌نویس، فمینیست و سخنرانی‌ست که جهان را از دریچه‌ی دید خود با کنجکاوی و شیفتگی می‌نگرد. او به‌عنوان یک متخصص در زمینه‌ی روابط خانوادگی، در کتاب رابطه‌ دشوار مادر و دختر، خوانندگان را از طریق آشکار کردن الگوهای نادرست و دردناک در روابطشان به سمت یافتن شفای نهایی راهنمایی می‌کند. کتاب پیشِ رو یک راه‌حل سریع و آنی مثل چسب‌زخم نیست؛ در عوض مثل دارویی شفابخش عمل می‌کند و با هدف بهبود روابط مادران و دختران به نگارش درآمده است تا در کنار هم به آرامش برسند و یا آشتی کنند و مسالمت‌آمیز از هم جدا شوند.

درباره‌ی کتاب رابطه دشوار مادر و دختر

کارن سی. ال. اندرسون (Karen C.L. Anderson) در کتاب رابطه دشوار مادر و دختر (The Difficult Mother-Daughter Relationship Journal) توصیه‌هایی عملی برای خوانندگان دارد تا آن‌ها را به سمت ایجاد یک رابطه‌ی سالم‌تر سوق دهد. کتاب قبلی او «راهنمای دختر صلح‌آمیز برای جدایی از یک مادر دشوار»، یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های بین‌المللی بود و این‌بار او سراغ ارائه‌ی راهکارهای عملی جدیدتری رفته است. اندرسون از تعیین مرزهای سالم گرفته تا ایجاد یک چشم‌انداز جدید، به خوانندگان کمک می‌کند تا در روابط آشفته‌ی خود آرامش ایجاد کنند.

معرفی و دانلود کتاب رابطه‌ دشوار مادر و دختر

شاید شما هم از آن دسته دخترانی باشید که مدت‌هاست در روابط با مادرتان دچار چالش و از او دور شده‌اید، شاید حتی دلتان می‌خواهد مدتی را بدون حضور مادرتان زندگی کنید و از این طریق به احساس آرامش بیشتری دست یابید. حتی شاید خودتان هم مادر هستید، اما هنوز هم مادرتان می‌تواند با رفتارها یا صحبت‌هایش شما را آزار دهد و از کنترل خارج کند. با مطالعه‌ی کتاب رابطه دشوار مادر و دختر به حقیقت جالبی پی خواهید برد: شما تنها کسی نیستید که دچار این نوع از کشمکش‌های درونی شده!

طبق آماری که کارن اندرسون از مطالعات صورت‌گرفته در این زمینه ارائه می‌دهد، تقریبا 30 درصد از زنان جهان، برای مدتی هرچند کوتاه در زندگی خود از مادرانشان فاصله گرفته‌اند و نسبت به او حس غریبگی داشته‌اند. صحبت در مورد تنش روابط مادر و دختر می‌تواند برای برخی دشوار و حتی دور از ذهن باشد چراکه پیوند میان مادران و دختران و به طور کلی مادر و فرزندان، در جامعه‌ی ما اغلباً به‌عنوان ارزشمندترین و گرانبهاترین پیوندها شناخته می‌شود. بااین‌حال، ضرورت بحث و مطالعه در این زمینه همچنان احساس می‌شود و کتاب پیش رو می‌تواند نقطه‌ی شروعی برای رسیدگی به مشکلات میلیون‌ها مادر و دختردر دنیا باشد.

کتاب رابطه دشوار مادر و دختر برای هر دو دسته به یک میزان کاربردی و مفید است، چه در نقش مادر قرار داشته باشید و چه دختر، چه کتاب را همراه با هم بخوانید و چه به‌صورت انفرادی یا حتی پنهانی، در هر صورت شما در مسیر درستی قرار گرفته‌اید! کتاب اندرسون منبعی نیست که با یک‌بار خواندن منقضی شود، بلکه می‌توانید هر چند وقت یک‌بار آن را بردارید، فصلی را که به چالش‌های فعلی‌تان مربوط است انتخاب کنید، بخوانید و تمرین‌های مربوط به آن را انجام دهید. پس از مطالعه‌ی کتاب راهنمای کارن اندرسون دستاوردهایی خواهید داشت که به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • دسترسی به پیشنهادات و شیوه‌هایی متنوع برای ایجاد رابطه، حول وابستگی متقابل سالم به‌جای وابستگی متقابل ناکارآمد
  • راهی برای تبدیل مسائل و مشکلاتی آزاردهنده به منبع خرد و خلاقیت
  • راهکارهایی برای خودمراقبتی و حفظ سلامت روانی

معرفی و دانلود کتاب رابطه‌ دشوار مادر و دختر

کتاب اندرسون یک هدیه‌ی آموزنده و جذاب برای تمامی زنانی‌ست که در قالب مادر یا دختر احساس ناراحتی می‌کنند یا دست‌کم مدتی‌ست که حس خوب خود را از دست داده‌اند. این کتاب یک راهنمای عالی برای تعیین مرزهاست و به خواننده کمک می‌کند تا از خود سؤالات سخت و عمیقی درباره درونیاتش بپرسد، و با صداقت به خود پاسخ دهد. زیرا نویسنده در مورد احساسات خود و آنچه برای او مفید بوده است بیانات بسیار روشنفکرانه‌ای دارد. اندرسون این مرجع ارزشمند را در بیست‌ودو بخش به رشته‌ی تحریر درآورده که عناوینی چون پاسخ به سؤالات، رهنمودها، نیت، آگاهی، احساسات، مراقبت، بازگویی و ... را شامل می‌شوند. ضمن اینکه در هر بخش پرسش‌هایی در قالب تمرین مطرح شده و شما باید به آن‌ها پاسخ دهید تا به شناخت دقیق‌تری از خودتان، روابطتان و مشکلات موجود برسید.

کتاب رابطه دشوار مادر و دختر برای چه کسانی مناسب است؟

مادرانی که قادر به محبت به فرزندان خود نیستند، والدینی که از نظر عاطفی نابالغ‌اند، مادران سختگیر، دختران نوجوان یا بزرگسال و علاقه‌مندان به کتاب‌های خودیاری، همگی مخاطب این کتاب محسوب می‌شوند و آن را به‌عنوان منبع فوق‌العاده‌ای از کمک و شفای رابطه خواهند یافت.

در بخشی از کتاب رابطه‌ دشوار مادر و دختر می‌خوانیم

چند بار چنین عباراتی را به خود گفته‌اید؟ «این روند با من متوقف می‌شود! من با دخترم آن‌گونه رفتار نمی‌کنم که مادرم با من رفتار کرد»، «مادرم مرده است، اما هنوز از داخل قبرش مرا کنترل می‌کند»، «دخترم تغییر کرده است. دیگر نمی‌دانم او کیست»، «از اینکه همیشه به مادرم پاسخ بدهم خسته شده‌ام» و «او به من و حریم خصوصی‌ام احترام نمی‌گذارد!».

شما تنها نیستید. مطالعات حاکی از این است که نزدیک به 30 درصد از زنان در مقطعی از مادران خود فاصله گرفته‌اند، یعنی تعداد زنانی که در رابطه با مادر یا دختر خود مشکل دارند (اما قطع رابطه نکرده‌اند) حتی بیشتر است.

بحث درباره‌ی درد ناشی از مسائل ناکارآمد مادر و دختر، خارج از آسیب‌شناسی‌های بالینی و اختلالات شخصیتی بسیار شرم‌آور و تابو تلقی شده است، مگر اینکه در یک گروه حمایتی خصوصی باشد که در آن اغلب «حمایت» زنان در داستان‌های دردناک، واکنش‌ها و الگوهای رفتاری محدود شده است. در آن الگوها، زنان آسیب‌دیده حامل «نسخه‌های کم‌ارزش‌تر» از خودشان هستند که از قضا، اغلب بین مادران و دخترانی که رابطه‌ای ناموفق یا ناکارآمد دارند، اتفاق می‌افتد.

آنچه در نسل‌های گذشته عادی و خوب تلقی می‌شد (استفاده از ترس، شرم، اقتدارگرایی، تنبیه، «بایدها»، کنترل کردن، روش‌های دوگانه‌ی تفکر و خشونت فیزیکی به‌عنوان ابزارهای فرزندپروری بدون اجازه‌ی داشتن احساسات و ابراز آن) اکنون به‌عنوان رفتارهای توهین‌آمیز و آسیب‌زا شناخته شده است.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
پاسخ به سؤالات
رهنمودها
نیت
آشکارسازی
آگاهی
توجه
احساسات
مراقبت
بازگویی
خیانت
کاوش
جدایی
مرز
وقفه
نیاز
شفا
برقراری مجدد رابطه
بازبینی
تمرین
منابع برای مطالعه‌ی بیشتر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رابطه‌ دشوار مادر و دختر
نویسنده
مترجممریم زینالی، صدیقه گوزل
ناشر چاپیانتشارات وانیا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات132
زبانفارسی
شابک978-622-360-016-6
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رابطه‌ دشوار مادر و دختر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رابطه‌ دشوار مادر و دختر

برای دریافت کتاب رابطه‌ دشوار مادر و دختر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.