معرفی و دانلود کتاب نفرین

عکس جلد کتاب نفرین
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نفرین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نفرین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نفرین

استیون جیمز، داستان‌نویس پرطرفدار امریکایی، این‌بار با جلد سوم مجموعه‌ی معروف خود، کتاب نفرین، به استقبال خوانندگان نوجوانِ مشکل‌پسند آمده است. اگر سرتان برای یک کتاب سراسر خیال و ماجراجویی، در ژانر وحشت درد می‌کند، این کتاب را در اتاق تاریکتان بخوانید و هیجان را لمس کنید. چرا که وقتتان را به خواندن یکی از پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین آثار این نویسنده اختصاص خواهید داد.

درباره‌ی کتاب نفرین

نفرین (curse)، سومین جلد از سه‌گانه‌ی پرطرفدار تیرگی (blur) است. این رمان نیز، مانند دو جلد قبلی خود، درونمایه‌ی جنایی و معماگونه دارد و می‌تواند شما را در مرزهای میان هذیان و واقعیت، معلق نگاه دارد. در حقیقت استیون جیمز (Steven James) به‌خوبی می‌داند چطور نبض خوانندگان خود را به دست بگیرد. او در روایت تازه‌ی خود بار دیگر به تصورات شخصیت‌های داستانش پر و بال می‌دهد تا دنیایی شگفت را بازآفرینی کند.

این‌بار قرار است دنیل بایزر، شخصیت اصلی داستان، در یک اردوی بستکبال، مشاهدات توهم‌گونه‌ی خود را در فضایی تاریک و ترسناک تجربه ‌کند. او پس از گذراندن تجربیات عجیب نه ماه گذشته، حالا در پی آن است که برای هذیان‌های بی‌پایان خود معنایی بیابد؛ برای همین با وسواس خاصی به رمزگشایی این معما مشغول می‌شود. در این میان نوجوانی در مسیر دنیل قرار می‌گیرد که روند داستان را دستخوش تغییر می‌کند. این نوجوان از دنیل کمک می‌خواهد تا زن جوانی را که اخیراً ربوده‌ شده، پیدا کنند.

در بخش‌های مختلف این داستان، جنون و واقعیت دو قطبِ به‌هم‌آمیخته هستند که تشخیص آنها بر عهده‌ی شماست. شما مختارید با منطق خود با رمان مواجه شوید و آن را باور نکنید، یا با قدرت خیال‌بافی‌تان وارد جهانی از حدس و گمان شوید. در هر صورت کتاب نفرین از دنیایی تازه و غیر قابل پیش‌بینی رونمایی می‌کند که هیچ وجهش با آنچه تاکنون زیست کرده‌اید، مطابقت ندارد.

نکوداشت‌های کتاب نفرین

- چیزی که به کتاب‌های استیون جیمز قوت می‌دهد، غیر قابل انتظار بودن آن است. (Christian Bookshelf Reviews)
- استیون جیمز نسبت به مرز خوبی و بدی در قلب انسان نگاه جالبی ارائه می‌دهد. (آن تاتلاک، رمان‌نویس)

کتاب نفرین مناسب چه کسانی است؟

برای خواندن این کتاب باید یک نوجوانِ کمی سربه‌هوا باشید که به قول پدر و مادرها «آتش می‌سوزاند». البته بعید نیست به عنوان یک دانش‌آموزِ درس‌خوان، با ذهنی خسته از حساب و کتاب‌های ریاضی، به دنبال اثری هیجان‌انگیز، با چاشنی ترس بگردید.

با استیون جیمز بیشتر آشنا شویم

استیون جیمز رمان‌نویس مطرح امریکایی‌ست که تاکنون برگزیده و نامزد جوایز ادبی متعددی بوده است. از برخی آثار او در مجلات معتبر به عنوان بهترین کتاب‌های سال یاد شده و منتقدان او را داستان‌نویسی چیره‌دست می‌دانند که قادر است تعلیق‌های روانی داستانش را با بینش‌های فلسفی همراه کند.

در بخشی از کتاب نفرین می‌خوانیم

هنوز نمی‌دانم چه چیزی باعث شد که بار اول تیرگی‌ها شروع بشوند، اما با گذشت زمان مشخص شد که وقتی اولین تیرگی را تجربه کردم، وقتی واقعیت و خیال‌پردازی طوری با هم هم‌پوشی و درهم‌آمیخته می‌شدند که نمی‌توانستم آن‌ها را از هم تفکیک کنم، سپس ذهن ناخودآگاهم سرنخ‌های این راز را کنار هم قرار می‌داد و ذهن خودآگاهم باید آن را حل می‌کرد. اما کشف راز تیرگی‌ها علمی دقیق و عینی نیست، و نا این جا این موضوع هم عمیقاً مشکل ساز بوده زیرا کمابیش همه آن‌ها پیرامون افرادی بودند که به نحوی کشته شده بودند.

برای همین است که در حالی که پزشک در اتاق اورژانس من را معاینه می‌کند تا ببیند خونریزی داخلی دارم یا نه به این موضوع فکر می‌کنم: آن پسر در جاده. و آن تیرگی ها. و مرگ و سوگ دخترهایی که در پاییز گذشته و در آن زمستان دیدم. اولین دختر، از تابوتش بلند شد و محکم دستم را گرفت و چنگ زد. سپس دومین دختر، درست در برابر چشمانم در میان شعله‌ها از هم پاشید. هر دو زمانی که برایم ظاهر شدند مرده بودند. و اکنون، یک پسر بچه را دیدم.

"بسیار خوب"، پزشک در حالی که کمک می‌کند که بنشینم می‌گوید، " تا اینجا خیلی خوب. هیچ علائمی از خونریزی داخلی نمی‌بینم. تو پسر خوش شانسی هستی."

به پزشک می‌گویم، "بله، فکر می‌کنم همینطور باشد."

فهرست مطالب کتاب

قسمت اول: ربوده شده
قسمت دوم: سقوط
قسمت سوم: تلافی
قسمت چهارم: همزمانی
درباره نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نفرین
نویسنده
مترجمنیلوفر حسنی
ناشر چاپیانتشارات بهنام قلم
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات460
زبانفارسی
شابک978-622-7757-05-7
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نفرین

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نفرین

برای دریافت کتاب نفرین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.