معرفی و دانلود کتاب خیابان ولیعصر

عکس جلد کتاب خیابان ولیعصر
قیمت:
۷۰۰۰۰ ۳۵,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خیابان ولیعصر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خیابان ولیعصر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خیابان ولیعصر

کتاب خیابان ولیعصر مجموعه‌ی داستان کوتاهی از نویسنده‌ی جوان معاصر، مائده نعمتی است که با رویکردی واقع‌گرایانه نوشته شده. نویسنده در این کتاب که شامل پنج داستان کوتاه است، از عناصر زندگی روزمره برای پرورش داستان‌ها و شکل دادن به روایت خود استفاده کرده است.

درباره‌ی کتاب خیابان ولیعصر

مائده نعمتی نویسنده‌ی جوان معاصر است که در زمینه‌ی نگارش داستان کوتاه فعالیت دارد. کتاب «کسی کتاب‌هایم را چاپ نمی‌کند» یکی از دو کتاب منتشرشده‌ی اوست. کتاب «خیابان ولیعصر» مجموعه‌ی دیگری از داستان‌های کوتاه اوست که پنج داستان در بر دارد.

سبک داستان‌های کوتاه مائده نعمتی، بیشتر واقع‌گرایانه است. او از موضوعات پیش پا افتاده‌ی روزمره برای طرح‌ریزی داستان‌هایش بهره می‌گیرد و در گسترش هر داستان نیز با رویکردی رئالیستی، اتفاقات، لحظه‌ها، شخصیت‌ها و فضای داستان را می‌سازد. توصیفات او از وقایع بیشتر جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارد. این توصیفات نه آن‌چنان موجز است که خواننده را در تعلیق قرار دهد و نه آن‌چنان جزئی و مفصل است که داستانی خیال‌انگیز و رویاگونه به خواننده عرضه کند. همه‌چیز در داستان‌های او بر مبنای تعادلی که در زندگی واقعی جاری است اتفاق می‌افتد.

زبان او نیز در بیان داستان، زبانی واقع‌گراست. مکالمه‌ها در این مجموعه با زبانی محاوره‌ای آفریده شده‌اند. هم‌چنین شیوه‌ی بیان اتفاقات داستان نیز از طرف راوی، کاملاً بر مبنای زبان روزمره شکل گرفته است. با همان تعبیرات بعضاً عامیانه، حذف‌ها و ایجازهای طبیعی، اطناب‌ها و تکرارهای لازم و ضروری، و همه‌ی خصوصیات یک پاره‌گفتار معیار.

رویکرد واقع‌گرای نویسنده در این کتاب به حدی قدرتمند است که حسی که با خواندن داستان‌های نعمتی به خواننده دست می‌دهد با احساسی که هنگام خواندن دفترچه‌ی خاطرات یا زندگی‌نامه‌ی واقعی اشخاص حاصل می‌شود، برابر است. از طرفی، میزان واقع‌نمایی داستان‌های کتاب خیابان ولیعصر را می‌توان با دقت در نام کتاب نیز کاملاً دریافت کرد.

نام داستان‌های این مجموعه، خود سلطه‌ی واقع‌گرایی و واقع‌نمایی را بر فضای این کتاب به خواننده یادآوری می‌کنند:

  • پدر نگار
  • زیور کثافت
  • شال سرخ
  • خیابان ولیعصر
  • غذاخوری کامو

در کل باید گفت کتاب مجموعه‌ی داستان کوتاه خیابان ولیعصر، شامل مجموعه‌ای از داستان‌هاست که در معنا و لفظ کاملاً واقع‌گرا و واقع‌نما هستند. نویسنده در این داستان‌ها دغدغه‌های عاطفی، روانی، اجتماعی و فرهنگی جامعه را در قالب داستان‌های کوتاه گنجانده و به خوانندگان عرضه کرده است. هم‌چنین، مضامین داستان‌های این مجموعه علاوه بر اینکه حال‌ و هوای اجتماعی دارند، به مسائل فردی نیز می‌پردازند و هر دو وجه زندگی واقعی را پوشش می‌دهند.

کتاب خیابان ولیعصر اثر مائده نعمتی به همت انتشارات آئی‌سا به انتشار رسیده است.

کتاب خیابان ولیعصر برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های واقع‌گرایانه علاقه دارید، یا طرفدار خواندن داستان‌های کوتاه هستید، کتاب خیابان ولیعصر برای شما کتاب مناسبی است.

در بخشی از کتاب خیابان ولیعصر می‌خوانیم

حرفم را می‌­زنم و با قدم‌­های بلندم آن فضای سنگین را ترک می‌­کنم. دلم می‌­‌‌خواهد قدری فریاد بزنم که دیگر صدایی از من درنیاید طوری که اصلاً لال شوم. این­طور خیال همه راحت می‌­‌‌‌‌‌‌شود. دیگر کسی نمی‌­گوید به من نگو ویکتور. صدبار گفته‌­ام با کفش به خانه نیا ویکتور هزاربار گفته‌­ام زمانی که فوتبال می‌­بینی صدایش را زیاد نکن. ویکتور غذا که می‌­خوری آخرش ظرفت را بردار و به آشپزخانه ببر. ویکتور جوراب‌­‌‌‌هایت را خودت بشور لطفاً. ویکتور وقتی عصبانی هستی فریاد نکش. ویکتور هیچ خوشم نمیاد جلوی رز فحش بدهی. ویکتور بار آخرت باشد به من می‌­گویی نیره. ویکتور دلم نمی‌خواهد به خانم­‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی که به غذاخوری می‌­‌‌‌‌‌‌‌آیند نگاه کنی. ویکتور محض رضای خدا هم که شده برای یک بار دستمال بگیر دستت و خانه را گردگیری کن.

کاش من لال شوم. این­طور راحت‌­‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تر هستم. نمی­‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دانم چند ساعت را به همین حال گذرانده­‌‌‌ام که ویکتور بی‌­آن­که در بزند وارد اتاق می‌­شود. هنوز این عادتش را ترک نکرده است. آلبر همیشه قبل از ورود به هر جایی در می­زد یا حداقل سروصدایی همچون سرفه ایجاد می‌­کرد تا حاضران را متوجه خود سازد.

- کلارا...

صدایم می‌­زند و جواب من تنها سکوت است. دوباره صدایم می‌­زند. سه بار و بلکه هزار بار...

فهرست مطالب کتاب

پدر نگار
زیور کثافت
شال سرخ
خیابان ولیعصر
غذاخوری کامو

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خیابان ولیعصر
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آئی‌سا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات129
زبانفارسی
شابک978-622-5247-13-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
۷۰۰۰۰ ۳۵,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خیابان ولیعصر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب خیابان ولیعصر

برای دریافت کتاب خیابان ولیعصر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.