معرفی و دانلود کتاب خرگوش‌ها و مارهای بوآ

عکس جلد کتاب خرگوش‌ها و مارهای بوآ
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خرگوش‌ها و مارهای بوآ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خرگوش‌ها و مارهای بوآ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خرگوش‌ها و مارهای بوآ

کتاب خرگوش‌ها و مارهای بوآ نوشته‌ی فاضل اسکندر نویسنده‌ی ایرانی‌تبار اهل قفقاز است. این داستان که در قالب فابل و از زبان حیوانات نوشته شده، در زمان اوج استبداد و خفقان شوروی سابق به طور غیرمستقیم به نقد استبداد حاکمان و رفتار منفعلانه‌ی مردم پرداخته است. خرگوش‌ها و مارهای بوآ داستان دو مار بوآست، یکی ماری پیر و تک‌چشم و دیگری ماری جوان که به تازگی به خوردن خرگوش‌ها روی آورده است.

درباره‌ی کتاب خرگوش‌ها و مارهای بوآ

داستان‌های تمثیلی و روایت اتفاقات از زبان حیوانات یکی از شیوه‌های پرطرفدار و البته جذاب برای نگارش داستان‌ها و رمان‌هاست. بسیاری از نویسندگان برای بیان اهداف و انتقادات سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی جوامع دورانشان، از این شیوه بهره گرفته‌اند و کتاب‌هایی همچون «کلیله و دمنه» و «قلعه‌ی حیوانات» و «مرزبان‌نامه» نمونه‌هایی از این شکل ادبی به‌شمار می‌روند. فاضل عبدلوویچ اسکندر ( Fazil Iskandar) نویسنده‌ی ایرانی‌تبار اهل قفقاز نیز یکی از نویسندگان چیره‌دستی است که برای بیان انتقادات سیاسی و اجتماعی خود و یورش به حاکمیت ظالم عصر خود، به این شیوه روی آورده است. او که بیشتر عمر خود را در مسکو گذرانده، در موسسه‌ی ادبی ماکسیم گورکی روزنامه‌نگاری خوانده است. اغلب آثار و کتاب‌های او به زبان روسی نوشته شده‌‌اند و بسیاری از آن‌ها با برگردان زبان انگلیسی هم به چاپ رسیده‌اند. پس از مرگ اسکندر در سال 2016 کاخ کرملین بیانیه‌‍ای در رثای او منتشر و از او به عنوان خالق آثار ادبی جاویدان یاد کرد.

کتاب خرگوش‌ها و مارهای بوآ (Rabbits and Boa Constrictors) که یکی از انتقادآمیزترین کتاب‌های فاضل اسکندر به‌شمار می‌رود، در زمان اوج خفقان حکومت شوروی به رشته‌ی تحریر درآمده است. این کتاب در قالب فابل (داستان و حکایات از زبان حیوانات) نوشته شده و شخصیت‌های آن تماما حیوانات هستند؛ به سبب این تشابه در موضوع و قالب با کتاب قلعه‌ی حیوانات جورج اورول، عده‌ای این دو اثر را با یکدیگر مقایسه می‌کنند.

این کتاب که با زبانی شیوا،‌ ساده و روان نوشته شده، به روایت اتفاقات میان دو مار بوآ و چند خرگوش می‌پردازد؛ در واقع فاضل اسکندر در کتاب خرگوش‌ها و مارهای بوآ می‌کوشد تا از زبان حیوانات به مسائل مهمی همچون روابط میان حاکمان و مردم، حفظ قدرت، منفت‌طلبی، استبداد، استعمار و رفتار منفعلانه‌ی جامعه بپردازد.

داستان کتاب خرگوش‌ها و مارهای بوآ از زاویه‌ی دید مار پیری به نام چپ چشم شروع می‌شود که در واقع تنها یک چشم دارد و در طی داستان تعریف می‌کند که چطور چشم دیگرش را از دست داده. سپس با پیشرفت داستان ابعاد دیگری نیز به آن اضافه شده و مخاطب کم‌کم با جامعه‌ی مارهای بوآ و خرگوش‌ها و روابطی که میان آن‌ها در جریان است، آشنا می‌شود. مار جوان دیگری نیز در داستان حضور دارد که با وجود سن کمش توانسته خرگوش‌های زیادی را شکار کند و همین اتفاق باعث شهرت او در میان جامعه‌ی مارها شده است. مار جوان در پی به دست‌گرفتن قدرت است و مقابله‌اش با مارهای پیری که سعی در حفظ قدرت دارند، زمینه‌ساز شکل گرفتن اتفاقات داستان می‌شود.

فاضل اسکندر در طی این کتاب می‌کوشد تا جامعه‌ی انسانی را به جنگل تشبیه کرده و با زبان تمثیل و البته در لفافه به نقد جامعه و حاکمیت در دوران گذشته‌ی روسیه بپردازد. او در میان خطوط کتاب خود نشان می‌دهد فروپاشی جامعه ممکن است چه عاقبتی داشته باشد و چرا اصرار به برقراری نظم در جامعه در دوران مختلف اهمیت دارد. او در این کتاب نه تنها حاکمان، بلکه حتی مردم را نیز در نابسامانی اجتماعی جامعه دخیل می‌داند و معتقد است منفعت‌طلبی و عافیت‌خواهی مردم سبب تداوم حکومت حاکمان ظالم و بی‌کفایت خواهد شد. خرگوش‌ها و مارهای بوآ از مشهورترین آثار تمثیلی فاضل اسکندر است که گرچه زبان ساده‌ای دارد، اما به عمیق‌ترین مفاهیم جوامع بشری پرداخته و با شجاعت دست به انتقاد از وضع نابه‌سامان موجود می‌زند.

این کتاب توسط آبتین گلکار به فارسی ترجمه شده و به‌کوشش نشر افق به چاپ رسیده است.

کتاب خرگوش‌ها و مارهای بوآ مناسب چه کسانی است؟

اگر طرفدار داستان‌هایی با تم اجتماعی و سیاسی هستید و یا از خواندن کتاب‌های «مزرعه‌ی حیوانات» و «کلیله و دمنه» لذت برده‌اید، احتمالا این کتاب نیز می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. زبان ساده و روان کتاب و حجم کمش، آن را به داستانی دلنشین و خوشایند تبدیل کرده که مخاطب می‌تواند در طی یک نشست آن را به اتمام رسانده و از آن داستان عمیق و پرمفهوم آن لذت ببرد.

در بخشی از کتاب خرگوش‌ها و مارهای بوآ می‌خوانیم

در این لحظه خرگوش ساده‌اى که مورد احترام همه بود، به نمایندگى از خرگوش‌هاى رده‌پایین اجازه‌ی سخنرانى خواست و گفت: «گوش کن، اندیشمند! ما همه تو را دوست داریم، تو از جنس خود مایى، به فکر ما هستى. این خیلى خوب است، ولى فکر بعضى جاها را نکرده‌اى. مثلاً خود من هر روز به جنگل یا علفزار مى‌روم و به جالیز بومى‌ها سرک مى‌کشم... هر روز ممکن است به مار بوآیى بربخورم، ولى ممکن هم هست برنخورم. مثلاً پریروز برنخوردم، دیروز هم همین‌طور، و خودت مى‌بینى که امروز هم، شکر خدا، سالم و سرحالم. نتیجه؟ من مى‌توانم هر روز به جالیز بومى‌ها بروم، ولى مار بوآ به‌هیچ‌وجه نمى‌تواند هر روز مرا بخورد. پس معلوم مى‌شود اوضاع به نفع من است. پس یک جاى فکرهاى تو اشکال دارد، اندیشمند. برو روى تپه‌ی سبز خودت و فکرى بکن که نه مارهاى بوآ به ما کارى داشته باشند و نه ما از تثلیث کبیرمان محروم بمانیم. آن‌ وقت همه‌ی ما، یک‌دل و یک‌زبان، دنبال تو راه مى‌افتیم.»

خرگوش‌هاى رده‌پایین شروع کردند به فریاد کشیدن: «صحیح است! درست است!» چون در لحظات سخت، گرفتن این تصمیم که هیچ تصمیمى گرفته نشود، براى خرگوش‌ها خوشایندترین تصمیم بود.

پادشاه خرگوش‌ها هم فریاد زد: «من شخصاً اولین نفرى هستم که دنبالت راه مى‌افتم! به محض اینکه نتایجت تأیید شود!»

خرگوش‌ها راضى از تصمیمشان که نگرفتن تصمیم بود، فریاد زدند: «زنده‌باد پادشاه بلندنظر ما!»

پادشاه ادامه داد: «از آن گذشته، براى آنکه اندیشمند بتواند خوب فکر کند و دلیلى براى پرت شدن حواسش نباشد، ما هر روز از سر میز خودمان دو هویج درسته به خانواده‌ی او مى‌دهیم!» خرگوش‌ها فریاد زدند: «زنده‌باد پادشاه دست ‌و دلباز ما!»

پادشاه فریاد زد: «سبقت در تولیدمثل، این است سلاح ما!» و براى آنکه نشان دهد جلسه تمام شده، پنجه‌ی ملکه را گرفت و در کاخش از نظرها ناپدید شد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خرگوش‌ها و مارهای بوآ
نویسنده
مترجمآبتین گلکار
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات224
زبانفارسی
شابک978-600-353-294-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خرگوش‌ها و مارهای بوآ

هنری جود
۱۴۰۲/۱۲/۱۰
نویسنده در داستان از زبان حیوانات سخن می‌گفت و کتاب جالبی خلق کرده بود.
حیوانات درون داستان هرکدام نماد گروهی از انسان‌ها بودند، پیتون کبیر نماد رییسی بود که حقش نبوده اما به ریاست رسیده مثلاً خودش مار پیتون بوده ولی زیر دستانش مار بواً.
پادشاه خرگوش‌ها کسی بوده که دائما دروغ می‌گفته و با خرگوش
وعده‌های دروغین هارو خام می‌کرده.
خرگوش‌ها نماد کسانی بودند که هر حرفی را باور میکنند مثلاً موقع سخنرانی هرچه که اندیشمند می‌گفت باور میکردند ولی تاکه پادشاه حرفی برخلاف اندیشمند میزد باز حرف پادشاه را باور میکردند.
مارها نماد کسانی بودند که تا برای کسی اتفاقی می‌افتاد رهایش میکردند و و سر چیزهای الکی بهشون بر میخورد و عصبانی میشدند.
کوتوله نماد کسی بود که هیچگاه حقیقت خودش را باور نمی‌کرد و به دنبال چیزی بود که هرگز نبوده و نمی‌شد.
اندیشمند نماد کسی بود که در راه فهمیدن و فهماندن حقیقت تلاش می‌کرد و حتی جونش رو فدا کرد.
نکته سنج و ملکه نماد افراد خائن بودند ملکه در پی خیانت به همسرش بود و نکته سنج به همنوع خود خیانت کرد.
کتاب درسهای مهمی برای زندگی داشت و شخصیت‌های داستان هر کدوم درسی برای ما بودند.
فقط یه چیزی، چرا همه‌ی شخصیت‌های اصلی داستان می‌مردند؟ هم اندیشمند مرد هم چپ چشم هم پیتون کبیر و...
ولی در کل داستان زیبایی بود، لذت بردم.
یک چیز دیگه هم هست به نظر من کتاب برای نوجوانان نوشته شده بود ولی بقیه هم بخونن ضرر نمیکنن🙂
پاشا سعید
۱۴۰۲/۱۱/۱۵
کتاب داستان جالبی که از در دنیای حیوانات اتفاق می افتد. از آثار نزدیک به این قلعه حیونات است که در نظرات گفتن با این هم تراز ولی به نظر من این کتاب از ان ضعیف تر است ولی با این حال خیلی نکات خوبی داره. اوایل کتاب کمی حوصله سر بر هست ولی رفته رفته خوب میشه. با این که متن داستان ساده و برای سنین هم و نوجوان مناسب است ولی در دل خود مفاهیم سیاست جامعه شناسی رو جای داده. داستان حاشیه و ماجرای اضافه مانند نظر ملکه خرگوش‌ها به یک خرگوش رو داره که نمیدونم در متن اصل هم به این شکل هست یا در ترجمه مورد عنایت قرار گرفته داستان از شخصیت‌های از مارها و خرگوش‌ها و میمون‌ها و افراد بومی تشکیل شده که هر کدام نمادی از چیزی است ولی کلیت داستان به حکومت شوروی اشاره دارد که چگونه امیال شخصی را در اداره کشور دخیل می‌شود و چگونه افراد در راس هرم، به خاطر از دست ندادن جایگاه خود حاضر به گرفتن تصمیماتی می شود که باعث زیان کل کشور می شود ترس و طمع دو ابزار مهم پادشاه خرگوش‌ها برای کنترل قبیله می‌باشد که در مواقع مورد از شدت یکی کاسته و به دیگری اضافه میکند. پادشاه خرگوش‌ها برای بودن در قدرت و کنترل دیگران نگهبانان مخصوصی رو استخدام میکنه و برای کنترل انها نگهبانان دیگر که همان سیستم کا-گ-ب هست. خرگوش دانایی که راز مارها را کشف کرده و با این می تواند باعث زنده ماندن خرگوش‌ها شود پایه ترس حکومت داری را بر هم می زند به خاطر همین پادشاه او را طرد کرده و با خیانت او را طعمه دشمنان میکند و در ادامه از اندیشه‌های او سو استفاده کرده و برای دوام سلطنت خود استفاده میکند
افشار حبیبی
۱۴۰۲/۱۱/۱۰
روندی که در داستان از شیوه پادشاهی و حکومت‌داری جامعه خرگوش‌ها نشان داده می‌شود، اشاره به سیستمی دارد که در تلاش برای حفظ قدرت خودش است. ترس از مارهای بوآ و امید به گلخانه گل کلم، تصویری نیک‌ سرانجام و بد فرجام ارائه می‌دهد که با آن رفتار خرگوش‌ها کنترل می‌شود. داستان به‌ راحتی قلمرو اش را، میان و مسیحیت سرمایه‌ داری تقسیم می‌کند. همه می‌خواهند توده‌ها را برای خود نگه دارند. این رویکرد تصویری ساده شده و روان‌ شده از نگاهی سیاسی و اجتماعی است، که نویسنده به آن معتقد است. زبان نیز روایتش را در این داستان، از نگاه و مرتبه‌ای پیش می‌گیرد که گویی از فراز تاریخ می‌نگرد. داستان هم آهسته و دقیق و ظریف، خودش را در فضایی روانشناسانه و جامعه‌شناختی قرار می‌دهد. به سلسله روابط قدرت رسوخ می‌کند و مناسبات را به دقت و موشکافانه، مورد بررسی قرار می‌دهد. شاید بتوان پیچیده‌ترین و عمیق‌ترین بخش کتاب را دیدار مار جوان و خرگوش نکته‌سنج دانست. یهودایی که در باب خیانت خود به تفکر می‌پردازد. تفکری که همچون زخمِ بازی است که به ترمیم نیاز دارد. فاضل اسکندر در این کتاب کلیله‌ و‌ دمنه‌ گونه، آن بخش تاریک و سایه‌ انداخته جوامع تحت دیکتاتوری را، می‌شکافد و پیش روی خواننده می‌گذارد. از دید اسکندر، اول زخم‌ها و ناکامی‌ها باید اصلاح و ترمیم شود و پس از آن به جنگ دیکتاتور و خود کامه باید رفت. تا زمانی که در درون خود، از رذالت ارتزاق می‌کنیم، وضعیت بهتری شکل نمی‌گیرد. کاراکترها در داستان و در روند روایت، مرتبا جایگاه و نقششان را تغییر می‌دهند و از تمثیلی به تمثیل دیگر تناسخ می‌کنند. نقش‌ها جا به‌ جا می‌شوند و حیواناتی که آن‌ها را ما به‌ ازای آدم‌ ها یا قدرت‌ هایی فرض می‌کردیم، به ناگاه به آدم‌هایی دیگر شبیه می‌شوند
ترنج
۱۴۰۲/۱۰/۷
بعد از قلعه حیوانات دومین کتاب تو این ژانر بود که خوندم تجربه جالبی بود باید اعتراف کنم بخشهای زیادیش رو درست متوجه نشدم و قطعا لذت زیادی از اون قسمتها نبردم مثل بخشهایی که مربوط به خرگوش شاعر بود. نمیدونم مرغ غم یا مرغ طوفان دقیقا نماد چه چیزی هستن. یا خرگوش کوچولو واقعا کی بود و ماجراش چی بود و و چی شد؟؟ اما شخصیت مورد علاقه‌ام پادشاه خرگوشها بود یک سیاستمدار واقعی با اشراف کامل به تمام آموزه‌های علم سیاست روان شناسی البته در دنیای خرگوشها. و هرچند استفاده غیر شرافتمندانه و جاه طلبانه‌ای از این علوم میکرد ولی برام جالب بود. شخصیت اندیشمند هم شخصیت قابل اعتنایی بود هرچندکه اساسا کشف مهمش رو از طریق تفکر و تعقل و تدبر به دست نیاورده بود بلکه صرفا با فالگوش ایستادن راز مهم مارها رو کشف کرده بود!!
به هرحال در این داستان گویا هر حیوانی اعم از پیتون کبیر، چپ چشم، اندیشمند، ملکه، پادشاه خرگوش‌ها، تشنه لب و... هر کدوم نماد یک نوع تفکر و شخصیت در دنیای واقعی انسانها هستن وشاید هر اتفاق در داستان ولو ساده و پیش پا افتاده اشاره‌ای داره به یک اتفاق مهم در دنیای سیاست و کشورهای جهان.
در نهایت معتقدم اگر کمی داستان خلاصه تر و جمع و جورتر بود شاید جذابتر بود. چون یه جاهایی احساس میشد داستان داره کش میاد اونم بی جهت. ولی در کل خوندنش خالی از لطف نیست.
زینب نظری
۱۴۰۲/۱۱/۱۶
کتاب بسیار خوبی بود؛ از نکات برجسته کتاب قسمت‌هایی هست که خواننده دقیقا مصداق‌های حوادث و شخصیت‌های کتاب رو میتونه در جامعه‌ای که در اون زندگی میکنه پیدا کنه، و حتی در جایی انقدر نزدیکی این مصداق‌ها به واقعیت‌ها زیاد میشه که آدم ناخودآگاه و شاید از شدت عصبانیت خنده‌اش میگیره! خیلی‌ها این کتاب رو با کتاب قلعه حیوانات مقایسه کردند ولی به نظر ویژگی مشخصی که این کتاب رو از قلعه حیوانات متمایز میکنه این هست که خرگوش‌ها و مارهای بواً شمول بیشتری نسبت به جامعه مختلف داره و از طرف دیگر ماهیت خیلی از گروه‌های آزادی خواه و ضروریت ایجاب و مبارزه اون‌ها رو هم مورد پرسش قرار میده. در کل کتاب بسیار خوبی بود و از خوندنش راضی ام. سپاس از کتابراه عزیز...
علیرضا
۱۴۰۲/۹/۲۶
خسته کننده بود. واقعا این همه طولانی بودن داستان نیازی نبود. پند‌های قشنگی داشت ولی انقدر داستان را نویسنده کش داده که تمام شیرینی پند‌ها از یادم آدم میره. بعد فاز داستان خیلی تغییر میکنه. بعضی جاها احساس میکنی داری یک داستان شگفت آور در سطح مزرعه حیوانات مطالعه میکنی، بعضی جاها حس میکنی یک کتاب آن بچه گانه دستت گرفتی. خود پندهای داستان خوبه، ولی شخصیت پردازی و کش دادن آن توی ذوق میزنه. البته مطالعه آن خالی از لطف نیست اما کتابی نیست که وقتی دستتان گرفتید، شور مطالعه اولیه را حفظ کند.
با تشکر ویژه از تیم محترم کتابراه🌹
فاطمه
۱۴۰۳/۱/۱۲
کتابی بود که نشون داد حاکمانی که فقط وعده میدن چیزی جز دروغگو‌های خیانتکار نیستن جوری که حتی حاضر میشن مردم خودشون رو قربانی کنن (به خصوص اندیشمندان و متفکران) تا بتونن خودشونو همچنان توی حکومت نگه دارن به نظرم داستان خیلی خوب این نوع حکومت هارو نشون داده و همینطور مردمی که باعث میشن این جور حاکمان همچنان تو قدرت باقی بمونن رو هم خوب به تصویر کشیده همچنین مردمی که فقط به فکر زنده نگه داشتن خودشون و پر کردن شکمشون هستن (به سختی زندگی میکنن) و خب از تغییر هم میترسن
Mhbb H
۱۴۰۲/۱۲/۲۸
کتاب خیلی خوبیه...
حقیقتش من اول فکر کردم یه داستان معمولی در مورد خرگوش‌ها و مارهاست
اما بعد از خوندنش متوجه شدم که چه کتاب قشنگی انتخاب کردم
کلا کتاب نمادین و جالبیه...
و بیشتر در مورد نفوذ و قدرت پادشاهان،
و اینکه چطور برای منفعت خودشون، دست به جنایت‌های عجیب و باورنکردنی میزنن هست. خالی

خوندنش از لطف نیست و به نظرم هرکسی حداقل یکبار اینو باید بخونه.
مرسی از کتابراه و عوامل بی نظیرش
اکرم السادات حسینی زری
۱۴۰۳/۱/۲۰
نثر نویسنده بسیار عالی و شیوا بود علاوه بر این که همهٔ اتفاقات و مسائل تماماً منطبق بر نگرش ها و واقعیتهای موجود در بین حکومت و ملتهای کشورهای جهان سوم می‌باشد و انگار نویسنده از وجه تسمیه خرگوش و مار بواً به صورت کاملا هوشیارانه استفاده نموده است، و حتی مسئله هیپنوتیزم و تمامی فراز و نشیبش و تغییراتش عیناً روابط و تأثیرات ابر قدرتها بر جهان سومی‌ها می‌باشد.
Mohsen sherek
۱۴۰۲/۱۰/۷
برعکس نظراتی که دوستان گفتن سطح این کتاب در مقابل مزرعه حیوانات بسیار پایینه.
بعضی مطالب چندین بار تکرار شدن. مثل مار چپ چشم. درصورتی که فقط دو بار کفایت می‌کرد تا خواننده متوجه بشه که چه موقع چشمش رو از دست داده.
مثال مار و خرگوش هم چیز خوبی نبود. و از لحاظ علمی مسخره به نظر می‌رسه. داستان هم بیخودی طولانی شده. با تشکر از کتابراه.
زهرا کریمی
۱۴۰۲/۱۰/۲۷
در اطراف این دو مار بواً جنگل‌های انبوه استوایی با درختان نخل و نارگیل و موز و گردو گسترده شده بودند. در آن پروانه‌هایی به بزرگی یک پرندهٔ کوچک، و پرنده‌هایی به کوچکی یک پروانهٔ درشت در پرواز بودند.
داستان هیجان انگیزه توصیه میکنم حتما بخونیدش
متین دهقانی
۱۴۰۲/۱۰/۲۲
کتابی هم سطح با قعله حیوانات اثر جورج اورول که ناهنجاری‌های اجتماعی را در جنگلی که محل اجتماع حیوانات است، به تصویر میکشد.
اگر کتاب قلعه‌ی حیوانات را مطالعه کرده اید یا به آن علاقه دارید؛ از مطالعه‌ی این کتاب نیز لذت خواهید برد.
حسین طالبی پور
۱۴۰۲/۹/۲۹
با سلام و تشکر از کتاب راه
کتاب بسیار عالی بود ومیشد اصل مفهوم قربانی کردن و فداکردن و فداکاری وجهل را برای سیاستگذاری و تحکیم بخشیدن پایه‌های یک حکومت را به روشنی از دل داستان نویسند درک کرد این نشان دهنده نبوق نویسنده است
سپاسگذارم
M
۱۴۰۳/۱/۱
کتاب خوبی بود اما در اوایل کتاب کمی حوصله سر بر بود موضوع کتاب حول محور حیوانات بود و تقریباً فضای کودکانه و نوجوانانه‌ای داشت اما داستان‌های اموزنده و سیایت و فضای جامعه رو تو همین فضای ساده نشان میدهد
علی جعفری
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
مطالعه رمان و کتاب‌های داستانی فارغ از موضوع و محتوا شون یک تفریح و سرگرمی جذاب میتونه باشه که البته محتوا هم مهه چون کتاب‌ها یکی از تاثیر گذار‌ترین چیز‌ها روی نظام باور‌ها و ضمیر ناخوداگاه هستن
مشاهده همه نظرات 48

راهنمای مطالعه کتاب خرگوش‌ها و مارهای بوآ

برای دریافت کتاب خرگوش‌ها و مارهای بوآ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.