معرفی و دانلود کتاب دفترچه یادداشت قرمز

عکس جلد کتاب دفترچه یادداشت قرمز
قیمت:
۲۲,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دفترچه یادداشت قرمز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دفترچه یادداشت قرمز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دفترچه یادداشت قرمز

کتاب دفترچه یادداشت قرمز داستان مرد کتاب‌فروشی‌ست که با پیدا کردن یک کیف‌دستی زنانه سرنوشتش به‌کلی تغییر می‌کند. او بعد از باز کردن این کیف با دنیای زنی اسرارآمیز روبه‌رو می‌شود و پیدا کردن صاحب کیف به دغدغه‌ی مهم زندگی او بدل می‌گردد. این رمان پرفروش که به قلم آنتوان لورن نوشته شده، سال 2017 جایزه‌ی ادبی جوزپه آسربی را دریافت کرده است.

درباره‌ی کتاب دفترچه یادداشت قرمز

این داستان یک عاشقانه‌ی متفاوت با اندکی چاشنی طنز است که ماجرای کشف معمای دفترچه‌ای زنانه را به دست یک مرد روایت می‌کند. کتاب دفترچه یادداشت قرمز (The red notebook)، از پرفروش‌ترین کتاب‌های آنتوان لورن (Antoine Laurain) در بریتانیا و ایالات متحده بوده که گندم نسرکانی آن را به فارسی ترجمه کرده است. شخصیت اصلی این داستان، لورن، که اتفاقاً هم‌نام با نویسنده‌ی کتاب است، مرد کتاب‌فروشی‌ست که صبح یک روز برای خوردن قهوه به کافه‌ای محلی می‌رود و ناگهان کیف دستی زنانه‌ای را پیدا می‌کند. لورن تصمیم می‌گیرد به عنوان یک انسان وظیفه‌شناس کیف را به ایستگاه پلیس تحویل بدهد. اما ماموران پلیس انقدر سرشان شلوغ است که مجبور می‌شود کیف را به خانه‌اش ببرد و برای پیدا کردن صاحب آن چاره‌ای بیندیشد.

لورن کیف را باز می‌کند و جهانی پر از عطر و رنگ زنانه پیش روی او قرار می‌گیرد. حالا او که تابه‌حال هرگز یک کیف زنانه را وارسی نکرده، در دنیای تازه‌ای غرق می‌شود. داخل کیف دفترچه یادداشتی قرار دارد که زن در آن احساسات و اندیشه‌های خود را نوشته و لورن با خواندن سطرهای آن انگیزه‌ای دوچندان برای پیدا کردن صاحب کیف پیدا می‌کند.

لورن می‌خواهد هرطور شده با این زن ملاقات کند و برای تحقق آرزویش وسایل کیف و یادداشت‌های دفترچه‌ی قرمز را کنار هم قرار می‌دهد تا شاید موفق به کشف معمای هویت این زن شود. اما پیدا کردن این زن، در شهری با هزاران نفر جمعیت کار دشوار و تقریباً محالی‌ست. باید دید او عاقبت موفق به کشف هویت زن خواهد شد یا به تصورات خود از او قناعت خواهد کرد.

جوایز و افتخارات کتاب دفترچه یادداشت قرمز

- کتاب پرفروش در بریتانیا و ایالات متحده
- برنده‌ی جایزه‌ی ادبی جوزپه آسربی

نکوداشت‌های کتاب دفترچه یادداشت قرمز

  • خواندن دفترچه‌ی قرمز کمی شبیه یافتن یک جواهر در میان آجرهای بریک است. (The Telegraph)
  • رمانی با داستانی دلچسب. (نقد و بررسی کتاب سن‌دیگو)
  • این رمان عاشقانه‌ا‌ی لطیف، جذاب و بی‌نقص است که با استعداد خاصی نوشته شده، بخشی از آن راز و رمز است و بخشی داستان عاشقانه. همه‌چیز آن سر جای خود است و در پایان لبخندی از رضایت بر جای می‌گذارد. (Foreword Reviews)
  • یک شاهکار بی‌نقص از کمال پاریس (The Bookbag)
  • این یک رمان زیبا، هوشمندانه و خنده‌دار است که در فضایی پاریسی قرار دارد. (Daily Mail)

کتاب دفترچه یادداشت قرمز مناسب چه کسانی است؟

این کتاب را به علاقمندان به رمان‌های عاشقانه و دوستداران پاریس و ادبیات فرانسه توصیه می‌کنیم.

با آنتوان لورن بیشتر آشنا شویم

آنتوان لورن، رمان‌نویس، فیلمنامه‌نویس، روزنامه‌نگار و کارگردان اهل فرانسه است که همواره به سبب آثار داستانی‌اش نویسنده‌ای پرفروش بوده. آنتوان لورن کار خود را با کارگردانی فیلم کوتاه و فیلمنامه‌نویسی آغاز کرد. از دیگر مشغولیات او عتیقه‌فروشی در پاریس بود که همین تجربه زمینه‌ی نوشتن اولین رمانش شد. آثار او تاکنون جوایز متعددی را از آن خود کرده و به زبان‌های مختلف منتشر شده است. از دیگر آثار ترجمه‌شده‌ی او باید به نوشیدنی سال 1945 و کلاه رئیس جمهور اشاره کرد. کتاب دفترچه یادداشت قرمز وی یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های او در بریتانیا و ایالات متحده بوده است.

در بخشی از کتاب دفترچه یادداشت قرمز می‌خوانیم

ساعت حدود یازده بود و لورن هنوز هم روی زمین نشسته بود. ولی حالا چیزهای مختلفی دور و برش بودند و او در آن دفترچه یادداشت قرمز غرق شده بود. فکرهای یک زن ناشناس روی صفحات مختلف دفترچه نوشته شده بود که بعضی وقت‌ها رویِ آن‌ها را ضربدر زده بود، زیرشان خط کشیده بود یا بعضی کلمات را با حروف بزرگ نوشته بود. دست‌خطِ خیلی زیبا و ظریفی داشت. حتماً وقتی توی تراس کافه یا مترو می‌نشست و غرق در خیال و اوهام می‌شد افکارش را در این دفترچه می‌نوشت. لورن جذبِ افکار او شده بود که یکی پس از دیگری، اتفاقی و تصادفی، تأثیرگذار؛ مسخره و شهوانی روی کاغذ ریخته شده بودند. او از این کیف ارغوانی دریچه‌ای را به رویِ روحِ زنی باز کرده بود و با اینکه حس می‌کرد کارش‌ اشتباه است ولی نمی‌توانست خودش را از خواندن آن منع کند. حرفی از ساشا گی‌تری بازیگر به یادش آمد: «تماشای کسی که خوابیده، مثل خواندن نامه‌ای است که برای تو نوشته نشده است.» بطری شرابش نصفه شده بود و هاشی پرمانتیه‌اش را روی پیشخوانِ آشپزخانه جا گذاشته بود.

اولین چیزی که پیدا کرده بود یک بطری شیشه‌ای سیاه رنگ عطر هابانیتا مولینارد بود. یک بار آن را اسپری کرد و رایحۀ پودری‌مانندِ گل یاس گیاه ایلنگ در هوا پخش شد. بعد دسته کلیدی را پیدا کرده بود که داخل یک حلقۀ تزئینی و یک آویز طلایی رنگ که رویش با خط هیروگلیف چیزهایی نوشته شده بود، آویزان بودند. بعد هم یک سررسید کوچک، که قرارِ ملاقات‌ها و اسم افراد را در آن نوشته بود. اما هیچ آدرس و شماره تلفنی از آن‌ها نبود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دفترچه یادداشت قرمز
نویسنده
مترجمگندم نسرکانی
ناشر چاپینشر امتیاز
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات147
زبانفارسی
شابک978-622-968337-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی، کتاب‌های طنز
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دفترچه یادداشت قرمز

شهرزاد منصوری
۱۴۰۱/۸/۲۶
کتاب رو دوست داشتم، یک داستان بدون حاشیه و طفره رفتن و توضیحات اضافه. فضای داستان گرم و صمیمی و جذاب بود. شاید داستان این کتاب به نظر بعضی‌ها خیالی و دور از واقعیت باشه ولی پروفسور کارل گوستاو یونگ روانکاو شهیر سوییسی، این نوع اتفاقات در زندگی انسان رو واقعیت معنایی میدونست و اون رو «همزمانی» نامگذاری کرد.
فرناز
۱۴۰۲/۶/۲۹
رومان سطح بالایی بود. موضوعش خیلی جالب بود و قلم نویسنده ساده و گرم. چون داستان حس کنجکاوی مخاطب رو قلقلک میده کشش زیادی داره. البته نقطه ضعفش هم اینه که حاشیه روی زیادی داره و گاهی کاملا از مسیر اصلی داستان دور میشه. اما در کل هیجان انگیز و گیرا بود.
Ziba Abu
۱۴۰۲/۹/۲۰
داستان کتاب بسیار عالی بود. موضوع جالبی داشت. دارای ترجمه شیوا و روانی بودوپایان بسیار زیبایی داشت. من خیلی راحت با این کتاب ارتباط برقرار کردم پیشنهاد می‌کنم حتما بخونید واز خوندنش لذت ببرید. ممنون از نویسنده محترم موفق و موید با شید
محبوبه علیدادی
۱۴۰۱/۹/۲۸
این کتابو خیلی دوست داشتم و به نظرم کتاب عالی بود من با قدرت تخیل بالا خیلی راحت با این کتاب ارتباط برقرار کردم و خیلی خوب میتونستم تصورش کنم و باهاش انس گرفتم و به نظرم کتاب خوبی بود به همه پیشنهادش میکنم با تشکر از کتابراه
F.Molaei
۱۴۰۲/۷/۵
عالی بود، خیلی دوست داشتم، خیلی شیوا و روان بود، بدون توضیحات اضافی؛ ترجمه‌ی خیلی خوب و بدون غلط، خلاصه همه چیز خوب بود و لذت بردم. پیشنهاد میکنم حتما بخوانید.
نکیسا ط
۱۴۰۱/۱۱/۲۸
روایت زندگی متفاوت یک کتاب فروش که نویسنده مورد علاقه مشترک، به زنی که نمیشناسد، نزدیکش میکند تا جایی که تمام هم می‌شوند
زهرا بهرامی
۱۴۰۱/۱۱/۲۷
ترجمه خوبه داستان چالش خاصی نداشت ولی چون اضافه گویی نکرده بود حوصله سربر نبود در کل بدک نیست اگه دنبال اوج و فرود نیستین گزینه خوبیه
Fariba.A
۱۴۰۲/۲/۷
کتاب جالبی بود گاهی اوقات عشق از جایی وارد میشه که اصلا قابل پیش بینی نیست. پیشنهاد میکنم بخونید کتابو
پری جوادی
۱۴۰۱/۹/۹
به نظرم بهترین کتابی بود که خوندم همه چیز با جزئیات و روان مطرح شدن وپایانی زیبا داشت که منتظرش بودم.
kimia noori
۱۴۰۳/۱/۲۰
واقعا کتاب داستان قشنگی داشت و همچنین داستانی و پر کشش بود و مثل یک فیلم نامه میشه ازش بهره برد
نوشین نحریر
۱۴۰۲/۶/۱۱
موضوع کتاب جدید و جالب بود خیلی از داستان خوشم اومد ولی ویراستاری کتاب خیلی ضعیف بود.
مریم رحمانی
۱۴۰۱/۱۱/۲۶
داستان روان و زیبا نوشته شده بود و گزافه گویی نداشت و طولانی نبود و پایان زیبایی داشت
احمد زارع
۱۴۰۳/۱/۸
از اول معلوم بود کیف مال کیه ولی با این حال داستان کشش لازم را داشت
Loebat Lotfi
۱۴۰۱/۱۱/۲۱
دوست داشتنی بود
اما قوانین نوشتاری مانند گذاشتن ویرگول و…
رعایت نشده بود
نگار میرنظامی
۱۴۰۲/۳/۲۳
قشنگ بود. معمایی و جالب وبا پایان خوب. دوسش داشتم
مشاهده همه نظرات 18

راهنمای مطالعه کتاب دفترچه یادداشت قرمز

برای دریافت کتاب دفترچه یادداشت قرمز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.