معرفی و دانلود کتاب در جستجوی پدر

عکس جلد کتاب در جستجوی پدر
قیمت:
۵۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب در جستجوی پدر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب در جستجوی پدر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب در جستجوی پدر

باد هریس در کتاب در جستجوی پدر، بر پدر بودن با تمرکز بر عمیق‌ترین معانی آن تأکید و ابعاد روانشناختی «پدرانگی» را بررسی می‌کند. این اثر فراتر از نسخه‌ها و تکنیک‌های ساده است و اهمیت مفاهیم مختلف پدرانگی و تأثیرات آن بر تجربیات زیستی پدر و فرزندان را توضیح می‌دهد.

درباره‌ی کتاب در جستجوی پدر

پدر بودن، از آن مفاهیمی‌ست که گاهی اهمیت بالای آن نادیده گرفته می‌شود و در مقابل تنها به نقش مادران در زندگی و شکل‌گیری شخصیت فرزندانشان توجه می‌شود. اما پدران، یکی از دو رکن اصلی جامعه به شمار می‌روند و کم‌اهمیت شمردن تأثیرات بزرگی که می‌گذارند، می‌تواند آسیب‌های جدی در رشد کودکان داشته باشد. مسئولیت ارزشمند و مهم تربیت فرزند، تنها به عهده‌ی مادر نیست و از طرفی، اهمیت عشق و حمایتی که از سمت پدران به فرزندان داده می‌شود، با گذر زمان و افزایش سن فرزند، بیش از پیش نمایان می‌شود. باد هریس (Bud Harris) با نگارش کتاب در جستجوی پدر (The Father Quest: Rediscovering an Elemental Force)، منبعی غنی از تمام آنچه پدرانگی در آن خلاصه شده را تألیف کرده که هم برای افرادی که ارتباط خوبی با پدرانشان ندارند و هم برای پدرانی که به دنبال بهبود روابط خود با فرزندانشان هستند و همچنین برای آنان که در شرف پدر شدن هستند، بسیار مفید و مؤثر خواهد بود.

معرفی و دانلود کتاب در جستجوی پدر

درحالی‌که عده‌ی قابل‌توجهی از افراد، از غیبت پدرانشان آسیب دیده‌اند، بسیاری هم از حضور ناگزیر پدر ضربه خورده‌اند، که می‌توان زندگی دومین گروه را حتی غم‌انگیزتر هم در نظر گرفت. شاید گروه اول، بالاخره به این درک برسند که خبری از پدر نیست و مجبورند از راه‌های دیگر با کمبودهایی که از این طریق ایجاد شده کنار بیایند؛ اما برای گروه دوم که نقش پدر در زندگی خود را نصفه و نیمه می‌بینند، همه چیز کمی پیچیده‌تر است و حتی گاهی ممکن است این موضوع تأثیرات بسیار بیشتری را بر زندگی این افراد بگذارد. کتاب در جستجوی پدر، فلسفه‌ی پدرانگی را با توجه به اسطوره‌های باستانی بررسی می‌کند و پلی را میان اسطوره‌ها و زندگی امروز انسان تشکیل می‌دهد.

علی رغم رفتار بسیاری از پدران که تنها نقش اصلی خود را تأمین مالی خانواده و فرزندانشان می‌دانند، شاید بتوان نقش عشق و علاقه و رفتارهای حمایتی را در زندگی فرزندان بسیار پررنگ‌تر دانست. بسیاری از تحقیقات، مشخص کرده‌اند که دخترانی که از کودکی توسط پدر حمایت می‌شدند و از سمت او جذاب یا زیبا خوانده می‌شدند، در بزرگسالی هنوز هم خود را جذاب می‌بینند؛ حتی اگر واقعاً جذاب نباشند. به علاوه، با وجود این که جامعه همیشه بر ارتباط پدر و دختر تاکید می‌کند، نادیده گرفتن پسران و نقش پررنگ پدر در رشد و شکل‌گیری شخصیت آن‌ها می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری باقی بگذارد. پسرها، عموماً در پی یافتن یک الگوی ایده‌آل در پدر هستند، تا بتوانند زندگی خود را مطابق با آن بنا کنند. کتاب در جستجوی پدر، به دنبال ارائه‌ی الگویی پدرانه است که بتواند زندگی فرزندان پسر و دختر را به یک میزان حمایت کند.

از همان روزهای ابتدایی زندگی هر کودکی، چگونگی رفتار پدر با او، دقیقاً به مقدار نحوه‌ی رفتار مادر حائز اهمیت شمرده می‌شود. چرا که کودک آینه‌ی رفتار والدین است و از طرفی، اولین افرادی که می‌توانند در ایجاد یا عدم ایجاد ترومای کودکی در زندگی هر کسی نقش داشته باشند، والدین او هستند. همین نکته است که تبدیل پدر به یک الگوی صحیح را به امری حیاتی تبدیل می‌کند. گفتنی‌ست کتاب در جستجوی پدر توسط حسن ظریف صنایعی به فارسی برگردانده شده و به کوشش انتشارات بنیاد فرهنگ زندگی به چاپ رسیده است.

در نکوداشت کتاب در جستجوی پدر

  • این کتاب را به تمام پدرانی که می‌شناسید هدیه بدهید. چرا که با خواندن آن قادر خواهند بود از پدرانگی دروغین که توسط فرهنگ و جامعه به مردان ارائه و گاهی تحمیل شده، فاصله بگیرند و وارد دنیای واقعی پدر بودن شوند، که برای ایجاد انگیزه و اشتیاق برای زندگی فرزندانشان آفریده شده است. (Dirk Evers, Ph.D)

کتاب در جستجوی پدر برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این راهنمای روانشناختی را به تمام پدران و تمام افرادی که به زودی پدر خواهند شد پیشنهاد می‌کنیم. به علاوه این اثر می‌تواند برای فرزندانی که ارتباط خوبی با پدرانشان ندارند، موثر واقع شود. علاقه‌مندان به روان‌شناسی یونگی از دیگر مخاطبان این اثر هستند.

در بخشی از کتاب در جستجوی پدر می‌خوانیم

افسردگی متعاقبی – که جیم را به جلسات تحلیل روان‌شناسی کشاند – او را از وضعیت عاطفی‌اش آگاه کرد. در این مدت خواب دید که با پسر هفده‌ساله و پدرش در اقیانوس است. پسرش یکی از بازوها و پدرش دست دیگرش را گرفته بودند. وقتی فرود آمدند، وحشت او را فراگرفت؛ زیرا داشت غرق می‌شد و نمی‌توانست آن‌ها را متوجه کند. بعد از اینکه خوابش را برایم تعریف کرد، شاهد این بود که پسرش برای چند دانشکده‌ درخواست می‌فرستد و از او انتظار داشت هزینه‌ی تحصیلش را بپردازد که بسیار هم گران بود. همچنین جیم برای اینکه روح تازه‌ای به زندگی‌اش بدمد، در فکر ایجاد تغییراتی بود که ممکن بود برای مدتی، دخل و خرجش با هم نخواند؛ همان‌گونه که درباره‌ی تصاویر این رؤیا کنکاش کردیم، متوجه شد که هر چهره، نماد مجموعه‌ای از «تعهدات» و «مسئولیت‌ها»ست که او را غرق می‌کند. من یک قدم جلوتر رفتم و به اینکه سه نسل از مردان حضور داشتند و آن‌ها در دریا بودند، اشاره کردم. این ترکیب مردان، نسل‌ها و دریا ما را به یاد اودیسه می‌اندازد و به او پیشنهاد کردم که آن را بخواند؛ همان‌گونه که او آن را طی چند هفته مطالعه کرد، درهای جدیدی در ذهنش باز شد. او احساس «رهایی» کرد و اجازه داد جایگزین‌های تازه‌ای در ادراکاتش وارد شوند. افزون بر این، او به سوگ جوانی ازدست‌رفته‌اش نشست و متوجه شد که فرارش به‌سوی موفقیت و سازگاری، چقدر نافرجام و از روی درماندگی بوده است؛ زیرا تلاش می‌کرد هویتش را جعل کند.

قدرت‌های دگرگون‌کننده‌ی چنین داستان‌هایی، اغلب می‌تواند به ما کمک کند و اودیسه یکی از اولین داستان‌های مربوط به پدران است. بیایید لحظه‌ای مکث کنیم و نگاهی کوتاه به آن و این بیندازیم که چگونه می‌تواند ما را در مسائل این کتاب راهنمایی کند. امیدوارم از خلاصه‌ی من فراتر بروید و مانند جیم، اسطوره را با دقت مطالعه کنید.

اسطوره‌ها از علم روان‌شناسی بسیار قدیمی‌ترند و نسل به نسل پیشینیان را به‌سوی بشریت در حال توسعه راهنمایی کرده‌اند. اسطوره‌ها می‌طلبند که با توجه آگاهانه در آن‌ها مشارکت کنیم و اگر بتوانیم قلبمان را به رویشان باز کنیم، متوجه می‌شویم که ما را با درک عمیق‌تر از خود و تعامل حیاتی‌تر با زندگی به چالش می‌کشند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: سنگ‌های بنا
1. پدربودن: تصویری گمشده، چالشی کشف‌شده
زندگی امروز: یافتن انتخاب خلاقانه
اودیسه – جست‌وجویی برای بلوغ و تمامیت
2. زنجیره‌ی رنج و توهمات شفا
زخم‌های پدر و اهمیت خیانت
3. معنای پدرانگی: چشم‌اندازی مبهم
هویت به حمایت اجتماعی نیاز دارد
شجاعت: معنای مصائب و رنج‌کشیدن
زندگی پرورش‌دهنده: معنویت و آموزش
یادداشتی برای زنان
تمایلات جنسی: ترک تقدس
4. گذشته، حال و آینده: چشم‌انداز زندگی
چرخه‌ی زندگی
نوجوانی – هدیه‌ی از سرگیری
ارزش‌ها و پادشاهی
بخش 2: سنگ‌های محک
5. علامت‌گذاری قلمرو: روان‌شناسی پدرانگی
پدر و مادر
پدر به‌منزله‌ی یک الگو
پدر به‌منزله‌ی یک الگو برای نقاب پسر
پدر و آنیموس دختر
6. چهره‌به‌چهره – شاخ‌به‌شاخ: جست‌وجوی هویت
پدر غایب – هویت جایگزین
عشق پدری – محبت، تخریب، توانمندسازی است.
واقعیت و پدربودن
7. پدرانگی و شجاعت ایستادگی برای زندگی
شجاعت و پرخاشگری تعدیل‌شده به وسیله‌ی قلب
8. قلب شعله: تحول و پدر متعالی
پادشاهی – اشرافیت روح انسان
ماهیت دوگانه‌ی پدرانگی: اقتدار در مقابل اقتدار
پدربزرگ-‌پیرمرد خردمند
رنج و اندوه
خلاصه – هفت خانه‌ی پدری
هفتمین پدر خانه
9. قلبی مملو از عشق: آشتی و روح پدرانگی
روح پدرانگی
کتاب‌شناسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب در جستجوی پدر
نویسنده
مترجمحسن ظریف صنایعی
ناشر چاپیانتشارات بنیاد فرهنگ زندگی دیجیتال
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات214
زبانفارسی
شابک978-622-7087-52-9
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب در جستجوی پدر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب در جستجوی پدر

برای دریافت کتاب در جستجوی پدر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.