معرفی و دانلود کتاب تاریخچه‌ای از ورزش نظامیان

برای دانلود قانونی کتاب تاریخچه‌ای از ورزش نظامیان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تاریخچه‌ای از ورزش نظامیان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تاریخچه‌ای از ورزش نظامیان

کتاب تاریخچه‌ای از ورزش نظامیان نوشته‌ی میجر آر. سی. تونسند، به بررسی و معرفی شباهت‌های موجود میان تمرینات مربوط به تناسب‌اندام، ورزش معمول و روتین و تمرینات نظامی می‌پردازد. بی‌شک نظامیان، بالاخص سربازان جنگی، بار استرسی بسیار زیادی را تحمل می‌کنند؛ شما با خواندن کتاب پیش رو با مفهومی تحت‌عنوان مقاومت روانی و تأثیر آن بر عملکرد ورزشی و راندمان بدنی نظامیان آشنا می‌شوید و می‌آموزید که چگونه می‌توان ورزش را بهانه‌ای برای تقویت فرهنگ مبارزه قرار داد.

درباره‌ی کتاب تاریخچه‌ای از ورزش نظامیان

آمادگی جسمانی و ورزش در طول تاریخ نقش بسیار مهمی در یادگیری فنون نظامی داشته‌اند. تعریفی که از ورزش کردن در فرهنگ لغات آکسفورد وجود دارد چنین است: «فعالیتی شامل اعمال جسمی و مهارتی است که در آن یک فرد یا یک تیم با هدف سرگرمی با دیگری و یا یک تیم دیگر رقابت می‌کند». ویژگی‌های مبارزه در بسیاری از ورزش‌های سنتی دیده می‌شوند و به همین دلیل این دسته از فعالیت‌های بدنی، ناخواسته با آموزش‌های نظامی درآمیخته‌اند. این آمیختگی نه‌تنها به تقویت وضعیت جسمی سربازان و افسران کمک می‌کند، بلکه باعث افزایش روحیه‌ی مثبت و مقاومت ذهنی آن‌ها نیز می‌شود. میجر آر. سی. تونسند در کتاب تاریخچه‌ای از ورزش نظامیان به‌طور کلی در مورد نقش ورزش در آموزش نیروهای رزمی و جنگ صحبت می‌کند و گزارش‌های مستندی را در این زمینه در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد.

در کتاب تاریخچه‌ای از ورزش نظامیان می‌خوانیم که علی‌رغم ایجاد تحولات قابل‌توجه در تاکتیک‌ها و تکنیک‌های فناوری‌های نظامی، همچنان ارتباطی ناگسستنی میان ورزش و جنگ وجود دارد. میجر آر. سی. تونسند همچنین عوامل جسمی، روانی و جامعه‌شناختی مؤثر بر فعالیت‌های بدنی و ورزش‌های تیمی را مورد بررسی دقیق قرار داده و نتایج را به خوانندگان ارائه می‌دهد. کتاب وی شامل چهار فصل «ورزش به مثابه یک اصل اساسی در آموزش نظامی»، «ویژگی‌های رهبران ورزشی و رهبران گروه‌های نظامی»، «مقاومت روانی در ورزش و ذهنیت نظامی» و «خلق فرهنگ مبارزه از طریق ورزش» است. در پایان نیز نتیجه‌گیری‌ای وجود دارد که در آن به استفاده از آموزش‌های ورزشی به‌نفع یک واحد نظامی اشاره شده است.

کتاب تاریخچه‌ای از ورزش نظامیان را محمد سرلک، معصومه دشت‌آبادی و دانیال اسداللهی سهی به فارسی ترجمه کرده‌اند. انتشارات نرسی نیز آن را منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

کتاب تاریخچه‌ای از ورزش نظامیان برای چه کسانی مناسب است؟

چنانچه به حوزه‌ی ورزش‌های رزمی و نظامی علاقه‌مند و یا درباره‌ی تاریخچه‌ی فنون نظامی کنجکاو هستید، خواندن این کتاب را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

در بخشی از کتاب تاریخچه‌ای از ورزش نظامیان می‌خوانیم

در آموزش نظامی

در طول تاریخ جنگ، تحولات عظیمی رخ داده است. اشتراک اطلاعات (استفاده از یک شبکه‌ی راداری توسط RAF در جنگ جهانی دوم برای شکست دادن لوفت وافه نمونه‌هایی از اشتراک اطلاعات و تکامل 2C است که یک مزیت عملیاتی به شمار می‌آید)، رشد تاکتیکی و فناوری پیشرفته (بمب‌گذاری استراتژیک در طول مبارزات هوایی کوزوو که در آن متحدین می‌توانستند هواپیماهایی فراتر از برد پدافند هوایی کوزوو را به‌کار گیرند، یک فناوری برتر است که به متحدین اجازه می‌دهد بر نبرد تسلط داشته باشند) باعث شده است که عملیات جنگی با نیزه و سپر به جنگ با هواپیماهای بدون سرنشین مسلح که از راه دور هدایت می‌شوند ارتقاء یابد. تحولات دیپلماسی و سیاست سبب ایجاد اتحادهایی شده است که به‌منظور حفظ امنیت بین‌المللی و حقوق بشر شکل گرفته‌اند و هدف آن‌ها تنها دنبال کردن منافع ارضی یا اقتصادی نیست. نیروهای مسلح، ازجمله نیروهای مسلح کانادا (CAF)ُ در مورد ترکیب اساسی نیروهای مسلح بر اساس نظریه‌ی متعارف یا ضد شورش (COIN) همیشه با هم بحث دارند. اگرچه تحول در حوزه‌ی نظامی همچنان ادامه دارد، اما یکی از ابعاد ساختار نظامی که با گذشت زمان ثابت مانده است، استفاده از ورزش در آموزش نظامی است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: ورزش به مثابه یک اصل اساسی در آموزش نظامی
اهمیت تاریخی ورزش و جنگ
حفظ سودمندی ورزش در جنگ
قصل دوم: ویژگی‌های رهبران ورزشی و رهبران گروه‌های نظامی
اصول رهبری نیروهای کانادایی و ورزش تیمی
فصل سوم: مقاومت روانی در ورزش و ذهنیت نظامی
فصل چهارم: خلق فرهنگ مبارزه از طریق ورزش
نتیجه‌گیری
منابع
فهرست اشکال
شکل 1. صحنه‌هایی از کشتی روی مقبره خونمهوتپ و نیامخوخوم 2400 قبل از میلاد
شکل 2. جسی اونز پس از اعطای مدال طلا در سال 1936 به پرچم آمریکا سلام می‌دهد.
شکل 3. مدل چندوجهی رهبری ورزشی
شکل 4. چشم‌اندازهای 2C به‌مثابه مناطقی در فضای چشم‌انداز 2CY
شکل 5. سبک‌های مربیگری و نیازهای ورزشکار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تاریخچه‌ای از ورزش نظامیان
نویسنده
مترجممحمد سرلک، دانیال اسداللهی سهی، معصومه دشت آبادی
ناشر چاپیانتشارات نرسی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات103
زبانفارسی
شابک978-600-5028-86-7
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های علوم نظامی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تاریخچه‌ای از ورزش نظامیان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تاریخچه‌ای از ورزش نظامیان

برای دریافت کتاب تاریخچه‌ای از ورزش نظامیان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.