معرفی و دانلود کتاب حاکمیت شرکتی در بورس اوراق بهادار

عکس جلد کتاب حاکمیت شرکتی در بورس اوراق بهادار
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حاکمیت شرکتی در بورس اوراق بهادار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حاکمیت شرکتی در بورس اوراق بهادار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حاکمیت شرکتی در بورس اوراق بهادار

امروزه حاکمیت شرکتی، فرآیندی ضروری و استراتژیک در محیط کسب‌وکار محسوب می‌شود. کتاب حاکمیت شرکتی در بورس اوراق بهادار نوشته‌ی مریم حاتمی برک چای و شهرام هاشم‌نیا، در فصل اول در مورد قدرت سهامداران عمده صحبت می‌کند و در دو فصل بعدی به مطالبی همچون حاکمیت شرکتی و اصول، مباحث و تأثیرات عمده‌ی آن می‌پردازد. امروزه در بازارهای سرمایه، حاکمیت شرکتی مناسب در افزایش و حمایت از سرمایه‌ی سهامداران بسیار تأثیرگذار است. از این رو مطالعه‌ی کتاب نامبرده ضروری می‌نماید.

کتاب حاکمیت شرکتی در بورس اوراق بهادار مناسب چه کسانی است؟

مدیران، فعالان و علاقه‌مندان به دنیای بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری در بورس از مطالعه‌ی کتاب حاکمیت شرکتی در بورس اوراق بهادار بهره‌ی فراوان خواهند برد.

در بخشی از کتاب حاکمیت شرکتی در بورس اوراق بهادار می‌خوانیم

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که تمرکز مالکیت برای اتخاذ شیوه‌های خوب حاکمیت شرکتی مضر است. به طور خاص، سطح بالای تمرکز مالکیت رای دهنده باعث ضعف سیستم حاکمیت شرکتی می‌شود. این یافته‌ها مطابق با اثرات سلب مالکیت و جایگزینی است که در مدل نمایندگی مدیر اصلی وجود دارد. تأثیر منفی تمرکز مالکیت بر ترکیب هیئت مدیره این واقعیت را نشان می‌دهد که سهامداران بزرگ شرکت ایرانی تمایل دارند نظارت مستقیم بر مدیریت داشته باشند و بدون نیاز به هیئت مدیره مستقل که ممکن است استفاده از منافع خصوصی کنترل را محدود کند، عملکرد هیئت مدیره را جایگزین می‌کنند. در تحقیق انجام شده دو دستاورد اصلی ارائه شد. ابتدا، تأثیر ساختار مالکیت، به ویژه تمرکز مالکیت در استفاده از شیوه‌های حاکمیت شرکتی (هم هیئت مدیره و هم شاخص اقدامات خوب) و نقش متعادل کننده که توسط دیگر سهامداران بزرگ غالب ایفا می‌شود، و در متن بازار نوظهور تحلیل می‌گردد.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
فصل اول: قدرت سهامداران عمده
فصل دوم: حاکمیت شرکتی و اصول آن
فصل سوم: مباحث و تاثیرات عمده بر حاکمیت شرکتی
منابع و مآخذ
پیوست‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حاکمیت شرکتی در بورس اوراق بهادار
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات بهنام قلم
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات98
زبانفارسی
شابک978-622-7757-04-0
موضوع کتابکتاب‌های آموزش سرمایه گذاری، بورس و فارکس، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب حاکمیت شرکتی در بورس اوراق بهادار

برای دریافت کتاب حاکمیت شرکتی در بورس اوراق بهادار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.