معرفی و دانلود کتاب تاریخ پرستاری

برای دانلود قانونی کتاب تاریخ پرستاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تاریخ پرستاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تاریخ پرستاری

کتاب تاریخ پرستاری راهنمایی جذاب است که در آن نشان داده می‌شود پرستاری چگونه از کاری داوطلبانه به یک رشته و حرفه‌ی مهم در جامعه‌ی پزشکی تبدیل شد. لیزابت کریگ در این کتاب از نقش پرستاران در جنگ‌های متعدد و دوره‌های همه‌گیری می‌گوید و به چالش‌هایی اشاره می‌کند که این حرفه در آینده با آن‌ها درگیر خواهد شد.

درباره‌ی کتاب تاریخ پرستاری

احتمالاً وقتی کلمه‌ی «پرستار» را می‌شنوید، بی‌درنگ به یاد فلورانس نایتینگل می‌افتید. اگر هم از یک نفر بپرسید که کدام پرستار در جنگ کریمه حضور داشت، باز هم نام نایتینگل به گوشتان می‌خورد. اما در این میان بسیاری از پرستاران از خاطر برده شده‌اند؛ مانند مری سی‌کل، پرستار جامائیکایی، که با شروع جنگ کریمه برای پرستاری داوطلب می‌شود؛ اما در میان پرستاران اعزامی جای نمی‌گیرد. او با پس‌اندازش به‌تنهایی به کریمه می‌رود و از سربازان مجروح مراقبت می‌کند. در کتاب تاریخ پرستاری (The History of Nursing) با افرادی چون مری سی‌کل آشنا می‌شوید که زندگی‌شان را فدای رشته‌ی پرستاری کردند. لیزابت کریگ (Lizabeth Craig) در این کتاب پرستاری را فقط به فلورانس نایتینگل محدود نمی‌کند و تاریخچه‌ی این کار را در تمام اعصار، از دوره‌ی باستان تاکنون دنبال می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب تاریخ پرستاری

در کتاب تاریخ پرستاری درباره‌ی نخستین تمدن‌هایی می‌خوانید که اولین پرستاران در آن‌ها پرورش یافتند. لیزابت کریگ در این اثر توضیح می‌دهد که پرستاری تا زمان ظهور مسیحیت، به وجود آمدن کلیساها و پدید آمدن طبقه‌‌ی راهبه‌ها و کشیش‌ها حرفه‌ای ناشناخته بود و پس از این دوره بود که پرستاری مسیر مشخصی را در پیش گرفت. در زمان جنگ، وضعیت بیمارستان‌های صحرایی در جبهه‌ها اسفناک بود و برای اولین‌بار در جنگ کریمه، ساختاری برای پرستاری در نظر گرفته شد. کریگ در فصل دوم و سوم درباره‌ی به وجود آمدن حرفه‌ی پرستاری بیشتر سخن می‌گوید. پرستاری در عرصه‌ی جنگ و بیماری‌های همه‌گیر، موضوعاتی هستند که در فصل چهارم کتاب تاریخ پرستاری به آن‌ها پرداخته شده است. دو فصل پنجم و ششم نیز به پرستاری نوین اختصاص دارد.

لیزابت کریگ این اثر را در سال 2013 به نگارش درآورد و طبعاً مطالب مرتبط با همه‌گیری کووید 19 در آن دیده نمی‌شود. کتاب تاریخ پرستاری هفتادویکمین جلد از مجموعه‌ی تاریخ جهان ققنوس است که با ترجمه‌ی فاطمه شاداب روانه‌ی بازار شده.

درباره‌ی مجموعه تاریخ جهان

مجموعه‌ی تاریخ جهان نام مجموعه‌ای 87 جلدی از انتشارات ققنوس است که هر جلد آن ترجمه‌ای از مجموعه‌‌ی World History به حساب می‌آید. دان ناردو، مایکل وی. آزکان، جیمز آ. کوریک و بسیاری دیگر از صاحب‌نظران حوزه‌ی تاریخ، نویسندگان هر جلد از این مجموعه هستند. هر کتاب از مجموعه‌ی تاریخ جهان یک دوره‌ی مهم تاریخی را از نظر سیاسی، اجتماعی، تاریخی و فرهنگی با زبانی ساده به خوانندگان می‌شناساند. بعضی از کتاب‌های این مجموعه عبارتند از: «جنگ کره»، «آمریکا و روسیه»، «اسطوره‌های یونان و روم»، «پیدایش مسیحیت»، «جنگ کریمه» و «امپراتوری مغول». مخاطبان اصلی این کتاب‌ها نوجوانانی هستند که می‌خواهند دانش عمومی خود را پایه‌ریزی کنند؛ اما بزرگسالان و علاقه‌مندان و پژوهشگران نیز می‌توانند از مطالب کتاب‌های این مجموعه بهره‌ی بسیار ببرند.

در نکوداشت کتاب تاریخ پرستاری

  • کتاب تاریخ پرستاری مقدمه‌ای عالی برای درک این حرفه است که در آن عکس‌های متعددی قرار گرفته. منابع بسیار خوبی در این کتاب معرفی شده‌اند. (مجله‌ی اسکول لایبرِری)

کتاب تاریخ پرستاری برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب تاریخ پرستاری را به افرادی که در حوزه‌ی درمان فعالیت می‌کنند و دوستداران آثار تاریخی توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب تاریخ پرستاری می‌خوانیم

با افزایش سرسام‌آور هزینه‌هاى مربوط به مراقبت‌هاى بهداشتى، تأمین هزینه‌ی بیمه‌هاى درمانى و نیز مراقبت‌هاى بهداشتى مناسب براى مردم دشوار شده است. میلیون‌ها آمریکایى به علت نداشتن پول کافى به مراقبت‌هاى بهداشتى با کیفیت خوب دسترسى ندارند یا با محدودیت مواجه هستند، هرچند از بیمه‌ی خدمات‌درمانى برخوردارند، نمى‌توانند هزینه‌هاى بیمه‌هاى خصوصى را تأمین کنند. سیاست‌گذاران دولتى و نیز شهروندان عادى متوجه‌اند که در نظام مراقبت‌هاى بهداشتى آمریکا براى تأمین هزینه‌ها و نیز دسترسى به مراقبت‌هاى بهداشتى تغییر و اصلاح این ساختار ضرورى است. پرستاران براى کمک به تصمیم‌گیرى درباره‌ی تعیین بهترین شیوه‌هاى اجراى این تغییرات لازمه بسیار همکارى مى‌کنند. اعمال این تغییرات، در حرفه‌ی پرستارى و در پرستاران تأثیرات زیادى خواهد گذاشت.

در مارس 2010 م، بعد از بحث‌ها و مخالفت‌هاى زیاد، سرانجام کنگره لایحه رئیس‌جمهور، باراک اوباما، را تحت عنوان «قانون حمایت از بیمار و مراقبت‌هاى بهداشتى قابل دسترس» تصویب کرد. این قانون فراگیر در زمینه‌ی چگونگى ارائه مراقبت‌هاى بهداشتى و پرداخت هزینه‌هاى آن تغییرات عمده‌اى به همراه داشت. این قانون امکان برخوردارى از بیمه‌ی درمانى را براى سى‌میلیون آمریکایى که فاقد آن بودند، فراهم کرد. همچنین به کنترل افزایش هزینه‌هاى مراقبت‌هاى بهداشتى کمک کرد. با این حال، این قانون بحث‌برانگیز بوده است؛ زیرا در بسیارى از جوانب مراقبت‌هاى بهداشتى از جمله بیمارستان‌ها، سازمان‌هاى بیمه، تأمین‌کنندگان مراقبت‌هاى بهداشتى و بیماران تأثیر گذاشته و نیز اجرایى کردن این طرح به مقادیر زیادى پول نیاز دارد.

فهرست مطالب کتاب

رویدادهاى مهم در تاریخ پرستارى
پیشگفتار: ظریف‌ترین هنر
1: رسالت دینى
2: انقلاب نایتینگل
3: پرستارى حرفه مى‌شود
4: پرستاران در عرصه جنگ
5: پرستارى در قرن بیستم
6: چالش‌هاى آتى
یادداشت‌ها
واژه‌نامه
براى مطالعه بیشتر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تاریخ پرستاری
نویسنده
مترجمفاطمه شاداب
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات123
زبانفارسی
شابک978-600-278-295-3
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تاریخ پرستاری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تاریخ پرستاری

برای دریافت کتاب تاریخ پرستاری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.