معرفی و دانلود کتاب مرا بخوان: سی داستان کوتاه

عکس جلد کتاب مرا بخوان: سی داستان کوتاه
قیمت:
۴۷,۴۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مرا بخوان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مرا بخوان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مرا بخوان: سی داستان کوتاه

مجموعه‌ای از سی داستان کوتاه خواندنی به قلم دکتر مهدی پوررضاییان. کتاب مرا بخوان گستره‌‌ی متنوعی از موقعیت‌های داستانی مختلف را در بر می‌گیرد و از خلال هر داستان شما را به تأمل پیرامون موضوعی مهم دعوت می‌کند.

درباره‌ی کتاب مرا بخوان

مجموعه‌ای شامل سی داستان خواندنی اکنون پیش روی شماست. دکتر مهدی پوررضائیان با مهارتی زبانزد در نویسندگی، سی داستان کوتاه خود را در کتاب مرا بخوان گردآوری کرده و به همت انتشارات نیستان در اختیار علاقه‌مندان ادبیات قرار داده است.

قاطبه‌ی داستان‌های این مجموعه از پایانی باز برخوردارند. به این معنا که قضاوت پیرامون پایان‌بندی داستان را بر عهده‌ی خواننده می‌گذارند. موقعیت‌ها از سادگی و بی‌پیرایگی برخوردارند و اغلب وضعیت چندان بغرنجی را به تصویر نمی‌کشند. همین امر باعث درک سهل‌تر و سرراست‌تر مخاطب از اثر شده و سبب می‌شود خواننده پیوندی عمیق را بدون هیچ‌گونه دردسری با داستان رج بزند.

نمی‌توان تأثیر تخصص نویسنده در رشته‌ی سایکودراما را در پردازش شخصیت‌ها و موقعیت‌های داستان نادیده گرفت. سابقه‌ی دکتر مهدی پوررضائیان، نویسنده‌ی کتاب مرا بخوان، در زمینه‌ی تئاتر و ادبیات نمایشی، و همچنین تجربیات او در حوزه‌ی روان‌شناسی بالینی سبب شده است در این کتاب با آثار داستانی منحصربه‌فردی روبه‌رو باشیم. داستان‌های کتاب مرا بخوان همگی به نحوی پرداخته شده‌اند که عناصر دراماتیک در آن‌ها با مهارتی چشمگیر قابل مشاهده و بررسی هستند.

«بر تابی آبی»، «درد و دریا»، «بابای تلخ»، «من و سنگ و صیدی موفق»، «عَلَم امسال»، «اوّلین روز کاوه» و «زنبور ظن» عناوین برخی از داستان‌های کوتاهی هستند که در این مجموعه آن‌ها را می‌خوانید. انتشارات نیستان این مجموعه داستان خواندنی را منتشر کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. نسخه‌ی الکترونیکی این کتاب نیز به همت کتابراه تهیه شده است و اکنون رویاروی شماست.

کتاب مرا بخوان برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به داستان کوتاه را به خواندن کتاب مرا بخوان دعوت می‌کنیم.

با مهدی پوررضائیان بیشتر آشنا شویم

این نویسنده‌ی ایرانی در سال 1339 چشم به جهان گشود. مهدی پوررضائیان تحصیلات خود را در رشته‌ی سایکودراما -شیوه‌ای نوین و مبتنی بر هنر نمایش در روان‌درمانی- در دانشگاه دهلی نو تکمیل کرد. ازجمله سوابق حرفه‌ای شاخص پوررضائیان می‌توان به ریاست دانشکده‌ی هنر دانشگاه شاهد و مدیریت مرکز هنرهای نمایشی سازمان حوزه‌ی هنری اشاره کرد. «هفت موش کور»، «سینی و صنوبر»، «قصر آشتی»، «زندگی زیر سبیل گربه‌ها»، «آن‌گاه مانند ماه» و «تمام‌های ناتمام» عناوین برخی از دیگر آثار منتشرشده‌ی این نویسنده هستند.

در بخشی از کتاب مرا بخوان: سی داستان کوتاه می‌خوانیم

هر روز همین موقع که می‌شد خانم منشی، مؤدبانه در می‌زد، پوشه‌ای بزرگ مربوط به شرح‌حال‌های بیماران را می‌آورد و خبر می‌داد که دیگر مراجعی نداریم و بعد من تشکر می‌کردم و یک روز کاری دیگر، با خوبی و آرامش، تمام می‌شد. منشی که می‌رفت، مطب را سکوت و سکون برمی‌داشت. دیگر نه صدای تلفنی، نه بازوبسته‌شدن دری و نه البته احساس وجود کسی. با رفتن آخرین بیمار و البته منشی، گویی آب‌وهوا و حس‌وحال هم عوض می‌شد. همه‌چیزِ زمان و مکان در یک لحظه، ناگهان یا به‌تدریج در اختیار من قرار می‌گرفت. احساس کودکی را داشتم که پس از پشت‌سرگذاشتنِ چند کلاس درسی دشوار، زنگ خانه را بشنود.

در پایان چنین روزهای کاری خوب و بی‌دردسری ابتدا از اتاق بیرون می‌زدم، لباس رسمی‌ام را که البته یک کت اتوکشیده بیشتر نبود و نیست از تن خارج می‌کردم و آبی می‌خوردم یا به چشم‌ها می‌زدم و از پنجره، به خیابان نگاهی می‌انداختم و دوباره به اتاق برمی‌گشتم. وای که چقدر این برگشتن به اتاق در چنین اوقاتی را دوست داشتم و دارم. چقدر عاشق لحظه‌هایی هستم که پشت میز کارم بیایم و بنشینم بی‌آنکه فشار و اجبار و انتظاری به این کار وادارم کرده باشد.

تا می‌نشستم کج می‌شدم و از کشوی دومِ راست میز، دفتر سیصدبرگ فنری نازنینم را بیرون می‌آوردم و به آن نگاه می‌کردم، مثل پدری که از پنجره، به فرزند برومندش که دارد می‌رود یا می‌آید نگاه می‌کند. این دفتر، دفترِ نوشتنم بود و هست. امروز... راستی امروز چرا خانم منشی نیامد. چرا صدای این در یا آن در اصلی را نشنیدم؟ نگاهی به ساعتم انداختم و گوش خواباندم... خیر؛ خاموشی مطلق. با کمی نگرانی از جا بلند شدم و از اتاق کارم بیرون آمدم. میز و صندلی و پوشه و تلفنِ منشی بودند اما خودش نبود.

فهرست مطالب کتاب

شادتر از زرد
خیابانِ سیب نهم
قیچی
مرا بخوان
نویسنده مفید
یک نامه محرمانه
بر تابی آبی
درد و دریا
باغ وحش
بابای تلخ
قرمز کوچک
من و سنگ و صیدی موفق
محمود
یک توقع کوچک
آتوتراپی
عَلَم امسال
اوّلین روز
کاوه
فول
زنبور ظن
نشانه‌ها
هالوپری
فرمان رقص
گل‌های چادر
اجازه
سردی زنجیرها
ما سه‌نفر
جاروی طنز
آشیانه غم
هم‌رنگ بخشش

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مرا بخوان: سی داستان کوتاه
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات197
زبانفارسی
شابک978-622-208-870-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مرا بخوان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مرا بخوان

برای دریافت کتاب مرا بخوان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.