معرفی و دانلود کتاب صوتی جنگ خلیج فارس

عکس جلد کتاب صوتی جنگ خلیج فارس
قیمت:
۷۶,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جنگ خلیج فارس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جنگ خلیج فارس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جنگ خلیج فارس

کتاب صوتی جنگ خلیج فارس، اثر الکساندر کرودن، ششمین اثر از مجموعه‌ی «چشم‌اندازهایی از تاریخ معاصر جهان» است و بر موضوع جنگ خلیج فارس و حواشیِ آن متمرکز است. همانند دیگر کتاب‌های این مجموعه، این کتاب نیز در سه بخشِ «زمینه‌های تاریخی جنگ»، «مباحث و موضوعات پیرامونی» و «روایات شخصی» افرادی که به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم با آن در ارتباط بوده‌‎اند تنظیم شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی جنگ خلیج فارس

الکساندر کردون (Alexander Cruden) در کتاب صوتی جنگ خلیج فارس (The Persian Gulf War) راوی حوادث این جنگ و رویدادهای مربوط به آن است. کردون در ششمین کتابِ مجموعه‌ی چشم‌اندازهایی از تاریخ معاصر، به شرح عوامل اصلی وقوع این جنگ می‌پردازد و دیدگاه‌های متفاوتی را درباره‌ی پیامدهای مخرب و جبران‌‌ناپذیر آن بیان می‌کند. کردون برای تدوین این کتاب از منابع مختلفی بهره برده است و با دقتی کم‌نظیر به ویرایش و ارائه‌ی مقالات موجود در آن پرداخته است، تا این‌چنین برای مخاطبانی که با این رویدادِ بزرگ خاورمیانه در قرن بیستم و تأثیرات آن بر کشورهای دخیل آشنایی چندانی ندارند، اطلاعاتی مستند و قانع‌کننده ارائه کرده باشد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی جنگ خلیج فارس

هنوز مدت زیادی از اعلام آتش‌بس و پایان جنگ میان ایران و عراق نگذشته بود که بدهی‌های زیاد عراق، صدام حسین را به این فکر انداخت کویت را به تصرف خود درآورد و با بهره‌برداری از منابع این کشور، به اقتصاد در حال فروپاشی کشورش، کمک کند. در دورترین خیال‌های صدام حسین هم نمی‌گنجید که نه‌تنها کشورهای عرب همسایه‌ی کویت بلکه کشورهای غربی نیز با او وارد جنگ شوند و با تحریم‌های فلج‌کننده‌ای که تنها چند روز پس از آغاز این جنگ بر عراق اعمال کردند، اقتصاد این کشور را در لبه‌ی مرز نابودی قرار دهند.

الکساندر کرودن در این کتاب نیز همانند دیگر آثار این مجموعه، در سه بخش به تحلیل این رویداد بزرگ و اثرگذار قرن بیستم پرداخته است: در بخش اول و با مقالاتی مانند «مروری بر جنگ و دلایل وقوع آن» و «بی‌ثباتی و نظامی‌گری در منطقه‌ی خلیج فارس» به اتفاقاتی می‌پردازد که زمینه‌ساز آغاز این جنگ شدند. در بخش دوم، طی نه مقاله به مباحث و موضوعات پیرامونی این جنگ اشاره می‌کند و از نقش آمریکا در این جنگ، کمک‌های اسرائیل به آمریکا، عملیات طوفان صحرا، بیماری فراگیر میان سربازان آمریکایی و بی‌دفاعی مردم عراق می‌گوید. در بخش سوم این کتاب نیز به روایت یک افسر آمریکایی گوش می‌دهیم و از چالش‌های زنانی که در این جنگ شرکت کرده‌اند و پیامدهای تلخی که هنوز نوجوانان عراقی با آن دست به گریبان هستند بیشتر مطلع می‌شویم.

کتاب صوتی جنگ خلیج فارس را به همت آوانامه در همکاری با انتشارات ققنوس، با ترجمه‌ی فاطمه شاداب و خوانش آرمان خدادادی می‌شنوید.

درباره‌ی مجموعه‌ی چشم‌اندازهایی از تاریخ معاصر جهان

چشم‌اندازهایی از تاریخ معاصر جهان (Perspectives on Modern World History Series) عنوان مجموعه‌ای از کتاب‌هاست که توسط نشر ققنوس در اختیار مخاطبان و علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. این مجموعه به مهم‌ترین و تأثیرگذارترین رویدادهای قرن بیستم می‌پردازد. ویراستاران کتاب‌های این مجموعه، مقالات متعددی را از منابع مختلف گردآوری و تدوین کرده‌اند. مطالعه‌ی این آثار، نگرشی متفاوت و اطلاعاتی همه‌جانبه از وقایع تاریخی به مخاطب خود ارائه می‌دهد و باعث می‌شود تا آگاهی او از آن رویدادهای تاریخی بیشتر شده، روابط و معادلات بین‌المللی را بهتر درک نماید و مهارت تفکر انتقادی را عمیق‌تر و کارآمدتر بیاموزد.

بخش اول اغلب کتاب‌های این مجموعه به ارائه‌ی اطلاعاتی مقدماتی درباره‌ی موضوع کتاب و رویداد تاریخی مورد بحث (مثلاً جنگ خلیج فارس یا انقلاب بلشویکی) اختصاص دارد. در بخش دوم به مباحث پیرامونی آن رویداد پرداخته می‌شود و بخش پایانی، روایات اشخاصی را در بر دارد که ارتباط مستقیم یا غیرمستقیمی با آن رویداد داشته‌اند و از آن واقعه تأثیر پذیرفته‌اند. «چرنوبیل»، «انقلاب کوبا»، «دوره‌ی مکارتی»، «جنبش دانشجویی 1960»، «جنگ خلیج فارس» و «فوکوشیما» از جمله کتاب‌هایی هستند که توسط انتشارات ققنوس ذیل این مجموعه به انتشار رسیده‌اند.

کتاب صوتی جنگ خلیج فارس برای چه کسانی مناسب است؟

اگر علاقه‌مند هستید نگاهی متفاوت به جنگ خلیج فارس داشته باشید و به طور کلی آشنایی بیشتری با این رخداد تاریخی مهم برای خود رقم بزنید، شنیدنِ کتاب صوتی جنگ خلیج فارس را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی جنگ خلیج فارس می‌شنویم

به نظر ناجی العلی و یاسمین حسین هنوز هم با وجود گذشت یک دهه از پایانِ جنگ خلیج ‌فارس نوجوانانِ عراقی در مورد تأمین نیازهای اولیه‌ی زندگی‌شان نگران‌اند. نویسندگانِ این فصل مصاحبه‌های متعددی با جوانان انجام داده و متوجه شده‌اند که آن‌ها حتی نمی‌توانند پیش‌بینی کنند فردا قرار است چه اتفاقی برایشان بیفتد و هر روز باید برای بقا بکوشند. معمول‌ترین آرزوی آن‌ها این بود که هرچه زودتر از عراق خارج شوند. هنوز هم به تحصیلات اهمیت خاصی داده می‌شود و بسیاری از نوجوانانِ عراقی هنوز به زندگی امید دارند اما زندگی نوجوانانِ عراقی در انزوا می‌گذرد. العلی و حسین از اعضای گروه Act Together هستند؛ گروهی متشکل از زنان عراقی و غیرعراقی که در بریتانیا اقامت دارند. آن‌ها به سفارش انستیتوی مطالعات عربی و اسلامی دانشگاه الازهر این پژوهش را انجام داده و این مطلب را نوشته‌اند. فقط دو سال از پایان جنگ ایران و عراق گذشته بود که صدام حسین، رئیس‌جمهور عراق در اوت 1990 فرمان حمله به کویت را صادر کرد. چند روز بعد از حمله‌ی عراق، تحریم‌های اقتصادی وضع و اعمال شدند. در سال 1991 و بعد از وقوع جنگ خلیج فارس، عراقی‌ها از کویت بیرون رانده شدند اما در جریان این جنگ، تعداد زیادی از عراقی‌ها کشته و زیرساخت‌های کشور نابود شدند. تا زمان نوشتنِ این مطلب یعنی سال 2001، ادامه‌ی تحریم‌های اقتصادی و بمباران عراق، تأثیرات مخربی در شرایط اجتماعی و اقتصادی این کشور گذاشته است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی یک
نمونه‌ی دو
14 دقیقه
مقدمه
35 دقیقه
بخش اول: زمینه‌ی تاریخی جنگ خلیج فارس - دیدگاه اول: مروری بر جنگ و دلایل وقوع آن
32 دقیقه
بخش اول - دیدگاه دوم: چگونه صدام حسین برای جنگ آماده شد؟
15 دقیقه
بخش اول - دیدگاه سوم: رئیس‌جمهور آمریکا برای مقابله با عراق دست به اقدام عملی می‌زند
26 دقیقه
بخش اول - دیدگاه چهارم: بغداد در آستانه‌ی وقوع جنگ سالِ نو را جشن می‌گیرد
17 دقیقه
بخش اول - دیدگاه پنجم: چرا آمریکا تصمیم به حمله گرفت؟
21 دقیقه
بخش اول - دیدگاه ششم: بی‌ثباتی و نظامی‌گری در منطقه‌ی خلیج فارس
30 دقیقه
بخش دوم: مباحث پیرامونی جنگ خلیج فارس - دیدگاه اول: جنگ کاملاً توجیه‌پذیر بود
14 دقیقه
بخش دوم - دیدگاه دوم: جنگ نمایشی غیرموجه از غرور و تکبر بود
21 دقیقه
بخش دوم - دیدگاه سوم: کمک‌های اسرائیل به آمریکا حیاتی بود
16 دقیقه
بخش دوم - دیدگاه چهارم: آمریکا می‌تواند ساختاری برای صلح خاورمیانه به وجود آورد
22 دقیقه
بخش دوم - دیدگاه پنجم: تغییر چشم‌گیر ساختار قدرت منطقه‌ای
27 دقیقه
بخش دوم - دیدگاه ششم: عملیات طوفان صحرا حمله‌ای جنایتکارانه علیه مردمی بی‌دفاع بود
14 دقیقه
بخش دوم - دیدگاه هفتم: رهبران عرب می‌توانستند مانع وقوع جنگ شوند
19 دقیقه
بخش دوم - دیدگاه هشتم: جنگ بیش از یک چهارم سربازان آمریکایی را بیمار کرد
31 دقیقه
بخش دوم - دیدگاه نهم: دولت بوش اجازه نداد مردم از تمامِ حقیقت آگاه شوند
22 دقیقه
بخش سوم: روایت‌های شخصی - دیدگاه اول: روایت افسر آمریکایی از ورود اولین مهاجمان به شهر کویت
16 دقیقه
بخش سوم - دیدگاه دوم: جنگ مجموعه‌ای است از شجاعت، مرگ و سردرگمی
25 دقیقه
بخش سوم - دیدگاه سوم: بزرگ‌ترین چالش زنانی که در جنگ شرکت می‌کنند کنترل ذهنشان است
19 دقیقه
بخش سوم - دیدگاه چهارم: جنگ زندگی نوجوانانِ عراقی را به‌شدت تحت تأثیر قرار داده است

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جنگ خلیج فارس
نویسنده
مترجمفاطمه شاداب
راویآرمان خدادادی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۱۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جنگ خلیج فارس

علی اسدی جاوید
۱۴۰۳/۱/۵
سلام این کتاب اصلا ماهیت کتاب بودن نداشت شاید به عنوان مجموعه مقالات پذیرفته که اون هم با وجود تن صدای راوی بسیار غیر جذاب بود، اگر راوی زن بود عالی میشد
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جنگ خلیج فارس

برای دریافت کتاب صوتی جنگ خلیج فارس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.