معرفی و دانلود کتاب جام جهانی 2022 قطر

عکس جلد کتاب جام جهانی 2022 قطر
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جام جهانی 2022 قطر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جام جهانی 2022 قطر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جام جهانی 2022 قطر

کتاب جام جهانی 2022 قطر اثر روری اسمیت، گزارشی ویژه از مهم‌ترین رویداد فوتبال در سال 2022 را شرح می‌دهد. نویسنده در این اثر به بررسی تمامی رقبا می‌پردازد و شانس هریک از تیم‌ها را برای رسیدن به مهم‌ترین افتخار ورزشی خود، قهرمانی جام جهانی بررسی می‌کند.

درباره‌ی کتاب جام جهانی 2022 قطر

جام جهانی مهم‌ترین رویداد دنیای فوتبال و جزء بزرگ‌ترین اتفاقات جهانی است. این رویداد هر چهار سال یک‌بار انجام می‌شود و تقریباً توجه تمام دنیا را در طول مسابقات به خود جلب می‌کند. کتاب جام جهانی 2022 قطر (who has qualified for the 2022 world cup) نوشته‌ی روری اسمیت (Rory Smith) به بررسی این مسابقات در سال 2022 به میزبانی کشور قطر می‌پردازد. 32 کشور در سرتاسر جهان در این مسابقات حضور دارند. تمامی کشورهای دنیا در مرحله‌ی انتخابی قبل از مسابقات برای به دست آوردن مجوز حضور به مصاف یکدیگر رفته‌اند و در نهایت، 32 تیم مجوز حضور در این مسابقات را به دست آورده‌اند.

جام جهانی فوتبال مردان، از سال 1930 آغاز شد و هر چهار سال یک‌بار این مسابقات برگزار شده است؛ البته در سال 1942 و 1946 این مسابقات به دلیل جنگ‌جهانی دوم لغو شد. اولین کشور میزبان اروگوئه بود که در نهایت، کشور میزبان، اروگوئه با غلبه بر آرژانتین اولین قهرمان جام جهانی لقب گرفت. در ادامه‌، این رقابت‌ها شکل منسجم‌تری به خود گرفت، تیم‌های مطرحی معرفی شدند و به‌عنوان مدعی همیشگی قهرمانی باقی ماندند.

پرافتخارترین تیم‌های فوتبال در جام جهانی به ترتیب شامل برزیل با پنج عنوان قهرمانی، ایتالیا و آلمان با چهار عنوان قهرمانی و آرژانتین، فرانسه و اروگوئه با دو عنوان قهرمانی می‌شود. کتاب جام جهانی 2022 قطر در ادامه به بررسی تیم‌های حاضر در جام می‌پردازد. در جام جهانی 2022 تمامی مدعیان حضور دارند؛ به‌جز ایتالیا که عدم صعودش به مسابقات قطر شوک بزرگی به هواداران فوتبال بوده است. ایتالیا که دو سال پیش در رقابت‌های اروپایی قهرمان اروپا شد به‌عنوان یکی از مدعیان قهرمانی یاد می‌شد، اما از صعود به جام جهانی بازماند.

طبق نظر روری اسمیت در کتاب جام جهانی 2022 قطر، میزبانی جام جهانی از اهمیت زیادی برخوردار است و کشور میزبان باید پتانسیل حضور تعداد بی‌شماری از علاقه‌مندان به فوتبال را داشته باشد. قطر با تأسیس زیرساخت‌های لازم در مدت کوتاهی توانست مجوز میزبانی را دریافت کند. البته شیوه‌ی ساخت‌وساز در قطر با انتقاد بسیاری از علاقه‌مندان و طرفداران و همچنین منتقدین فوتبال همراه بود؛ آن‌ها قطر را به سوءاستفاده از نیروی کار برای سرعت بخشیدن به روند زیرساخت‌ها متهم می‌کردند و به فیفا فشار می‌آوردند که باید میزبانی از این کشور سلب شود که این اتفاق رخ نداد.

کتاب جام جهانی 2022 قطر، نوشته‌ی روری اسمیت تمامی تیم‌های حاضر را بررسی می‌کند و با توضیح شیوه‌ی صعود آن‌ها انتظاری که از آن تیم در مسابقات می‌رود را بیان می‌کند. مدعیان اصلی این دوره از رقابت‌ها به عقیده‌ی نویسنده، تیم‌های فرانسه، انگلیس، آرژانتین و آلمان هستند. البته در دنیای فوتبال و به‌خصوص در جام جهانی همواره شاهد اتفاقات عجیب و اعجاب‌انگیز بوده‌ایم. در دوره‌ی قبل که فرانسه به قهرمانی رسید، تیم کرواسی در کمال ناباوری خود را به شایستگی تا مرحله‌ی فینال رساند و این امر سبب این شد تا تیم کرواسی به یک تیم خطرناک و مدعی بدل شود.

نویسنده‌ی کتاب جام جهانی 2022 قطر با اشاره به بازیکن‌های کلیدی هر تیم، نقش آن‌ها و انتظاراتی که از آنان می‌رود را نیز بیان می‌کند؛ چراکه جام جهانی صحنه‌ی مهمی برای بازیکنان فوتبال و فرصتی برای نشان دادن توانایی‌هایشان است. بسیاری از بازیکنان فوتبال با درخشش در جام جهانی توانسته‌اند بر سر زبان‌ها بیفتند و به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کنند. همچنین در سال برگزاری جام جهانی بهترین بازیکن سال بر اساس عملکرد بازیکن در این تورنمنت انتخاب می‌شود. تمامی این موارد حساسیت و اهمیت این مسابقات را بسیار بالا می‌برد و جام جهانی را به یکی از سه رویداد بزرگ ورزشی تبدیل می‌کند. باید توجه داشت که این رویداد ابعاد مختلفی در تاریخ داشته است؛ در بعضی مسابقات تأثیرات سیاسی داشته و حتی منجر به جنگ‌ کشورها شده است ازاین‌رو این مسابقات ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دارد.

کتاب جام جهانی 2022 قطر نوشته‌ی روری اسمیت با ترجمه‌ی فرشید عطائی توسط انتشارات نیک‌نوشت عرضه شده است.

کتاب جام جهانی 2022 قطر مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به علاقه‌مندان به دنیای ورزش و فوتبال توصیه می‌شود.

با روری اسمیت بیشتر آشنا شویم

روری اسمیت نویسنده و روزنامه‌نگار ورزشی در نیویورک تایمز است. او از سال 2016 به نویسندگی و نقد ورزشی در این شبکه‌ی خبری مشغول است. در سال 2012، با رافائل بنیتز سرمربی مشهور فوتبال کتابی با عنوان «رؤیاهای لیگ قهرمانان اروپا» نوشت. او در سال 2015 جایزه‌ی ویژه‌ی بهترین روزنامه‌نگار ورزشی را دریافت کرد.

در بخشی از کتاب جام جهانی 2022 قطر می‌خوانیم

مراکش

چگونه به جام جهانی رسید؟ «وحید خلیل هوژیچ» در صعود از دور مقدماتی خوب عمل می‌کند. این سرمربی بوسنیایی سه کشور را به سه جام جهانی گذشته برده است (ساحل عاج، الجزایر و ژاپن) و کمتر کسی تردید داشت که این تجربه را با مراکش تکرار نکند. در گروه مقدماتی شش بازی را برد و سپس به‌راحتی جمهوری دموکراتیک کنگو را در پلی آف (بازی حذفی) کنار زد. هیچ تیم آفریقایی دیگر این کار را به این راحتی انجام نداده است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جام جهانی 2022 قطر
نویسنده
مترجمفرشید عطائی
ناشر چاپیانتشارات نیک نوشت
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات62
زبانفارسی
شابک978-622-97918-5-1
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جام جهانی 2022 قطر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب جام جهانی 2022 قطر

برای دریافت کتاب جام جهانی 2022 قطر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.