معرفی و دانلود رایگان کتاب راهنمای گام به گام برای تحقیقات کاربر

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای گام به گام برای تحقیقات کاربر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای گام به گام برای تحقیقات کاربر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای گام به گام برای تحقیقات کاربر

کتاب راهنمای گام به گام برای تحقیقات کاربر، به افراد کمک می‌کند که از صفر تا صد خواسته‌های مخاطبین سردربیاورند و محصولی مناسب و کارآمد برای آن‌ها طراحی کنند. دیوید شروین، نویسنده‌ی کتاب از اهمیت استراتژی تحقیقات کاربر در طراحی محصول صحبت می‌کند و به تمام سوالات کلیدی این حوزه پاسخ می‌دهد. معرفی تکنیک‌های مختلف برای انجام تحقیقات، جمع‌بندی نهایی و نکات مهم این فرایند، در کتاب حاضر بررسی شده‌ است.

درباره‌ی کتاب راهنمای گام به گام برای تحقیقات کاربر

تحقیقات کاربر، یک استراتژی کارآمد برای تولید محصولی درخور و تأثیرگذار است که دیوید شروین (David Sherwin) در کتاب راهنمای گام به گام برای تحقیقات کاربر (A Field Guide To User Research)، تمام جوانب آن را مورد بررسی قرار داده.

بی‌تردید پیش از طراحی محصول، باید نیاز و سلایق مخاطبان در نظر گرفته شود؛ اما سوال این‌جاست که این فرایند چه چارچوب‌هایی دارد؟ چه نکاتی در این حوزه حائز اهمیت است؟ به چه روش‌هایی می‌توان اطلاعات را جمع‌آوری کرد؟ و در نهایت مرحله‌ی نتیجه‌گیری به‌ چه صورت است؟ این‌ موارد، نمونه‌هایی از سوالات رایج در زمینه‌ی تحقیقات کاربر هستند که دیوید شروین، بر اساس تجربیات خود، به آن‌ها پاسخ می‌دهد. او به خوانندگان کتاب توصیه می‌کند که تردیدها را از دایره‌ی تصمیم‌گیری خارج کرده و براساس واقعیت‌ها قدم بردارند. چراکه کاربرمحور بودن می‌تواند در رونق کسب‌وکار نقش پررنگی ایفا کند، اما قوانینی دارد که پیروی از آن‌ها ضروری است و نویسنده قصد دارد طراحان و تولیدکنندگان را در این زمینه آگاه کند.

تکنیک‌های مختلفی برای تحقیقات کاربر وجود دارد که هر کدام با معایب و مزایای خود در این کتاب تشریح شده‌اند. یکی از این تکنیک‌ها، انجام مصاحبه است. کتاب راهنمای گام به گام برای تحقیقات کاربر به شرح چگونگی طرح سؤالات مصاحبه پرداخته و از یادآوری سختی‌های این فرایند هم غافل نشده. این کتاب به خوانندگان کمک می‌کند تا پرسونایی گیرا تولید کرده و سپس وارد مراحل پژوهشی شوند.

نویسنده‌ی کتاب در مقام راهنمایی است که خوانندگان را در مسیر پیدا کردن نیازهای برآورده‌نشده‌ی کاربران یاری می‌رساند. در واقع یافتن این نیازها، کلیدی‌ترین مبحث طراحی محصول است که موفقیت یا عدم موفقیت کسب‌وکار را تعیین می‌کند. این کتاب با ترجمه‌ی یلدا احمدی مقدم و با همراهی جمعی از مترجمان توسط انتشارات دانیز منتشر شده است.

در نکوداشت‌ کتاب راهنمای گام به گام برای تحقیقات کاربر

  • برخورد جامع و منطقی دیوید شروین نسبت‌ به کسب‌و‌کار، نمونه‌ای بی‌نظیر از آموزش در این حوزه است. او در جایگاه یک مشاور باتجربه، تعادل میان احتیاط و اشتیاق را حفظ کرده و در این حین هیچ‌چیزی را از قلم نینداخته. تمرکز و توجه‌ او در ارائه‌ی مطالب، تنها در کلاس‌های درس یافت می‌شود. (کریستوفر باتلر، نویسنده)

کتاب راهنمای گام به گام برای تحقیقات کاربر برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب برای طراحان، تولیدکنندگان و تمام کسانی که قصد دارند با توجه به نیازهای مخاطب، اقدام به خلق محصولاتی کاربردی و پرفروش کنند، مناسب است.

با دیوید شروین بیشتر آشنا شویم

دیوید شروین، نویسنده و طراح است. او بر مباحثی نظیر بهبود کیفیت کار گروهی، طراحی محصول و تحقیقات کاربر تمرکز دارد. رهبری تیم‌های طراحی محصول، برگزاری ورکشاپ‌های آموزشی و مشاوره‌ی کاری، از دیگر فعالیت‌های دیوید شروین است. او اکنون در «lynda.com» به‌عنوان مدیر فعالیت دارد.

در بخشی از کتاب راهنمای گام به گام برای تحقیقات کاربر می‌خوانیم

تصور کنید این‌ها چیزهایی هستند که درمورد من می‌دانید: من یک مرد 35 تا 45 ساله با تحصیلات دانشگاهی هستم، یک مک‌بوک پرو و یک آیفون سری 5 دارم، از مرورگر گوگل کروم برای جستجو در اینترنت استفاده می‌کنم، توییت می‌کنم و وبلاگی دارم که در آن می‌توانید بفهمید که به شکلات و کلوچه علاقه دارم. من متاهل هستم و یک ماشین تویوتا کورولا دارم، چشم‌ها و موهای من قهوه‌ای است.

اطلاعات کارت اعتباری من هتلی که بیشترین رزرو را در آن داشته‌ام و همچنین رستورانی که برای شام خوردن انتخاب می‌کنم را نشان می‌دهد. اگر حسابدار خدمات مالی شما چنین اطلاعاتی برایتان فراهم کند، آیا می‌توانید به او بگویید که چرا من تصمیم به انتقال حساب پس‌انداز و جاری خود به یک بانک جدید را دارم؟! این سناریو ممکن است وقتی اینگونه بیان شده باشد غیر قابل درک به نظر برسد، اما شما به عنوان یک طراح تعاملی ممکن است در شرایط مشابه‌ی برای کار کردن با این نوع اطلاعات قرار بگیرید (و یا مشابه اطلاعاتGoogle Analytics، نحوه استفاده کاربران از وبسایت).

به وسیله پرسونا می‌توانیم مقدار زیادی اطلاعات با ارزش در مورد کاربر به دست بیاوریم بر این اساس که چه می‌کنند و آن کار را چه موقع انجام می‌دهند. همچنین پرسونا به ما نشان می‌دهد چگونه می‌توانیم راهکار‌های موثرتری برای مشکلات کاربران از طریق خدمات و یا محصولی که استفاده می‌کنند طراحی کنیم، اما به محتوای بیشتری نیازمندیم. تحقیق پیرامون کاربر به ما کمک می‌کند تا این محتوا را فراهم سازیم.

فرایند تحقیقات کاربری به ما کمک می‌کند تا بفهمیم افراد چگونه زندگی خود را سپری می‌کنند، در نتیجه می‌توانیم با راهکارهای طراحی در یک چارچوب مشخص و الهام‌بخش، به شکلی موثرتر پاسخ‌گوی نیاز آن‌ها باشیم. همچنین تحقیقات کاربری به ما کمک می‌کند تا از تعصبات ذهنی خود فاصله بگیریم زیرا باید اغلب برای افرادی که ما را دوست ندارند طراحی کنیم!

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
راهنمای یک فرایند پنج مرحله‌ای برای انجام تحقیقات کاربری
نگاهی دقیق‌تر به پرسونا: پرسونا چیست و چگونه کار می‌کند؟
نگاهی دقیق‌تر به پرسونا: راهنمایی برای تولید یک پرسونای عالی
تمام چیزی که در مورد نقشه سفر مشتری باید بدانید!
با ترس‌هایتان روبرو شوید: نزدیک کردن افراد به فرایند تحقیق
ملاحظات هنگام انجام تحقیقات کاربری در کشورهای دیگر: یک مطالعه موردی در برزیل
چگونه در یک کنفرانس، تست کاربری انجام دهید؟
درباره پدید آورندگان کتاب
معرفی Smashing Magazine
معرفی www. Uxbook. org

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای گام به گام برای تحقیقات کاربر
نویسنده
مترجمیلدا احمدی مقدم، فرناز حسن زاده، مبین کاردگر، علیرضا حسن زاده، حسین احمدلو، محمد مهدی شقایقی، سامان وحدت
ناشر چاپیانتشارات دانیز
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات155
زبانفارسی
شابک978-622-94766-0-4
موضوع کتابکتاب‌های بازاریابی و فروش
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهنمای گام به گام برای تحقیقات کاربر

ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۱/۱۲/۷
کتاب راهنمای گام به گام برای تحقیقات کاربر، دیوید شروین، برای برنامه نویسان کتابی ساده و روان است. تخصص من از این مقوله ابتدایی و پایه است، بنابراین خاصا درباره ترس و کشور برزیل که از سرتیترهای این کتاب است مطالبی خواندم و کتاب را نگاه اجمالی کردم. از نظر کتاب آرایی و چیدمان مطالب کتاب تخصصی که خشک است و خوانش آن سنگین است، باید کمی با فاصله بین پاراگراف‌ها باشد و اگر کتاب به معرفی مطالب عمیق می‌پردازد و قصد نگاه گام به گامی دارد، طیف محتوا را بسته تر کند. سپاس از کتابراه.
Morteza Nasiri
۱۴۰۳/۱/۷
یک کتاب بی نظیر و خواندنی است و به شما یک بار خواندن آن را پیشنهاد میدهم و تضمین میکنم که ارزشش را داشته باشد.
مائده
۱۴۰۳/۱/۵
واقعا عالی همان طور که در اسمش گام به گام استفاده کرده درست همین طور است خیلی عالی حتما بخونید
Jason monir
۱۴۰۲/۳/۱۲
خیلی ممنون از شما کتاب بسیار ارزشمند و مفید برای افزایش معلومات است
mahmmad vahednasiri
۱۴۰۳/۱/۴
کتاب خوبی است برای کسانی که می‌خواهند در زمینه تجارت کمی معلومات بدست آورند
Milad Beigi
۱۴۰۳/۱/۳
می تونه در مسیر ارائه خدمات برای مشتری مفید باشه
محمد پویا
۱۴۰۲/۴/۲۷
کتاب مفیدی هست که باید حداقل یک بار خوانده بشه
محمد رسولی
۱۴۰۲/۱/۸
یه کتاب خوب برای ارتباط و زیر ساخت‌های کاری و تجاری
محمود قائدی
۱۴۰۳/۱/۳۰
خوب بود ارزش مطالعه را داشت
مرتضی ب
۱۴۰۲/۱۱/۲۷
کتاب بسیار عالیی هستش
فرید
۱۴۰۲/۹/۲۶
خیلی کتاب عالی وکوچک پر مفهوم
فرشته بهمن ابادی
۱۴۰۲/۱/۶
بد بود به درد همه جور قشری نمیخورد.
milad kazemi
۱۴۰۲/۱/۴
کتاب بسیار خوبی بود
مشاهده همه نظرات 13

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای گام به گام برای تحقیقات کاربر

برای دریافت کتاب راهنمای گام به گام برای تحقیقات کاربر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.