معرفی و دانلود کتاب ذهن آگاهی در مادران کودکان مبتلا به اختلال یادگیری

عکس جلد کتاب ذهن آگاهی در مادران کودکان مبتلا به اختلال یادگیری
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ذهن آگاهی در مادران کودکان مبتلا به اختلال یادگیری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ذهن آگاهی در مادران کودکان مبتلا به اختلال یادگیری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ذهن آگاهی در مادران کودکان مبتلا به اختلال یادگیری

کتاب ذهن آگاهی در مادران کودکان مبتلا به اختلال یادگیری که به‌ همت فاطمه اصغری تألیف شده، به شرح مفاهیم پایه، نمودها و علل بروز اختلال یادگیری در کودکان می‌پردازد و در تلاش است نقش والدین، به‌خصوص مادران را در این زمینه آشکار کند. ازاین‌رو در ادامه با معرفی راهکارهایی کارآمد به پیشگیری از بروز این اختلال و بهبود آن کمک می‌کند.

درباره‌ی کتاب ذهن‌آگاهی در مادران کودکان مبتلا به اختلال یادگیری

اختلال یادگیری می‌تواند کودکان را به مقایسه‌ی خود با دیگران وادارد و در نهایت، منجر به بروز احساس حقارت در کودک شود. این در حالی است که کودک به لحاظ ظاهری کاملاً با هنجارهای رایج همخوانی دارد. بااین‌حال با عدم پیشرفت تحصیلی در زمینه‌ی نوشتن، خواندن، ریاضیات و... مواجه است. در این میان، سلامت مادران، نقشی کلیدی در بروز یا بهبود این اختلال ایفا می‌کند. ازاین‌رو فاطمه اصغری با توجه به ضرورت پرداختن به این مبحث، کتاب ذهن‌آگاهی در مادران کودکان مبتلا به اختلال یادگیری را تألیف کرده تا بتواند به درمان و پیشگیری از این اختلال کمک کند.

کودکانی که به اختلال یادگیری مبتلا هستند، نسبت به هوش تقویمی خود، از عملکرد ضعیف‌تری برخوردارند و در مقایسه با هم‌سن‌وسالان خود بیشتر در فرآیند دریافت مباحث جدید دچار مشکل می‌شوند. بنابراین می‌توان عدم پیشرفت تحصیلی را مشخصه‌ی اصلی این ناتوانی تلقی کرد. پس از مشاهده‌ی چنین نمودهایی لازم است که خصوصیات کودک، جنبه‌های خانوادگی و اجتماعی او مورد بررسی قرار بگیرد. در این میان نگرش والدین به مسئله‌ی ناتوانی یادگیری، مهم‌تری عامل است.

سلامت روان مادر، عامل دیگری است که در شمار جنبه‌های خانوادگی قرار می‌گیرد. تحقیقات صورت‌گرفته نشان می‌دهد که معمولاً مادر بیشتر از پدر با مشکلات کودک درگیر است و از این بابت، نگرانی بیشتری متحمل می‌شود. از آن‌جا که میزان استراس والدین ارتباط مستقیمی با ناتوانی‌های کودک دارد، نگرانی هرچه بیشتر یکی از والدین می‌تواند به اختلالات کودک دامن بزند و منجر به بروز مشکلات دیگری نظیر اختلال توجه و اضطراب شود.

این کتاب با معرفی مفاهیم پایه آغاز می‌شود و پس از تشریح سویه‌ی درمان شناختی-رفتاری، ذهن‌آگاهی، اختلال یادگیری، تعریف سلامت روان، به معرفی رویکردهای مفهومی می‌پردازد. در مجموع، کتاب ذهن‌آگاهی در مادران کودکان مبتلا به اختلال یادگیری در تلاش است با ارائه‌ی مفاهیم و شکل‌دهی نگرش کارآمد نسبت به این اختلال، به مادران و در نهایت کودک مبتلا یاری برساند. این کتاب را انتشارات سارات منتشر کرده است.

کتاب ذهن‌آگاهی در مادران کودکان مبتلا به اختلال یادگیری برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به مادران و مربیانی که با کودکان مبتلا به اختلال یادگیری در ارتبطا‌ت‌ هستند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب ذهن آگاهی در مادران کودکان مبتلا به اختلال یادگیری می‌خوانیم

مداخلات دربرگیرنده آموزش ذهن آگاهی

رفتار درمانى دیالکتیک (DBT) یک رویکرد درمانی ویژه اختلال شخصیتی مرزی است، که جنبه‌های مختلفی را دربر می‌گیرد (لینهان، 1993). این رویکرد مبتنی بر دیدگاه دیالکتیک می‌باشد، و فرض می‌کند که واقعیت شامل نیروهای مختلفی است. ترکیب این نیروها واقعیت جدیدی را باعث می‌شود، که به نوبۀ خود نیروهای متضادی را به شکل پردازش مداوم تغییر در بر می‌گیرد. در DBT، محوریترین دیالکتیک، رابطۀ بین پذیرش و تغییر است. مراجعین ترغیب می‌شوند که خود، تاریخچه و موقعیت فعلی خود را دقیقا آن طور که هستند، بپذیرند، در ضمن اینکه، به طور متمرکز رفتارها و محیط خود را به منظور ساخت یک زندگی بهتر تغییر دهند. ترکیب اضداد هدف محوری DBT است.

DBT شامل دامنۀ وسیعی از شیوه‌های درمانی شناختی و رفتاری است و اکثرا برای تغییر افکار، هیجانات یا رفتارها طراحی شده‌اند. مهارت‌های حضور ذهن در DBT، در ساختار ترکیبی پذیرش و تغییر آموخته می‌شوند. اگرچه این مهارت‌ها به ویژه مهارت مشاهدۀ بدون داوری افکار، هیجانات، حس‌ها و محرکات محیطی با مهارتهای MBSR مشترک است ولی مقداری با آن‌ها تفاوت دارد. برای مثال، لینهان (1993) سه مهارت حضور ذهن را در قالب سؤال‌های «چه» و «چگونه» مطرح می‌سازد: (چه چیزهایی مشاهده، توصیف و مورد مشارکت قرار می‌گیرند و چگونه می‌توان حضور ذهن مؤثر بدون قضاوت و داوری داشت). در DBT مراجعان، مهارتهای حضور ذهن را به شکل گروهی و هفتگی در طول یک سال یاد می‌گیرند، همچنین این مهارت‌ها شامل اثرمندی در روابط بین فردی، تنظیم هیجانی، و تحمل فشار و ناراحتی می‌باشند. مراجعان در گروه، این مهارت‌ها را به همراه درمانگر خود تمرین می‌کنند تا اینکه بتوانند به زندگی روزمره تعمیم دهند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بیانی ساده از موضوع کتاب
این موضوع چه اهمیتی دارد؟
مفاهیم اصلی
درمان شناختی-رفتاری
ذهن آگاهی
اختلال یادگیری
سلامت روان
ذهن آگاهی
حضور ذهن مبتنی بر درمان شناختی
مداخلات دربرگیرنده آموزش ذهن آگاهی
درمان پذیرش و تعهد
رویکردهای مفهومی
تغییر شناختی
ادارۀ خود
آرام سازی
پذیرش
برنامه ریزی و آمادگی برای جلسات
دستورالعمل
تاریخچه MBCT در ایران
اختلال یادگیری
اختلالات یادگیری
تاریخچه
تعاریف ناتوانی‌های یادگیری
بهداشت روان
تاریخچه
تعریف بهداشت روان
تعریف سازمان جهانی بهداشت
ویژگی‌های افرادی که از نظر روانی سالم هستند
چند نشانه هشدار دهنده برای ضعف روانی
جمعیت‌های آسیب پذیر در بهداشت روان
اهمیت بهداشت روان
علل افزایش شیوع بیماری‌های روانی
انواع بیماری‌های روانی
اولویت‌های بهداشت روانی
اهداف بهداشت روان
پیشگیری از بیماری‌های روانی
اهداف فوق از راه‌های زیر قابل حصول است
برنامه کشوری بهداشت روان
پزشکان عمومی و مسأله بهداشت روان
مطالعات گذشته
مطالعات داخلی
مطالعات خارجی
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ذهن آگاهی در مادران کودکان مبتلا به اختلال یادگیری
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سارات
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات103
زبانفارسی
شابک978-622-6907-06-4
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ذهن آگاهی در مادران کودکان مبتلا به اختلال یادگیری

برای دریافت کتاب ذهن آگاهی در مادران کودکان مبتلا به اختلال یادگیری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.