معرفی و دانلود کتاب تجزیه و تحلیل بازاریابی: مدل‌ها و معیارهای راهبردی

عکس جلد کتاب تجزیه و تحلیل بازاریابی: مدل‌ها و معیارهای راهبردی
قیمت:
۳۴۰۰۰۰ ۱۷۰,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تجزیه و تحلیل بازاریابی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تجزیه و تحلیل بازاریابی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تجزیه و تحلیل بازاریابی: مدل‌ها و معیارهای راهبردی

کتاب تجزیه و تحلیل بازاریابی اثر استفان سورگر، راهنمای جامع شما در ارائه‌ی تحلیل و استراتژی‌های راهبردی در دنیای بازاریابی‌ست. دانش‌جویان و همچنین فعالان عرصه‌ی بازاریابی می‌توانند با استفاده از سرفصل‌های جذاب و متنوع این کتاب، اطلاعات و دانش خود را همگام با معیار‌های روز دنیا به‌روز گردانند و با ارزیابی صحیح از روند بازاریابی خود و اصلاح نقاط ضعف و خطاهای آن، آینده‌ی روشن‌تر و پرموفقیتی برای خود رقم بزنند.

درباره‌‌ی کتاب تجزیه و تحلیل بازاریابی

مدل‌های و معیار‌های تجزیه و تحلیل بازاریابی، این روز‌ها نقش راهنمای روشن‌گر و کلید راه کارشناسان بازاریابی را ایفا می‌کند؛ با این وجود بسیاری از فعالان دنیای کسب‌وکار همچنان از ساز‌وکار و شیوه‌ی استفاده از این مدل‌ها و بهره بردن از فواید بی‌نظیر آن آگاهی کامل و کافی ندارند. استفان سورگر (Stephan Sorger) نویسنده‌ی کتاب تجزیه و تحلیل بازاریابی: مدل‌ها و معیارهای راهبردی (Marketing Analytics: Strategic Models and Metrics) قرار است به این چالش بزرگ و فراگیر در دنیای بازاریابی پایان دهد و با معرفی سلسله‌ی منظمی از مدل‌های پراستفاده در تجزیه و تحلیل بازاریابی به ذهنیت علاقه‌مندان و مشتاقان این عرصه نظم و روشنایی ببخشد.

معرفی و دانلود کتاب تجزیه و تحلیل بازاریابی

کارشناسان بازاریابی رابط اصلی میان محصولات و خدمات یک مجموعه با مشتریان و مصرف‌کنندگان هستند؛ کسانی که خروجی نهایی کارخانه و یا شرکت خود را به درستی و آن‌طور که شایسته است به مراجعین و متقاضیان محصول معرفی می‌کنند و قدم آخر و نهایی برای رسیدن به سوددهی را رقم می‌زنند. اما گاه پیش می‌آید که بازاریابان، با وجود تلاش بسیار برای رعایت قواعد و اصول کار و صرف وقت و هزینه برای بالا بردن کیفیت خدمات، هنوز هم به نتیجه‌ی مطلوب دست پیدا نمی‌کنند و سود حاصل از فروش خود را راضی‌کننده نمی‌دانند. در این جا هیچ‌ ابزاری به اندازه‌ی معیار‌ها و مدل‌های آنالیز و تجزیه‌ و تحلیل، به کمک حال بازاریابان نخواهد آمد؛ مدل‌هایی که بار‌ها به لحاظ کارآمدی آزموده شده‌اند و در نمونه‌های عملی مختلف سرفراز بیرون آمده‌اند. این مدل‌ها و معیار‌ها با بررسی دقیق فرایند بازاریابی، نقاط ضعف کار را برای کارشناسان رونمایی می‌کنند و نکاتی که باید در آینده به روند کار اضافه شود را به کارفرمایان یادآوری می‌کنند. اما این مدل‌های تحلیل بازار‌یابی دقیقاً چطور کار می‌کنند؟ چه فاکتور‌هایی را از زیر نظر می‌گذرانند و اصلاً نحوه‌ی کار با آن و استفاده از داده‌های آن به چه شکل است؟

کتاب تجزیه و تحلیل بازاریابی، به تمامی سوالات بالا پاسخ خواهد داد. نویسنده‌ی این کتاب در ابتدا تعریف صحیحی از آنچه «معیار راهبردی بازاریابی» می‌دانیم در اختیار مخاطبان قرار خواهد داد و معیار‌ها و ویژگی‌هایی یک مدل بازاریابی کارآمد را برخواهد شمرد. همچنین نویسنده سعی داشته تا در مباحث اثر خود از سطح ابزار‌های آنالیز بازاریابی موجود در اینترنت فراتر برود و سطحی تخصصی‌ و جامع‌تر از مدل‌های قابل استفاده برای کارشناسان بازاریابی رونمایی کند. همچنین مباحث و موضوعات طرح‌شده در این اثر علاوه بر جامعیت از تنوع موضوعی بالایی نیز برخوردار هستند. آشنایی با تحلیل فروش و سوددهی، تجزیه و تحلیل مشارکت و حضور در شبکه‌های اجتماعی، تجزیه و تحلیل توزیع، قیمت‌گذاری و همچنین تجزیه و تحلیل رقابتی بخشی از موضوعات گسترده‌ی این اثر هستند. استفان سورگر که از مشاوران به‌نام و شناخته‌شده در عرصه‌ی بازاریابی‌ست همچنین سرفصل جداگانه‌ای را به شناخت بازار‌ها و تقسیم‌بندی‌ آن‌ها و همچنین مبانی و تعاریف اصلی جهان بازاریابی گنجانده و به این واسطه اثر خود را به کتابی جامع و مناسب برای تمام سطوح مطالعاتی تبدیل کرده‌ است. از نکات جذاب دیگری که کتاب تجزیه و تحلیل بازاریابی را به نمونه‌ای موفق در زمینه‌های کتاب‌های آموزش بازاریابی تبدیل کرده، رویکرد علمی و کاربردی اثر است. به عبارتی شما نه‌فقط با خواندن این کتاب یک منبع کاملاً علمی و اصولی در شناخت قواعد بازایابی در اختیار خواهید داشت، بلکه خواهید توانست یک‌به‌یک نکات و دروس آموزنده‌ی آن را در ابعاد عملی و در بازار و کسب‌وکار خود به کار ببندید. این اثر خواندنی در سال 2013 مخاطبان جهانی خود را پیدا کرد و با ترجمه‌‌ای از مهران رضوانی به دست علاقه‌مندان فارسی‌زبان می‌رسد. همچنین نشر این اثر با انتشارات آموخته بوده است.

کتاب تجزیه و تحلیل بازاریابی برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان رشته‌های بازرگانی و بازاریابی و همچنین کارشناسان و فعالان حوزه‌ی بازاریابی از مطالب پرفایده‌ی این کتاب بهره خواهند برد.

در بخشی از کتاب تجزیه و تحلیل بازاریابی: مدل‌ها و معیارهای راهبردی می‌خوانیم

ما تحلیل بازاریابی را به‌عنوان استفاده از مدل‌ها و معیارهایی تعریف کردیم که درک و بینشی عملی و قابل اجرا به ما ارائه می‌دهند. مقصود ما از اصطلاح «قابل اجرا» ارائۀ اطلاعاتی ملموس و عینی است که با استفاده از آن‌ها می‌توانیم گام‌هایی برای اتخاذ تصمیمات مهم بازاریابی برداشته، نتایجِ برنامه‌ها و طرح‌های بازاریابی را اصلاح کرده یا بهبود بخشیم و یا اقدامات جدیدی را آغاز کنیم. «مدل‌ها» ابزارهایی هستند که در تصمیم‌گیری بر‌اساس داده‌های بازاریابی و اهداف سازمانی به ما کمک می‌کنند. مدل‌ها جهان واقع را ساده‌سازی و بازنمایی می‌کنند و ما را قادر می‌سازند تلاش‌ها و اقدامات خود را حول یک مشکل به‌خصوص متمرکز کنیم. بسیاری از مدل‌هایی که در این کتاب مورد بحث قرار گرفته‌اند، می‌توان در قالب نرم‌افزارهای صفحه‌گسترده‌ای مثل برنامۀ اِکسِل اجرا کرد. «معیارها» سنجه یا مقیاس‌های پدیده‌های بازاریابی هستند. از معیارها برای پایش موقعیت‌ها و شناسایی و تشخیص مشکلات استفاده می‌کنیم.

بازاریاب‌ها می‌توانند اطلاعات کسب‌شده از طریق معیارها را به‌مثابه بینش و شناختی مناسب دربارۀ عملکرد طرح‌های بازاریابی معین، مانند کمپین‌های تبلیغاتی، به‌کار ببندند. عوامل متعددی موجب محبوبیت روش تحلیل بازاریابی شده‌اند؛ از جمله این عوامل می‌توان به پاسخگویی بیشتر متخصصان بازاریابی برای نتایج کسب‌شده، استفادۀ بیشتر از داده‌ها در ارائه‌ها، همایش‌ها و سخنرانی‌ها، حجم عظیم اطلاعات موجود در پایگاه‌های دادۀ سازمانی (و رازها و ناگفته‌هایی که این اطلاعات می‌توانند آشکار کنند)، دسترس‌پذیری آنلاین داده‌های بازاریابی، و همچنین استفاده از منابع بازاریابیِ کمتر اشاره کرد. مدل‌ها سبک‌های مختلفی دارند. در پایین‌ترین سطح مدل‌های کلامی قرار می‌گیرند که صرفاً اظهاراتی کلامی‌اند که پدیدۀ بازاریابی را بیان می‌کنند. در سطح بعدی که بالاتر از سطح پیشین است مدل‌های تصویری جای می‌گیرند که شامل تصاویر و نمودارهایی هستند که یک رابطه را نشان می‌دهند، و سرانجام در بالاترین سطح مدل‌های ریاضی حضور دارند که روابط را در قالب معادله نشان می‌دهند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجمان
پیشگفتار نویسنده
فصل 1: معرفی
فصل 2: شناخت بازار
فصل 3: بخش‌بندی بازار
فصل 4: تجزیه‌وتحلیل رقابتی
فصل 5: راهبرد بازار
فصل 6: عملیات کسب‌وکار
فصل 7: تجزیه‌وتحلیل کالا و خدمات
فصل 8: تجزیه‌وتحلیل قیمت
فصل 9: تجزیه‌وتحلیل توزیع
فصل 10: تجزیه‌وتحلیل ترویج
فصل 11: تجزیه‌وتحلیل فروش
فصل 12: تجزیه‌وتحلیل بازاریابی در عمل

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تجزیه و تحلیل بازاریابی: مدل‌ها و معیارهای راهبردی
نویسنده
مترجممهران رضوانی، علی بای
ناشر چاپینشر آموخته
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات529
زبانفارسی
شابک978-622-6650-88-5
موضوع کتابکتاب‌های بازاریابی و فروش، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۳۴۰۰۰۰ ۱۷۰,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تجزیه و تحلیل بازاریابی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تجزیه و تحلیل بازاریابی

برای دریافت کتاب تجزیه و تحلیل بازاریابی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.