معرفی و دانلود کتاب سرمایه گذاری خارجی در ایران

برای دانلود قانونی کتاب سرمایه گذاری خارجی در ایران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سرمایه گذاری خارجی در ایران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سرمایه گذاری خارجی در ایران

یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کشورها جذب سرمایه‌گذاران و افراد و نهاد‌های مالی خارجی است. کتاب سرمایه گذاری خارجی در ایران، اثر محمدرضا رضوی، علی سلیم و مسعود افشاری مفرد به ارائه‌ی راهبرد‌ها و طرح‌هایی می‌پردازد که به کمک آن‌ها می‌توان در این زمینه رونق ایجاد کرد و محیطی مطمئن برای سرمایه‌گذاران محیا کرد.

درباره‌ی کتاب سرمایه گذاری خارجی در ایران

بسیاری از کشورها برای ایجاد تغییر و تحول در اقتصاد خود به جذب سرمایه‌گذاران خارجی روی می‌آورند. محمدرضا رضوی، علی سلیم و مسعود افشاری مفرد در کتاب سرمایه گذاری خارجی در ایران به بیان بسترها و پیش‌نیازهای این نوع سرمایه‌گذاری می‌پردازند.

نویسندگان در کتاب سرمایه گذاری خارجی در ایران و در تعریف سرمایه‌گذاری خارجی اینگونه بیان می‌کنند که هر نوع تخصیص سرمایه توسط شرکت‌های خصوصی یا افراد حقیقی از کشورهای خارجی را سرمایه ‌گذاری خارجی می‌نامند. بیشتر این نهادها یا افراد شرکت‌های خصوصی چندملیتی هستند که از آن‌ها به‌عنوان جریان اصلی سرمایه‌گذاری خارجی یاد می‌شود و سرمایه گذاری توسط آن‌ها به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم انجام می‌شود.

نویسندگان در کتاب سرمایه گذاری خارجی در ایران، شیوه‌هایی را که یک سرمایه گذاری خارجی می‌تواند به آن وارد شود را توضیح داده‌اند. نویسندگان در فصل اول به بیان تاریخچه‌ی سرمایه گذری خارجی در ایران می‌پردازند و در ادامه از نقش این نوع سرمایه‌گذاری و تأثیراتی که بر کشور گذاشته است حرف می‌زنند. پس‌ از آن وضعیت سرمایه‌گذران خارجی در ایران تشریح می‌شود و در فصل چهارم به وضعیت منطقه‌ای ایران در زمینه‌ی جذب سرمایه‌گذاران پرداخته می‌شود. همچنین نویسندگان در فصل پنجم کتابمطالعات موردی از سرمایه گذاری خارجی را ارائه می‌کنند. فصل ششم به موضوع سیاست‌گذاری برای سرمایه‌‌گذار خارجی اختصاص دارد و درنهایت در فصل آخر به جمع‌بندی مطالب پرداخته می‌شود.

کتاب سرمایه گذاری خارجی در ایران، نوشته‌ی محمدرضا رضوی، علی سلیم و مسعود افشاری مفرد توسط انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی عرضه شده است.

کتاب سرمایه گذاری خارجی در ایران مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این کتاب به دوستداران کتاب‌هایی با موضوعات مالی و سرمایه‌گذاری توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب سرمایه گذاری خارجی در ایران می‌خوانیم

اصولاً ثبات به وضعیتی گفته می‌شود که در آن متغیرهای کلیدی و مبنایی اقتصاد به مقدار تعادلی خود نزدیک باشند و متغیرهای کلیدی قیمتی نیز با دامنه نوسان محدودی همراه باشند. همانطور که در این بخش بررسی شد، رشد تولید حقیقی بسیار پر نوسان است و متغیرهای قیمتی مثل تورم، نقدینگی، نرخ ارز هم ناآرام و مدام در حال افزایش. تراز تجاری بدون نفت منفی است، تراز سرمایه با کسری مستمر مواجه است، کسری بودجه دولت مستمر و بالا است. در این فضا
عوامل نامولد در اقتصاد جایگاه بالایی دارند و قیمت‌ها در بخش‌های مختلف مدام در حال تغییر هستند. بنابراین چشم انداز ثبات در میان مدت یا حداقل در کوتاه مدت امیدوارکننده و روشن نیست. این وضعیت بیانگر این است که کشور بخصوص از ناحیه سرریز فناوری به‌شدت به استفاده از سرمایه‌گذاری در کنار بهبود فعالیت‌های مولد داخلی نیازمند است.

فهرست مطالب کتاب

فهرست مطالب
مقدمه
فصل اول: سیر تاریخی تحولات FDI در ایران
فصل دوم: تحولات حوزه‌های تأثیرگذار بر FDI در ایران
فصل سوم: وضعیت سرمایه‌گذاران خارجی فعال در ایران
فصل چهارم: وضعیت بخشی و منطقه‌ای FDI در ایران
فصل پنجم: مطالعات موردی FDI در ایران
فصل ششم: سیاست‌گذاری FDI در ایران
فصل هفتم: جمع‌بندی: درس‌آموخته‌های گذشته برای بهره‌مندی از مزایای بالقوه FDI در ایران

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سرمایه گذاری خارجی در ایران
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات370
زبانفارسی
شابک978-964-468-965-9
موضوع کتابکتاب‌های آموزش سرمایه گذاری، بورس و فارکس
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سرمایه گذاری خارجی در ایران

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سرمایه گذاری خارجی در ایران

برای دریافت کتاب سرمایه گذاری خارجی در ایران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.