معرفی و دانلود کتاب رسوایی در کشور بوهم و پنج داستان دیگر

عکس جلد کتاب رسوایی در کشور بوهم و پنج داستان دیگر
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رسوایی در کشور بوهم و پنج داستان دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رسوایی در کشور بوهم و پنج داستان دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رسوایی در کشور بوهم و پنج داستان دیگر

کتاب رسوایی در کشور بوهم و پنج داستان دیگر شامل داستان‌های کوتاهی است که با هنرنمایی‌های سر آرتور کانن دویل در عرصه‌ی ژانر معمایی پدید آمده‌اند. این بار قرار است به کمک شرلوک هولمز به سراغ ولیعهد کشور بوهم برویم و او را از خطری که ممکن است «آیرین آدلر» برایش بیافریند، نجات دهیم. برای دسترسی به مجموعه‌ای از داستان‌های جنایی-معمایی هیجان‌انگیز، نفس‌گیر و سرگرم‌کننده، تا انتها با کتاب حاضر همراه باشید.

درباره‌ی کتاب رسوایی در کشور بوهم و پنج داستان دیگر

شرلوک هولمز و ظرافت کم‌نظیر او در بررسی صحنه‌های جرم و حل دشوارترین معماهای جنایی، برای تمامی علاقه‌مندان داستان‌ها و فیلم‌های معمایی-جنایی کاملاً شناخته‌شده است. این کارآگاه خصوصی با نبوغی که در تحلیل ساده‌ترین موضوعات زندگی دارد و رفتارهایی که برای همه، جز نزدیکانش بسیار عجیب است، نخستین بار در ذهن و تخیل سر آرتور کانن دویل (Arthur Conan Doyle) شکل گرفت، اما بعد از حضور در داستان‌های این نویسنده، آن‌چنان مخاطبانش را تحت تأثیر قرار داد که رفته‌رفته به بخش جدای‌ناپذیر ادبیات جنایی بدل شد. اکنون در کتاب رسوایی در کشور بوهم و پنج داستان دیگر (A Scandal in Bohemia) بار دیگر با این کارآگاه کارکشته و تنها دوستش، دکتر واتسون، همراه خواهیم شد تا شاهد رمزگشایی وی از پیچیده‌ترین معماها باشیم.

شش داستان کوتاه، روایت‌های اثر حاضر را در دل خود جای داده‌اند و همگی آن‌ها از زاویه‌ی دید آقای واتسون که هر لحظه در کنار شرلوک حضور دارد و یافته‌های او را موبه‌مو یادداشت می‌کند، بیان می‌شوند. در ادامه، یک مورد از این داستان‌ها را که نام کتاب نیز از آن وام گرفته مرور خواهیم کرد.

ماجرای داستان رسوایی در کشور بوهم با نامه‌ای آغاز می‌شود که یک ناشناس، بدون قید تاریخ ارسال یا مکان مبدأ برای شرلوک می‌فرستد. از جنس کاغذ صورتی‌رنگ پیداست که نگارنده‌ی نامه ثروت زیادی داشته و احتمالاً از سرزمینی بیگانه می‌آید. خب، حدسیات شرلوک درست از آب درمی‌آیند. این بار قرار است ولیعهد سرزمین بوهم شرلوک را به‌عنوان کارآگاه خصوصی به استخدام خود دربیاورد تا از بروز فاجعه‌ای حتمی جلوگیری کند. ولیعهد که در حال تدارک دیدن مراسم ازدواج خود با دختر پادشاه اسکاندیناوی است، مدت‌ها پیش با بانوی جوانی به نام آیرین آدلر رابطه‌ی عاشقانه داشته. ولیعهد به غیر از ردوبدل کردن نامه‌‌ی عاشقانه با آیرین، در کنار او عکسی گرفته که اگر به دست همسر آینده‌اش بیفتد، زندگی زناشویی‌اش نابود خواهد شد. البته ناگفته نماند که آیرین ولیعهد را تهدید کرده که روز مراسم ازدواج، این عکس را برای خانواده‌ی عروس ارسال می‌کند.

برای شرلوک که سخت‌ترین معماهای جنایی را حل کرده و زیرک‌ترین قاتلان را به دست قانون سپرده، پس گرفتن یک عکس از آیرین نباید دشوار باشد. بااین‌حال، به‌ نظر می‌رسد این زن جوان از آن چیزی که شرلوک و دیگران انتظار دارند باهو‌ش‌تر است و به این راحتی‌ها در برابر ذهن تحلیل‌گر شرلوک هولمز شکست نخواهد خورد. فارغ از مشکل ولیعهد و نگرانی او برای دستیابی به عکس، باید یادآوری کنیم که این داستان کوتاه، از جهاتی با سایر آثار سر آرتور کانن دویل یک تفاوت اساسی دارد. اگر تاکنون عادت کرده‌اید که شرلوک را صرفاً کارآگاهی دقیق بدانید که تنها به کار خود دل بسته و هرگز مجذوب شخصیت انسان‌ها نخواهد شد، لازم است بگوییم پس از مطالعه‌ی داستان رسوایی در کشور بوهم دیدگاهتان در مورد عواطف او کاملاً دگرگون می‌شود. گویا آیرین آدلر حتی بعد از وقایع مربوط به ولیعهد، به این زودی‌ها ذهن و خاطرات شرلوک هولمز را ترک نخواهد کرد.

کتابی که پیش رو دارید با برگردان کریم امامی، از سوی نشر کتاب هرمس، در ذیل مجموعه کتاب‌ داستان‌های شرلوک هولمز راهی بازار کتاب شده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌ داستان‌های شرلوک هولمز

«داستان‌های شرلوک هولمز» مجموعه‌ای است که به کوشش نشر کتاب هرمس و با هدف گردآوری آثار سر آرتور کانن دویل تهیه و تدوین شده است. داستان‌های کوتاه و رمان‌‌های این نویسنده با حضور پررنگ شرلوک هولمز ذیل این مجموعه قرار می‌گیرند. در ادامه، عناوین یازده‌گانه‌ی سری کتاب‌های داستان‌های شرلوک هولمز را می‌بینید:

«وحشت در خیابان وست‌اند»، «دره‌ی وحشت»، «جعبه‌ مقوایی»، «اتود در قرمز لاکی»، «حلقه سرخ و پنج داستان دیگر»، «خون‌آشام ساسکس»، «برق نقره‌ای و پنج داستان دیگر»، «عینک دور طلایی»، «سیمای زرد»، «سرباز رنگ‌پریده و شش داستان دیگر» و رسوایی در کشور بوهم و پنج داستان دیگر.

کتاب رسوایی در کشور بوهم و پنج داستان دیگر برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان داستان‌های کوتاه جنایی، کلاسیک، معمایی و هیجان‌انگیز، بی‌شک شیفته‌ی کتاب رسوایی در کشور بوهم و پنج داستان دیگر خواهند شد.

با سر آرتور کانن دویل بیشتر آشنا شویم

سر آرتور کانن دویل (1895-1930) نویسنده و پزشک اسکاتلندی بود که هنوز هم یکی از شاخص‌ترین چهره‌‌های ژانر جنایی به شمار می‌آید. جالب است بدانید که «شرلوک هولمز»، این کارآگاه و کاراکتر خیالی‌، ابتدا از دل داستان‌های آرتور کانن دویل پا به دنیای کتاب نهاد و پس از آن، به کمک اقتباس‌هایی که از آثار این نویسنده صورت گرفت، مهمان پرده‌های نقره‌ی سینما شد.

علاقه‌ی آرتور کانن دویل به داستان‌نویسی به دوران کودکی‌اش برمی‌گشت؛ هنگامی که به همراه مادر کتاب‌خوان و نویسنده‌اش با جهان ادبیات آشنا شد. البته هنگام تحصیل در مدرسه‌ی شبانه‌روزی بود که نخستین بار به استعداد خود در نویسندگی پی برد. اگرچه سال‌ها به تحصیل در رشته‌ی پزشکی مشغول بود، اما سرانجام پس از پایان تحصیلات عالی، به داستان‌نویسی روی آورد تا اینکه از سال 1886، نام آرتور کانن دویل به‌عنوان نویسنده‌ای زبردست سر زبان‌ها افتاد. از برترین کتاب‌های او می‌توان عناوینی چون «سفر به دنیای گم‌شده»، «ماجراهای شرلوک هولمز» و «اتود در قرمز لاکی» را نام برد.

در بخشی از کتاب رسوایی در کشور بوهم و پنج داستان دیگر می‌خوانیم

تصور مى‌کنم که من از همسایگان خود کم‌هوش‌تر نباشم اما وقتى با شرلوک هولمز هستم احساسى از کُند ذهنى مطلق در من پیدا مى‌شود که بر تمام وجودم سنگینى مى‌کند. در این مورد هم من همه چیزهایى را که او شنیده بود شنیده بودم و همه چیزهایى را که دیده بود دیده بودم و با وجود این از صحبت او پیدا بود که نه تنها به روشنى همه چیزهایى را که اتفاق افتاده بود مى‌دید بلکه آنچه را هم در شُرُف وقوع بود مى‌توانست پیش‌بینى کند در حالى که براى من هنوز همه چیز مغشوش و اغراق‌آمیز به نظر مى‌رسید. در راه بازگشت به منزل خود در کنزینگتن توى درشکه همه اتفاقات را در ذهنم مرور کردم، از داستان خارق‌العاده کاتب سرخ موى دایره‌المعارف گرفته تا بازدیدمان از میدان ساکس کوبورگ و کلمات سنگین بار و هراسناکى که هولمز به هنگام خداحافظى بر زبان آورده بود. این ماموریت شبانه چه بود و براى چه من باید با اسلحه در آن شرکت مى‌کردم؟ به کجا قرار بود برویم و چه کار کنیم؟ از شرلوک هولمز به اشاره شنیده بودم که این دستیار بى‌ریش مُراجع کارگشاى ما شخص بسیار خطرناکى است که ممکن است دست به یک بازى بزرگ بزند. من سعى کردم همه این عوامل را کنار هم بگذارم و پاسخ معما را پیدا کنم ولى آخر سر مأیوس شدم و همه چیز را به یک سو نهادم تا شب فرا برسد و معما خود به خود آسان شود.

یک ربع از نه گذشته بود که از خانه راه افتادم و از داخل پارک کنزنیگتن به سوى خیابان آکسفورد رفتم و از آن جا هم راهم را تا خیابان بیکر ادامه دادم. دو درشکه جلو منزل توقف کرده بودند و داخل راهرو که شدم صداى گفتگوى اشخاص را از بالا شنیدم. وقتى داخل اتاق شدم دیدم هولمز دارد با دو نفر با حرارت گفتگو مى‌کند. یکى از آن دو را شناختم پیتر جونز مأمور پلیس رسمى بود؛ دیگرى مردى بود قد بلند و لاغر با سیمایى غمگین و کلاهى بسیار براق و بالاپوشى که به شکل خفقان آورى محترمانه به نظر مى‌رسید.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
رسوایى در کشور بوهم
انجمن موسرخ‌ها
پنج هسته پرتقال
مرد لب کج
یاقوت کبود
نوار خال خال
اعلام

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رسوایی در کشور بوهم و پنج داستان دیگر
نویسنده
مترجمکریم امامی
ناشر چاپینشر کتاب هرمس
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات210
زبانفارسی
شابک978-600-456-042-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رسوایی در کشور بوهم و پنج داستان دیگر

دریا نخعی
۱۴۰۳/۲/۱
کتاب جالبیه و برای چالش کشیدن خوبه.. جز داستان آخر تونستم بقیه رو حدس بزنم که خوب درست بود... ترجمه کتاب جالب نبود و نویسنده تو انتخاب کلمات دست و دلباز نبوده و می‌توانسته متن و به طور ساده تر ترجمه کنه که خواندنش دلپذیر تر باشه که متاسفانه انجام نداده
Tayebe Ahmadi
۱۴۰۲/۴/۲۵
همیشه خواندن کتاب شرلوک هلمز و دیدن فیلمهایش برایم لذت بخش بوده و هست با تشکر از کتابراه
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب رسوایی در کشور بوهم و پنج داستان دیگر

برای دریافت کتاب رسوایی در کشور بوهم و پنج داستان دیگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.