معرفی و دانلود کتاب خانه‌های هوشمند: مفاهیم و پیاده سازی

عکس جلد کتاب خانه‌های هوشمند: مفاهیم و پیاده سازی
قیمت:
۶۰۰۰۰ ۵۴,۰۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خانه‌های هوشمند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خانه‌های هوشمند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خانه‌های هوشمند: مفاهیم و پیاده سازی

کتاب خانه‌های هوشمند نوشته‌ی اشکان طالبی، احمدرضا طالب‌پور و مسعود نظری است که با زبانی ساده و شیوا درباره‌ی چگونگی هوشمندسازی خانه‌ها و مفاهیم اولیه‌ی این طرح صحبت می‌کند. این کتاب که در پنج فصل به تحریر درآمده به موضوعاتی چون انواع ابزار هوشمندسازی ساختمان‌ها، فواید هوشمندسازی خانه‌ها، تأثیر آن بر محیط‌زیست، کاهش مصرف انرژی و... پرداخته است.

درباره‌ی کتاب خانه‌های هوشمند

وقتی بحث خانه‌های هوشمند به میان می‌آید، در وهله‌ی اول فرد به یاد خانه‌های جادویی در فیلم‌ها و داستان‌های فانتزی می‌افتد؛ خانه‌هایی که خود به طور خودکار قادر به تنظیم نور و دمای داخلی، جلوگیری از ورود غریبه‌ها و نظافت بوده‌اند. پیشرفت تکنولوژی و ظهور هوش مصنوعی سبب شده تا این ایده به‌مرور زمان از شکلی فانتزی و رؤیاگونه فاصله بگیرد و تبدیل به یک واقعیت در دنیای کنونی شود.

سال‌ها پیش، زیرنظر گرفتن جزءبه‌جزء خانه از هزاران کیلومتر دورتر و در طی مسافرت، تنظیم نور و دما، کشیدن پرده‌ها و آبیاری گیاهان تنها با فشردن یک دکمه، فراتر از حد تصور به نظر می‌رسید، اما اکنون هوشمندسازی منازل موجب تحقق این رؤیا و تسهیل زندگی برای بشر امروزی شده است. خانه‌های هوشمند و یا Smart Homeها نه‌تنها باعث صرفه‌جویی در وقت می‌شوند و اسباب رفاه ساکنین را فراهم می‌آورند بلکه به ادعای مقدمه‌ی کتاب خانه‌های هوشمند انقلابی در جلوگیری از اتلاف انرژی نیز هست.

از آنجایی که تکنولوژی خانه‌های هوشمند به ایران نیز رسیده است، آگاهی و اطلاع درباره‌ی مفاهیم اولیه‌ و چگونگی پیاده‌سازی طرح آن خالی از لطف نیست. کتاب خانه‌های هوشمند که توسط مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسیده است در پنج فصل و به تفصیل به توضیح ایده‌ی هوشمندسازی منازل می‌پردازد.

فصل اول این کتاب به نوعی مقدمه بوده، به توضیح مسائلی از قبیل فواید هوشمندسازی ساختمان‌ها و تجهیزات هوشمندسازی منازل می‌پردازد و خط مشی کتاب را برای خوانندگان روشن می‌سازد. دومین فصل کتاب تئوری‌ خانه‌های هوشمند را برای مخاطب مطرح می‌کند و به‌شکل کوتاه درباره‌ی سیستم‌ها، اجزا، الگوها و محدودیت‌های خانه‌های هوشمند بحث می‌کند. سومین فصل کتاب قرار است ادعای نویسنده را من باب تأثیر چشمگیری هوشمندسازی منازل در مدیریت انرژی اثبات کند و در هفت بخش به اثر آن در جنبه‌های مختلف این موضوع می‌پردازد.

فصل چهار و پنج که تخصصی‌ترین بخش این کتاباست، به‌تفصیل به معرفی و توضیح درباره‌ی مواردی چون «ماژول‌های هوشمند»، «نحوه قرارگیری سیستم‌های مختلف سنجشی در یک خانه»، «نرم‌افزار برنامه‌ریزی»، «سیستم نرم‌افزاری جمع‌آوری داده از سنسورها»، «نصب سیستم سخت‌افزاری»، «اینترنت اشیا» و غیره می‌پردازد.

یکی از بهترین ویژگی‌های کتاب خانه‌های هوشمند این است که حتی تخصصی‌ترین مطالب را نیز به زبانی ساده و شیوا مطرح کرده تا برای مخاطب عام قابل‌فهم و درک باشد.

کتاب خانه‌های هوشمند برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمامی افراد علاقه‌مند به حوزه‌ی تکنولوژی، هوش‌ مصنوعی، نرم افزارو معماری مناسب خواهد بود.

در بخشی از کتاب خانه‌های هوشمند: مفاهیم و پیاده سازی می‌خوانیم

کلیه سیستم‌های هوشمند اجرایی در ساختمان قابلیت زمان‌بندی براساس نیاز و درخواست کاربر را دارند. با این روش می‌توان برنامه‌های روتین که به صورت مکرر و روزانه در ساختمان اجرا می‌گردد را توسط این سیستم برنامه‌ریزی و هدایت نمود. با این کار تمامی دستورات بدون هرگونه نقص یا فراموشی انجام می‌شود. امروزه با پیشرفت علوم کامپیوتری و طراحی برنامه‌هایی با گرافیک و انعطاف‌پذیری فوق‌العاده بالا، جهت سرویس دادن به افراد با سطوح اطلاعاتی مختلف، این امکان فراهم شده که بتوان اطلاعات کامل و ارزنده‌ای را از کلیه سیستم‌های هوشمند نصب شده درا بدست آورده و جهت مدیریت بهتر استفاده نمود. این اطلاعات قابلیت نمایش بر روی هر یک از وسایل ارتباطی مدرن و پیشرفته امروزی را داشته و توسط نرم‌افزارهایی که تحت قالب‌های اندروید، آیفون، ویندوز و وب‌سرور طراحی شده‌اند می‌تواند بر روی هریک از تجهیزات سخت‌افزاری همچون کامپیوتر و تبلت قابل نمایش، کنترل و برنامه‌ریزی شوند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه
فصل دوم: تئوری خانه‌های هوشمند
فصل سوم: خانه هوشمند و مدیریت انرژی
فصل چهارم: مفاهیم عملی خانه هوشمند
فصل پنجم: تئوری خانه هوشمند با ارتباط بی‌سیم
مراجع اصلی کتاب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خانه‌های هوشمند: مفاهیم و پیاده سازی
نویسنده، ،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات197
زبانفارسی
شابک978-600-1247-07-1
موضوع کتابکتاب‌های معماری، کتاب‌های آموزش کامپیوتر و اینترنت
قیمت نسخه الکترونیک
۶۰۰۰۰ ۵۴,۰۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خانه‌های هوشمند

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب خانه‌های هوشمند

برای دریافت کتاب خانه‌های هوشمند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.