معرفی و دانلود کتاب دور دنیا در هشتاد روز: متن کوتاه شده

عکس جلد کتاب دور دنیا در هشتاد روز: متن کوتاه شده
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دور دنیا در هشتاد روز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دور دنیا در هشتاد روز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دور دنیا در هشتاد روز: متن کوتاه شده

ژول ورن در کتاب دور دنیا در هشتاد روز داستان شخصی را روایت می‌کند که عزم خود را برای تحقق آرزوهایش جزم کرده است. شخصیت اصلی کتاب، آقای فاگ، که فردی دقیق و وقت‌شناس به حساب می‌آید، با دوستانش شرطی عجیب می‌بندد: اگر او بتواند فقط در هشتاد روز به دور دنیا سفر کند، برنده‌ی بیست‌هزار پوند می‌شود. این رمان کلاسیک محبوب، در سال 2006، برنده‌ی جایزه‌ی کتاب صوتی Audie شده است.

درباره‌ی کتاب دور دنیا در هشتاد روز

آیا شما هم عاشق سفر و ماجراجویی هستید؟ اگر جوابتان مثبت است، پس به‌احتمال زیاد نام کتاب دور دنیا در هشتاد روز (Around the World in Eighty Days) به گوشتان خورده. ژول ورن (Jules Verne) در این شاهکار ادبیات کلاسیک قرن نوزدهم، خوانندگان را به سفری هیجان‌انگیز و پرحادثه در قاره‌های مختلف می‌برد و آن‌ها را با فرهنگ کشورهای مختلف آشنا می‌کند. داستان دور دنیا در هشتاد روز زمانی شروع می‌شود که فاگ و دوستانش به مقاله‌ای در دیلی تلگراف برمی‌خورند با این مضمون: «پس از افتتاح راه‌آهن در اغلب کشورهای دنیا، حال می‌توان در ظرف 80 روز به سراسر جهان سفر کرد.» فاگ با دوستانش بر سر نیمی از دارایی خود، یعنی 20 هزار پوند، شرط می‌بندد که در 80 روز، دور جهان را طی کند. او با همراهی پاسپارتو، خدمتکار تازه استخدام‌شده‌اش، با 20 هزار پوند راهی سفری می‌شوند که می‌توان دو پایان برایش متصور شد: یا آقای فاگ همه‌ی ثروتش را از دست می‌دهد و مفلس می‌شود؛ یا پس از یک ماجراجویی هیجان‌انگیز و باورنکردنی، خودش را به دیگران ثابت می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب دور دنیا در هشتاد روز

شخصیت اصلی کتاب، آقای فاگ، فردی است که فکر می‌کند بر زمان کاملاً تسلط دارد و همیشه‌ با برنامه‌ای دقیق، زندگی خود را گذرانده. او از همان ابتدا برنامه‌ای برای هر روز و هر ساعت سفرش به دور دنیا می‌نویسد و بر آن است که به همگان ثابت کند «زمان» را چون مومی در اختیارش دارد. شاید بتوان زمان را مضمون اصلی کتاب دور دنیا در هشتاد روز دانست. ژول ورن به‌نوعی قصد دارد نشان دهد انسان در دنیای مدرن، می‌خواهد همه چیز، حتی زمان را به تسخیر خود درآورد.

از دیگر مضامین اصلی کتاب دور دنیا در هشتاد روز، می‌توان به نقش شانس در موفقیت اشاره کرد. آب‌وهوا، کشتی‌ها، قطارها، اقیانوس متلاطم و دیگر فراز و نشیب‌های زندگی می‌توانند برنامه‌ی آقای فاگ را به یک‌باره نابود کنند. او با تمام دقت و برنامه‌ریزی‌اش، باز هم مانند زمانی که با دوستانش بازی می‌کند، بازیچه‌ی دست روزگار است و اگر بخت با او یار نباشد، هیچ‌ چیز بر وفق مراد او پیش نخواهد رفت. او سعی می‌کند با وسیله‌ای مؤثر چون پول، بعضی از موانع را از سر راه بردارد؛ اما ژول ورن موقعیت‌هایی در کتاب به وجود می‌آورد که حتی پول هم نمی‌تواند کارساز باشد. و اتفاقاً در چنین موقعیت‌هایی است که آقای فاگ، معنا و هدف اصلی سفرش را بهتر درک می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب دور دنیا در هشتاد روز

در قرن نوزدهم، سفرهای هوایی ممکن نبود و جهانگردانی چون آقای فاگ، مجبور بودند با کشتی و قطار سفر کنند. ژول ورن در یکی از بخش‌های کتب دور دنیا در هشتاد روز به سفر با بالن اشاره می‌کند؛ اما آن را در ادامه‌ی داستان نادیده می‌گیرد. بااین‌حال، او چند سال بعد بالن‌سواری را در کتاب « پنج هفته در بالن» می‌آورد. ورن در مصاحبه‌های آن‌زمان گفته بود:« یک روز در کافه‌ای در پاریس، خواندم که یک مرد می‌تواند در مدت 80 روز دور دنیا را بگردد. من در همان‌زمان ایده‌ی کتاب و پایان آن به ذهنم رسید و این ایده را ده یا حتی 15 سال با خودم نگه داشتم تا به کتاب دور دنیا در هشتاد روز تبدیل شد.»

بدیهی است که پس از خواندن رمان دور دنیا در هشتاد روز، بسیاری از افراد به این فکر افتادند که کتاب را در عمل پیاده کنند و دنیای ادبیات را به دنیای واقعی بیاورند. برای اولین بار و در سال 1889، نلی ملی توانست در 72 روز به دور دنیا مسافرت کند و حتی موفق به دیدار ژول ورن شود. او کتابی با نام «دور دنیا در 72 روز» منتشر کرد که در آن‌زمان به یکی از پرفرو‌ش‌ها تبدیل شد. پس از او افراد دیگری نیز تلاش کردند با تقلید از کتاب، سفر دور دنیا را تجربه کنند.

ژول ورن برای نوشتن کتاب دور دنیا در 80 روز، مجبور بود راجع‌به کشورهای زیادی تحقیق کند. او در این رمان خیابان‌های شلوغ شهر لندن، بیابان‌های قاره‌ی آمریکا، عظمت اقیانوس آرام و طبیعت شگفت‌انگیز کشور هند را توصیف می‌کند. ورن در طول کتاب فرهنگ‌ها و آداب و رسوم کشورهای مختلف را به خوانندگان می‌شناساند و از این طریق، آن‌ها را با حقایق بسیار هیجان‌انگیزی آشنا می‌کند.

کتاب دور دنیا در هشتاد روز را مترجمان بسیاری به زبان فارسی ترجمه کرده‌اند. این کتاب با ترجمه ی محسن فرزاد یکی از جلد‌های مجموعه‌ی کلسیون کلاسیک نشر افق است. این مجموعه اغلب شامل نسخه‌های کوتاه‌شده‌ی رمان‌های محبوب جهان می‌شود.

درباره‌ی مجموعه‌ی کلکسیون کلاسیک

مجموعه‌‌کتاب‌های کلکسیون کلاسیکِ نشر افق متشکل از کتاب‌های کلاسیک، مهم و سرشناس تاریخ ادبیات است که به شکل فنّی و بدون اینکه خدشه‌ای به داستان وارد شود، خلاصه شده‌اند. در این مجموعه، آثاری از ویکتور هوگو، چارلز دیکنز، ژول ورن، مارک تواین، الکساندر دوما و... گردآوری شده‌اند. مخاطبان این مجموعه عمدتاً نوجوانان هستند.

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب دور دنیا در هشتاد روز

هنرمندان بسیاری با اقتباس از داستان دور دنیا در هشتاد روز، آثار ادبی و نمایشی تولید کردند. این کتاب ژول ورن حتی در دنیای سرگرمی و بازی‌ها نیز سهمی ویژه دارد. معروف‌ترین فیلمی که بر اساس این کتاب ساخته شده، به کارگردانی مایکل اندرسون و بازی دیوید نیون و کانتینفلاس است. این فیلم محصول 1956، برنده‌ی 5 جایزه‌ی اسکار شد. دیگر فیلم اقتباس‌شده از کتاب، به کارگردانی فرانک کوراکی در سال 2004 تولید شد. اگر هم طرفدار دنیای انیمیشن هستید، احتمالاً می‌دانید که انیمیشن دل‌نشین «دور دنیا در هشتاد روز» یا «دور دنیا با ویلی فاگ»، محصول مشترک اسپانیا و ژاپن در سال 1983، بر اساس کتاب دور دنیا در هشتاد روز ساخته شده است.

نکوداشت‌های کتاب دور دنیا در هشتاد روز

  • گوهری سرگرم‌کننده. ( (SirReadaLot.org
  • سیری شگفت‌انگیز در ناشناخته‌ها. (Barnes & Noble)
  • ژول ورن یکی از برترین قصه‌گویان تمام اعصار بود. (Arthur C. Clarke)

کتاب دور دنیا در هشتاد روز برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از طرفداران رمان‌های ماجراجویانه و ادبیات کلاسیک هستید، کتاب دور دنیا در هشتاد روز را بخوانید.

در بخشی از کتاب دور دنیا در هشتاد روز: متن کوتاه شده می‌خوانیم

پاسپارتو در گفت و گوى چند دقیقه‌اى خود با ارباب جدید، او را خوب سبک و سنگین کرده بود.

آقاى فاگ حدودا چهل ساله بود. قیافه‌اش اشرافى و جذاب بود. قدى بلند و موهایى بور داشت. در صورتش چین و چروکى دیده نمى‌شد و تمام دندان‌هایش سالم بود. در ظاهر آدمى آرام، منظم و متعادل و در واقع نمونه‌ى کاملى از آدم‌هاى خونسرد و دقیق بود. همیشه کوتاه‌ترین راه را برمى‌گزید و حرکت بى‌موردى نمى‌کرد. او هیچ‌وقت مضطرب و عصبانى نمى‌شد و با این‌که هرگز عجله نمى‌کرد، همیشه سر وقت مى‌رسید. مى‌شد حدس زد که چرا تنها زندگى مى‌کند، بله، در زندگى جمعى همیشه اختلافِ‌نظر هست.

ژان پاسپارتو سال‌ها بود که به دنبال اربابى دوست‌داشتنى مى‌گشت. ژان، مردى آرام، مهربان و صاف و ساده بود. قیافه‌اى بشاش و چشمان آبى معصومانه‌اى داشت. چهارشانه و تنومند بود و اندام عضلانى‌اش نشان مى‌داد که با ورزش‌هاى دوران جوانى، اندامش را به خوبى پرورش داده است. موهایش خرمایى رنگ و وز وزى بود و براى آرایش آن‌ها فقط کافى بود که سه بار به سرش شانه بکشد. با این‌حال، باید منتظر مى‌شد و مى‌دید که آیا سرعت و روحیه‌ى دست و دلباز او با روحیه‌ى آقاى فاگ جور در مى‌آید یا نه.

آیا پاسپارتو مى‌توانست آن‌طور که آقاى فاگ توقع داشت، دقیق و موقع‌شناس باشد؟ ده نفر صاحبکار قبلى‌اش، آدم‌هایى ایرادگیر و عاشق ماجراجویى و سفر بودند که این با روحیه‌ى آرامش‌طلب پاسپارتو جور در نمى‌آمد. دوران جوانى‌اش با آوارگى گذشته بود و اکنون دوست داشت در جایى آرام ساکن شود و ریشه بگیرد. به همین دلیل، اربابى مثل فاگ که آدمى منظم بود و هیچ‌وقت به سفر نمى‌رفت، دقیقا همان کسى بود که او به دنبالش مى‌گشت.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ى نویسنده و رمان
دیدار با ارباب
پاسپارتو به آرزویش مى‌رسد
گفت و گوى پرهزینه
تعجب پاسپارتو
آشنایى با جهان
بى‌تابى کارآگاه فیکس
بیهودگى مُهر زدن
افشاى اسرار فاگ
مسیر مونگولیا
گم شدن کفش‌هاى پاسپارتو
فاگِ ولخرج
چیزهاى عجیب و غریب
شجاعت پاسپارتو
پرداخت چند هزار پوند دیگر
سفر به هنگ‌کنگ
وقایع در هنگ‌کنگ
رویارویى با خطرات
پاسپارتو و دماغ درازها
سفر در اقیانوس آرام
سفر با قطار
وسیله‌ى نقلیه‌ى جدید
قدرت اراده
دستگیرى و رهایى
اندوه و شادى پاسپارتو
در باشگاه اصلاح‌طلبان
پایان سفر آقاى فاگ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دور دنیا در هشتاد روز: متن کوتاه شده
نویسنده
مترجممحسن فرزاد
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-964-6742-68-0
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دور دنیا در هشتاد روز

زهرا
۱۴۰۳/۱/۵
خیلی کتاب جذابی بود، لذت بردم و نکته اصلی اینجا بود که اگه واقعا دنبال هدفت باشی به اون میرسی
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب دور دنیا در هشتاد روز

برای دریافت کتاب دور دنیا در هشتاد روز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.