معرفی و دانلود کتاب کنترل و یادگیری حرکتی با تاکید رفتاری - جلد 1

عکس جلد کتاب کنترل و یادگیری حرکتی با تاکید رفتاری - جلد 1
قیمت:
۸۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کنترل و یادگیری حرکتی با تاکید رفتاری - جلد 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کنترل و یادگیری حرکتی با تاکید رفتاری - جلد 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کنترل و یادگیری حرکتی با تاکید رفتاری - جلد 1

کتاب کنترل و یادگیری حرکتی با تاکید رفتاری - جلد 1 تألیف ریچارد اشمیت و تیموتی لی، بر مفهوم رفتار حرکتی انسان متمرکز می‌شود و می‌کوشد این عملکرد را از نظر فیزیولوژیک، عصبی و بیومکانیکی موردمطالعه قرار دهد. این راهنما، حس‌هایی که در فرآیند حرکتی نقش دارند و سازوکارهای مرکزی آن را توضیح می‌دهد، اصول حرکات ساده را تشریح می‌کند و در نهایت به این موضوع می‌پردازد که چرا بین آدم‌ها تفاوت وجود دارد و برخی از توانایی حرکتی بیشتری برخورداند.

درباره‌ی کتاب کنترل و یادگیری حرکتی با تاکید رفتاری - جلد 1

فهم شیوه‌ی حرکت کردن و تکان دادن اعضای بدن، همیشه برای انسان دغدغه‌ی مهمی بوده. از هزاران سال پیش، آدم‌ها به این فکر می‌کردند که ما چطور می‌توانیم انداممان را جابجا کنیم و بر روی پاهایمان راه برویم. به نظر ارسطو اولین فیلسوف و دانشمندی بود که سعی کرد در این زمینه تحقیق کند و آن را به‌صورت تئوریک بیان نماید. پس از او نیز، دانشمندان دیگری بر روی این علم متمرکز شدند و گوشه‌هایی از این راز را کشف کردند. از آن میان می‌توان به هنرمند بزرگ، داوینچی اشاره کرد که برای خلق آثار هنری‌اش تا حد زیادی توانست اصول حرکتی بدن انسان را درک کند. اما آنچه ما به عنوان علم حرکت‌شناسی می‌شناسیم، محصول صدسال گذشته است. پیشرفت هم‌زمان پزشکی و تکنولوژی این امکان را به محققان داد تا به شکل دقیقی آناتومی بدن انسان را تجزیه‌وتحلیل کنند و تا حد زیادی مبانی این فرآیند را تشریح کنند.

امروز ما کاملاً آگاهیم که یک حرکت ساده از ترکیب چندین حس و عصب و عضله شکل می‌گیرد. در واقع یک سیستم پیچیده‌ی عصبی - اسکلتی - عضلانی در پشت آن نهفته است. یکی از منابع جامع و مهم در همین حوزه، کتاب کنترل و یادگیری حرکتی با تاکید رفتاری - جلد 1 (Motor Control and Learning) تألیف ریچارد اشمیت (Richard Schmidt) و تیموتی لی (Timothy Lee) است. این اثر مفهوم رفتار حرکتی را به‌تفصیل توضیح می‌دهد و می‌کوشد عملکرد آن را از جنبه‌های متفاوت بیومکانیکی، فیزیکی و عصبی تفسیر کند.

چرا بعضی از ورزشکاران آن‌قدر انعطاف بدنی دارند و در انجام حرکات سخت ماهرند؟ یا چرا عده‌ای از نوازندگان بر روی حرکت انگشتان دستشان تسلط دارند و به‌خوبی ساز می‌زنند؟ و چرا دیگران این مهارت را ندارند؟ به اعتقاد محققان بخشی از این توانایی‌ها به حوزه‌ی رفتار حرکتی بازمی‌گردد. به تعبیر دیگر، ورزشکاران یا نوازندگان برجسته، عملاً کنترل حرکتی بهتری دارند که این امکان را به آن‌ها می‌دهد تا در رشته‌شان پیشرفت کنند. اما باید توجه داشت که کنترل حرکتی یک مفهوم صرفاً فیزیکال نیست، بلکه به سیستم‌های عصبی، حسی و روانی انسان هم ارتباط دارد.

معرفی و دانلود کتاب کنترل و یادگیری حرکتی با تاکید رفتاری - جلد 1

در واقع ترکیب و رشد همه‌ی این‌هاست که باعث می‌شود ما در حرکاتمان ماهرتر شویم. ریچارد اشمیت و تیموتی لی که خود از اساتید برجسته‌ی این حوزه محسوب می‌شوند، در کتاب کنترل و یادگیری حرکتی با تاکید رفتاری - جلد 1 تمام مراحل حرکت را تشریح می‌کنند و یک‌به‌یک توضیح می‌دهند. آن‌ها در ادامه به مفاهیم مشارکت‌های حسی و مشارکت‌های مرکزی در کنترل حرکتی می‌پردازند و اصول حرکات ساده را شرح می‌دهند. در قسمت پایانی نیز به تفاوت‌های فردی اشاره می‌کنند و از این می‌گویند که چرا بعضی از آدم‌ها در این زمینه توانایی بیشتری دارند.

کتاب کنترل و یادگیری حرکتی با تاکید رفتاری - جلد 1 را احمد فرخی، عباس بهرام و حسن خلجی برای انتشارات نرسی ترجمه کرده‌اند.

نکوداشت‌های کتاب کنترل و یادگیری حرکتی با تاکید رفتاری - جلد 1

  • این کتاب نیازهای دانشجویان برای فهم ماهیت و پیچیدگی‌های شناختی و رفتاری سیستم کنترل حرکتی انسان را برآورده می‌سازد. (دکتر دیوید شروود، استاد دانشگاه کلرادو)
  • این کتاب عملکرد و حرکات انسان را به شکل جامعی توضیح می‌دهد. (Doody's Review Service)

کتاب کنترل و یادگیری حرکتی با تاکید رفتاری - جلد 1 برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به دانشجویان رشته‌ی تربیت بدنی و علوم ورزشی و پژوهشگران حوزه‌های بیومکانیک و ارگونومی توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب کنترل و یادگیری حرکتی با تاکید رفتاری - جلد 1 می‌خوانیم

یکی از اولین تبیین‌های کنترل حرکتی، فرضیه زنجیره پاسخ بود (گاهی فرضیه زنجیره بازتاب هم نامیده می‌شود) که توسط روانشناسی به نام ویلیام جیمز در قرن نوزدهم ارائه شد (1890). جیمز فرض کرد که یک حرکت به وسیله علائم داخلی یا خارجی آغاز می‌شود که سبب انقباض عضلانی می‌شوند. این انقباضات، اطلاعات حسی را (که او آن را بازخورد حاصل از پاسخ نامید) از عضلات، از حرکات و یا از هر دو که حاصل از انقباض عضلات است، ایجاد می‌کنند. بازخوردی که جیمز به عنوان اطلاعات محرک در نظر گرفت (همانند هر محرک دیگری مانند نور یا صوت) به عنوان آغازگر انقباض بعدی عمل می‌نمایند. سپس دومین انقباض، بازخورد حاصل از پاسخ خود را ایجاد می‌نماید. که آغازگر سومین انقباض به شمار می‌آید و به همین ترتیب ادامه می‌یابد تا همه انقباضات بطور متوالی تکمیل شوند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مؤلفین
پیشگفتار مترجمان
بخش اول: مقدمه‌ای بر رفتار حرکتی
فصل 1: تکامل یک حیطه از مطالعه
فصل 2: روش‌شناسی مطالعه عملکرد حرکتی
فصل 3: پردازش اطلاعات در انسان
فصل 4: توجه و عملکرد
بخش دوم: کنترل حرکتی
فصل 5: مشارکت‌های حسی در کنترل حرکت
فصل 6: مشارکت‌های مرکزی در کنترل حرکتی
فصل 7: اصول حرکات ساده
فصل 8: هماهنگی
فصل 9: تفاوت‌های فردی و قابلیت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کنترل و یادگیری حرکتی با تاکید رفتاری - جلد 1
نویسنده،
مترجماحمد فرخی، عباس بهرام، حسن خلجی
ناشر چاپیانتشارات نرسی
سال انتشار۱۳۸۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات452
زبانفارسی
شابک978-600-5028-23-2
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های روانشناسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کنترل و یادگیری حرکتی با تاکید رفتاری - جلد 1

برای دریافت کتاب کنترل و یادگیری حرکتی با تاکید رفتاری - جلد 1 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.