معرفی و دانلود کتاب جنگ پول‌ها

عکس جلد کتاب جنگ پول‌ها
قیمت:
۷۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جنگ پول‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جنگ پول‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جنگ پول‌ها

کتاب جنگ پول‌ها اثری از ژاک میسترال در زمینه‌ی اقتصاد است. کتاب پیش رو قرار است از بحران مالی حاکم بر اقتصاد بگوید. این واقعیت که در عصر کنونی دنیا در نوعی بحران‌‌ مالی به سر می‌برد و هیچ‌کدام از ضلع‌های قدرتِ اقتصادی نمی‌توانند مشکلات خود بر محوریت پول و سرمایه را رفع کنند. میسترال در اثر خود به شفاف‌سازی این بحران می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب جنگ پول‌ها

کتاب جنگ پول‌ها (Guerre et paix entre les monnaies) نوشته‌ی نویسنده‌ی فرانسوی ژاک میسترال (Jacques Mistral) از آثار جالب توجه در زمینه‌ی اقتصاد در عصر معاصر است. با وجود آنکه کتاب نزدیک به ده سال پیش نوشته شده اما مطالبی که با دیدگاه تحلیلی ارائه می‌دهد، همچنان قابل مشاهده و به واقعیت نزدیک است. آیا تاریخ به تکرار خود تمایل دارد؟ این سؤالی‌ست که در همان ابتدای کتاب طرح می‌شود و به آن پاسخ داده می‌شود. آیا در واقع این جدال میانِ سرمایه‌ی دلاری، یورو و یوآن است که جنگی عظیم میان کشورهای بین‌المللی راه خواهد انداخت؟ آیا این نبرد بی‌پایان ارزش پول‌های سه قطب جهان است که برای ما «جنگ اصلی» را زمینه‌سازی خواهد کرد؟ پرسش‌هایی از این دست آغازگر مطالب ژاک میسترال هستند. پرسش‌های بنیادین و کلانی که بی‌شک جوابی سرراست و ساده ندارند و تنها با یک بررسیِ تخصصی و چندسطحی است که می‌توان به نظرگاهی درست رسید.

ژاک میسترال اشاره می‌کند که چه بخواهیم به بدهی‌های کلانی که کشورها در بعد مالی دارند بپردازیم و چه بخواهیم در بررسی تخصصی خود یکی از کشورهای تراز اول اروپا مانند آلمان یا قلمرو عظیم چین، جنوب اروپا یا ایالات متحده‌ی آمریکا را انتخاب کنیم، در نهایت نمی‌توانیم از این موضوع گذر کنیم که انباشت بدهی‌ها و بحران مالی اساسی‌ترین چالش در آسیب‌شناسی روابط بین‌المللی در عصر حاضر است.

معرفی و دانلود کتاب جنگ پول‌ها

کتاب جنگ پول‌ها همانطور که از عنوان‌اش برمی‌آید به ما می‌گوید که تلاش برای رسیدن به سرمایه‌ی اصلی در روابط بین‌الملل نگرانیِ بنیادی تمام کشورهای صاحب قدرت است. بی‌شک اینکه دلار قرار است در ده سال آینده فرمت اصلی پول در روابط بین‌الملل باشد یا چین با قدرت‌نمایی ملی‌گرایانه می‌خواهد یوآن را به پولِ اصلی دنیا تبدیل کند، موضوع بحث اکثر کارشناسان است. میسترال در کتاب خود در میان گزاره‌هایش بارها این مسئله را تکرار می‌کند: «تمام گرفتاری امروز دنیا، سیستم چرخش مالی است.» به گفته‌ی نویسنده، تاریخ به ما یاد داده که اولین رکن برای دست‌یابی به صلحِ بین‌المللی، رسیدن به سیستم پولِ قابل اطمینان است. تمام نبردهای تاریخ به باور ژاک میسترال با یک بحران شروع شده: جنگ‌ پول‌ها.

این کتاب برای اولین‌بار قصد دارد تا روش‌ها و استراتژی‌هایی را به اقتصادهای برتر دنیا پیشنهاد دهد که از بروز هرگونه تراژدی‌ احتمالی اجتناب کنند. این شیوه‌های کارآمد در واقع ساختارهایی‌اند که به واسطه‌‌اش «صلح اقتصادی» شکل خواهند گرفت و در بطن آن کشورها نیز ضرری نمی‌بینند. ژاک میسترال به عنوان یک کارشناس اقتصاد به طرح فرمول‌های تخصصی خود می‌پردازد و دریچه‌ای تازه برای اقتصاددانان ایجاد می‌کند. کتابی که می‌تواند برای هر علاقه‌مند به سیاستِ اقتصادی ارزشمند باشد.

کتاب جنگ پول‌ها توسط کیانوش امیری به فارسی برگردانده شده و انتشارات نیماژ آن را منتشر کرده است.

کتاب جنگ پول‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به علاقه‌مندان به حوزه‌ی اقتصاد و روابط بین‌الملل پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب جنگ پول‌ها می‌خوانیم

بخش‌نامه‌ی بن برننکی بسیار محتاطانه و پر از شرط و شروط بود. طبق پیش‌بینی‌های بانک مرکزی که در اثبات اعلامیه‌ی فوق منتشر شد، پایان تسهیل کمّی خصوصاً بستگی به تحولات مثبت فعالیت اقتصادی و بازار کار دارد. در واقع، همه تعدیل مزبور را محتمل می‌دانستند که دیر یا زود محقق می‌شد. در اینجا باید به دو ریسک متضاد توجه داشت: آیا این تصمیم زودهنگام بود یا برعکس همانند دوره‌ی گرینسپن هفت سال پیش‌تر «ناچیز و خیلی دیرهنگام.» درهردو‌صورت، به‌سبب آنچه در پی می‌آید قماری پرریسک بود. بن برننکی همواره روی ثبات وضعیت حساب می‌کرد. بانک مرکزی چشم‌انداز خوش‌بینانه‌تری از گذشته از وضعیت بهبود اقتصاد داد و رشد اقتصادی بالای 3 درصد در سال 2014 و کاهش نرخ بیکاری به زیر 6. 5 درصد را در پایان همان سال نوید می‌داد.

در چنین شرایطی، اقتصاد به‌خوبی قادر به تحمّل افزایش محتاطانه و تدریجی نرخ‌هاست، بازار سهام جهت خواهد یافت، سامان‌دهی سبد سهام تدریجاً پیش خواهد رفت. تا اینجای کار که خوب است. نکته‌ی نگران‌کننده در این پیش‌بینی معکوس‌شدن تعادل کنونی صندوق بین‌المللی پول هم‌زمان با بازبینی چشم‌اندازهای اقتصاد آمریکاست؛ مطمئناً نه خیلی زیاد، منفی 3 درصد طی دو سال. بااین‌حال، صندوق بین‌المللی پول شاهد ریسک «‌کاهشی» است. تحلیل پیشین نیز به همین جمع‌بندی منتج می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

دیباچه: جهان در سال 2029
پیشگفتار
1. آیا جنگ ارزها قابل پیشگیری است؟
بخش نخست: ارز بین‌المللی و جهانی‌شدن
2. صلح بریتانیایی: پوند و نظام پایه‌طلا
3. صلح آمریکایی: دلار، برتون وودز و نرخ ارز شناور
بخش دوم: دنیای چندارزی
4. یوآن و موضوع قدرت
5. یورو و مسئله‌ی حکمرانی
6. دلار و مسئله‌ی خروج از بحران
بخش سوم: حکمرانی جهانی و ارز بین‌المللی
7. آیا می‌توان بر جهانی‌شدن «حکمرانی» کرد؟
8. حق برداشت ویژه و بازسازی نظام ارز بین‌المللی
ارجاعات
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جنگ پول‌ها
نویسنده
مترجمکیانوش امیری
ناشر چاپیانتشارات نیماژ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات296
زبانفارسی
شابک978-600-367-786-9
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جنگ پول‌ها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب جنگ پول‌ها

برای دریافت کتاب جنگ پول‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.