معرفی و دانلود کتاب جعبه‌ی خاطرات: آشنایی کودکان با مفهوم سوگ

عکس جلد کتاب جعبه‌ی خاطرات: آشنایی کودکان با مفهوم سوگ
قیمت:
۸,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جعبه‌ی خاطرات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جعبه‌ی خاطرات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جعبه‌ی خاطرات: آشنایی کودکان با مفهوم سوگ

بعضی وقت‌ها ممکن است کسانی که از ته دل دوست داریم، ناگهان از ما دور شوند و دیگر نتوانند در زندگی‌مان حضور داشته باشند. جوآنا رولاند در کتاب جعبه‌ی خاطرات ماجرای دختربچه‌ای را برایتان می‌گوید که دلتنگ یکی از عزیزان خود است. او می‌خواهد با زنده نگه داشتن خاطره‌ی این فرد همچنان حضور او را در زندگی خود احساس کند. این کتاب توانسته برنده‌ی جوایزی چون «جایزه‌ی کتاب مون‌بیم» شود.

درباره‌ی کتاب جعبه‌ی خاطرات

در ابتدای این داستان دختربچه‌ای را می‌بینید که به بادکنکش فکر می‌کند که یک روز نخش از دست او رها شد و به آسمان رفت. بادکنک او بالا و بالاتر رفت؛ آن‌قدر که دیگر حتی از آن نقطه‌ای هم پیدا نبود. دختر می‌دانست دیگر بادکنکش را گم کرده و آن را نخواهد دید و از این موضوع خیلی غمگین بود، اما این حس حتی ذره‌ای شبیه به احساس اندوهِ ناشی از دست دادن یکی از عزیزانش نبود.

در کتاب جعبه‌ی خاطرات (The Memory Box: A Book About Grief)، نوشته‌ی جوآنا رولاند (Joana Ronald)، ماجرای دختربچه‌ای را می‌خوانید که عزیزی را از دست داده که با هم خاطرات زیادی داشتند. آن‌ها حرف‌های زیادی زده بودند، جاهای زیادی با هم رفته بودند و کاملاً می‌توانستند همدیگر را خوشحال کنند. او عمیقاً از این اتفاق غمگین است و نمی‌داند برای آرام کردن خودش باید چه کار کند.

اگر شما جای او بودید چه می‌کردید؟ شاید به سراغ یادگاری‌ها می‌رفتید یا به مکان‌هایی که با فرد ازدست‌داده‌تان رفته بودید، سر می‌زدید. شاید هم در ذهنتان غرق در خیال روزهای بودنش می‌شدید. اما دختربچه‌ی این داستان تصمیم دیگری گرفت. او یک جعبه برداشت و تصمیم گرفت همه‌ی چیزهای مهمی را که مربوط به خاطراتشان بود در این جعبه جمع‌آوری کند.

اگر دوست دارید بدانید او در این جعبه چه چیزهایی را نگه‌داری می‌کرد، باقی داستان را از زبان نویسنده بخوانید و با دیدن تصاویر کتاب در جریان خاطرات دختر و کارهایی که باید انجام می‌داد، قرار بگیرید.

از دست دادن یک حس دشوار و ناراحت‌کننده است که ممکن است تا مدت‌ها نتوانیم اثر آن را کاملاً از ذهنمان پاک کنیم. پس خوب است به خودمان فرصت بدهیم و با کمک بزرگ‌ترها و فکر کردن به چیزهای خوب این روزها را راحت‌تر سپری کنیم. مهم این است که تمام تلاشمان را برای زنده نگه داشتن خاطره‌ی عزیزانمان انجام دهیم.

در این کتاب جوانا رولاند سعی داشته موضوع سوگ را به خوبی برای شما توضیح دهد و از نگاه دختربچه‌ و یادآوری خاطرات او به شما آموزش دهد در چنین مواقعی -یعنی هنگامی که دچار سوگ شده‌اید- چطور احساساتتان را نشان دهید.

کتاب جعبه‌ی خاطرات ترجمه‌ی مائده بازرگان است و تصویرگری آن برعهده‌ی تیا بیکر بوده. این اثر از سوی انتشارات مهرسا منتشر شده و در اختیار شما قرار گرفته است.

جوایز و افتخارات کتاب جعبه‌ی خاطرات

  • برگزیده‌ی جایزه‌ی کتاب مون‌بیم
  • نامزد نهایی جایزه‌ی کتاب مید وِست
  • عنوانِ شایسته‌ی تقدیر جایزه‌ی منتخب مادران

نکوداشت‌های کتاب جعبه‌ی خاطرات

  • تصویرهای تیا بیکر که ترکیبی از تکه‌های پارچه و کاغذهای دارای بافت نرم است، در این اثر فضایی خانگی را ایجاد کرده که به‌ خوبی با حال‌و‌هوای دخترانه هماهنگ است. (پابلیشرز ویکلی)

  • وقتی یکی از عزیزان فوت می‌کند، کودکان به محبت، حمایت و مهربانی نیاز دارند. در کتاب جعبه‌ی خاطرات با دقت و حساسیت به این موضوع دشوار پرداخته شده است. این کتاب زیبا به شروع روند سوگواری کمک می‌کند و به کودکان فرصت صحبت می‌دهد. (سو اتکینز)

کتاب جعبه‌ی خاطرات مناسب چه کسانی است؟

والدین، مربیان و معلمان می‌توانند با بلندخوانی این کتاب به کودکان خود کمک کنند تا روزهای سوگواری را بهتر بگذرانند.

با جوآنا رولاند بیشتر آشنا شویم

جوآنا رولند در ساکرامنتوی کالیفرنیا بزرگ شده و در حال حاضر به همراه همسر و سه فرزندش در آن‌جا زندگی می‌کند. او در طول روز مربی مهد کودک است و شب‌ها به داستان‌نویسی مشغول می‌شود.

در بخشی از کتاب جعبه‌ی خاطرات: آشنایی کودکان با مفهوم سوگ می‌خوانیم

بعضی‌وقت‌ها آرزو می‌کنم کاش می‌شد دوباره بغلت کنم. دلم می‌خواهد همان‌طور که وقت خواب خرس بزرگم را محکم می‌چسبم و دست هایم را دورش حلقه می‌کنم، تو را هم محکم بغل کنم و نگذارم از پیشم بروی.

جعبه‌ای درست می‌کنم تا تو را فراموش نکنم. جعبه‌ای با خاطرات مشترکمان مانند ماسه‌های ساحلی که روی آن بازی می‌کردیم و وقتی از موج‌های طوفانی فرار می‌کردیم، ردپایمان روی شن‌ها می‌ماند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جعبه‌ی خاطرات: آشنایی کودکان با مفهوم سوگ
نویسنده
مترجممائده بازرگان
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات33
زبانفارسی
شابک978-622-7437-90-4
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جعبه‌ی خاطرات

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب جعبه‌ی خاطرات

برای دریافت کتاب جعبه‌ی خاطرات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.