معرفی و دانلود کتاب تمرینات عملکردی - جلد اول

برای دانلود قانونی کتاب تمرینات عملکردی - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تمرینات عملکردی - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تمرینات عملکردی - جلد اول

کریگ لیبنسون در کتاب تمرینات عملکردی - جلد اول به شما کمک می‌کند توانایی خود را در انجام رویکردهای تمرینی متفاوت محک بزنید. این کتاب به نوعی یک راهنمای آمادگی جسمانی برای عموم مردم است که بدون هیچ عارضه‌ای، به سازگاری و توان‌بخشی وضعیت بخش‌های مختلف بدن کمک می‌کند.

درباره‌ی کتاب تمرینات عملکردی - جلد اول

این کتاب آموزش‌های مفیدی را برای بهبود عملکرد بدن شما ارائه می‌دهد تا سطح جدیدی از تمرینات بدنی را تجربه کنید. کریگ لیبنسون (Craig Liebenson) در تدوین برنامه‌های تمرینی خود از رویکردی بهره گرفته که به تحرک مناسب، طول عمر و پیشرفت ورزشی شما می‌انجامد.

کتاب تمرینات عملکردی - جلد اول (Functional Training Handbook) راهنمایی عملی است که در آن مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های ورزشی خاص را به شکل واضح به‌ همراه اصول کلیدی مورد نیازتان تدوین نموده تا به بهترین عملکرد جسمی خود برسید.

به‌علاوه با کمک این راهنمای جامع می‌توانید آسیب‌دیدگی‌های جسمی خود را درمان کنید و این الگوها را به دیگران نیز آموزش دهید. البته بهتر است پیش از انجام تمرینات با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا بتوانید در انجام هر تمرین، توانایی بدنی و شرایط ویژه‌ی خود را در نظر بگیرید.

در فصل‌های مختلف این اثر به ورزش‌هایی چون بیس‌بال، بسکتبال، دوچرخه‌سواری، رقص، فوتبال، گلف، هاکی، هنرهای رزمی ترکیبی، وزنه‌برداری المپیک، اسکی، فوتبال، شنا، موج‌سواری و تنیس پرداخته شده و با تأکید بر ورزش عملکردی، نقش تحمل وزن و حفظ تعادل بدنی در کاهش آسیب‌های حرکتی مورد بررسی قرار گرفته است.

ترجمه‌ی کتاب تمرینات عملکردی - جلد اول حاصل همکاری علی اصغر نورسته، هیمن ابراهیمی، مجتبی کامکار و نظام نعمتی است. این اثر راهنمایی مناسب برای ورزشکاران فعال محسوب می‌شود که با هدف آموزش تمرینات ایمن با استفاده از استراتژی‌های عملی به مخاطبان عرضه شده.

کتاب حاضر را انتشارات حتمی به‌تازگی منتشر کرده و در دسترس علاقه‌مندان به حوزه‌های علوم ورزشی و آمادگی جسمانی قرار داده است.

در نکوداشت کتاب تمرینات عملکردی - جلد اول

  • کتاب تمرینات عملکردی - جلد اول لزوم انجام تمرینات و توان‌بخشی لازم برای عملکرد ورزشی مؤثر را به تصویر می‌کشد. (باشگاه ناشران Doodys)

کتاب تمرینات عملکردی - جلد اول مناسب چه کسانی است؟

ورزشکاران، مربیان، پژوهشگران و دانشجویان رشته‌های گوناگون ورزشی می‌توانند از اطلاعات علمی و کارآمد این کتاب استفاده کنند.

در بخشی از کتاب تمرینات عملکردی - جلد اول می‌خوانیم

عمدتاً مطالعات انجام‌شده در فوتبال، بروز بالای آسیب، خصوصاً استرین‌های عضلانی را در اواخر دو نیمه‌ی مسابقه و تمرین و یا در طول نیمه‌ی دوم مسابقه نشان داده‌اند۔‌ مطالعات دیگری نیز نشان می‌دهند که آسیب‌های متوسط تا بزرگ بیشتر از آسیب‌های جزئی در اواخر مسابقه رخ می‌دهند. از خستگی عضلانی غالباً برای توضیح خطر بیشتر آسیب‌ها در اواخر مسابقات استفاده می‌شود و این موضوع می‌تواند با مطالعاتی که در مورد مدل‌های حیوانی انجام می‌شود حمایت شود.

این یافته‌ها نشان دهنده‌ی این است که عضلات خسته‌شده نسبت به عضلات قبل از خستگی توانایی جذب نیروی کمتری دارند. احتمالاً، این کاهش جذب نیرو می‌تواند برخی از خواص مکانیکی در عضلات را تحت تأثیر قرار دهد و تحمل آن‌ها در برابر بار بیومکانیکی را کاهش داده، و همچنین باعث شود عضلات خسته شده بیشتر از عضلات قبل از خستگی در معرض آسیب باشند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
پیشگفتار
مقدمه
مقدمه و پیشگفتار مترجم
بخش اول
فصل 1. رویکرد عملکردی
فصل 2. نقش آمادگی اسکلتی عضلانی در پیشگیری از آسیب‌های ورزشی
فصل 3. پلی برای شکاف بین توانبخشی و کارایی
فصل 4. ثبات پویای عصبی عضلانی: تمرینات مبتنی بر مدل‌های کینزیولوژیکی رشد
فصل 5. فرایند بررسی بالینی و لینک‌های کلیدی
فصل 6. ارزیابی عملکردی الگوی‌های ناقص حرکتی
فصل 7. اصول تمرین سیستم حرکتی
بخش دوم: ملاحظات تمرینی اختصاصی در ورزش
فصل 8. بیسبال
فصل 9. بسکتبال
فصل 10. دوچرخه‌سواری
فصل 11. رقص
فصل 12. فوتبال آمریکایی
فصل 13. گلف
فصل 14. هاکی
فصل 15. هنرهای رزمی ترکیبی
فصل 16. وزنه‌برداری المپیکی
فصل 17. اسکی
فصل 18. فوتبال
فصل 19. شنا
فصل 20. موج‌سواری
فصل 21. تنیس

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تمرینات عملکردی - جلد اول
نویسنده
مترجمعلی اصغر نورسته، هیمن ابراهیمی، مجتبی کامکار، نظام نعمتی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات369
زبانفارسی
شابک978-600-355-604-1
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تمرینات عملکردی - جلد اول

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تمرینات عملکردی - جلد اول

برای دریافت کتاب تمرینات عملکردی - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.