معرفی و دانلود کتاب جنگو برای حرفه‌ای‌ها

برای دانلود قانونی کتاب جنگو برای حرفه‌ای‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جنگو برای حرفه‌ای‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جنگو برای حرفه‌ای‌ها

کتاب جنگو برای حرفه‌ای‌ها نوشته‌ی ویلیام اس وینسنت، به‌طور عمیق نحوه‌ی انجام کار برنامه‌نویسان حرفه‌ای جنگو و ساخت اپلیکیشن‌های وب در دنیای واقعی را پوشش می‌دهد. این راهنمای جامع، مهارت‌های توسعه‌ی وب شما را به سطوح بالاتر ارتقا می‌دهد و به شما یاد می‌دهد که چگونه با استفاده از پایتون و جنگو وب‌سایت‌های آماده‌ی تولید بسازید.

درباره‌ی کتاب جنگو برای حرفه‌ای‌ها

هنگامی‌که اصول جنگو را یاد گرفتید، شکاف بسیار بزرگی را بین ساختن «نیمچه برنامه‌ها»ی ساده و آنچه برای ساختن یک برنامه وب «آماده تولید» لازم است بدانید، خواهید یافت. دسته‌ی دوم برنامه‌های تحت‌وبی هستند که هزاران یا حتی میلیون‌ها کاربر به آن‌ها احتیاج دارند. ویلیام اس. وینسنت (William S. Vincent) عضو سابق هیئت‌مدیره‌ی بنیاد نرم‌افزار جنگو، میزبان پادکست گفت‌وگوی جنگو و نویسنده‌ی خبرنامه‌ی جنگو نیوز است. وی در کتاب جنگو برای حرفه‌ای‌ها (Django for Professionals: Production websites with Python & Django) موضوعاتی چون داکرها (Docker)، متغیرهای محیطی، پرداخت‌ها، جستجو، مجوزها، آپلود فایل/تصویر، تست، امنیت، عملکرد، و استقرار را تحت پوشش قرار داده است.

آنچه در کتاب پیش رو خواهید آموخت، شامل برخی از این موارد است: صفر تا صد راه‌اندازی یک وب‌سایت کتابفروشی، استفاده از داکر و PostgreSQL به‌صورت محلی به‌منظور تقلید تنظیمات تولید، اجرای ثبت‌نام کاربری پیشرفته با ایمیل، سفارشی کردن مجوزها برای کنترل دسترسی کاربر، نحوه‌ی کدنویسی تست‌های جامع، پذیرش توسعه و بهبودهای امنیتی و عملکرد پیشرفته و اضافه کردن امکان جستجو و آپلود فایل/تصوی. با خواندن متن تألیفی ویلیام اس وینسنت متوجه خواهید شد که اگر قصد به‌کارگیری تمامی امکاناتی که جنگو ارائه می‌دهد را دارید، استفاده از این کتاب راهنما، بهترین شیوه برای ساخت و استقرار وب‌سایت‌های مدرن است.

ویلیام اس وینسنت کتاب جنگو برای حرفه‌ای‌ها را درواقع در ادامه‌ی کتاب جنگو برای مبتدیان (Django for Beginners) نوشته است که با مفاهیم پایه و اولیه شروع شده و تمامی نکات آن از طریق ساخت پنج اپلیکیشن جنگو از ساده به پیچیده معرفی شده‌اند. نویسنده خواندن مجلد اول مجموعه را به تازه‌کارها توصیه می‌کند. کتاب دیگری نیز در این مجموعه‌ی سه جلدی تحت‌عنوان جنگو برای APIها (Django for APIs) نوشته شده که برای آموزش فرد به‌عنوان یک توسعه‌دهنده‌‌ی بک‌اند بسیار مفید است، اما مطالعه‌ی آن پیش از این کتاب الزامی نمی‌باشد. از مزیت‌های قابل‌ذکر کتاب‌های ویلیام وینسنت این است که وی تمامی جوانب کار یک توسعه‌دهنده‌ی وب را در نظر می‌گیرد. برای مثال اولین فصل از کتاب جنگو برای حرفه‌ای‌ها به تنظیمات اولیه اختصاص دارد تا قبل از این‌که در ادامه عمیقاً وارد جنگو شویم، مطمئن باشیم که رایانه‌مان برای توسعه‌ی وب به‌درستی تنظیم شده است.

کتاب جنگو برای حرفه‌ای‌ها را دکتر رمضان عباس نژادورزی و مهندس عارفه پورمجیدیان به فارسی ترجمه کرده‌اند. انتشارات فن‌آوری نوین این کتاب را منتشر کرده و در اختیار خوانندگان قرار داده است.

کتاب جنگو برای حرفه‌ای‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما نیز توسعه‌دهنده‌ای هستید که قصد ساخت اپلیکیشن‌های وب مدرن با استفاده از حداقل کدها را دارید، یا صرفاً به حوزه‌ی توسعه‌ی وب علاقه دارید، این کتاب یک راهنمای عالی و کاربردی در این زمینه خواهد بود.

در بخشی از کتاب جنگو برای حرفه‌ای‌ها می‌خوانیم

شروع به کار داکر

با وجود تمام پیشرفت‌ها در برنامه‌نویسی مدرن، پیکربندی اصولی و مناسب محیط توسعه‌ی محلی، همچنان یک چالش بزرگ محسوب می‌شود. در یک پروژه پارامترهای مختلف زیادی از قبیل کامپیوترها، سیستم‌عامل‌ها، نسخه‌های جنگو، گزینه‌های محیط مجازی و غیره وجود دارند. وقتی این چالش بزرگتر خواهد شد که باید یک محیط تیمی کار کنیم به‌طوری که همه‌ی افراد تیم به پیکربندی یکسانی از محیط توسعه نیاز دارند.

راه‌حلی به نام داکر در سال‌های اخیر ارائه شده است. گرچه هنوز از پیدایش آن زیاد نمی‌گذرد اما به‌سرعت به گزینه‌ی پیش‌فرض اکثر توسعه‌دهندگان تبدیل شده است که در سطح تولید کار می‌کنند.

با استفاده از داکر درنهایت می‌توان یک محیط تولید محلی قابل‌اعتماد و یکپارچه‌ای به وجود آورد که از نسخه‌ی مناسب پایتون گرفته تا نصب جنگو و اجرای سرویس‌های اضافی در کنار آن‌ها مانند پایگاه داده را در برمی‌گیرد. این بدان معناست که دیگر مهم نیست که شما از چه کامپیوتری، Windows ،Mac یا Linux استفاده می‌کنید. چون همه‌چیز در خود داکر اجرا می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: تنظیمات اولیه
فصل دوم: شروع به کار داکر
فصل سوم: PostgreSQL
فصل چهارم: پروژه‌ی کتاب‌فروشی
فصل پنجم: اپلیکیشن Pages (صفحات)
فصل ششم: ثبت‌نام کاربر
فصل هفتم: فایل‌های (دارایی‌های) استاتیک
فصل هشتم: ثبت‌نام کاربر پیشرفته
فصل نهم: متغیرهای محیطی
فصل دهم: ایمیل
فصل یازدهم: اپلیکیشن Books (کتاب‌ها)
فصل دوازدهم: اپلیکیشن reviews (نظرات)
فصل سیزدهم: بارگذاری فایل/تصویر
فصل چهاردهم: مجوزها
فصل پانزدهم: جستجو
فصل شانزدهم: کارایی
فصل هفدهم: امنیت
فصل هجدهم: استقرار
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جنگو برای حرفه‌ای‌ها
نویسنده
مترجمرمضان عباس نژادورزی، عارفه پورمجیدیان
ناشر چاپیانتشارات فناوری نوین
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات250
زبانفارسی
شابک978-622-5412-44-6
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی، کتاب‌های آموزش طراحی وب سایت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جنگو برای حرفه‌ای‌ها

هادی ایزدی
۱۴۰۳/۱/۷
توی هر کاری باید حرفه‌ای بود
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب جنگو برای حرفه‌ای‌ها

برای دریافت کتاب جنگو برای حرفه‌ای‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.