معرفی و دانلود کتاب خودابرازگری و جرئت‌مندی در زنان

عکس جلد کتاب خودابرازگری و جرئت‌مندی در زنان
قیمت:
۷۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خودابرازگری و جرئت‌مندی در زنان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خودابرازگری و جرئت‌مندی در زنان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خودابرازگری و جرئت‌مندی در زنان

جولی دی آزودو هنکس در کتاب خودابرازگری و جرئت‌مندی در زنان سعی دارد بین تحقیقات، نظریه‌ها، کاربرد عملی مفاهیم و داستان‌هایی از زندگی خود یا دیگران، تعادل به وجود آورد و تجربیات بیست‌ساله‌ی خود را در روان‌درمانگری در یک کتاب کم‌حجم و مفید خلاصه کند. کتابی که در سایت Healthline، در دسته‌ی بهترین کتاب‌های سال 2017 در حوزه‌ی سلامت زنان معرفی شده است. این کتاب خودیاری برای زنانی است که می‌خواهند عزت‌نفس و اعتماد‌به‌نفس بیشتری داشته باشند.

درباره‌ی کتاب خودابرازگری و جرئت‌مندی در زنان

در دنیای امروز ابراز وجود و قاطعیت برای زنان اهمیت زیادی پیدا کرده است. از قرن بیستم جنبشی برای رهایی از قوانین تبعیض‌آمیز جنسیتی به وجود آمد و تغییرات بنیادینی در جامعه پدیدار شد؛ اما هنوز هم در بسیاری از جوامع شاهد این هستیم که زنان جرئت حضور فعال را ندارند و نیازهای خود را در اولویت نمی‌گذارند. کتاب خودابرازگری و جرئت‌مندی در زنان (The Assertiveness Guide For Women) نوشته‌ی پژوهشگر و روان‌درمانگری است که بعد از بیست سال تجربه و ارتباط با زنان گوناگون، دست به نوشتن چنین کتابی زده.

جولی دی آزودو هنکس (Julie de Azevedo Hanks) در این کتاب به خوانندگان نشان می‌دهد که می‌توانند با ایجاد ارتباط‌های معنادار، نیازهای خود را نیز برآورده کنند. تعریف این کتاب از جرئت‌مندی و قاطعیت با گستاخی یا خودخواهی تفاوت دارد. رویکرد کتاب خودابرازگری و جرئت‌مندی در زنان این است که ما باید دیگران را نیز در ارتباطات خود در نظر بگیریم و باتوجه به آن‌ها سیستمی به وجود بیاوریم که هم خودمان از زندگی‌مان راضی باشیم و هم به دیگران آسیب نرسانیم.

در فصل اول کتاب خودابرازگری و جرئت‌مندی در زنان، جرئت و جنبه‌های مختلف آن را می‌آموزید. جولی دی آزودو هنکس در فصل دوم نظریه‌ی دلبستگی و سبک‌های مختلف آن را بررسی می‌کند. فصل سوم برای کسانی است که دوست دارند بیشتر راجع‌به تأثیر اجتماع و فرهنگ بر رفتار جرئت‌مندانه بدانند. در فصل چهارم کتاب به مهارت خودبازتابی و الگوهای روابط گذشته و فعلی پرداخته می‌شود. در فصل پنجم خودآگاهی و پرورش هیجانی محور بحث است. فصل ششم نیز مخصوص کسانی است که می‌خواهند هیجان‌ها و احساسات خود را مدیریت کنند. فصل هفتم و هشتم بر سه سبک ارتباطی و پیوند آن‌ها با خودابرازگری تمرکز دارد. در فصل نهم با نکات بیشتری درباره‌ی ابراز وجود، ارتباط با دیگران و رویارویی با موقعیت‌های دشوار آشنا می‌شوید.

جولی دی آزودو هنکس در هر فصل تمرین‌هایی را قرار داده که به شناخت شما از خودتان و ارتباطاتتان کمک می‌کند. اگر قصد دارید عزت‌نفس و اعتماد‌به‌نفس خویش را افزایش دهید، عقاید و خواسته‌های خود را قاطعانه بیان کنید و احساس شفقت و مهربانی نسبت به خود و دیگران داشته باشید، بهتر است کتاب خودابرازگری و جرئت‌مندی در زنان را با ترجمه‌ی زهرا آزادفر بخوانید. نشر لگا این کتاب را ذیل مجموعه‌ کتاب‌های معنای زندگی به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی معنای زندگی

نشر لگا کتاب‌هایی را در مجموعه‌ی معنای زندگی چاپ می‌کند که در آن‌ها به اهمیت زیستن، معنای زندگی و روابط انسانی بیشتر پرداخته می‌شود. بعضی از کتاب‌های این مجموعه عبارتند از: «بامعنا زیستن»، «چگونه کلمات مناسب را کشف کنیم»، «چیزهایی که هرگز نباید به بچه‌ها گفت»، «درمان‌های اگزیستانسیال»، «فلسفه در خیابان»، «معنای زندگی»، «فلسفه‌ی شادی»، «فهم زندگی» و کتاب «خودابرازگری و جرئت‌مندی در زنان».

نکوداشت‌های کتاب خودابرازگری و جرئت‌مندی در زنان

  • کتاب خودابرازگری و جرئت‌مندی در زنان مهارت‌هایی را به زنان می‌آموزد که برای توانمندسازی خود به آن نیاز دارند. لحن صمیمانه و گرم جولی دی آزودو هنکس به شما اطمینان می‌دهد که تنها نیستید و می‌توانید در خود تغییر ایجاد کنید. اگر به توصیه‌های کتاب عمل کنید، به بهترین شکل ممکن عوض می‌شوید! (کریستینا هیبرت، نویسنده‌ی کتاب «من بدون تو کیستم؟»)

  • بسیاری از ما سرکوب کردن احساساتمان را تجربه کرده‌ایم. کتاب خودابرازگری و جرئت‌مندی در زنان پر از پیشنهادهای عملی است که در آن مثال‌های زندگی واقعی آمده. با خواندن این کتاب افکار، احساسات و روابط خود را بهتر خواهید شناخت. خواندن اثر حلضر را به همه‌ی زنان و دختران توصیه می‌کنم. (مارگاریتا تارتاکوفسکی، نویسنده‌‌ی مقاله‌های روان‌شناسی)

  • این کتاب راهنمای آموزنده‌ای است که تکنیک‌های ارتباطی سالم را به شما یاد می‌دهد. جولی دی آزودو هنکس مثال‌های مرتبط و تمرین‌های زیادی برای خوانندگان نوشته است که به آن‌ها در استفاده از کتاب خودابرازگری و جرئت‌مندی در زنان بیشتر کمک می‌کند. در جامعه‌ای که زنان در هنگام ابراز وجود مشکل دارند، این کتاب می‌تواند زندگی شما را تغییر دهد. (الیزابت آن اسکات، نویسنده‌ی کتاب«8 کلید مدیریت استرس»)

  • کتاب خودابرازگری و جرئت‌مندی در زنان تمرین‌ها و ابزارهای مفید دارد که باعث می‌شود زنان جایگاه خود را پیدا کنند. جولی دی آزودو هنکس به خوانندگان کمک می‌کند موانع سر راه خود را بردارند و ارتباطاتی سالم ایجاد کنند. (امی مورین، نویسنده‌ی کتاب «13 کاری که افراد هوشمند انجام نمی‌دهند.»

  • کتاب خودابرازگری و جرئت‌مندی در زنان به ما می‌آموزد که چگونه نیازها و احساسات خود را به‌درستی ابراز کنیم و در روابط با دیگران حد و مرزهایی تعیین کنیم. تمرین‌ها و دستورالعمل‌های کتاب را به‌راحتی می‌توانید در زندگی روزمره پیاده کنید. (ریان ایسلر، نویسنده‌ی کتاب «ثروت واقعی ملّت‌ها»)

کتاب خودابرازگری و جرئت‌مندی در زنان برای چه کسانی مناسب است؟

همان‌طور که مارگاریتا تارتاکوفسکی می‌گوید، خواندن کتاب خودابرازگری و جرئت‌مندی در زنان را به همه‌ی زنان و دختران پیشنهاد می‌کنیم. همچنین روان‌شناسان و مشاوران نیز می‌توانند برای درک بهتر مسائلی مانند ارتباط، جنسیت، دل‌بستگی و ابراز وجود از مطالب کتاب بهره ببرند.

در بخشی از کتاب خودابرازگری و جرئت‌مندی در زنان می‌خوانیم

برای بیان قاطعانۀ عقاید خود باید بیاموزید احساسات، افکار، نیازها و خواسته‌های خود را درک کرده و خودآگاهی عمیق‌تری را پرورش دهید. یک گام مهم در کسب مهارت‌های جرئت‌مندی این است که از آنچه در درون‌تان (در ذهن، بدن و قلب‌تان) می‌گذرد، آگاه باشید. خودآگاهی اساس ارتباط جرئت‌مندانه و ارتباط مؤثر است. پیش از ابراز افکار، احساسات و عقاید خود به دیگران باید از تجربیات درونی خود آگاه باشید. آگاهی از احساسات، افکار، نیازها و خواسته‌ها به شما کمک می‌کند با افراد مهم زندگی‌تان روابطی رضایت‌بخش داشته باشید. وقتی نسبت به افکار، احساسات و عقاید خود آگاهی ندارید یا آن‌ها را با دیگران در میان نمی‌گذارید، رشد خودتان و دیگران را محدود کرده‌اید. انسان‌ها در روابط و از طریق روابط رشد می‌کنند.

مثال زیر از مراجعی دیگر نشان می‌دهد که آگاهی از هیجانات، افکار، نیازها و خواسته‌ها چگونه با افزایش اعتمادبه‌نفس به شما کمک می‌کند بدانید چه‌موقع حرف‌تان را بزنید و خواسته‌های‌تان را با دیگران در میان بگذارید و در عین حال رابطۀ خود را نیز با آن‌ها حفظ کنید.

«هفتۀ گذشته از مدیر شرکت خواستم ساعات کاری مرا در طول هفته افزایش دهد و به‌جای آن وقت آزاد بیشتری در روزهای آخر هفته داشته باشم. او نه‌تنها با درخواست من موافقت نکرد، بلکه برنامۀ بیشتری را برای آخر هفته تنظیم کرد، در‌حالی‌که بارها به او گفته بودم که به تعطیلات آخر هفته نیاز دارم. این مشکل زمانی پیچیده‌تر شد که یکی از کارکنان جدید با داشتن ساعات کاری بیشتر در طول هفته، آخر هفته‌ها تعطیل بود. من از این موضوع ناراحت شدم و سرانجام تصمیم گرفتم مستقیماً با او در این مورد صحبت کنم و درخواستم را قاطعانه مطرح کنم. او در نهایت پذیرفت که با تجدیدنظر در برنامۀ کاری من تغییراتی را در آن ایجاد کند. ابتدا می‌ترسیدم مرا زنی گستاخ بداند، اما می‌دانستم قاطعیت من در این امر مؤثر واقع می‌شود.»

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی ریان ایسلر
پیشگفتار
چرا این کتاب؟
1: جرئت‌مندبودن به چه معناست؟
2: دلبستگی، هیجانات و جرئت‌مندی
3: موانع ارتباط جرئت‌مندانه
4: خودبازتابی: کشف الگوهای ارتباط
5: خودآگاهی: شناسایی هیجانات
6: خودآرام‌سازی: ذهن‌آگاهی و مدیریت هیجانی
7: خودابرازگری: پادری، شمشیر و فانوس
8: خودابرازگری: تعیین مرزها و محدودیت‌ها در روابط
9: گسترش خود: نگه‌داشتن فانوس
قدردانی
کتاب‌نامه
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خودابرازگری و جرئت‌مندی در زنان
نویسنده
مترجمزهرا آزادفر
ناشر چاپینشر لگا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات174
زبانفارسی
شابک978-600-8987-30-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب خودابرازگری و جرئت‌مندی در زنان

برای دریافت کتاب خودابرازگری و جرئت‌مندی در زنان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.