معرفی و دانلود کتاب جرم شناسی و راهکارهای پیشگیری از بزه فرار از خدمت کارکنان نیروهای مسلح

عکس جلد کتاب جرم شناسی و راهکارهای پیشگیری از بزه فرار از خدمت کارکنان نیروهای مسلح
قیمت:
۲۰۰۰۰ ۱۰,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جرم شناسی و راهکارهای پیشگیری از بزه فرار از خدمت کارکنان نیروهای مسلح و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جرم شناسی و راهکارهای پیشگیری از بزه فرار از خدمت کارکنان نیروهای مسلح و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جرم شناسی و راهکارهای پیشگیری از بزه فرار از خدمت کارکنان نیروهای مسلح

مینا خیرخواه، سعید زادسر و محمدباقر کاظمی در کتاب جرم شناسی و راهکارهای پیشگیری از بزه فرار از خدمت کارکنان نیروهای مسلح به معضل فرار از خدمت سربازان می‌پردازند و برای پیشگیری از آن راهکارهایی ارائه می‌دهند.

درباره کتاب جرم شناسی و راهکارهای پیشگیری از بزه فرار از خدمت کارکنان نیروهای مسلح

حفظ نظام امنیتی یک جامعه برعهده‌ی ارتش آن جامعه است که از نهادهای نظامی مهم به شمار می‌آید. در نیروهای نظامی علاوه بر تعداد افراد، قدرت تحرک و کارایی افراد نیز حائز اهمیت است. وقتی افرادی تحت عنوان سرباز وارد نیروهای نظامی می‌شوند با محیطی کاملاً متفاوت از محیط قبلی خود مواجه می‌شوند که باید خود را با مقررات حاکم در آن تطبیق دهند. تداوم نیروهای نظامی بستگی تام به انضباط حاکم بر آن‌ها دارد؛ بنابراین افراد نباید از قوانین آن سرپیچی کنند.

طبق مطالعات صورت‌گرفته، معمولاً در زمان جنگ و در محیط‌های ناامن، سربازان دچار اختلالات روانی می‌شوند چراکه می‌بایست از آزادی و استقلال خود دست بکشند و به انضباط نظامی تن دهند. عده‌ای از سربازان می‌توانند خود را با شرایط پیش‌آمده تطبیق دهند و از هنجارهای نظامی تبعیت کننند و عده‌ای دیگر نمی‌توانند خود را تطبیق دهند و درنتیجه دست به اقداماتی می‌زنند که طبق قوانین نظامی، جرم محسوب می‌شوند. فرار از خدمت از جرائمی است که به محیط نظامی اختصاص دارد و از مهم‌ترین جرائم نظامیان به حساب می‌آید؛ چراکه غیبت فرد یا افراد نظامی در زمان مورد نیاز گاهی مأموریت‌های یگان را با اختلالاتی مواجه می‌سازد. بررسی علل وقوع این جرم، یعنی فرار از خدمت، و یافتن راه‌هایی برای پیشگیری از آن، مینا خیرخواه، سعید زادسر و محمدباقر کاظمی را بر آن داشت که اقدام به تألیف کتاب جرم شناسی و راهکارهای پیشگیری از بزه فرار از خدمت کارکنان نیروهای مسلح نمایند.

در جهت پیشگیری از فرار از خدمت، شناسایی و بررسی عوامل خطر نظیر دوری از خانواده، عدم انعطاف‌پذیری، فقدان آموزش حقوقی و قضایی، ناتوانی جسمی و روانی و... لازم می‌نماید. در مقابل این عوامل تدابیر حمایتی اندیشیده شده است. از جمله: آموزش پرسنل، افزایش اعتمادبه‌نفس و توجه به بهداشت و تغذیه‌ی نظامیان.

با توجه به توضیحات مذکور می‌توان گفت فرار از خدمت نیز مانند سایر جرائم بستگی زیادی به جوامع و ساختار اداری و نظامی دارد. در کتاب حاضر سعی شده است به بررسی ماهیت و علل فرار از خدمت پرداخته شود و توصیه‌هایی در جهت پیش‌گیری از آن اقدام گردد. این کتاب در چهار بخش تهیه و تنظیم شده است که در ادامه به تعدادی از موضوعات مطرح در آن پرداخته می‌شود: فرار در زمان صلح، فرار در زمان جنگ و درگیری‌های مسلحانه و ...

کتاب حاضر را انتشارات فانوس دنیا منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

کتاب جرم شناسی و راهکارهای پیشگیری از بزه فرار از خدمت کارکنان نیروهای مسلح برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب حاضر را به دانشجویان رشته‌ی حقوق و علاقه‌مندان به مسائل حقوقی، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب جرم شناسی و راهکارهای پیشگیری از بزه فرار از خدمت کارکنان نیروهای مسلح می‌خوانیم

حفظ امنیت و ثغور کشورها از مهمترین و نخستین وظیفه‌ی حکومت‌ها قلمداد می‌شود که این وظیفه به عهده‌ی نهادهای نظامی می‌باشد. دولت با ایجاد امنیت بستر مناسب را برای توسعه، رشد و اجرای برنامه‌های خود به وجود می‌آورد. وقتی احساس امنیت تأمین شود، جامعه مملو و سرشار از انگیزه بوده و آمادگی رشد و شکوفایی را دارد. مبانی جرم‌انگاری فرار از خدمت درباره نظامیان، تأمین برخی اهداف اجتماعی حکومت اسلامی است. بدین معنی که حکومت برای نظم و امنیت در جامعه اقدام به جرم‌انگاری این بزه نموده است. امنیت به عنوان یکی از محوری‌ترین شروط بقاء جامعه باید مورد حمایت حاکمیت باشد و حاکمیت به دلیل وظیفه‌ای که بر اساس عرف و قانون نسبت به مردم برعهده دارد، باید در تأمین امنیت و احساس ایمنی در کشور اقدام نماید.

فهرست مطالب کتاب

علائم اختصاری
مقدمه
بخش اول: تعاریف و مفاهیم
فرار در زمان صلح
فرار در زمان جنگ و درگیری‌های مسلحانه
فرار با تجهیزات نظامی
فرار به طرف دشمن
فرار با توطئه و تبانی
مبانی جرم‌انگاری فرار از خدمت
تاریخچه
خدمت سربازی
تاریخچه خدمت سربازی در ایران
خرید سربازی
بخش دوم: عوامل مؤثر وقوع جرم فرار از خدمت
فصل اول: عوامل مؤثر درون‌سازمانی جرم فرار از خدمت
فصل دوم عوامل مؤثر برون‌سازمانی جرم فرار از خدمت
فصل سوم: عوامل خطر در مورد کارکنان ثابت
فصل چهارم: آسیب‌شناسی جرم فرار از خدمت در نیروهای مسلح
بخش سوم: ضمانت اجراهای تقنینی جرم فرار از خدمت
فصل اول: پاسخ‌های کیفری به جرم فرار از خدمت
فصل دوم: پاسخ اداری به جرم فرار از خدمت
فصل سوم: پاسخ مدنی به جرم فرار از خدمت
بخش چهارم: ارزیابی مطالب و ارائه پیشنهادات
فصل اول: ارزیابی مطالب
فصل دوم: ارائه پیشنهادات
فهرست منابع و مأخذ
الف) کتب
ب) قوانین و فرهنگ‌ها
ج) مقاله‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جرم شناسی و راهکارهای پیشگیری از بزه فرار از خدمت کارکنان نیروهای مسلح
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات فانوس دنیا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات170
زبانفارسی
شابک978-622-7407-41-9
موضوع کتابکتاب‌های حقوقی جزا و جرم شناسی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۰۰۰۰ ۱۰,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب جرم شناسی و راهکارهای پیشگیری از بزه فرار از خدمت کارکنان نیروهای مسلح

برای دریافت کتاب جرم شناسی و راهکارهای پیشگیری از بزه فرار از خدمت کارکنان نیروهای مسلح و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.