معرفی و دانلود کتاب در میانه غبار

عکس جلد کتاب در میانه غبار
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب در میانه غبار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب در میانه غبار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب در میانه غبار

کتاب در میانه غبار مجموعه‌ی 10 داستان کوتاه از نویسنده‌ی جوان، عطیه خراسانی است. او در این مجموعه‌داستان اقلیم سیستان‌وبلوچستان را برای پیشبرد وقایع انتخاب کرده است تا گوشه‌ای از رنج‌های مردم این سرزمین را نشان دهد و دیگران را با فرهنگ این استان آشنا کند. داستان‌های کتاب پیش رو حرمان و سرخوردگی انسان‌ها را روایت می‌کنند.

درباره‌ی کتاب در میانه غبار

عطیه خراسانی یکی از نویسندگان جوانی است که پیش از این داستان «آبی رؤیا» از او در چهارمین مجموعه‌ی کتاب «کولی‌ها» منتشر شده بود. این مجموعه کتاب به کوشش منیرو روانی‌پور است و در آن داستان‌هایی از نویسندگان خلاق و جوان انتشار می‌یابد. خراسانی که در دیار سیستان‌وبلوچستان رشد کرده، از فرهنگ غنی این سرزمین در داستان‌های خود بهره می‌برد. کتاب در میانه غبار اولین کتاب عطیه خراسانی است که شامل ده داستان کوتاه می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب در میانه غبار

این نویسنده‌ی جوان جوایز مختلفی از جشنواره‌های داستان‌نویسی برده است مانند جایزه‌ی فرشته،‌ جایزه‌ی جمالزاده و جایزه‌ی آینه‌خانه. داستان‌هایی که در کتاب در میانه غبار به چاپ رسیده‌اند عبارتند از: هارلی کویین، سوختن ماهی، در میانه غبار، باجیرائو و مستانی، آبی رؤیا، انگشت‌های بی‌ناخن، بند، اورکت سبز آمریکایی، مردآزما و عطش. عطیه خراسانی سعی داشته است که در این داستان‌ها بیشتر از هر چیز به جبر جغرافیایی بپردازد. آدم‌هایی که بنا بر شرایطشان در جایی ماندگار شده‌اند که زندگی آن‌ها را بی‌ثمر کرده است. فقر، محرومیت، خشکسالی و شن‌باد مشکلاتی هستند که در داستان‌های کوتاه کتاب در میانه غبار به تصویر کشیده‌ شده‌اند.

سرزمین سیستان‌وبلوچستان همان جایی است که قهرمانان کتاب در آن زندگی می‌کنند؛ مخصوصاً شهرستان زاهدان. بیشتر مردم از مشکلات این استان غافل هستند؛ زیرا مسافت جغرافیایی باعث شده که کمتر کسی به آن توجه کند. خشکسالی و شن‌باد دو مشکل اصلی زیست‌محیطی این سرزمین هستند؛ با این حال سیستان‌وبلوچستان را مردمی نگاه می‌دارند که برای زیستن در آن‌جا، هر ناهمواری را تحمل می‌کنند. آن‌ها با وجود محرومیت، برای پیشرفت این استان و شناساندن شرایط آن به دیگر هم‌وطنانشان تلاش می‌کنند. عطیه خراسانی نیز کتاب در میانه غبار را برای شناخت بیشتر مردم از فرهنگ و جامعه‌ی استان سیستان‌وبلوچستان نوشته است.

داستان‌های کتابْ شرح سرخوردگی، دلزدگی و به حاشیه رانده شدن کسانی است که دست تقدیر آن‌ها را گرفتار شرایطی کرده است که از آن رهایی ندارند. باورها و خرافه‌هایی که در جامعه رواج دارند، بر سرنوشت آن‌ها سایه افکنده است و زندگی‌شان را تحت‌الشعاع قرار داده. آن‌ها تلاش می‌کنند که از این شرایط بیرون بیایند؛ تلاشی که ممکن است شرایط آن‌ها را بدتر کند یا زندگی آن‌ها را فقط برای لحظه‌ای بهبود بخشد. بیشتر قهرمان‌های کتاب در میانه غبار زنانی هستند که باید با واقعیات جامعه کنار بیایند.

جوایز و افتخارات کتاب در میانه غبار

  • داستان «انگشت‌های بی‌ناخن» برنده‌ی چهارمین دوره‌ی جایزه‌ی «فرشته» شده است.
  • داستان «عطش» برنده‌ی اولین دوره‌ی جایزه‌ی ملّی «جمالزاده» شده است.
  • داستان «هارلی کویین» برگزیده‌ی مسابقه‌ی «آینه‌خانه» بوده است.

کتاب در میانه غبار برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به خواندن داستان‌های کوتاه ایرانی علاقه دارید، کتاب در میانه غبار را بخوانید.

در بخشی از کتاب در میانه غبار می‌خوانیم

امروزِ طوفانی و مملو از گردوخاک، روز فارغ‌التحصیلی فاروق است. طوبی پیراهن بلوچی سفید با زی‌آستین‌های طلایی را که دو سال تمام سوزن‌دوزی‌اش را کش داده، روی تن لاغر و کشیده‌اش پوشانده. درست پنج عصر می‌رسد روبه‌روی ورودی سنگی و عظیم دانشگاه سیستان‌وبلوچستان. درخت‌ها در دست باد کج‌ومعوج می‌شوند. آدم‌ها با لباس‌هایی که بوی تند تازگی ازشان بلند است، دسته‌دسته می‌روند توی دانشگاه. بچه‌ها، پیرها و جوان‌ها با دسته‌های گل و جعبه‌های شیرینی مابین خنده‌های گشاد، آدم را یاد روزهای عید می‌اندازند. عضلات صورت طوبی هم از بخار گرمی که توی فضا پیچیده، اطراف لب‌ها کش می‌آید. دو سال منتظر امروز مانده. طوبی توی این دو سال هر روز نقش‌های پلیوار و ضربدری را روی آینه‌های ریز براق نشانده تا گواَنتامی طلایی نقش بزند برای روز عروسی‌اش که می‌نشست کنار دست فاروق و برای ابد پیش هم می‌ماندند. طوبی به لب‌هایش ماتیک سرخ مالیده و چشم‌های سیاه درشتش را ریمل‌باران کرده. آمده اینجا روبه‌روی دانشگاه ایستاده تا فاروق را توی لباس سیاه و بلند فارغ‌التحصیلی در آغوش بکشد. دست‌های زنانه‌اش را توی انگشت‌های بلند و مردانه‌ی فاروق گره بزند و او را آقای قاضی صدا کند. مرد توی همه‌ی لحظه‌هایی که با دلواپسی از تنش‌های بلوچستان برای طوبی حرف زده بود، باور داشت که با دانایی می‌شود همه‌چیز را سروسامان داد. طوبی این‌جور وقت‌ها دلش غش می‌رفت برای قشنگی‌های فاروق...

فهرست مطالب کتاب

هارلی کویین
سوختن ماهی
در میانه‌ی غبار
باجیرائو و مَستانی
آبی رؤیا
انگشت‌های بی‌ناخن
بَند
اورکت سبز آمریکایی
مردآزما
عطش

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب در میانه غبار
نویسنده
ناشر چاپینشر لگا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات80
زبانفارسی
شابک978-622-7668-19-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب در میانه غبار

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب در میانه غبار

برای دریافت کتاب در میانه غبار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.