معرفی و دانلود کتاب رفتارهای مخرب کلاسی

عکس جلد کتاب رفتارهای مخرب کلاسی
قیمت:
۳۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رفتارهای مخرب کلاسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رفتارهای مخرب کلاسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رفتارهای مخرب کلاسی

رفتارهای مخرب کلاسی آسیب‌هایی جبران‌ناپذیر به ساحت آموزش و پرورش وارد می‌آورند. این موضوع هادی ابراهیمی، کارشناس ارشد مدیریت آموزشی را به نگارش کتاب رفتارهای مخرب کلاسی واداشت. در این اثر در باب نحوه‌ی کنترل رفتارهای ناپسند در کلاس‌های درس، سخن گفته شده است.

درباره کتاب رفتارهای مخرب کلاسی

رفتارهای مخرب کلاسی دامنه‌ی وسیعی از رفتارها را در بر می‌گیرد. از جمله: خیال‌پردازی در کلاس، نگاه‌کردن به بیرون از پنجره، خوابیدن در کلاس، آزاررسانی به همکلاسی‌ها، بازی‌کردن به‌جای توجه به درس، بی‌احترامی به دیگران، درگیری با معلم، بحث و جدل، کناره‌گیری از دیگران، برخورد منفعلانه در کلاس و...

با توجه به نظرسنجی‌های صورت‌گرفته، دبیران و معلمان در زمینه‌ی نحوه‌ی مدیریت رفتار دانش‌آموزان، آموزش کافی دریافت نکرده‌اند. پیامد این امر افزایش رفتارهای مخرب در میان دانش‌آموزن است. پس می‌توان نتیجه گرفت که پرداختن به موضوع سوءرفتار دانش‌آموزان اهمیت و ضرورت بسیاری دارد. عدم پرداخت به این مهم، سبب هدر رفتن سرمایه‌های اجتماعی و اقتصادی و فرصت‌سوزی می‌شود. بنابراین پژوهش‌هایی در این خصوص انجام شده که کتاب رفتارهای مخرب کلاسی، نوشته‌ی هادی ابراهیمی در میان آنان قابل توجه است.

طبق مطالعات صورت‌گرفته عمده‌ترین چالش‌های معلمان با شاگردان بر سر رفتارهای مخرب کلاسی است. رفتارهای مخرب، نظم کلاس را برهم زده، بر عملکرد یادگیری دانش‌آموزان تأثیری منفی بر جای می‌گذارد و معلمان را مجبور به صرف انرژی بسیار می‌کند. برای شفاف‌سازی عمق فاجعه به تعدادی از پیامدهای رفتارهای مخرب کلاسی اشاره می‌کنیم: افت تحصیلی دانش‌آموزان، افزایش استرس معلمان، کاهش خودکارآمدی، ایجاد فرسودگی و اختلال در حافظه و...

با توجه به موارد فوق می‌توان گفت که اداره‌ی درست و صحیح کلاس درس، از مسائل مهم آموزشی است؛ چراکه با اداره‌ی صحیح کلاس‌ها معلم می‌تواند رفتارهای مخرب کلاسی را اصلاح نموده و محیطی بدون تنش و آرام را فراهم آورد و شرکت دانش‌آموزان در فعالیت‌های آموزشی و یادگیری را افزایش دهد. به اقداماتی که معلم برای این منظور انجام می‌دهد اداره یا مدیریت کلاس درس گفته می‌شود.

برای کنترل سوءرفتارهای کلاسی می‌بایست به شیوه‌های مختلف مدیریتی پناه برد. مدیریت کلاس فعالیت‌هایی مانند مدیریت رفتار شاگرد، مدیریت جو کلاس، مدیریت زمان و فعالیت‌های درسی، ویژگی‌ها و شایستگی‌های معلم را شامل می‌شود. گاهی مشاهده می‌شود که معلمانی که برای کنترل کلاس وقت و انرژی زیادی صرف می‌کنند نتایجی منفی دریافت می‌نمایند. مشکل چیست؟ مشکل عدم وجود یک برنامه مدیریت آموزشی است. برنامه مدیریت آموزشی سبب می‌شود که مرزهای موجود میان دانش‌آموزان و آموزگار نه آنقدر خشک باشد که هیچ ارتباط متقابلی میان آنان صورت نگیرد نه آنقدر منعطف که حرمت‌های بین معلم و دانش‌آموزان شکسته شود. بنابراین معلم اول باید مدیر باشد، بعد معلم. در کتاب رفتارهای مخرب کلاسی، باور به خودکارآمدی معلمان، به‌عنوان روشی مؤثر در کاهش سوءرفتارهای کلاسی معرفی می‌شود که برای آشنایی با این روش مطالعه‌ی کتاب حاضر ضروری می‌نماید.

این کتاب را انتشارات مهد پرورش منتشر و روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب رفتارهای مخرب کلاسی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به همه‌ی معلمان و افراد فعال در زمینه‌‌های مختلف آموزشی توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب رفتارهای مخرب کلاسی می‌خوانیم

نیازهای آموزشی برای قرون متمادی به طور سنتی و ذهنی مورد سنجش و ارزیابی واقع می‌شد، سنجش منظم و دقیق نیازهای آموزشی تا اواسط قرن بیستم صورت نمی‌پذیرفت (وودل، 2012). مسائلی نظیر تحولات سریع اجتماعی و لزوم آماده‌سازی افراد برای زندگی شخصی و حرفه‌ای از یک‌سو و تقاضای عمومی و حرفه‌ای برای برنامه‌های تربیتی نظام‌یافته و پاسخگو نسبت به مسائل موجود از سوی دیگر، منجر به ظهور الگوهای برنامه‌ریزی مبتنی بر اطلاعات گردید و از آن جا که طراحی و به‌کارگیری هرگونه نظام اطلاعاتی در تعلیم و تربیت مستلزم توجه و عنایت ویژه‌ای به مقوله‌ی بررسی نیازهاست به تدریج نیازسنجی مورد توجه محققان و صاحب‌نظران تعلیم و تربیت قرار گرفت.

با توجه به اهمیت مقوله‌ی نیازسنجی در اثربخشی یک برنامه می‌توان گفت که نیازسنجی جزو جدایی‌ناپذیر برنامه‌ریزی می‌باشد. از طرفی دیگر نیازسنجی، مشارکت افراد را در برنامه‌ریزی منجر می‌شود و افراد می‌توانند نقطه نظرات مختلف خود را بیان کنند. در نتیجه با درگیر کردن آن‌ها در تصمیم‌گیری‌ها زمینه‌ی فعالیت بیشتر آن‌ها در برنامه فراهم می‌شود و این امر منجر به جهت گیری مثبت‌تری در طراحی و اجرای برنامه‌ها می‌شود. از محاسن دیگر نیازسنجی گزینش نیازهای اولویت‌دار می‌باشد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
آموزش
مفهوم آموزش
تعریف آموزش
مدل‌های گوناگون از مراحل و فرایندهای آموزش
نیازسنجی آموزشی
مفهوم نیاز
انواع نیاز‌ها و منابع داده‌ها
اجرای سنجش نیازها
نیاز آموزشی
اهداف نیازسنجی
روش‌های نیازسنجی
الگوهای نیازسنجی آموزشی
فنون نیازسنجی آموزشی
سطوح نیازسنجی
مراحل شناخت نیازهای آموزشی
اصول نیازسنجی
بروز رفتارهای مخرب
مفهوم رفتار‌های پرخطر و مخرب
رفتارهای مخرب در بین دانش‌آموزان
عوارض و پیامد‌های رفتار‌های مخرب
عوامل موثر در شکل‌گیری رفتارهای مخرب
خودکارآمدی
برداشت انسان از خودکارآمدی
تاثیر خودکارآمدی بر فرایند‌های انگیزشی
خودکارآمدی و عملکرد
مراحل رشد الگوگیری و خودکارآمدی
ویژگی‌های افراد برخوردار و غیربرخوردار از خودکارآمدی
چهار منبع عمده برای خودکارآمدی از دیدگاه بندورا
نظریه بندورا با رویکرد شناختی-اجتماعی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رفتارهای مخرب کلاسی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات مهد پژوهش
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات111
زبانفارسی
شابک978-622-7699-40-1
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رفتارهای مخرب کلاسی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رفتارهای مخرب کلاسی

برای دریافت کتاب رفتارهای مخرب کلاسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.